omdat ik op een Belgische uni zit.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:15 schreef Biancavia het volgende:
Waarom moet je een Belgisch examen doen dan?
Waarom? Wilden ze je in Nederland niet hebben?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:16 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
omdat ik op een Belgische uni zit.
uitgeloot enzo..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:17 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Waarom? Wilden ze je in Nederland niet hebben?
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:15 schreef Biancavia het volgende:
Waarom moet je een Belgisch examen doen dan?
quote:Zeg Adriaan, stel je eens voor ik was een zee-kaptein..
En ieder schip met passagiers, dat zou geweldig zijn.
een witte pet stond op m'n hoofd en strepen op m'n jas.
Ik stond dan boven op de brug dan was ik kaptein Bas.
Schip ahoi, hoi, hoi Schip ahoi, hoi, hoi
Schip ahoi, hoi, hoi Schip ahoi, ahoi
Dan riep ik: gooi de trossen los, met volle kracht vooruit.
Ik ging met windkracht 17 gewoon het zeegat uit.
Dan ging ik naar schiemonnikoog en ook naar Canada.
Of maakte ik een verre reis naar zuid-Amerika.
Maar op een hele slechte dag het stormde ongehoord.
Het schip dat liep toen op een rots en ik sloeg overboord.
Na 14 dagen op een vlot werd ik nog net gered.
Ze hadden niet het vlot gezien, maar wel mijn witte pet.
Ik werd gevonden door een vrouw de dochter van de sjeik.
Daar trouwde ik toen mee en werd gelijk geweldig rijk.
En als je op dat eiland komt en rond kijkt, Ja, het is heus.
Daar lopen zeven prinsjes rond met een rooie neus.
-Ik ben al gezakt dit jaarquote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:19 schreef Biancavia het volgende:
Je kunt altijd nog een filosofisch betoog schrijven over het feit waarom een mens liever 22 mannen achter een bal aan ziet hollen dan te investeren in zijn toekomst.
Ik heb ook een conflict!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:23 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
-Ik ben al gezakt dit jaar
-Voor een opleiding die ik niet wil
-Maar mijn schuldgevoelens dwingen me te leren.
-En dan krijg je een conflict.
Geneeskunde en ik studeer nu Biomedische (quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:23 schreef Locusta het volgende:
Verzoekje indienen voor een videoscherm op de achtergrond
Nieuwschierig: waar was je voor uitgeloot en volg je nu die studie in Belgie??
Aaah.... oke. Balen voor je zeg!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:25 schreef Relneger18 het volgende:
Geneeskunde en ik studeer nu Biomedische () Wetenschappen, omdat ik door die toelatingstest (die ik maar 1 keer gedaan heb en die je 2 keer mag doen) onvoorbereid was gezakt .
Meedoen is belangrijker dan winnen zeg ik dan altijd maar.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:17 schreef Relneger18 het volgende:
uitgeloot enzo..
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:53 schreef Locusta het volgende:
[..]
Aaah.... oke. Balen voor je zeg!![]()
Ga je nog een keer een poging wagen dit jaar??
Lijkt me wel. 100 pagina's leer je in een uur en filosofie is een lachertje.quote:
filosofie een lachertjequote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:05 schreef Jajong het volgende:
[..]
Lijkt me wel. 100 pagina's leer je in een uur en filosofie is een lachertje.
Je weet niet waarover je lult, aap.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:05 schreef Jajong het volgende:
[..]
100 pagina's filosofie in een uurtje?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:05 schreef Jajong het volgende:
[..]
Duidelijk iemand die niet weet wat filosofie inhoudquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:05 schreef Jajong het volgende:
En van die 100 pagina's zeker 99 pagina's vol met plaatjes om het onderwerp te verduidelijken.quote:
Ja, en kleurplaten. Nee, je hebt wel gelijk. De helft van de pagina's zijn vaak voetnoten, maar tochquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:24 schreef GioStyle het volgende:
[..]
En van die 100 pagina's zeker 99 pagina's vol met plaatjes om het onderwerp te verduidelijken.![]()
Dhr Eland beoefent het edele ambacht der rechtsgeleerdheid. Daar komt geen plaatje bij kijken.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:24 schreef GioStyle het volgende:
[..]
En van die 100 pagina's zeker 99 pagina's vol met plaatjes om het onderwerp te verduidelijken.![]()
Wel af en toe es een schema, dat is ook altijd prachtig.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dhr Eland beoefent het edele ambacht der rechtsgeleerdheid. Daar komt geen plaatje bij kijken.
100 pagina's is prima te doen als het tentamen vrijdag is. Gewoon in de airco van de UB. En ja, ik lach je ook een beetje uit met mijn 4 weken en 6 tentamens. Oh, 6 tentamens met minstens 700 pag. stof.quote:
Het smaakte goed hoor!quote:
700 pagina's psychologie is 10 pagina's filosofie.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:37 schreef warrel het volgende:
[..]
100 pagina's is prima te doen als het tentamen vrijdag is. Gewoon in de airco van de UB. En ja, ik lach je ook een beetje uit met mijn 4 weken en 6 tentamens. Oh, 6 tentamens met minstens 700 pag. stof.
nou uhh, over twee weke een examen Celbio 1 met minstens 500 blz stof ( leren en géén 500 blz literatuur ofzo), en week daarop Celbio 2 met minstens net zo veel stof. En jij moet denk ik wel weten wat celbio is nu ik zie dat je psychologie studeert (of krijg je dat niet?)quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:37 schreef warrel het volgende:
[..]
100 pagina's is prima te doen als het tentamen vrijdag is. Gewoon in de airco van de UB. En ja, ik lach je ook een beetje uit met mijn 4 weken en 6 tentamens. Oh, 6 tentamens met minstens 700 pag. stof.
Zo! Heb jij haar even gepwnd met je celbio's!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:50 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
nou uhh, over twee weke een examen Celbio 1 met minstens 500 blz stof ( leren en géén 500 blz literatuur ofzo), en week daarop Celbio 2 met minstens net zo veel stof. En jij moet denk ik wel weten wat celbio is nu ik zie dat je psychologie studeert (of krijg je dat niet?)
Jep, ik mag over twee weken weer aan de biopsych.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:50 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
nou uhh, over twee weke een examen Celbio 1 met minstens 500 blz stof ( leren en géén 500 blz literatuur ofzo), en week daarop Celbio 2 met minstens net zo veel stof. En jij moet denk ik wel weten wat celbio is nu ik zie dat je psychologie studeert (of krijg je dat niet?)
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
700 pagina's psychologie is 10 pagina's filosofie.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:52 schreef Eland het volgende:
[..]
Zo! Heb jij haar even gepwnd met je celbio's!![]()
Precies ,quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Een klein voorbeeldje van wat ik moet leren. Niet echt kaas en eieren taal dus.quote:Spreken in persoonlijke identiteitstermen, is volgens de reductionist, louter een manier van spreken
-- een facon de parler -- over de continuïteit van de mentale bundel.......
Begrippenlijstje maken dus. En verder. HA! Jij hebt de studie gekozen, dus je zal het allemaal ook wel willen leren.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:57 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Precies ,![]()
[..]
Een klein voorbeeldje van wat ik moet leren. Niet echt kaas en eieren taal dus.
ik DACHT dat KUL geen filosofie gaf en ik DACHT dat mijn studie op geneeskunde (zoals in NL en geen filo) en ik DACHT dat de belgische manier van leren niet zo conservatief wasquote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:02 schreef warrel het volgende:
[..]
Begrippenlijstje maken dus. En verder. HA! Jij hebt de studie gekozen, dus je zal het allemaal ook wel willen leren.![]()
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je moet niet denken, doen!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:04 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
ik DACHT dat KUL geen filosofie gaf en ik DACHT dat mijn studie op geneeskunde (zoals in NL en geen filo) en ik DACHT dat de belgische manier van leren niet zo conservatief wasén ik DACHT dat die hufters een betere tijd konden uitpikken
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:06 schreef warrel het volgende:
[..]
Je moet niet denken, doen!
En natuurlijk, ik hoopte ook dat ik nu lekker in het zonnetje op het strand kon liggen.
Chop chop! Duik jij eens snel in je boeken! Dan mag je vanavond mee rolschaatsen
Je gaat niet eens door het lint? Met zo'n vrouw wil ik wel trouwenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:54 schreef warrel het volgende:
[..]
Jep, ik mag over twee weken weer aan de biopsych.
[..]
Ach, wat moet ik als mens dan anders doen?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:49 schreef Jossos het volgende:
Balen. Filosofie is echt een non-vak. Te moeilijk, en uiteindelijk heb je er toch niets aan omdat je toch vastgeroest zit in de normen en waarden die je als kind mee gekregen hebt.
Als het een troost is, ik vindt voetbal niets aan, en ga dus niet kijken, terwijl ik geen verdere verplichtingen heb!
Het is onwijs interessant hoor, begrip me niet verkeerd. Maar je mag blij als je met iets wat daadwerkelijk met je studie te maken heeft aan de bak komt. En dan geen docent of iets in die richting. In onze prestatie-gericht samenleving is nadenken over andere dingen als een dure auto en hoe ga ik m'n vijfde vakantie dit jaar bekostigen een beetje taboe geworden.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:47 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Ach, wat moet ik als mens dan anders doen?![]()
Ik vind het best wel leuk..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je gaat niet eens door het lint? Met zo'n vrouw wil ik wel trouwen![]()
Filosofty?quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:04 schreef Jossos het volgende:
[..]
Het is onwijs interessant hoor, begrip me niet verkeerd. Maar je mag blij als je met iets wat daadwerkelijk met je studie te maken heeft aan de bak komt. En dan geen docent of iets in die richting. In onze prestatie-gericht samenleving is nadenken over andere dingen als een dure auto en hoe ga ik m'n vijfde vakantie dit jaar bekostigen een beetje taboe geworden.
Nu begin ik zelfs een filosofty te worden.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:21 schreef IceHeat het volgende:
Maar als je kan nadenken over het niets? Dan kan je toch ook nadenken over het feit dat je niets weet?
Mijn particuliere concrete waarneming van de waarheid over de werkelijkheid van het filosofisch inzicht is zo te zien minder dan de universele Idee van het filosofisch inzichtquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:56 schreef Dr.Death het volgende:
Dan is jouw particulier substraat van filosofie-inzicht toch minder dan het immanente intelligibiliteitsprincipe ervan
Examen komt wel goed zo te horenquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:10 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Mijn particuliere concrete waarneming van de waarheid over de werkelijkheid van het filosofisch inzicht is zo te zien minder dan de universele Idee van het filosofisch inzicht![]()
ofzo![]()
Dat hoeft niet: zolang iedereen maar denkt dat ie bal er is, is er niks aan de handquote:Op woensdag 14 juni 2006 21:25 schreef IceHeat het volgende:
Is die bal waar ze tegenaan schoppen dan wel echt? Want als die niet echt is... dan houdt ook het hele voetbal op...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |