abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38823983
Het bandstemmenfenomeen is volgens spiritisten e.d. het maken van
geluidsopnamen, bv. met behulp van een bandrecorder en daaronder de achtergrondruis
van bv. een radiozender.

Volgens hen kan je dan na het stellen van vragen aan overledenen 'antwoorden' horen
na die vraag. De entiteiten buigen dan de aangeboden 'energie' van de 'zender' om in
een soort stem.
Zij beweren dan dat overledenen zich laten horen.

Dit naar aanleiding van de bekende spiritist Friedrichson, die na het opnemen van
vogelgeluiden vaak onbekende stemmen op de band hoorde.

Ik heb het zelf ook eens geprobeerd, en ik hoorde ook iets als het roepen van mijn naam
(Marcel) maar wel heel vaag. Je kunt natuurlijk horen wat je erin wilt horen.

Iemand hier ervaring mee?

Gelooft iemand hierin?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 20:10:24 #2
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_38824159
nee, nee.
Inbeelding.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_38824231
nopes geen ervaring mee en ik geloof er niet in
pi_38824483
white noise... toch?

wat zou de overledenen dan zeggen help er zitten maden in me hol?
I'm not the man you think I am!
pi_38824513
Er is slechts 1 wetenschappelijk artikel hierover verschenen waarin een replicatie wordt gepoogd (Baruss, 'Failure to replicate Electronic Voice Phenomenon, 2001). Deze publicatie is als PDF makkelijk online te vinden.

[ Bericht 32% gewijzigd door morphinum op 13-06-2006 23:12:20 ]
pi_38824537
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 20:18 schreef l3laster het volgende:
white noise... toch?

wat zou de overledenen dan zeggen help er zitten maden in me hol?
White Noise ja, maar mag het ook wat serieuzer!
pi_38913163
@ BlaineDeMono

Ja, ik geloof daarin.....
  vrijdag 16 juni 2006 @ 11:45:14 #8
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38913230
AlLeEn d0mMe mEn$©HeN GeLuVn dAaRiN!!
Zyggie.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 11:49:44 #9
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_38913333
Typische vorm van een pareidolie, een vorm van illusie waarbij iemand een zodanige interpretatie van onduidelijke of willekeurige waarnemingen heeft, dat hij hierin herkenbare dingen meent waar te nemen.

Vergelijkbaar met het herkennen van figuren in de wolken, het zien van maria in een verbrande tosti, etc.

Nee, ik geloof er dus geen snars van.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 12:11:49 #10
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_38913883
Ach gut, reageert het overweldegend overheersende, niet in het paranormale gelovende, deel wat op TRU hangt weer met hun super opmerkingen.

Ik zie dat Zyggie een trouwe aanhanger is van de "Breezer Slet" cultuur, misschien zegt dat opzig ook genoeg.

En nu ontopic.

E.V.P of electric voice phenomenom is onder te verdelen in 3 klasse; a, b en c.
Waar je in een klasse c merendeels je eigen fantasie de loop kan laten, hoor je een klasse a stem net zo duidelijk als wanneer iemand over de telefoon tegen je praat.
Klasse A stemmen komen over het algemeen een stuk minder voor dan klasse c stemmen. Het probleem zit hierin, heb ik mij laten informeren, indat een geest/entiteit of een dood persoon hoe je het wilt noemen, in het hiernamaals niet zo kan communiceren zoals jij en ik dat kunnen. Dimensie probleem lijkt mij?
Om toch te kunnen communiceren hebben zij een geluidsbron nodig die zij op de een of andere manier kunnen omvormen of wat hun stem opname blijkbaar helpt. Dit is niet altijd nodig, menig "ghosthunter" gaat met alleen een taperecorder een een lijstje met vragen op een kerkhof of huis staan en begint te vragen. En na afloop is het goed luisteren voor succes.

Ervaringen? Zeker, maar het freaked me echt om met een keihard geluid, een ultra scherpe herhaling van het afgelopen uur te moeten beluisteren. Waar je op sommige momenten een super stilte hebt, en dan ineens een vaag geluid, of zachtjes jouw naam hoort roepen.
Heb me er dan ook niet veel mee bezig gehouden.

Mensen die dit een blauwe maandag hebben getest en dus nu tot de conclusie komen dat het onzin is, kunnen beter wegblijven. Heb je nou serieus een week full-time geprobeerd en wou niets lukken, dan pas mag je zeggen dat je er echt mee gestoeid hebt. Maar over het algemeen hoor je voor die tijd al wat vage sh*t.

Nog een tip: hoe langer je blijft proberen hoe beter het contact vaakt lukt. Net zoals voor jou, kan het voor de entiteit ook de eerste keer, en dus moeilijk door een bepaalde barriere te breken, zijn.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2006 @ 12:20:36 #11
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_38914161
Ikwas als tiener een keer zogenaamd mijn huiswerk aan het maken op mijn zolderkamertje,ondertussen zat ik gewoon te tekenen,toen ik ineens mijn naam hoorde noemen op de radio. En die stem zei dat ik naar bedje moest.
Ik had het volume heel zacht maar mijn naam en 'de opdracht' klonk luid en duidelijk.
Dat was zo eng,dat ik een hele poos geen radio durfde aan te zetten als ik ('s avonds) alleen was.

Mijn zus heeft ook haar naam gehoord op de radio.En dat was ook op een zolderkamer,maar niet in hetzelfde huis.

Ik weet zeker dat ik het heb gehoord.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2006 @ 12:24:01 #12
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_38914261
Oja ,en ik geloof zeker wel in bandstemmen.Maar er zijn maar weinig stemmen die duidelijk zijn.
En als ze duidelijk te horen zijn ben ik altijd bang dat de bandstemmenopnemers,de boel bedotten.

Er wordt zoveel gesjoemeld dat ik eerder op mijn eigen (eenmalige Godzijdank),ervaring afga ,en dus stel dat het echt bestaat.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_38915386
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:45 schreef Zyggie het volgende:
En alleen domme mensen generaliseren
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:39:27 #14
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_38916751
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:45 schreef Zyggie het volgende:
en alleen domme mensen schrijven nog op irriterende wijze hun woorden.

net als flippo's, g.i.-joe en schreeuwmomenten als 'wazzaaaaap' is dit allang verschoven van het genre 'jij bent cool & grappig' naar het genre 'je loopt te kloten'
¡ Experience Everything !
pi_38929413
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 12:11 schreef Ticker het volgende:
Ach gut, reageert het overweldegend overheersende, niet in het paranormale gelovende, deel wat op TRU hangt weer met hun super opmerkingen.

Ik zie dat Zyggie een trouwe aanhanger is van de "Breezer Slet" cultuur, misschien zegt dat opzig ook genoeg.

En nu ontopic.

E.V.P of electric voice phenomenom is onder te verdelen in 3 klasse; a, b en c.
Waar je in een klasse c merendeels je eigen fantasie de loop kan laten, hoor je een klasse a stem net zo duidelijk als wanneer iemand over de telefoon tegen je praat.
Klasse A stemmen komen over het algemeen een stuk minder voor dan klasse c stemmen. Het probleem zit hierin, heb ik mij laten informeren, indat een geest/entiteit of een dood persoon hoe je het wilt noemen, in het hiernamaals niet zo kan communiceren zoals jij en ik dat kunnen. Dimensie probleem lijkt mij?
Om toch te kunnen communiceren hebben zij een geluidsbron nodig die zij op de een of andere manier kunnen omvormen of wat hun stem opname blijkbaar helpt. Dit is niet altijd nodig, menig "ghosthunter" gaat met alleen een taperecorder een een lijstje met vragen op een kerkhof of huis staan en begint te vragen. En na afloop is het goed luisteren voor succes.

Ervaringen? Zeker, maar het freaked me echt om met een keihard geluid, een ultra scherpe herhaling van het afgelopen uur te moeten beluisteren. Waar je op sommige momenten een super stilte hebt, en dan ineens een vaag geluid, of zachtjes jouw naam hoort roepen.
Heb me er dan ook niet veel mee bezig gehouden.

Mensen die dit een blauwe maandag hebben getest en dus nu tot de conclusie komen dat het onzin is, kunnen beter wegblijven. Heb je nou serieus een week full-time geprobeerd en wou niets lukken, dan pas mag je zeggen dat je er echt mee gestoeid hebt. Maar over het algemeen hoor je voor die tijd al wat vage sh*t.

Nog een tip: hoe langer je blijft proberen hoe beter het contact vaakt lukt. Net zoals voor jou, kan het voor de entiteit ook de eerste keer, en dus moeilijk door een bepaalde barriere te breken, zijn.
Goede reactie!!!

Ikzelf heb het in 3 maanden tijd een keer of 10 geprobeerd.

Steeds vage dingen gehoord, en soms dus mijn naam 'gehoord'.
Het leek er toch steeds heel erg op: MAR- CEL! ging het dan, met een kleine
pauze tussen de lettergrepen.

Ik neem op met een bandrecorder en radio, en soms met het
programma Wavepad en Cooledit.

Weet jij nog betere manieren?
  zaterdag 17 juni 2006 @ 05:52:49 #16
106570 hardcorehooligans
No one likes us, but we don&am
pi_38937735
bandstemmen bestaan. daar is onderzoek naar gedaan.
maar of het stemmen van overledenen zijn is de vraag?
volgens f.jurgenson, b.de geus en h.kennis waren het de overledenen.
ik zelf weet het niet. maar ik vergeet nooit de bandgeluiden van jurenson.
toen hij vogelgeluiden opnam in zijn tuin. en tussen de vogelgeluiden door zijn moeder hem riep.
zei riep friedrich,friedrich kan jij mij verstaan.
they not gonna get us
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:02:28 #17
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_38940861
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 05:52 schreef hardcorehooligans het volgende:
bandstemmen bestaan. daar is onderzoek naar gedaan.
maar of het stemmen van overledenen zijn is de vraag?
volgens f.jurgenson, b.de geus en h.kennis waren het de overledenen.
ik zelf weet het niet. maar ik vergeet nooit de bandgeluiden van jurenson.
toen hij vogelgeluiden opnam in zijn tuin. en tussen de vogelgeluiden door zijn moeder hem riep.
zei riep friedrich,friedrich kan jij mij verstaan.
Ik denk dat je zelf toch redelijk het antwoord geeft of de vraag.
Het lijkt mij namelijk sterk dat er hij heel toevallig, het geluid op nam van iemand die zijn naam opnoemde. En die tevens in de buurt van de bosjes lag te loeren.

Voor mensen die meer software zoeken voor het opnemen van E.V.P:
http://www.stefanbion.de/software_e.htm

Download de EVP maker, ik kon er zelf nooit mee werken, maar dit is ondertussen alweer een betere en nieuwere versie.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:23:29 #18
149140 dralon
theoreticus fanaticus
pi_38956429
Het interpreteren van opgenomen 'bandstemmen' is tricky. Een tijd geleden hoorde ik een voorbeeldfagment van B. de Geus (in een uitzending van het Zwarte Gat), waarvan hij zei dat iemand daar in het Duits iets riep ('Bubchen kan nicht sprechen'). Toen ik er een paar keer naar geluisterd had leek dat het niet zo goed paste totdat ik in het Amerikaans-Engels 'hoorde' zeggen: 'this is an expression' hetgeen veel beter bleek te passen.
Je moet er dus niet te gauw er te veel acher zoeken, dus er in 'geloven' al helemaal niet.
There is no truth, only perception. (Gustave Flaubert).
pi_38959310
Als ik mezelf wijs maken dat ik stemmen mijn naam hoor zeggen hoor ik die zelfs in mijn voetstappen die weergalmen als ik onder een tunneltje doorloop.

Ik heb ook zeker vroeger weken lopen kloten en recorden afspelen. De geluiden die je dan hoort heten "ruis" het zijn niet eens stemmen, laat staan die van overledenen. Als je in dat soort shit gelooft houdt het niet op met de onzin die allemaal kan bestaan.

Nou gaan mensen mij kortzichtig noemen en zeggen dat ze echt zeker weten dat ze het gehoord hebben. Kijk, dat ben ik ten op zichte van jou dan misschien wel, maar jij leeft in jou wereld en ik in die van mij en in mijn wereld kunnen gestorven mensen NIET praten via een bandrecorder... Vandaar dat ik ze ook niet hoor.
Keep the stupid sentence please
pi_38959349
ja ikke!!!!!!!1
ik heb het enkele keren gedaan! Met een leuk resultaat..alleen de laatste keer niet...
kreeg enge verhalen en een hele enge stem...dus ik heb het nooit weer gedaan!!!!!
brr *rillll*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 18 juni 2006 @ 06:31:48 #21
106570 hardcorehooligans
No one likes us, but we don&am
pi_38963758
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 22:23 schreef dralon het volgende:
Een tijd geleden hoorde ik een voorbeeldfagment van B. de Geus (in een uitzending van het Zwarte Gat), waarvan hij zei dat iemand daar in het Duits iets riep ('Bubchen kan nicht sprechen'). Toen ik er een paar keer naar geluisterd had leek dat het niet zo goed paste totdat ik in het Amerikaans-Engels 'hoorde' zeggen: 'this is an expression' hetgeen veel beter bleek te passen.
Je moet er dus niet te gauw er te veel acher zoeken, dus er in 'geloven' al helemaal niet.
Bubchen kan nicht sprechen. ja ik ken dat fragment dat ging over dat jongetje wat vermist was.
ik hoorde dus het zelfde als jij. this is an expression {Dit is een uitdrukking}
they not gonna get us
  zondag 18 juni 2006 @ 21:49:50 #22
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_38983573
En ja hoor, weer een voorbeeld van een 'echte fok wetenschapper'. Onder het mom van, wat jij hoort heb ik ook gehoord, en ik weet het beter.
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 23:42 schreef VivaLaRevolution het volgende:
Als ik mezelf wijs maken dat ik stemmen mijn naam hoor zeggen hoor ik die zelfs in mijn voetstappen die weergalmen als ik onder een tunneltje doorloop.

Ik heb ook zeker vroeger weken lopen kloten en recorden afspelen. De geluiden die je dan hoort heten "ruis" het zijn niet eens stemmen, laat staan die van overledenen. Als je in dat soort shit gelooft houdt het niet op met de onzin die allemaal kan bestaan.

Nou gaan mensen mij kortzichtig noemen en zeggen dat ze echt zeker weten dat ze het gehoord hebben. Kijk, dat ben ik ten op zichte van jou dan misschien wel, maar jij leeft in jou wereld en ik in die van mij en in mijn wereld kunnen gestorven mensen NIET praten via een bandrecorder... Vandaar dat ik ze ook niet hoor.
Nou fantastisch dat jij blijkbaar (tijdelijk) onder de indruk was van ruis. Maar als je met je moeder aan de telefoon zit, zeg je dan ook dat je ruis hoort?
Ik weet niet wat jij hebt opgenomen, maar misschien moet je eens op internet zoeken naar class a e.v.p. recordings.
Waarschijnlijk zal je dan daarna alleen weer een opmerking geven (want je bent hier zo te horen totaal niet bekend in, maar hebt wel gelijk weer een ordeel klaar) dat dat door iemand zelf is ingesproken. Ja hoor slapen doen we 's nachts.
pi_38989955
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:49 schreef Ticker het volgende:
En ja hoor, weer een voorbeeld van een 'echte fok wetenschapper'. Onder het mom van, wat jij hoort heb ik ook gehoord, en ik weet het beter.
[..]

Nou fantastisch dat jij blijkbaar (tijdelijk) onder de indruk was van ruis. Maar als je met je moeder aan de telefoon zit, zeg je dan ook dat je ruis hoort?
Ik weet niet wat jij hebt opgenomen, maar misschien moet je eens op internet zoeken naar class a e.v.p. recordings.
Waarschijnlijk zal je dan daarna alleen weer een opmerking geven (want je bent hier zo te horen totaal niet bekend in, maar hebt wel gelijk weer een ordeel klaar) dat dat door iemand zelf is ingesproken. Ja hoor slapen doen we 's nachts.
Ik heb gezocht op internet. Heel erg interresant, lijken net stemmen.
Keep the stupid sentence please
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:09:55 #24
151786 Franzis
Nel kokkerel
pi_39065386
Hallo,
Mijn zus is zich ooit gaan bezig houden met alles wat paranormaal was omdat haar zoontje veel een man zag die hij omschreef als onze vader die hij nooit gekend heeft bij leven. Ze was zelfs bang voor haar eigen zoontje. Het spelletje ik zie ik zie wat jij niet ziet werd ineens veel minder leuk. Ook band opname had ze door een kenner op het gebvied laten doene n het tapje mee naar huis gekregen. Bij langzaam afdraaien hoorde je het (ik heb het ook gehoord) het gekreun zoals mijn vader in zijn sterfbed deed toen hij maar moeilijk over de drempel naar de dood kon gaan. Niet echt fijn dus en omdat we jong waren kwam daar een bosje angst bij. Op het bandje dachten we et horen dat Pa zei: ik kom vanavond"Tsja mijn zus die die nacht niet slapen kon en bang was. Als je bang bent moet je zeker dit soort dingen niet gaan opzoeken. Verder zijn voor mij bepaalde dingen nu wel duidelijk. ik de nuchterste van het gezin kreeg een ernstige hersenbloeding en heb mijn vader in een lange verlichte gang gezien zoals een watergijbaan. Hij zag er enormgoed uit en schreeuwde naar me dat ik moest vechten! ik ben 3 keer door de oog van de naald eggaan en weet als ik sterf dat mijn vader me dus komt ophalen. Een heerlijk veilig gevoel.
Vrolijk groetje: Franzis
pi_39070572

wow...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')