abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39103864
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:29 schreef Hanneke1983 het volgende:
Mijn zus zei dat de krampen van Crohn te vergelijken zijn met voorweeën... Ik denk dat een bevalling dus nóg pijnlijker is
Hoe pijnlijk de krampen zijn verschilt per persoon..
pi_39105635
Nou, ik kan jullie vertellen; een bevalling is écht veel pijnlijker. Ik heb veel krampen en dat lijken wel eens weeën, maar dan van een paar centimeter ontsluiting en niet 10 centimeter en een uitdrijving...
pi_39108711
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:27 schreef crohntje het volgende:
Nou, ik kan jullie vertellen; een bevalling is écht veel pijnlijker. Ik heb veel krampen en dat lijken wel eens weeën, maar dan van een paar centimeter ontsluiting en niet 10 centimeter en een uitdrijving...
Nou, ik zou toch liever een kind baren, daar hou je tenminste (als het goed is) iets aan over..

Bovendien is dat een aantal uur en niet bijna 24 uur per dag en 7 dagen per week..

Maar goed, dat is mijn mening.
pi_39108750
Ben ik ff blij dat ik geen vrouw ben
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_39109084
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:55 schreef Raissa het volgende:

[..]

Nou, ik zou toch liever een kind baren, daar hou je tenminste (als het goed is) iets aan over..

Bovendien is dat een aantal uur en niet bijna 24 uur per dag en 7 dagen per week..

Maar goed, dat is mijn mening.
Het ging dan ook om de vergelijking, niet hoe lang je er aan lijd.
Powered by Janetje®
pi_39109276
Ik ben echt blij dat ik van mijn colitis nooit pijn heb gehad, ook al was mijn complete dikke darm 1 grote ontsteking. De enige pijn die ik heb gehad was na de operatie toen het slangetje van de morfinetoevoer niet goed zat en ik dus geen pijnbestrijding heb gehad. Ook al ben ik een man, ik denk dat ik nog liever beval van een vijfling dan dat ik dat nog een keer meemaak. 5 dagen lang bij iedere beweging het gevoel hebben dat je doormidden scheurt is niet fijn.
A mind with a heart of it's own
pi_39109740
Geen pijn gehad van je colitis? Ik denk niet dat veel mensen dat kunnen zeggen...
pi_39110029
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:25 schreef Hanneke1983 het volgende:
Geen pijn gehad van je colitis? Ik denk niet dat veel mensen dat kunnen zeggen...
Daarom zijn ze er bij mij pas achter gekomen toen er niets meer te redden viel. Geen pijn, geen koorts, bloed zag er goed uit.
pi_39110273
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:33 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Daarom zijn ze er bij mij pas achter gekomen toen er niets meer te redden viel. Geen pijn, geen koorts, bloed zag er goed uit.
Maar je had wel diarree? Of iets anders? Hoe ben je bij de dokter beland, met welke klachten?
pi_39112376
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:38 schreef Raissa het volgende:

[..]

Maar je had wel diarree? Of iets anders? Hoe ben je bij de dokter beland, met welke klachten?
Ik had ook geen diarree, wel zo nu en dan bloed bij de ontlasting. Ik kwam bij de dokter omdat ik altijd moe was. Daarbij was ik regelmatig ziek in de trant van misselijk enzo. Al met al een jaar in het ziekenhuis gelopen, 2x een gastroscopie gehad, niks gevonden. Nooit kwam er iemand op het idee een darmonderzoek te doen

Uiteindelijk kreeg ik toch last van diarree, die hield niet op, toen kwam ik weer bij de internist terecht, die kwam er achter dat ik een salmonella-infectie had. Daar kreeg ik medicijnen voor, alleen werd ik daar alleen maar zieker van. De diarree hiel nog steeds niet op, die werd alleen maar erger. Zo erg dat ik uiteindelijk behoorlijk uitgedroogd met een bloeddruk van 60-40 opgenomen ben.
Toen hebben ze weer een kweek gedaan waaruit bleek dat ik geen salmonella meer had, toen zijn ze eindelijk op het idee gekomen om een darmonderzoek te doen, toen hebben ze 15-20 cm kunnen zien en toen konden ze er al niet meer door met de slang vanwege de ontsteking.
pi_39250285
Even up
  maandag 26 juni 2006 @ 16:17:36 #137
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_39253661
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:29 schreef DrMarten het volgende:

[..]

[knip]
Pff, das nog eens een klote situatie geweest... Hoop dat nu alles wat btr gaat?
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_39264204
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:17 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Pff, das nog eens een klote situatie geweest... Hoop dat nu alles wat btr gaat?
De laatste maanden ging het dus wat minder, ik merk echt dat mijn lichaam niet goed met stress om kan gaan, dan heb ik direct weer last van ontsteking. Ben net afgelopen weekend verhuisd, nog even 2 dagen hard klussen en dan hopelijk weer wat meer rust en dan afstuderen maar weer eens proberen op te pakken.
pi_39264309
k'was maar voor 1 ding doodsbang, 't roesje. heb nadrukkelijk gevraagd geen roesje. zonder roesje de hele scopie doorstaan.

ben nu al ruim een jaar klachtenvrij \o/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_39270448
Jaaahh lachen, door de angst voor een roesje heb ik ook 4x life een coloscopie meegemaakt. Nu ben ik 2x geopereerd en weet wat een narcose is. Voor mij dus voortaan een (dubbel) roesje!
Ik wil uiteraard een narcose niet met een roesje vergelijken.....jammer genoeg.
pi_39294669
Tvp
Donderdag de uitslag van de colonscopie
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:42:24 #142
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_39305286
Hoop op een beetje goed nieuws voor je Hanneke !!
Mama van Isa en Ties
pi_39305867
Ik ben bang van niet
Maar we zullen het afwachten
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:23:35 #144
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_39312967
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:18 schreef DrMarten het volgende:

[..]

De laatste maanden ging het dus wat minder, ik merk echt dat mijn lichaam niet goed met stress om kan gaan, dan heb ik direct weer last van ontsteking. Ben net afgelopen weekend verhuisd, nog even 2 dagen hard klussen en dan hopelijk weer wat meer rust en dan afstuderen maar weer eens proberen op te pakken.
Stress is killing voor iedereen... Enkel merken wij direct de gevolgen ervan
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:59:05 #145
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_39315982
lekker in bad gaan en iets om handen hebben werkt voor mij het beste
Mama van Isa en Ties
pi_39336377
Hoho Whizkid, er zijn wel meer mensen die ziek worden van stress.............
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_39348012
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:59 schreef marlieske het volgende:
lekker in bad gaan en iets om handen hebben werkt voor mij het beste
Dat werkt voor mij ook het beste! Toen ik écht heel erg ziek was zat ik soms ook wel 2 keer per dag in bad (mijn vader was niet blij ) ook zorgt die warmte ervoor dat medicijnen wat sneller kunnen werken (omdat je bloed dunner wordt ofzo..)
pi_39348016
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:28 schreef Hanneke1983 het volgende:
Tvp
Donderdag de uitslag van de colonscopie
Ben benieuwd!
pi_39350818
Sorry voor de meneer uit Texel en het dieet, het heeft niet bij mij gewerkt. Sterker nog; ik heb vanmorgen mijn internist gebeld voor een vervroegde afspraak. Ik voel me niet best, heb veel krampen. M'n hele buik is gestresst. Ik heb geen bloed en/of slijm bij m'n ontlasting dus misschien is het nog niet zo erg, maar door de hele dag heb ik geregeld krampen, hele gemene...en ik voel me lusteloos en heb niet zo'n honger...
M'n internist is er maandag weer en dan bel ik gelijk. ik ben doodsbang dat ie met DE slang in me wil, maar dat moet dan maar. Ik heb al jaren geen coloscopie meer gehad en hij wilde weer eens kijken, dus dat zal nu wel, BRRRRR...Dat wordt dan m'n eerste met een stoma....het idee, de slang in je buik!!!

Hanneke, hoe is het met jou?
pi_39354836
Ik heb vandaag de uitslag gehad. Goed & slecht nieuws:

De ontsteking in de dikke darm was niet erg heftig. Er was wel een ontsteking maar daar kan ik niet zo'n torenhoge bezinksel (69) van hebben en al die klachten. Waarschijnlijk zit het dus in mijn dunne darm.
Ik krijg binnenkort een MRI scan (nieuwste variant) waarmee ze de dikte van de darmwand kunnen zien, vernauwingen enz. Als dit geen uitslag geeft dan krijg ik waarschijnlijk een camerapil.

Iemand ervaringen m.b.t de mri scan en/of de camerapil ?

Ik ben blij dat de ontsteking niet super heftig is in de dikke darm, maar baal er van dat ik nu nog steeds niet weet wat er nu weer loos is....

Maar problemen in de dunne darm klinkt logisch. Mijn medicatie wordt nl slecht opgenomen, voedsel slecht verteerd enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')