De grote oceaan is nog houdbaar tot circa juni 2008!quote:Op maandag 12 juni 2006 13:50 schreef K33T het volgende:
Bederft water dan?
Dan gaat het wel om héél oud water zegquote:Op maandag 12 juni 2006 13:53 schreef The_Langolier het volgende:
C&H trouwens?
De meeste houdbaarheidstopics stonden in C&H. Dusja.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:53 schreef The_Langolier het volgende:
C&H trouwens? Cultuur en houdbaarheid?
Kan water wel vies smaken? Veel mensen beweren dat water naar niks smaakt, dit klopt natuurlijk niet, maar de smaak is vaak redelijk neutraal.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:52 schreef The_Langolier het volgende:
Als het in de warmte staat dan gaat het broeien, ik gooi het dan na een dag ook altijd weg. Een flesje dat een tijdje heeft gestaan gaat ook stinken en vies smaken.
Whehehe.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:59 schreef Blaxje het volgende:
[..]
De meeste houdbaarheidstopics stonden in C&H. Dusja.
Ja, water dat een tijdje heeft gestaan is echt niet meer te drinken. Uit eigen ervaring ondervonden.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:00 schreef Blaxje het volgende:
Kan water wel vies smaken? Veel mensen beweren dat water naar niks smaakt, dit klopt natuurlijk niet, maar de smaak is vaak redelijk neutraal.
Hoe smaakt dat dan? Kun je dat beschrijven?quote:Op maandag 12 juni 2006 14:05 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Ja, water dat een tijdje heeft gestaan is echt niet meer te drinken. Uit eigen ervaring ondervonden.![]()
Heel dof en dor. Een soort stoffige smaak, alsof je een hap stof binnenkrijgt. Guur, vloerbedekkingachtig eigenlijk, als ik het me zo bedenk. Dit gecombineerd met een indringende dorre geur maakt het geen pretje voor het gehemelte.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:08 schreef Blaxje het volgende:
Hoe smaakt dat dan? Kun je dat beschrijven?![]()
Dat komt omdat er vele insecten en microben erin gaan nestelen. Maar voor de rest kan water gewoonweg niet bederven.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:17 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Heel dof en dor. Een soort stoffige smaak, alsof je een hap stof binnenkrijgt. Guur, vloerbedekkingachtig eigenlijk, als ik het me zo bedenk. Dit gecombineerd met een indringende dorre geur maakt het geen pretje voor het gehemelte.![]()
Ja, goed, maar wat wil je daartegen doen dan?quote:Op maandag 12 juni 2006 14:22 schreef K33T het volgende:
[..]
Dat komt omdat er vele insecten en microben erin gaan nestelen. Maar voor de rest kan water gewoonweg niet bederven.
Dat zal best, maar te zuipen is het dan in iedergeval niet meer.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:22 schreef K33T het volgende:
Dat komt omdat er vele insecten en microben erin gaan nestelen. Maar voor de rest kan water gewoonweg niet bederven.
Pas maar op voor de legionellabacterie, vriend.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:37 schreef Blaxje het volgende:
Ik wil een keer de proef op de som nemen. Ik ga gewoon wat flesjes vullen, er eentje in de zon zetten, een andere op een donkere plek. Na een aantal dagen kijk ik of het nog te drinken is.
Is er een kans dat ik hier ziek van word, of is ons afweersysteem sterk genoeg?
Awel, slimme tip inderdaad.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Pas maar op voor de legionellabacterie, vriend.
Legionella-besmet water kun je rustig drinken hoor - je moet het alleen niet verneveld inademen.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Pas maar op voor de legionellabacterie, vriend.
Was ook niet echt een serieuze opmerking. Maar ik zou het er hoe dan ook niet op gokken.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:55 schreef Gellius het volgende:
[..]
Legionella-besmet water kun je rustig drinken hoor - je moet het alleen niet verneveld inademen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |