1 |
1 |
Okay, kan het zijn dat die xinitrc heet?quote:En je X login script, ja, dat is een vraag die niet zo 1-2-3 te beantwoorden is, kans bestaat dat je er niet echt een hebt.
Ohja, dat is mogelijk. Wat staat daar bij jou momenteel in?quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:53 schreef DucatiOwner het volgende:
Okay, kan het zijn dat die xinitrc heet?
Die gebruik ik eigenlijk nog best wel eens eigenlijk, als ik onder Windows werk... Ik bestuur Windows namelijk zoveel mogelijk met het toetsenbord...quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:31 schreef LintuxCx het volgende:
die rare Windows Menu-key drukken, ergens rechts op het toetsenbord. Je weet wel, die knop die niemand gebruikt.
Staat ook in /home/naam/...quote:Ohja, dat is mogelijk. Wat staat daar bij jou momenteel in?
De rechtermuisknop-knop...quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:08 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, dat is de Windows-toets, ik bedoel die knop ernaast.
Hmm, het lijkt erop dat die knop niet op jouw toetsenbord zit?quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:13 schreef DucatiOwner het volgende:
Eh... je bedoelt ctrl?. In ieder geval: intypen (onder root) geeft: bash: xmodmap: command not found
Jezus, wat voel ik me een N00b...quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:08 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, dat is de Windows-toets, ik bedoel die knop ernaast.
De rechtermuisknop-knop...
Oftewel het contextmenu...
De zevende toets van de onderste rij op dit plaatje:quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:13 schreef DucatiOwner het volgende:
Eh... je bedoelt ctrl?. In ieder geval: intypen (onder root) geeft: bash: xmodmap: command not found
Geloof me, dat zijn we allemaal geweest...quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:17 schreef DucatiOwner het volgende:
[..]
Jezus, wat voel ik me een N00b...![]()
![]()
Nee, ik snap je eindelijk, maar xmodmap kent-ie dus uberhaupt niet... Ik heb die toets wel overigensquote:
Niet met de netpkg, maar ik wel even Googlen en dan installeer ik de boel. Ondertussen maar even voetbal kijkenquote:[..]
De zevende toets van de onderste rij op dit plaatje:
http://www.nursingstudies.co.uk/keyboard1.JPG
Het probleem blijft dat xmodmap niet geinstalleerd is... Is die met de Slackware package manager niet te installeren?
Inmiddels is het gelukt met vi te editten, X opnieuw te starten en de install van ubuntu te draaienquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:55 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Kijk eens of je nano hebt. Da's een makkelijkere editor.
quote:$ cat /var/log/gdm/\:0.log | grep virtual
(**) RADEON(0): Pitch = 15728880 bytes (virtualX = 1920, displayWidth = 1920)
(**) RADEON(0): Pitch = 15728880 bytes (virtualX = 1280, displayWidth = 1920)
De virtuele resolutie bij xorg is de hoogste resolutie in je xorg.conf file (voor de betreffende depth/display). Bijvoorbeeld 'Modes 800x600 4000x4000" start xorg met een display van 800x600 en een virtuele resolutie van 4000x4000quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:47 schreef whoops het volgende:
in de logfile staat wel wat over de virtuele resolutie (denk ik), maar ik heb geen idee waar of hoe deze aan te passen... Iemand enig idee?
Even zoeken op de solaris HCL. Als een device er niet bij staat, dan is de kans groot dat het je niet zal lukken om het aan de praat te krijgen onder solaris.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:00 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Vragen samengevat:
- kan ik een TerraTec Xfire DMX 1024 aan de praat krijgen in Solaris? (stereo geluid is al voldoende)
- wordt een goedkope S-ATA kaart goed ondersteund in Solaris?
Geen flauw idee, probeer het gewoon en je bent er snel genoeg achterquote:- is het slim om al ZFS te gebruiken voor alle partities / slices?
- is Solaris op een ZFS root te installeren (liefst zonder teveel gedoe)?
thanks a bunchquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:44 schreef devzero het volgende:
man smbpasswd
(er is ook swat, een samba-beheersprogje wat je via je webbrowser kan aanspreken, even zoeken of dat geinstalleerd is bij je).
Wat precies lukt niet? Er zijn geen GUI servers voor Linux. Voor sommige servers zijn er wel frontends. Ik vind glFTPd nog wel tof. Vooral omdat je die volledig via je FTP-client kunt configureren. En hij ondersteunt virtual users, terwijl je bij de meeste servers voor elke nieuwe user een user moet toevoegen via "adduser" in een terminal.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:08 schreef dennistd het volgende:
Ik heb hier nu ubuntu 6.06 als server draaien, en apache, php & mysql werken prima.
Het lukt me alleen niet om de FTP-server aan de praat te krijgen.
Ik heb al verschillende servers en howto's geprobeerd, maar het wil me maar niet lukken
Is er voor linux niet zoiets als Filezilla server, dat er wel voor windows is?
Ik had namelijk eerst windows hier draaien, en filezilla beviel me eigenlijk wel heel goed.
Ik heb dus nog geen enkele ftp-server voor linux kunnen vinden met een gui (behalve proftpd, maar dat ding bleef maar foutmeldingen geven)
ik volg precies de instructies in de handleiding, maar bepaalde dingen bestaan niet op de een of andere manierquote:Op woensdag 12 juli 2006 01:46 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Wat precies lukt niet? Er zijn geen GUI servers voor Linux. Voor sommige servers zijn er wel frontends. Ik vind glFTPd nog wel tof. Vooral omdat je die volledig via je FTP-client kunt configureren. En hij ondersteunt virtual users, terwijl je bij de meeste servers voor elke nieuwe user een user moet toevoegen via "adduser" in een terminal.
Oh my god.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik volg precies de instructies in de handleiding, maar bepaalde dingen bestaan niet op de een of andere manier
Is het niet mogelijk een ftp-server voor windows via wine te laten draaien?
Klinkt als geheugen problemen/tekort. Kun je de machine ook horen swappen (of zie je veel diskactiviteit)? Als je top draait, zie je dat firefox(/opera/etc) veel cpu tijd pakt? Als je in top shift-M doet dan sorteert hij de processen op geheugengrootte, zie je daar iets raars tussen staan?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:49 schreef DucatiOwner het volgende:
Ik heb naar de lopende processen gekeken m.b.v. ps ux en aux, maar behalve de programma's die m.i. echt nodig zijn lopen er geen rare dingen (kan evt. wel laten zien indien nodig).
Ik zie dan Opera bovenaan staan, daaronder X en daaronder terminal. Opera gebruikt 42% van het geheugen, X 13%. Ik zag in de helpfunctie van top geen uitvoermogelijkheid naar een bestand staan en copy-pasten werkt op een of andere manier niet (misschien omdat het realtime is?). Is het wel mogelijk, want dan kun je zelf even kijken...quote:Klinkt als geheugen problemen/tekort. Kun je de machine ook horen swappen (of zie je veel diskactiviteit)? Als je top draait, zie je dat firefox(/opera/etc) veel cpu tijd pakt? Als je in top shift-M doet dan sorteert hij de processen op geheugengrootte, zie je daar iets raars tussen staan?
Die wilde bij mij in Debian toch echt niet doen wat ik wilde, anderhalf jaar geleden ofzo. In Fedora Core 2 geen probleem, maar in Debian kon niemand inloggen. Password klopte, maar proftpd vond van niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:46 schreef Schorpioen het volgende:
Installeer gewoon proftpd, die werkt out of the box.
Opera die tegen de 50 MB aan zit is niet zoveel hoor.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:57 schreef DucatiOwner het volgende:
[..]
Ik zie dan Opera bovenaan staan, daaronder X en daaronder terminal. Opera gebruikt 42% van het geheugen, X 13%.
Ja maar het wordt wel steeds erger, totdat het op 100% zit en ik serieus 3 minuten moet wacht eer de letter die ik ingetypt heb op het scherm verschijnt. Verder is het dus ook met al die andere programma's... In Windows (98, dual boot op dezelfde machine) gaat het wél allemaal veel sneller, maar ik vind het leuk om aan Zenwalk net zolang te prutsen totdat het beter is en volgens mij moet het ook kunnen, maar hoe?quote:Opera die tegen de 50 MB aan zit is niet zoveel hoor.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:49 schreef DucatiOwner het volgende:
Computer is nog steeds oud, PII,266, 96mb. Zenwalk en de programma's zijn geupdated naar de laatste versie.
zenwalk sitequote:Hardware requirements
These are the minimal hardware requirements to run Zenwalk in Xwindow mode, with correct performance (some lower configs work - ie : PII - , but might be slow) :
Pentium III class processor
128 Mb RAM
2Gb HDD
Okay, thanks, ik ga zoeken en prikken...quote:Ik ben bang dat je toch geheugen zult moeten bij prikken om het een beetje redelijk aan de gang te krijgen. ... een paar sdram reepjes heb je voor bijna geen geld op ebay.
Ik heb dit ookquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:08 schreef dennistd het volgende:
Ik heb hier nu ubuntu 6.06 als server draaien, en apache, php & mysql werken prima.
Het lukt me alleen niet om de FTP-server aan de praat te krijgen.
Ik heb al verschillende servers en howto's geprobeerd, maar het wil me maar niet lukken
In ieder geval als je een recente distro wil draaien ja. Van een Linux distro van de laatste jaren moet je gewoon op een machine een vergelijkbare performance verwachten als wanneer je WinXP zou installeren.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:01 schreef devzero het volgende:
Ik ben bang dat je toch geheugen zult moeten bij prikken om het een beetje redelijk aan de gang te krijgen. De tijden dat linux minder geheugen nodig had dan bv windows 98 is al een tijdje voorbij.
Niet alle FTPd's ondersteunen virtual users. PureFTPd en glFTPd kunnen het. Misschien nog anderen ook.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dit ookWat me wel lukt is om de users van de machine zelf in te laten loggen enzo. Maar ik wil virtual users! Ik wil binnenkort er weer eens mee gaan stoeien. Ik heb al diverse howto's enzo geprobeerd, maar no cigar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |