Acné? Op een lip? En hoe komt ze daaraan dan?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:14 schreef Lienekien het volgende:
Klinkt als acné. Dat hebben katten wel eens.
Ja, maar het zit niet op d'r kin. Haar gehele onderlip is gezwollen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:16 schreef Lienekien het volgende:
Ja, dat weet men niet echt.
Misschien poetst 'ie zijn kinnetje niet goed schoon.
Acné = puisten. En mijn kat had het ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:35 schreef Shirley het volgende:
Een kat met puisten? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Ik zit er zelf niet aan hoor, ik wil eerst weten wat de DA zegt. Hoe komt ze daar dan aan?
Wat Lienekien zegt, acne, dat komt vaak voor bij katten, onze Flynn had voor zijn castratie een kin vol meeeters en een vette staart, oftewel het equivalent van een puisterige puber. Zo'n meeeter kan gaan ontsteken en dan wordt het een puistje. Acne kan verergerd worden door vieze etensbakjes.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:35 schreef Shirley het volgende:
Een kat met puisten? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Ik zit er zelf niet aan hoor, ik wil eerst weten wat de DA zegt. Hoe komt ze daar dan aan?
Dat gaat nogal moeilijk als je in je ene arm een worstelende kat hebt en je met de andere een foto moet maken. Niet zo bijdehand, post dan gewoon niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:41 schreef juliusbackpacking het volgende:
probeer je camera voortaan te laten focussen op je kat ipv op het aanrecht achter je.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:43 schreef Jajong het volgende:
.....
Sorry Shirley, ik bedoelde het niet verkeerdquote:
Als ik zoek op acné bij katten, lees ik vooral over zwarte punten en korsten. Maar dat heeft ze niet. Het doet me eerder denken aan eosinofiele granuloom.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:50 schreef lady-wrb het volgende:
als je nu even wacht tot je kat op zijn gemak zit, lukt het vast beter om een foto te maken.
en ik denk net als anderen dat het acné is.
.....quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:43 schreef Jajong het volgende:
......
Niet slecht over m'n poezenkindje praten!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:53 schreef Jajong het volgende:
[..]
Sorry Shirley, ik bedoelde het niet verkeerd.
Nogmaals sorry!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:54 schreef Shirley het volgende:
[..]
Niet slecht over m'n poezenkindje praten!
ik zou een dierenarts een diagnose laten stellen en niet een forum vol leken/ervaringsdeskundigen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:54 schreef Shirley het volgende:
[..]
Als ik zoek op acné bij katten, lees ik vooral over zwarte punten en korsten. Maar dat heeft ze niet. Het doet me eerder denken aan eosinofiele granuloom.
Ja, dat ga ik ook zeker doen hoor. Morgen ga ik meteen langs.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:56 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik zou een dierenarts een diagnose laten stellen en niet een forum vol leken/ervaringsdeskundigen.
dan weet je het zeker.
Op zich komt ze helemaal niet buiten, maar natuurlijk staat de balkon deur en ramen wel open met dit weer, maar ik denk niet dat het een steek/beet is.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:56 schreef Jegorex het volgende:
Ik dacht ook aan een bijen of wespen steek.
En anders is het gewoon een koortslip![]()
Ik heb geen idee of dat wel mogelijk isquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:58 schreef Shirley het volgende:
[..]
En een koortslip? Dat kan toch niet? Want dan ga ik me schuldig voelen, aangezien ik het koortslipvirus bij me draag.
Nou, mijn poezendame is zo eigenwijs en wild als ik d'r kop beetpak dat het me echt niet gaat lukken om in d'r bek te kijken. Maar goed, morgen weet ik meer.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:38 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm je kan even in dr bekje kijken of het ook op dr wangen zit..
Het lijkt verdomd veel op wat mijn kat een tijdje terug had.
Ben er de naam van kwijt.. maar het is een soort van reactie op hun eigen afweersysteem.
Op zich niet schokkend en met een spuitje van de DA is ze er no time weer vanaf.
Hier komt het heel af en toe weer terug.. en dan krijgt hij weer een spuitje en dan is het weer voor maanden (en nu al weer 2 jaar) verdwenen.
Maar.. zoals gezegd.. dierenarts dus.
FOK! is geen dierenarts tenslotte
Ik kon vandaag niet naar de dierenarts.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:18 schreef CartWOman het volgende:
Hoe gaat het nu met Kyra, Shirley? Weet je al meer?![]()
Nou, m'n moeder is vandaag met Kyra naar de dierenarts geweest en mijn vermoedens van hierboven zijn bevestigd. Het was inderdaad een eosinofiele granuloom. Oftewel een allergie. Alleen weten we niet waarvoor, ik zelf denk aan haar voer. Ze at altijd Felix maaltijd patézakjes, en die zijn sinds een paar weken uit de handel genomen en ze heeft nu dus ander voer. Maar of dat het is weet ik niet. Ze heeft in ieder geval een spuitje bij d'r billen gehad en was heel braaf bij de DA en ze lijkt nergens last van te hebben. Dus ik heb al lekker extra met d'r gekroeld en ben blij dat het niks ernstigs is, al is er een kans dat de allergie weer terugkomt. Maar voorlopig alles oké!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:54 schreef Shirley het volgende:
[..]
Het doet me eerder denken aan eosinofiele granuloom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |