abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:35:01 #226
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_40705108
zo meen ik:

rpm -U glibc-common-2.3.3-27.1.i386.rpm glibc-2.3.3-27.i686.rpm

of anders

rpm -U glibc-common-2.3.3-27.1.i386.rpm && glibc-2.3.3-27.i686.rpm
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_40705208
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:27 schreef Schorpioen het volgende:
Je zal even moeten zoeken welke suse pakketten de gevraagde files bevatten. Voor ubuntu kun je online op packagecontent zoeken op packages.ubuntu.com maar voor suse weet ik het niet.
pffff

Naja, van het weekend regent het toch.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:35:49 #228
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_40708575
Goedemiddag,

Ik heb gisteren Ubuntu op een SATA schijf geinstalleerd. Maar ik wil dolgraag weer Windows op die schijf installeren.

Nu is het probleem dat ik (Stom, Stom Stom) De hele schijf heb gebruikt en geen partitie heb aangemaakt.

Nu heb ik geen idee hoe ik het beste Ubuntu kan verwijderen en Windows eroverheen kan zetten.

Wat is het beste dat ik kan doen??

Alvast bedankt,

DeTolk
pi_40708867
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:35 schreef DeTolk het volgende:
Ik heb gisteren Ubuntu op een SATA schijf geinstalleerd. Maar ik wil dolgraag weer Windows op die schijf installeren.

Nu is het probleem dat ik (Stom, Stom Stom) De hele schijf heb gebruikt en geen partitie heb aangemaakt.

Nu heb ik geen idee hoe ik het beste Ubuntu kan verwijderen en Windows eroverheen kan zetten.
Stop gewoon je Windows CD'tje erin en boot ervan. Als er één ding is waarin Windows goed is, is het wel genadeloos operating systems van de concurrent wegvegen. Gaat vanzelf, doet 'ie met plezier.

En @wdn: Nummer 1 ja, nummertje 2 (met de &&) zal niet werken. (rpm -U glibc*.rpm is nog gemakkelijker natuurlijk, tenzij je toevallig nog meer bestanden hebt met een vergelijkbare naam, en je die niet wil installeren...)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:11:05 #230
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_40709355
ok bedankt.
pi_40718458
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:48 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Als er één ding is waarin Windows goed is, is het wel genadeloos operating systems van de concurrent wegvegen. Gaat vanzelf, doet 'ie met plezier.
Vandaar ook die boete.
pi_40718473
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:35 schreef wdn het volgende:

rpm -U glibc-common-2.3.3-27.1.i386.rpm && glibc-2.3.3-27.i686.rpm
Dat werkt niet zoals eerder opgemerkt. Het makkelijkste kan je for loopjes gebruiken om dit soort dingen te doen.

1
2
3
4
for i in glibc-common-2.3.3-27.1.i386.rpm glibc-2.3.3-27.i686.rpm
do
  rpm -U $i
done

En klaar ben je.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:17:18 #233
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_40718930
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:00 schreef most_wanted het volgende:

[..]

Vandaar ook die boete.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_40718998
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:00 schreef slakkie het volgende:
Dat werkt niet zoals eerder opgemerkt. Het makkelijkste kan je for loopjes gebruiken om dit soort dingen te doen.
[ code verwijderd ]

En klaar ben je.
Dat werkt dus juist niet in dit geval aangezien package a package b nodig heeft en package b weer niet wil installeren zonder package a. De enige manier om dat op te lossen is door RPM beide packages "tegelijk" te laten installeren.

(En mwah, ik denk dat de boete voor MS meer met hun andere monopolie misbruikende bezigheden te maken heeft dan met het maken van overenthousiaste installers. Want op zich maken Linux distro-bakkers zich daar ook nog wel eens schuldig aan...)
pi_40719210
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:19 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat werkt dus juist niet in dit geval aangezien package a package b nodig heeft en package b weer niet wil installeren zonder package a. De enige manier om dat op te lossen is door RPM beide packages "tegelijk" te laten installeren.
Wat suf. Heeft rpm geen optie om automatisch andere benodigde pakketten ook te installeren? Apt doet dit zonder problemen. Nu is het nl nog wel te overzien met 2 pakketten maar wat als je een pakket wil installeren dat op tientallen andere pakketten dependencies heeft... dat is geen doen.
Unox, the worst operating system.
pi_40719852
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:26 schreef Schorpioen het volgende:
Wat suf. Heeft rpm geen optie om automatisch andere benodigde pakketten ook te installeren? Apt doet dit zonder problemen. Nu is het nl nog wel te overzien met 2 pakketten maar wat als je een pakket wil installeren dat op tientallen andere pakketten dependencies heeft... dat is geen doen.
RPM niet, maar dpkg ook niet. Wel de juiste partijen met elkaar vergelijken eh. Maar al die apt-achtige RPM-uitbreidingen (yum, yast, apt-rpm, etc) doen dat ook wel goed voor zover ik weet.
pi_40720689
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 03:10 schreef most_wanted het volgende:

[..]

Dat werkt op Suse niet.
Alleen Ubuntu en Debian dacht ik.
Dat zou heel goed kunnen, maar dit was een opmerking die sloeg op, bestaat er zoiets als.. en ik wilde dit kwijt. Altijd handig voor de mensen die Ubuntu gebruiken .

Ik heb de tool inmiddels al moeten gebruiken voor libraries voor vmware server.
pi_40720797
Bovenstaande oplossingen hielpen ook niet. Met de --nodeps optie installeerde rpm wel, maar ik weet niet of het zo goed zal werken.

wlan is nog steeds niet aan de praat. Ik heb nogal wat hobbels te nemen.

Het gaat trouwens om zo'n linksys wireless pcmcia-kaart.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_40721196
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:19 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

In dat geval zat het inderdaad niet werken nee...

Ik zat ff te googlen en ik kwam wel wat leuke linkjes tegen..

http://www.brandonhutchin(...)dependency_hell.html
http://www.redhat.com/arc(...)anuary/msg00102.html (lees de volledige thread - je pikt het antwoord er wel uit)

@ the actual problem owner:
quote:
Another trick, if you have a hybrid system (with some RPM's and some packages you've built and installed from "tarballs" or even through the Debian package system) is to try the installation with the "--nodeps" option to the 'rpm' command. However, this may not work very well, even if you have the requisite packages installed. It shouldn't be a problem with libraries --- but some other types of files might not be located in the "right places." You can usually solve that with judicious use of symlinks; but you need to know what the RPM package's programs are looking for and where.

Source: http://linuxgazette.net/issue35/tag/rpm.html
pi_40724782
Ik heb een file waarvan de naam met -- begint. Als ik hem met cat wil bekijken denkt cat dat het om een optie gaat en niet om een file. Hoe kan ik dat ding alsnog bekijken (en evt wissen)?
pi_40725015
Je kan er "./" voorzetten. Dan pakt ie hem wel.
Unox, the worst operating system.
pi_40725138
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 21:48 schreef Schorpioen het volgende:
Je kan er "./" voorzetten. Dan pakt ie hem wel.
Jeetje, waarom verzin ik dat zelf nou niet.
pi_40731701
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 21:53 schreef thabit het volgende:

[..]

Jeetje, waarom verzin ik dat zelf nou niet.
Je kan ook bij dit soort file een "--"argument meegeven aan het commando, dan interpretert ie alles wat daarna komt niet als optie, maar als string

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
1:07 [wesleys@nomad:/home/wesleys/tmp] # ls -1
--
1:07 [wesleys@nomad:/home/wesleys/tmp] # rm --
rm: missing operand
Try `rm --help' for more information.
1:07 [wesleys@nomad:/home/wesleys/tmp] # rm - --
rm: cannot remove `-': No such file or directory
1:07 [wesleys@nomad:/home/wesleys/tmp] # rm -- --
1:08 [wesleys@nomad:/home/wesleys/tmp] # ls -altr
total 8
drwxr-xr-x  2 wesleys wesleys 4096 Aug 12 01:08 .
drwxr-xr-x 70 wesleys wesleys 4096 Aug 12 01:08 ..
pi_40731859
Alhoewel die mogelijk alleen met GNU userland werkt.

Wel naar als je rm * doet in een directory waar ook een bestand genaamd "-rf" in staat. Daar kan alleen "rm --" je tegen beschermen.

Maar goed, theoretisch geneuzel dit. Het is ook veel te laat om nog over Unix te praten.
pi_40732809
quote:
% ls -l
total 0
-rw-r--r-- 1 paul users 0 Aug 11 19:44 -rf
drwxr-xr-x 2 paul users 48 Aug 11 19:44 dir
-rw-r--r-- 1 paul users 0 Aug 11 19:44 file
% rm *
% ls -l
total 0
-rw-r--r-- 1 paul users 0 Aug 11 19:44 -rf
zelfde structuur en dan
quote:
% rm -- *
rm: cannot remove `dir': Is a directory
Die is wel erg grappig. Daar kun je je zelf nog flink mee in de vinger snijden als je niet oppast (maar ja, wie gebruikt er dan ook rm * zonder nadenken).
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:05:18 #246
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_40780992
Ik zag dat het probleem al vaker terug kwam in deze reeks, maar het is natuurlijk van de zotten dat er geen mooie GUI FTP server is voor linux. Ik bedoel, ik ben een grafische man, en daar hoort ook een grafische user interface bij.

Anyway, pureFTP geprobeerd, maar de virtual users die je daarmee kunt maken kunnen niet inloggen. Het aanmaken van users op het systeem zie ik ook niet zitten. Voorlopig is de Filezilla server oplossing, helaasch windows, superieur.

Goed, mijn vraag dus, welk programma is dan toch aan te raden om een ftp server te starten, en is het absoluut noodzakelijk dat er users op het systeem aan worden gemaakt, ipv virtuele users ?
pi_40781464
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 01:14 schreef LintuxCx het volgende:
Wel naar als je rm * doet in een directory waar ook een bestand genaamd "-rf" in staat. Daar kan alleen "rm --" je tegen beschermen.
Volgens mij zal je shell het wel expanden naar \-\-rf of naar "--rf"
  Redactie Sport zondag 13 augustus 2006 @ 23:25:20 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_40781775
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:05 schreef Visitor.Q het volgende:
Anyway, pureFTP geprobeerd, maar de virtual users die je daarmee kunt maken kunnen niet inloggen.
na lang zoeken heb ik dit probleem bij mij opgelost door dit in de terminal te doen:

sudo pure-pw mkdb
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_40783567
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:16 schreef slakkie het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar probeer het maar eens (natuurlijk wel met een file genaamd -rf en niet --rf)
pi_40785415
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:16 schreef slakkie het volgende:
Nope, totaal geen bescherming. Dit verklaart wel enigszins waarom in klassieke Unix systemen alle opties e.d. genoemd moeten worden voor alle andere argumenten, maar ook dat beschermt je niet altijd aangezien iets wat met een - begint ws vrij ver vooraan gesorteerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')