Ik woon één straat verwijderd van een sloot, hier zijn ze al begonnen met kwaken. Vind het wel een leuk geluid.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik woon tegenover een soort grote sloot. Over een paar weken beginnen die beesten weer te bleren.Paringsritueel ofzo. Vooral 's nachts dus. Er komt veel geluid uit zo'n besstje zeg
quote:Op maandag 12 juni 2006 15:10 schreef _Arual_ het volgende:
Oh, gadver kikkers. Daar ben ik een keer zo van geschrokken.
Ik zag in de hoek van de badkamer, onder de wastafel, "iets" zitten, wat nog het meest op een klein mannetje leek - lach me maar uit, ik ben het gewend. Dus ik, nieuwsgierig als ik ben, met mijn hoofd richting die hoek. Ik kon nog steeds niet goed zien wat het was, het was al nacht, en we hadden geen denderende verlichting in de badkamer. Kortom, nog dichter met mijn hoofd op dat ding. Springt het ineens omhoog, in mijn gezicht. En het kwaakte.... Ik vloog naar achteren, was de wastafel die boven me hing vergeten.
Vervolgens heb ik midden in de nacht mijn vader gebeld "om me te komen redden van een enorm bewrat padachtig gedrocht in de badkamer!!!"
Het beestje bleek het kikkervisjesstadium bij nader inzien nog nauwelijks ontgroeid te zijn.
Om een kikker op de grond te laten vallen , moet je 'm eerst optillen. Dat gaat mij al te ver.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:14 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ik heb een keer een kikker op de grond laten vallen. Volgens mij was 'ie toen dood.
![]()
Mij nu ook, maar dat is al jaren geleden. Toen was ik nog een kleine koter op zoek naar avontuur!quote:Op maandag 12 juni 2006 15:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Om een kikker op de grond te laten vallen , moet je 'm eerst optillen. Dat gaat mij al te ver.
Wtf padden. Is er goed onderscheid te maken tussen het geluid van een pad en dat van een kikker?quote:Op maandag 12 juni 2006 15:21 schreef nietzman het volgende:
Och, hier in de vijver en in de tuin (Iets van 900m2) midden in een woonwijk zitten ook iets van tientallen kikkers ende padden verspreid.
Ja, vrij goed. Padden kwaken en springen niet.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:22 schreef Blaxje het volgende:
Wtf padden. Is er goed onderscheid te maken tussen het geluid van een pad en dat van een kikker?
Aha, kunnen ze wel geluid produceren?quote:Op maandag 12 juni 2006 15:25 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja, vrij goed. Padden kwaken en springen niet..
Vast wel, ik hoor ze alleen nooit. En om er nou eentje op te gaan zoeken om te zien of er wat geluid uit te persen is is me wat te veel moeite met dit warme weer.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:27 schreef Blaxje het volgende:
Aha, kunnen ze wel geluid produceren?
Eens.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:33 schreef nietzman het volgende:
[..]
Vast wel, ik hoor ze alleen nooit. En om er nou eentje op te gaan zoeken om te zien of er wat geluid uit te persen is is me wat te veel moeite met dit warme weer.
Je mag de onze wel hebben. We hebben er 3quote:Op maandag 12 juni 2006 16:17 schreef Prowl het volgende:
Alleen groene kikkers kwaken hard en zijn tot een afstand van 5 km nog te horen.
Padden piepen en bruine kikkers maken een laag bromgeluid, aangezien deze al lang gepaard hebben en het water meestal alweer verlaten hebben heb je veel kans dat het groene kikkers zijn die zo'n herrie maken
* Prowl 's groene kikker is zojuist doodgebeten door zijn mormelhondjes die hem uit de vijver gevangen hebben
![]()
![]()
![]()
Maar meestal verplaatsen ze zich 's nachts, dus dan valt het dodenaantal wel mee. Ik zie iig amper platte kikkers op de weg liggen als ik de hond uitlaat ofzo. Ik heb weleens een levende van het fietspad geschept, voor z'n eigen bestwilquote:Op maandag 12 juni 2006 15:10 schreef Blaxje het volgende:
Ervaring leert dat kikkers het vaak niet overleven in een woonwijk. Tevens moeten ze over een drukke weg voordat ze van de sloot naar de woonwijk kunnen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |