abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38778259
Gisteravond trachtte ik te gaan slapen, maar merkte wat vreemde geluiden op die mij het bekendst voorkwamen als het gebrul van een kikker. Enfin, niks aan de hand, maar toen ik ineens bedacht dat er nergens in de buurt een riviertje of watertje te bekennen was begon ik toch te twijfelen.

Wat doen kikkers in een vrij dichtbebouwde woonwijk, er zit minimaal op een halve kilometer afstand pas een klein watertje. Lopen kikkers normaal zover en wat doen ze dan en waarom gaan ze kwaken?

* Even een edit: het ging om een flinke groep kikkers meende ik te horen, ik denk dus niet dat het zomaar uit een tuin van iemand kan komen. *
pi_38779610
iemand eheft een vijver, en op de één of andere manier komen ze daar van heinde en verre met z'n allen op af.

Ik woon tegenover een soort grote sloot. Over een paar weken beginnen die beesten weer te bleren. Paringsritueel ofzo. Vooral 's nachts dus. Er komt veel geluid uit zo'n besstje zeg
Tap tap tap
  maandag 12 juni 2006 @ 15:04:47 #3
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_38779652
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik woon tegenover een soort grote sloot. Over een paar weken beginnen die beesten weer te bleren. Paringsritueel ofzo. Vooral 's nachts dus. Er komt veel geluid uit zo'n besstje zeg
Ik woon één straat verwijderd van een sloot, hier zijn ze al begonnen met kwaken. Vind het wel een leuk geluid.
pi_38779748
Het hoeven er maar een paar te zijn, het kan goed klinken of er meer zijn. Die beesten maken zo'n lawaai.
Wij hebben er 2 in de vijver zitten (dus ook in een woonwijk) die maken ook zo'n lekkere herrie. Beetje vervelend voor de buren wel...
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38779771
Ervaring leert dat kikkers het vaak niet overleven in een woonwijk. Tevens moeten ze over een drukke weg voordat ze van de sloot naar de woonwijk kunnen komen.
pi_38779795
Oh, gadver kikkers. Daar ben ik een keer zo van geschrokken.

Ik zag in de hoek van de badkamer, onder de wastafel, "iets" zitten, wat nog het meest op een klein mannetje leek - lach me maar uit, ik ben het gewend. Dus ik, nieuwsgierig als ik ben, met mijn hoofd richting die hoek. Ik kon nog steeds niet goed zien wat het was, het was al nacht, en we hadden geen denderende verlichting in de badkamer. Kortom, nog dichter met mijn hoofd op dat ding. Springt het ineens omhoog, in mijn gezicht. En het kwaakte.... Ik vloog naar achteren, was de wastafel die boven me hing vergeten.

Vervolgens heb ik midden in de nacht mijn vader gebeld "om me te komen redden van een enorm bewrat padachtig gedrocht in de badkamer!!!"

Het beestje bleek het kikkervisjesstadium bij nader inzien nog nauwelijks ontgroeid te zijn.
pi_38779899
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:10 schreef _Arual_ het volgende:
Oh, gadver kikkers. Daar ben ik een keer zo van geschrokken.

Ik zag in de hoek van de badkamer, onder de wastafel, "iets" zitten, wat nog het meest op een klein mannetje leek - lach me maar uit, ik ben het gewend. Dus ik, nieuwsgierig als ik ben, met mijn hoofd richting die hoek. Ik kon nog steeds niet goed zien wat het was, het was al nacht, en we hadden geen denderende verlichting in de badkamer. Kortom, nog dichter met mijn hoofd op dat ding. Springt het ineens omhoog, in mijn gezicht. En het kwaakte.... Ik vloog naar achteren, was de wastafel die boven me hing vergeten.

Vervolgens heb ik midden in de nacht mijn vader gebeld "om me te komen redden van een enorm bewrat padachtig gedrocht in de badkamer!!!"

Het beestje bleek het kikkervisjesstadium bij nader inzien nog nauwelijks ontgroeid te zijn.
Ik heb een keer een kikker op de grond laten vallen. Volgens mij was 'ie toen dood.
pi_38779943
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:14 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Ik heb een keer een kikker op de grond laten vallen. Volgens mij was 'ie toen dood.
Om een kikker op de grond te laten vallen , moet je 'm eerst optillen. Dat gaat mij al te ver.
pi_38779999
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:16 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Om een kikker op de grond te laten vallen , moet je 'm eerst optillen. Dat gaat mij al te ver.
Mij nu ook, maar dat is al jaren geleden. Toen was ik nog een kleine koter op zoek naar avontuur!
  maandag 12 juni 2006 @ 15:21:36 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_38780060
Och, hier in de vijver en in de tuin (Iets van 900m2) midden in een woonwijk zitten ook iets van tientallen kikkers ende padden verspreid.
Ik ga naar huis.
pi_38780084
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:21 schreef nietzman het volgende:
Och, hier in de vijver en in de tuin (Iets van 900m2) midden in een woonwijk zitten ook iets van tientallen kikkers ende padden verspreid.
Wtf padden. Is er goed onderscheid te maken tussen het geluid van een pad en dat van een kikker?
  maandag 12 juni 2006 @ 15:25:45 #12
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_38780128
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:22 schreef Blaxje het volgende:
Wtf padden. Is er goed onderscheid te maken tussen het geluid van een pad en dat van een kikker?
Ja, vrij goed. Padden kwaken en springen niet. .
Ik ga naar huis.
pi_38780196
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:25 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ja, vrij goed. Padden kwaken en springen niet. .
Aha, kunnen ze wel geluid produceren?
pi_38780201
Hmm ik heb een klein hoppend beestje in de tuin..
Gezien het gebrek aan water in de tuin.. ging ik er vanuit dat het een padje was.
Maar die springt wel dus...
Toch eens googlen op soorten kikkers en padden maar
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 12 juni 2006 @ 15:33:21 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38780287
Het is gewoon een retegeil beest. Hij gaat echt niet een woonwijk in als hij dichterbij wat te nuecken vindt. Maargoed, als dat nueckvoer niet aanwezig is moet hij wel maar of hij er nog heel uitkomt is een tweede.
Vampire Romance O+
  maandag 12 juni 2006 @ 15:33:26 #16
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_38780288
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:27 schreef Blaxje het volgende:
Aha, kunnen ze wel geluid produceren?
Vast wel, ik hoor ze alleen nooit. En om er nou eentje op te gaan zoeken om te zien of er wat geluid uit te persen is is me wat te veel moeite met dit warme weer.
Ik ga naar huis.
pi_38780302
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

Vast wel, ik hoor ze alleen nooit. En om er nou eentje op te gaan zoeken om te zien of er wat geluid uit te persen is is me wat te veel moeite met dit warme weer.
Eens.
pi_38780691
Hmm hij lukt dus onwijs op deze:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Springkikker
of deze:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heikikker

Echter... de eerste komt niet ver van de waterkant.. en ik woon dan wel 2 huizenblokken van het water af maar dat is voor een kikker best ver

En de 2e komt uberhaupt niet in nederland voor kennelijk
Al lijkt die wel het meest...
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 12 juni 2006 @ 16:17:26 #19
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_38781401
Alleen groene kikkers kwaken hard en zijn tot een afstand van 5 km nog te horen.

Padden piepen en bruine kikkers maken een laag bromgeluid, aangezien deze al lang gepaard hebben en het water meestal alweer verlaten hebben heb je veel kans dat het groene kikkers zijn die zo'n herrie maken

* Prowl 's groene kikker is zojuist doodgebeten door zijn mormelhondjes die hem uit de vijver gevangen hebben
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_38781462
Met die herrie kun je toch niet slapen man

Kwaak kwaak kikker
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_38781850
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:17 schreef Prowl het volgende:
Alleen groene kikkers kwaken hard en zijn tot een afstand van 5 km nog te horen.

Padden piepen en bruine kikkers maken een laag bromgeluid, aangezien deze al lang gepaard hebben en het water meestal alweer verlaten hebben heb je veel kans dat het groene kikkers zijn die zo'n herrie maken

* Prowl 's groene kikker is zojuist doodgebeten door zijn mormelhondjes die hem uit de vijver gevangen hebben
Je mag de onze wel hebben. We hebben er 3
De buurman zal je dankbaar zijn .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38782683
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:10 schreef Blaxje het volgende:
Ervaring leert dat kikkers het vaak niet overleven in een woonwijk. Tevens moeten ze over een drukke weg voordat ze van de sloot naar de woonwijk kunnen komen.
Maar meestal verplaatsen ze zich 's nachts, dus dan valt het dodenaantal wel mee. Ik zie iig amper platte kikkers op de weg liggen als ik de hond uitlaat ofzo. Ik heb weleens een levende van het fietspad geschept, voor z'n eigen bestwil
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')