pffffquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:27 schreef Schorpioen het volgende:
Je zal even moeten zoeken welke suse pakketten de gevraagde files bevatten. Voor ubuntu kun je online op packagecontent zoeken op packages.ubuntu.com maar voor suse weet ik het niet.
Stop gewoon je Windows CD'tje erin en boot ervan. Als er één ding is waarin Windows goed is, is het wel genadeloos operating systems van de concurrent wegvegen. Gaat vanzelf, doet 'ie met plezier.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:35 schreef DeTolk het volgende:
Ik heb gisteren Ubuntu op een SATA schijf geinstalleerd. Maar ik wil dolgraag weer Windows op die schijf installeren.
Nu is het probleem dat ik (Stom, Stom Stom) De hele schijf heb gebruikt en geen partitie heb aangemaakt.
Nu heb ik geen idee hoe ik het beste Ubuntu kan verwijderen en Windows eroverheen kan zetten.
Vandaar ook die boete.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:48 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Als er één ding is waarin Windows goed is, is het wel genadeloos operating systems van de concurrent wegvegen. Gaat vanzelf, doet 'ie met plezier.
Dat werkt niet zoals eerder opgemerkt. Het makkelijkste kan je for loopjes gebruiken om dit soort dingen te doen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:35 schreef wdn het volgende:
rpm -U glibc-common-2.3.3-27.1.i386.rpm && glibc-2.3.3-27.i686.rpm
1 2 3 4 | do rpm -U $i done |
quote:
Dat werkt dus juist niet in dit geval aangezien package a package b nodig heeft en package b weer niet wil installeren zonder package a. De enige manier om dat op te lossen is door RPM beide packages "tegelijk" te laten installeren.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:00 schreef slakkie het volgende:
Dat werkt niet zoals eerder opgemerkt. Het makkelijkste kan je for loopjes gebruiken om dit soort dingen te doen.
[ code verwijderd ]
En klaar ben je.
Wat suf. Heeft rpm geen optie om automatisch andere benodigde pakketten ook te installeren? Apt doet dit zonder problemen. Nu is het nl nog wel te overzien met 2 pakketten maar wat als je een pakket wil installeren dat op tientallen andere pakketten dependencies heeft... dat is geen doen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:19 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat werkt dus juist niet in dit geval aangezien package a package b nodig heeft en package b weer niet wil installeren zonder package a. De enige manier om dat op te lossen is door RPM beide packages "tegelijk" te laten installeren.
RPM niet, maar dpkg ook niet. Wel de juiste partijen met elkaar vergelijken eh.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:26 schreef Schorpioen het volgende:
Wat suf. Heeft rpm geen optie om automatisch andere benodigde pakketten ook te installeren? Apt doet dit zonder problemen. Nu is het nl nog wel te overzien met 2 pakketten maar wat als je een pakket wil installeren dat op tientallen andere pakketten dependencies heeft... dat is geen doen.
Dat zou heel goed kunnen, maar dit was een opmerking die sloeg op, bestaat er zoiets als.. en ik wilde dit kwijt. Altijd handig voor de mensen die Ubuntu gebruikenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 03:10 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Dat werkt op Suse niet.
Alleen Ubuntu en Debian dacht ik.
In dat geval zat het inderdaad niet werken nee...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:19 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat werkt dus juist niet in dit geval aangezien package a package b nodig heeft en package b weer niet wil installeren zonder package a. De enige manier om dat op te lossen is door RPM beide packages "tegelijk" te laten installeren.
quote:Another trick, if you have a hybrid system (with some RPM's and some packages you've built and installed from "tarballs" or even through the Debian package system) is to try the installation with the "--nodeps" option to the 'rpm' command. However, this may not work very well, even if you have the requisite packages installed. It shouldn't be a problem with libraries --- but some other types of files might not be located in the "right places." You can usually solve that with judicious use of symlinks; but you need to know what the RPM package's programs are looking for and where.
Source: http://linuxgazette.net/issue35/tag/rpm.html
Jeetje, waarom verzin ik dat zelf nou niet.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:48 schreef Schorpioen het volgende:
Je kan er "./" voorzetten. Dan pakt ie hem wel.
Je kan ook bij dit soort file een "--"argument meegeven aan het commando, dan interpretert ie alles wat daarna komt niet als optie, maar als stringquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:53 schreef thabit het volgende:
[..]
Jeetje, waarom verzin ik dat zelf nou niet.![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | -- 1:07 [wesleys@nomad:/home/wesleys/tmp] # rm -- rm: missing operand Try `rm --help' for more information. 1:07 [wesleys@nomad:/home/wesleys/tmp] # rm - -- rm: cannot remove `-': No such file or directory 1:07 [wesleys@nomad:/home/wesleys/tmp] # rm -- -- 1:08 [wesleys@nomad:/home/wesleys/tmp] # ls -altr total 8 drwxr-xr-x 2 wesleys wesleys 4096 Aug 12 01:08 . drwxr-xr-x 70 wesleys wesleys 4096 Aug 12 01:08 .. |
zelfde structuur en danquote:% ls -l
total 0
-rw-r--r-- 1 paul users 0 Aug 11 19:44 -rf
drwxr-xr-x 2 paul users 48 Aug 11 19:44 dir
-rw-r--r-- 1 paul users 0 Aug 11 19:44 file
% rm *
% ls -l
total 0
-rw-r--r-- 1 paul users 0 Aug 11 19:44 -rf
quote:% rm -- *
rm: cannot remove `dir': Is a directory
Volgens mij zal je shell het wel expanden naar \-\-rf of naar "--rf"quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:14 schreef LintuxCx het volgende:
Wel naar als je rm * doet in een directory waar ook een bestand genaamd "-rf" in staat. Daar kan alleen "rm --" je tegen beschermen.
na lang zoeken heb ik dit probleem bij mij opgelost door dit in de terminal te doen:quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:05 schreef Visitor.Q het volgende:
Anyway, pureFTP geprobeerd, maar de virtual users die je daarmee kunt maken kunnen niet inloggen.
Dat dacht ik ook, maar probeer het maar eensquote:Op zondag 13 augustus 2006 23:16 schreef slakkie het volgende:
[..]
Volgens mij zal je shell het wel expanden naar \-\-rf of naar "--rf"
Nope, totaal geen bescherming. Dit verklaart wel enigszins waarom in klassieke Unix systemen alle opties e.d. genoemd moeten worden voor alle andere argumenten, maar ook dat beschermt je niet altijd aangezien iets wat met een - begint ws vrij ver vooraan gesorteerd wordt.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:16 schreef slakkie het volgende:
Volgens mij zal je shell het wel expanden naar \-\-rf of naar "--rf"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |