quote:Op maandag 24 juli 2006 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Jaar of wat geleden is het hele gezin van een kok uit limburg (die zou moeten weten wat ie deed) overleden na het eten van de zelfgemaakte pastasalade.
Ik geloof goed dat je er ziek van kan worden, maar eraan overlijden?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
.
Jaar of wat geleden is het hele gezin van een kok uit limburg (die zou moeten weten wat ie deed) overleden na het eten van de zelfgemaakte pastasalade.
Jep, dat kan maar zo, vooral kinderen en mensen met een lage weerstand.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:06 schreef Nordic_Blue het volgende:
[..]
Ik geloof goed dat je er ziek van kan worden, maar eraan overlijden?
Oke,quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, dat kan maar zo, vooral kinderen en mensen met een lage weerstand.
Piet, dat is me te vaag.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Jep, dat kan maar zo, vooral kinderen en mensen met een lage weerstand.
Het heeft een grote oppervlakte, net als gekookte rijst bv, of gehakt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:54 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Piet, dat is me te vaag.
Hóe komt het dat pasta zo snel bederft?
Dressing van 1 deel balsamico azijn, 3 delen olijfolie, fijngesnipperd uitje, beetje honing, fijngesnipperde bieslook, fijngesneden basilicum, zwarte gemalen peper, snufje zout, tot een sausje roeren.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:32 schreef ijsmeis het volgende:
Omdat er zo te lezen genoeg mensen zijn die het maken en eten even een apart topic
[afbeelding]
Wat doe jij erin en erop?
Een kennis van mij waar ik wel eens eet maakt altijd zo'n hele lekkere![]()
![]()
Maar ik heb nog nooit gevraagd wat ze erop doet qua 'saus' (ik ga het vanavond misschien eens vragen) het lijkt op slasaus en het is heel zoet (kan ook komen doordat ze er suiker bijdoet natuurlijk), iemand een ideetje wat het zou kunnen zijn?
![]()
Verder zou ik er zelf erwtjes, mandarijntjes uit blik, in stukjes gesneden augurk, mais en nog wat spul in doen
De spinazie rauw erdoorheen? Steeltjes eraf?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:10 schreef ruby het volgende:
Pasta (krulpasta of penne), groene pesto (basillicum), spekjes, geraspte mozarella, wilde (Turkse) spinazie, geroosterde pijnboompitten en eventueel kipfilet.
Zaaaaaaaaaalig.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:10 schreef dialMforMonkey het volgende:
oi oi oi!
Vanavond wil ik een maaltijd salade maken van pasta en kip. Ik heb ooit een recept hiervan gehad, maar dat ben ik kwijt.
Wat ik wil weten is hoe ik de verhoudingen moet maken. Ik heb 500gram kipfilet. Hoeveel gram pasta moet ik hierbij koken?
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:42 schreef dialMforMonkey het volgende:
thmx, maar ik kan meestal smaken best goed op elkaar afstemmen. Ik ben alleen in de war met de hoeveelheid kip en pasta
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:43 schreef timmeeeh het volgende:
gewoon zoveel pasta als je wilt
wat maakt de verhouding nou uit?!
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:45 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Veel. Als ik te weinig pasta gebruik, is het geen pasta salade meer. Als ik teveel pasta gebruik is het zoeken naar de stukjes kip die nog over zijn.
mjam, die klinkt erg okquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:57 schreef Malahide het volgende:
Hier de mijne (altijd een hit bij feestjes en bbq's):
- halve zak penne al dente koken, afspoelen tot ze koud zijn
- in stukken snijden: een rijpe mango, 2 zoetzure appels (grannies bv), een flink stuk feta
- dit mengen met ongezouten cashewnoten en flink wat provencaalse kruiden
- de dressing maak je van magere yoghurt en jus d'orange (dus geen olie, azijn, o.i.d. toevoegen)
- maak hem vaak vegetarisch, maar met stukjes gerookte kip of chorizo is hij ook heerlijk![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |