abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38855667
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:18 schreef Bhai het volgende:
Als je je P haalt, krijg je dan een cijferlijst oid (diploma )
Op het HBO kreeg ik een papiertje met een hoop geneuzel en daarnaast gefliciteerd met het behalen van je Propedeuse.

Dit zal ook wel zo bij gnk zijn, want volgens mij is het een verplichting om zoiets te geven.
pi_38856518
P-diploma is niet een cijferlijst, maar een papiertje waarop staat dat je het propaedeutisch examen hebt gehaald. Ze voegen er vast ook wel een cijferlijst bij voor de volledigheid.
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:50:29 #53
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_38857173
Mij ging het eigenlijk om die cijferlijst.

Vroeg me af of je die zou krijgen Volgens mij wel dus (in Leiden).

Het zou wel jammer zijn als daar ook de cijfers opstonden die je daarna ook nog herkanst hebt
pi_38857512
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:53 schreef Singa het volgende:

En dan is het fout? Coecum mag ook.
PubMed is de bron voor medische informatie bij uitstek. Als PubMed het niet kent, heeft het geen erkenning in de medische wereld. Er zijn welgeteld 93 hits voor coecum, en 17079 voor caecum; 0,5% die jouw spelling gebruikt. En nu wil het toevallig ook nog eens zo zijn dat het merendeel van die 93 artikelen geschreven is door Oost-Europeanen (die sneller de neiging hebben om Latijnse woorden fout te spellen aangezien Oost-Europese talen een totaal andere fonetiek hebben).

Maar goed, waar hebben we het over. Ik kan het veel simpeler stellen:
Coecum zou je volgens de uitspraakregels moeten uitspreken als "keukem". Aangezien de juiste uitspraak van caecum "seekum" is, is coecum geen juiste notatie.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_38862473
*Kuch* wat een argumenten ik val van mn stoel... Misschien is het je al opgevallen dat PubMed voornamelijk Engelse artikelen bevat?
pi_38863689
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:07 schreef Singa het volgende:
*Kuch* wat een argumenten ik val van mn stoel... Misschien is het je al opgevallen dat PubMed voornamelijk Engelse artikelen bevat?
En volgens jou worden Latijnse woorden in het Engels anders gespeld?

Maar serieus, heb je ooit iemand "keukum" horen zeggen dan? Want zo zou 'coecum' moeten worden uitgesproken.

Het Latijn in medische termen wordt als volgt uitgesproken:
eu = 'ui'
oe = 'eu'
ae = 'ee'
  woensdag 14 juni 2006 @ 22:58:51 #57
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_38867365
Ik heb cecum ook nog weleens zien staan.
pi_38868861
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 22:58 schreef Kang-He het volgende:
Ik heb cecum ook nog weleens zien staan.
Die spelling wordt idd ook wel eens gebruikt. Kan ook best, want cecum en caecum spreek je op dezelfde manier uit.
pi_38877722
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:38 schreef m021 het volgende:
eu = 'ui'
En toch blijf ik het mateloos irritant vinden als ze het over een 'nuiroloog' en 'ruima' hebben
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_38878443
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:22 schreef intoxicated het volgende:

[..]

En toch blijf ik het mateloos irritant vinden als ze het over een 'nuiroloog' en 'ruima' hebben
Ja, ik vind het ook raar. Woorden met 'eu' erin kunnen uit het Engels, Latijn, Grieks komen, en in lang niet al die talen wordt 'eu' uitgesproken als 'ui'. Toch lijkt het voor medici zo te horen om alles maar gewoon als 'ui' uit te spreken.

Wel verwarrend hoor. Zit je straks een patiënt te onderzoeken bij je co-schap KNO, vraag je of je even in zijn nuis mag kijken. Of aan een kettingroker hoeveel puikjes hij nou op een dag rookt.
pi_38883684
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:38 schreef m021 het volgende:

[..]

En volgens jou worden Latijnse en griekse woorden in het Engels anders gespeld?
Ja dat kan best, sterker nog gebeurt regelmatig. Bv. oedeem - edema. Ook kan ik je nog vele niet medische woorden uit het Latijn oplepelen als je wil.
quote:
Maar serieus, heb je ooit iemand "keukum" horen zeggen dan? Want zo zou 'coecum' moeten worden uitgesproken.

Het Latijn in medische termen wordt als volgt uitgesproken:
eu = 'ui'
oe = 'eu'
ae = 'ee'
Waarom moeten wij woorden uitspreken met de zogenaamde originele Latijnse uitspraak? Soms wel soms niet. Ik zeg leukemie, niet luikemie. We praten Nederlands niet Latijn en bovendien hebben we veel van die woorden al in een Nederlands jasje gestoken (leukemie NL, leuk(a)emia EN). De enige reden dat medici luikemie, nuiro... enzo zeggen is omdat ze interessant willen doen.

Verder vind ik jou bewijsvoering zwaar beneden pijl... (Heb je de vele googlehits van coecum al gezien? Niet zoveel als caecum, maar toch.)
pi_38887168
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:32 schreef Singa het volgende:

Verder vind ik jou bewijsvoering zwaar beneden pijl... (Heb je de vele googlehits van coecum al gezien? Niet zoveel als caecum, maar toch.)
Beneden pijl? Jou? En dan ook nog eens Google aanvoeren als argument, terwijl je eerst zegt dat míjn bewijsvoering beneden peil is.

En als we dan toch Google gaan gebruiken, kan ik zeggen dat jouw "niet zoveel als caecum" een behoorlijk understatement is.

Zullen we weer ontopic gaan trouwens? Onze spellingdiscussie draagt niet echt wat bij aan het topic ofzo.
  donderdag 15 juni 2006 @ 17:24:21 #63
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_38889806
Waarom zijn jullie geen Nederlands/Taalkunde ofzo gaan studeren...
pi_38890664
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:01 schreef m021 het volgende:

[..]

Zullen we weer ontopic gaan trouwens? Onze spellingdiscussie draagt niet echt wat bij aan het topic ofzo.
Waar een beetje diaree al niet goed voor is
pi_38901682
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:01 schreef m021 het volgende:

[..]

Beneden pijl? Jou? En dan ook nog eens Google aanvoeren als argument, terwijl je eerst zegt dat míjn bewijsvoering beneden peil is.

En als we dan toch Google gaan gebruiken, kan ik zeggen dat jouw "niet zoveel als caecum" een behoorlijk understatement is.

Heeft ook niets met een spellingsdiscussie te maken, meer met het feit dat jij stronteigenwijs bent... Neem nou maar gewoon aan dat coecum ook mag!
pi_38903988
Heb deze week mn 1e ervaringen op de OK opgedaan als junior co-assistent Vond het echt gaaf om dat eens mee te maken.. beetje jammer dat ik nu 2,5 jaar moet wachten voordat ik met de echte co-schappen kan beginnen.. heb er namelijk echt zin in!
pi_38904192
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:27 schreef Sven- het volgende:
Heb deze week mn 1e ervaringen op de OK opgedaan als junior co-assistent Vond het echt gaaf om dat eens mee te maken.. beetje jammer dat ik nu 2,5 jaar moet wachten voordat ik met de echte co-schappen kan beginnen.. heb er namelijk echt zin in!
in welk jaar is dat dan/zit je nu dan?
pi_38905064
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:27 schreef Sven- het volgende:
Wat voor een operatie was het?
pi_38908687
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:33 schreef Repeat het volgende:

[..]

in welk jaar is dat dan/zit je nu dan?
Ben 2e jaars aan de UvA
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:57 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Wat voor een operatie was het?
Ik heb er meerdere gezien Een pancreasstaart resectie, een aorta aneurisma die werd vervangen door een buisprothese, 2 kinderen die pinnen kregen vanwege fracturen, een slokdarmresectie en tot slot een liesbreuk. Mocht de hele week meekijken op de OK, en kiezen naar welke operaties ik wilde.. vandaag de laatste dag

Ook heb ik dagdelen op de poli en spoedeisende hulp gezeten.. erg boeiende week gehad!
pi_38908741
Vorige week ook nog eens 3 baby's ter wereld zien komen, waarvan 1 keizersnede, tijdens een weekje meelopen met verloskunde.. Verloskunde is bij ons verplicht in het 2e jaar, Heelkunde was mn eigen keus.. hierna nog een weekje Neurologie en dan vakantie..
pi_38909645
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:40 schreef Singa het volgende:

Neem nou maar gewoon aan dat coecum ook mag!
Altijd het laatste woord willen hebben hè.

Maar goed, nee, dat ga ik niet van je aannemen. Wat mij betreft blijf jij de rest van je leven coecum schrijven, maar ik zal het altijd als onjuist beschouwen.
pi_38909674
Lijkt het nou maar zo, of doet de UvA wel héél veel aan meeloopactiviteiten?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 11:19:20 #73
1239 Singa
Fear me!
pi_38912530
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:08 schreef m021 het volgende:

[..]

Altijd het laatste woord willen hebben hè.

Maar goed, nee, dat ga ik niet van je aannemen. Wat mij betreft blijf jij de rest van je leven coecum schrijven, maar ik zal het altijd als onjuist beschouwen.
Neehoor hou jij je laatste woord maar, tijd voor een ander onderwerp.
pi_38914900
Iemand enig idee of een metalen retainer (draadje) achter je tanden in NL een contra-indicatie is voor MRI?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_38914942
voedselbolus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')