quote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:25 schreef webfreak het volgende:
Kom je bij de hemelpoort... Staat Rudi Carell naast je.
Zo'n einde gun je niemand.
Inmiddels wel hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:59 schreef webfreak het volgende:
't is spijtig... De laatste hoop dat 'ie nog iets van zich zou laten horen is hiermee vervlogen.
Raar dat er zo weinig aandacht aan wordt gegeven nog... Veel fan-sites maken er helemaal geen melding van
Ik hoorde vanmiddag rond de klok van 17.00: uur dat Syd is overleden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:59 schreef webfreak het volgende:
't is spijtig... De laatste hoop dat 'ie nog iets van zich zou laten horen is hiermee vervlogen.
Raar dat er zo weinig aandacht aan wordt gegeven nog... Veel fan-sites maken er helemaal geen melding van
Same here....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:56 schreef PeZu het volgende:
ik zit al de hele midag met kippevel naar pf muziek te luisteren....
www.nu.nlquote:Pink Floyd-oprichter Syd Barrett overleden
Uitgegeven: 11 juli 2006 16:06
Laatst gewijzigd: 11 juli 2006 17:40
AMSTERDAM - Syd Barrett is op 60-jarige leeftijd overleden. Dat maakte een woordvoerder van Pink Floyd dinsdag bekend. De doodsoorzaak en exacte sterfdatum van de oprichter van de Engelse band zijn niet bekendgemaakt.
Bekijk video: Modem/ Breedband
Barrett leefde na zijn vertrek uit de band in 1968 in de anonimiteit, maar wordt nog altijd zeer bewonderd door veel muziekliefhebbers.
Barrett richtte in 1965 in Londen met zijn jeugdvrienden Roger Waters (bas), Rick Wright (toetsen) en Nick Mason (drums) Pink Floyd op. De vier kenden elkaar uit hun geboorteplaats Cambrigde. Onder creatieve leiding van Barrett ontpopte de band zich eind jaren zestig als vlaggenschip van de psychedelische muziekwereld in Londen.
Bergafwaarts
Na de release van het debuutalbum 'The piper at the gates of dawn' in 1967 ging het met de gezondheid van Barrett door overmatig drugsgebruik snel bergafwaarts. De band trok gitarist David Gilmour als extra gitarist aan, waarna Barrett langzaam van het toneel verdween. "Op zekere dag besloten we Syd niet meer op te halen voor een optreden", zei Waters later. Barrett was op het tweede album 'A saucerful of secrets' nog slechts op één nummer te horen. Na twee soloalbums keerde hij in 1970 de muziekwereld definitief de rug toe.
De geest van Barrett liet de leden van Pink Floyd echter nooit meer los. Zo was het album 'Wish you were here' (1975) duidelijk geïnspireerd op de persoon Barrett. Tijdens de opnamen wipte hij zelfs onverwachts aan in de studio, maar geen van zijn oude bandleden herkende hem tijdens het bezoek. Ook het conceptalbum 'The wall' was deels geïnspireerd op de oude leider van de groep. Eind mei speelde Gilmour tijdens een concert in Londen nog een nummer van Barrett met David Bowie.
het komt allemaal wel heel snel inderdaad: Live8-reunie...succesvolle tour van David...succesvolle tour van Roger met Dark Side...Rick&David&Nick spelen samen...Nick&Roger spelen samen...Roger en Nick willen graag met de rest weer onder de naam van PF optreden...Rick wilt met Nick en David onder de naam PF optreden...alledrie zijn ze erg onder de indruk van PULSE en wat ze toen bereikt hebben...en nu is de eerste voorman overleden...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:56 schreef PeZu het volgende:
misschien is dit de trigger vd rest om alles bij te leggen....
ik zou zeggen: weest optimistisch!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:42 schreef Hankster het volgende:
[..]
het komt allemaal wel heel snel inderdaad: Live8-reunie...succesvolle tour van David...succesvolle tour van Roger met Dark Side...Rick&David&Nick spelen samen...Nick&Roger spelen samen...Roger en Nick willen graag met de rest weer onder de naam van PF optreden...alledrie zijn ze erg onder de indruk van PULSE en wat ze toen bereikt hebben...en nu is de eerste voorman overleden...
zou het dan toch mogelijk zijn?....
en Wish you were here natuurlijkquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:44 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
als ze zouden samen spelen zouden ze heel piper moeten spelen als eerbetoon
@Pezu:
[afbeelding]
daar zat ik ook al aan te denken ja, het is wel vrij toevallig allemaal.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:56 schreef PeZu het volgende:
misschien is dit de trigger vd rest om alles bij te leggen....
Morgen maar even oud werk van hem luisteren en het Pink Floyd shirt aantrekken, gekocht op zijn sterfdatum en toevallig tijdens het optreden vorige week vrijdag.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:53 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
zeker
* Uzumaki_Naruto gaat verder met z'n Syd Barret/Pink Floys marathon
Wel prijzig hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:35 schreef _Denker het volgende:
Hij is erg gaaf! Heb 'm zaterdag gekocht en kreeg er nog een Pulse-shirt bij
bij de MM heb ik er maar 18 euro voor betaaldquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:38 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wel prijzig hoorEn allemaal live zag ik straks op planet site.
![]()
Maar ik heb ze altijd goed gevonden![]()
ja het concert is leuk maar ik luister toch liever naar in the flesh van roger, klinkt wat warmer/voller gemaakt met meer emotie lijkt het wel....quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:01 schreef Hankster het volgende:
[..]
bij de MM heb ik er maar 18 euro voor betaald
de PULSE DVD is echt onwijs goed...de afgelopen dagen stond-ie eigenlijk elke dag wel op![]()
Ik iets meerquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:01 schreef Hankster het volgende:
[..]
bij de MM heb ik er maar 18 euro voor betaald
de PULSE DVD is echt onwijs goed...de afgelopen dagen stond-ie eigenlijk elke dag wel op![]()
er is alleen maar een dubbel dvdquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:14 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik iets meerMaar het is wel een dubbele ''dvd''
¤12,50 MM Edequote:Op woensdag 12 juli 2006 00:14 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik iets meerMaar het is wel een dubbele ''dvd''
best wel cheapo, maar ja ik boycot de mm uit principequote:
Bij de FRS heb ik ooit een cd of dvd besteld maar nooit gekregen ! (Online )quote:
amused to deathquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:56 schreef five2one het volgende:
Can't you see
It all makes perfect sense
Expressed in dollars and cents,
Pounds, shillings and pence
Maakte trouwens live écht indruk in Lichtenvoorde en Ahoy!
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:56 schreef PeZu het volgende:
Is Bol zo duurquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:45 schreef PeZu het volgende:
heeft vorige week donderdag ook 27 euri betaald vd pulse dvd btw + gratis t shirt (twv 2 euri met belaberde print)
PULSE was dan ook een gigantische tour, en met alle grote tournee's is zo'n show dan ook wat strakker geregisseerd dan een intiemer concert zoals Roger's 'In The Flesh' en Dave's 'In Concert'. Maar ik vind beide DVD's, in tegenstelling tot PULSE, niet top: bij In The Flesh vind ik Doyle Bramhall II bijbvoorbeeld een redelijke afknapper en bij Dave vind ik het idee wel leuk, maar die uitvoeringen gaan toch wel eerder vervelen dan de originele arrangementen (High HOpes is bijvoorbeeld erg mooi, maar in het originele arrangement is er echt een climax). En ook vind ik beide shows iets te sober qua effecten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:07 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja het concert is leuk maar ik luister toch liever naar in the flesh van roger, klinkt wat warmer/voller gemaakt met meer emotie lijkt het wel....
zeklfde geveol had ik ook na gilmour en roger dit jaar gezien te hebben
mwah strakker geregiseerd of niet...ik vind gilmour (alleen of met pink floyd) killer klinken dan roger live maar ook de albums, misschien ligt dat wel aan zijn woonboot met studio maar is een bepaalde leegt...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:10 schreef Hankster het volgende:
[..]
PULSE was dan ook een gigantische tour, en met alle grote tournee's is zo'n show dan ook wat strakker geregisseerd dan een intiemer concert zoals Roger's 'In The Flesh' en Dave's 'In Concert'. Maar ik vind beide DVD's, in tegenstelling tot PULSE, niet top: bij In The Flesh vind ik Doyle Bramhall II bijbvoorbeeld een redelijke afknapper en bij Dave vind ik het idee wel leuk, maar die uitvoeringen gaan toch wel eerder vervelen dan de originele arrangementen (High HOpes is bijvoorbeeld erg mooi, maar in het originele arrangement is er echt een climax). En ook vind ik beide shows iets te sober qua effecten.
Maar de komende 2 DVD's van Roger en Dave worden zeker weten toppers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |