abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:14:01 #26
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_38807656
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:49 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

En dan? Stel dat het een jaar duurt voor je een andere baan vind? Zo goed is de economie op dit moment nog niet dus ik zou het er even niet op wagen als ik jou was.
ik heb een contract voor onbepaalde tijd en zit hier alweer 3 jaar.
Het buitenland is ook een optie. Bivakeren bij familie aldaar totdat ik iets vind.
pi_38811104
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:14 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

ik heb een contract voor onbepaalde tijd en zit hier alweer 3 jaar.
Het buitenland is ook een optie. Bivakeren bij familie aldaar totdat ik iets vind.
Waarom zou je je baas ongerust maken met zoiets? Tenslotte is er nog helemaal niets zeker, misschien vind je wel nooit een andere baan. Pas als het concreet is kun je aankondigingen gaan doen. Ik snap niet waarom je het van tevoren door zou geven.
pi_38811863
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:02 schreef Whoopsydaisy het volgende:

Waarom zou je je baas ongerust maken met zoiets? Tenslotte is er nog helemaal niets zeker, misschien vind je wel nooit een andere baan. Pas als het concreet is kun je aankondigingen gaan doen. Ik snap niet waarom je het van tevoren door zou geven.
Zodat je baas z'n best kan doen om je toch nog te houden... als hij je waarde inziet natuurlijk.
pi_38812099
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zodat je baas z'n best kan doen om je toch nog te houden... als hij je waarde inziet natuurlijk.
De meeste bazen zien de waarde niet meer zo als iemand aangeeft te willen vertrekken.
pi_38812780
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:30 schreef Whoopsydaisy het volgende:

De meeste bazen zien de waarde niet meer zo als iemand aangeeft te willen vertrekken.
Ligt aan de redenen die iemand opgeeft denk ik, en aan hoe definitief/subtiel iemand het aangeeft.
Los daarvan kan iemand ook bepaalde kennis/vaardigheden hebben die hem bijna onmisbaar maken.
pi_38816122
Ja.. ik herken het wel.. ik was helemaal klaar ermee inderdaad... Ik heb ze vriendelijk verzocht om de tering te krijgen.. en ben nu bijna 3 jaar bezig met sabatical leave.. beetje india, sri lanka, brazilië, ecuador, etc.. etc.. je kent het wel..

Ga binnenkort weer wat doen hoor overigens.

[ Bericht 13% gewijzigd door Omkron op 13-06-2006 16:28:42 ]
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:25:10 #32
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38816193
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:00 schreef Furia het volgende:

[..]

haha en ondertussen wel gaan piepen bij m
oja en ik stalk je

kusje voor jullie beiden hoor.
Als de kontneukfoto's maar niet online komen te staan, dan heb ik geen leven meer
pi_38816364
Tja ik kan geen kant op....ik heb 2 universitaire propedeuses en that's it.
Ik werk nu in de ICT als applicatiebeheerder maar heb daar geen papieren voor.
Ik wil het liefst ergens een kans krijgen als trainee (SAP bijv.) maar overal moet je een HBO diploma of hoger hebben...
pi_38816502
No offense cinna.. maar volgens mij kun je overal heen.
pi_38816703
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:32 schreef Omkron het volgende:
No offense cinna.. maar volgens mij kun je overal heen.
Ach ja ik baseer het op 1 afwijzing van zo'n bureau dat trainees aanneemt. Met als reden dat ik geen studie heb afgerond. Wat dat aangaat blijven er heel wat deurtjes gesloten.
pi_38838747
Wie heeft de stap genomen om iets heel anders te gaan doen? Ook al heb je daar geen opleiding voor? Hoe kom je in die andere branche terecht?
pi_38839934
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:22 schreef Koningin het volgende:
Wie heeft de stap genomen om iets heel anders te gaan doen? Ook al heb je daar geen opleiding voor? Hoe kom je in die andere branche terecht?
Ik probeer tenminste. Ik zou het liefst iets heel anders gaan doen op schiphol. Daarom kijk ik wekelijks de schiphol vacatures.

Ik heb overigens geen haast om te vertrekken. Ik zit wel goed hier (maar denk niet dat ik dit nog 5 jaar zal volhouden).
...
  woensdag 14 juni 2006 @ 09:45:05 #38
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38840080
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:22 schreef Koningin het volgende:
Ik. Na een jaar of 3, 4 als programmeur wat voor geen meter beviel ben ik weer naar school gegaan. Even doorbijten, maar het loont en terugkijkend valt het allemaal best mee. Ook financieel trouwens. Ik heb het geluk dat m'n ouders het collegegeld betalen wat al erg veel scheelt, en daarnaast heb ik door het wegdoen van m'n auto ook veel meer lucht gekregen. Verder zjin een flexibele baas en een flexibele school ook erg fijn. Nog een jaartje en dan ben ik weer een werkende burger

Het is allemaal veel minder onmogelijk dan het ljikt.
Vampire Romance O+
pi_38840426
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:45 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik. Na een jaar of 3, 4 als programmeur wat voor geen meter beviel ben ik weer naar school gegaan. Even doorbijten, maar het loont en terugkijkend valt het allemaal best mee. Ook financieel trouwens. Ik heb het geluk dat m'n ouders het collegegeld betalen wat al erg veel scheelt, en daarnaast heb ik door het wegdoen van m'n auto ook veel meer lucht gekregen. Verder zjin een flexibele baas en een flexibele school ook erg fijn. Nog een jaartje en dan ben ik weer een werkende burger

Het is allemaal veel minder onmogelijk dan het ljikt.
Wat voor richting heb je nu gekozen? En wat voor soort baan beoog je?
Hoe kwam je erachter wat je dan wel wilde...was het een interesse die je al langer had of 'wist je het opeens'?
pi_38841168
De stap om weer fulltime naar school te gaan, die neem ik niet meer.
Heb wel al een thuis studie gedaan, maar dat was niet compleet een andere richting.
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:17:07 #41
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38842375
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:00 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Wat voor richting heb je nu gekozen? En wat voor soort baan beoog je?
Hoe kwam je erachter wat je dan wel wilde...was het een interesse die je al langer had of 'wist je het opeens'?
Technische bedrijfskunde. Ik ben een tijdje taxichauffeur geweest terwijl ik rondkeek naar een andere it baan waar ik het meer naar m'n zin zou hebben. Ondertussen vond ik het erg jammer dat heao naar mijn smaak teveel geblaat en dus ook geen alternatief was. Ik hoorde toen van een collega die ook TBK deed en zo is het balletje gaan rollen. Als mooie bijkomstigheid kreeg ik door m'n eerdere studie veel vrijstellingen en bleven maar 2,5 jaar over.

Later als ik groot ben kan voor allelei verschillende functies in het operationele management van bedrijven kiezen. Ik had een afkeer van computers gekregen, maar ondertussen trekt de organisatorische kant van productieautomatiseren toch wel weer. Logistiek of productieoptimalisatie zijn ook alternatieven. Kwaliteitsbeheer is afgevallen nadat ik daar tijdens m'n stage kennis mee heb gemaakt.

Eerst dat laatste jaar nog even door...

Trouwens, die propedeuses kunnen je ook flink wat vrijstellingen voor hbo opleveren.
Vampire Romance O+
pi_38842747
Ikzelf heb het helemaal gehad met de IT.

Dus niet zozeer met een specifieke baan maar meer het beroepsveld / wereldje.

De gladde managers, de veeleisende klanten / gebruikers, de absurde deadlines, de belangen die telkens bij elke automatiseringsslag meespelen, de stress, de manier waarop het zelfs je vrije tijd bedreigt (altijd standby moeten zijn) de enorme verwachtingen, de altijd te krappe budgetten.
En het gejakker bij collega's onderling. (het is alsof je Nemo bent in een zee vol haaien) iedereen die promotie wilt over de rug van een ander.

Kortom ik heb het daar allemaal mee gehad.

September ga ik iets radicaal anders doen. Bio-informatica studeren en me hopelijk op die manier op een meer wetenschappelijk niveau bezighouden met IT.
Dus iets proberen voor de maatschappij te doen ipv maar te graaien voor de baas.
Profiel opgeheven.
pi_38842876
Heel erg naar mn zin op mijn werk!
Werk is geweldig, collega's zijn tof en een leuke baas!
ik ga ook prive om met een aantal collega's.

ben dus nog lang niet klaar met mn baan
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_38845655
Heb het ook gehad alhier, ambtenarenfunctie in de ruimste zin van het woord, collega's die roepen dat ze het zo ontzettend druk hebben, terwijl ze niks aan het doen zijn. alleen maar hun eigen hoekje aan het afschermen, dik 45 verlofdagen per jaar en de meest absurde afspraken om zodoende de kantjes er vanaf te lopen. (zorgverlof?! de vrouw heeft hoofdpijn en de man moet vrij zijn om haar te verzorgen?) Allemaal hele dikke shit als je het mij vraagt, heb al aangegeven weg te gaan alhier en het op een andere functie te proberen. Maar die ambtenarenwereld zuigt!
pi_38846300
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:33 schreef Emel het volgende:
Heel erg naar mn zin op mijn werk!
Werk is geweldig, collega's zijn tof en een leuke baas!
ik ga ook prive om met een aantal collega's.

ben dus nog lang niet klaar met mn baan
Wat voor werk doe je dan?
pi_38846391
Wat een zeikstralen in dit topic. Te dom zijn om een opleiding af te maken, maar ook niet verder willen leren, en zo de eigen verantwoordelijkheid maar afschuiven naar een slechte economie. Ik vraag me echt af hoever jullie het hebben laten komen door zo klaaglijk en verongelijkt je gal te spuwen in dit topic. Eigen schuld, dikke bult.
pi_38847184
Ik ben niet te dom om een studie af te maken, hooguit ben ik dom omdat ik ze niet heb afgemaakt. Ik heb helaas nooit duidelijk geweten wat ik wilde en verkeerd gekozen.
Bovendien geef ik de economie helemaal niet de schuld.
pi_38847503
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:38 schreef zodiakk het volgende:
Wat een zeikstralen in dit topic. Te dom zijn om een opleiding af te maken, maar ook niet verder willen leren, en zo de eigen verantwoordelijkheid maar afschuiven naar een slechte economie. Ik vraag me echt af hoever jullie het hebben laten komen door zo klaaglijk en verongelijkt je gal te spuwen in dit topic. Eigen schuld, dikke bult.
Ik heb mijn VWO netjes gehaald en een HBO opleiding afgerond. Daarbij heb ik nog een thuisstudie NIMA A gedaan. Op dit moment heb ik een fulltime baan.
Zit niet te zeiken dat ik te dom ben om een opleiding af te maken.
Soms maak je verkeerde keuzes, dat kan nou eenmaal gebeuren........
pi_38847849
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:35 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je dan?
ik werk bij het Riagg als psycholoog
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_38930399
Ja, ik heb het ook gehad met mijn huidige baan. Collega's en werk op zich zijn okee maar de 'hotemetoten' lees: bazen zijn een verschrikking. Zo'n twee maanden geleden was voor mij de laatste druppel gevallen. Sinds die tijd wat aan het rondneuzen geweest. Vorige week te horen gekregen dat ik ergens anders kan gaan beginnen! Dichter bij huis, meer salaris en leukere baan!!!

Vandaag aan de 'hotemetoten' laten weten dat 31 juli mijn laatste werkdag wordt. Ik moet zeggen: dat was genieten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')