quote:Op zondag 11 juni 2006 21:38 schreef Furia het volgende:
Anders kun je voorstellen dat hij dat vloertje met zich meedraagt en er steeds in doet als hij er zelf gebruik van wil maken
Voor hetzelfde geld heeft de ex-bewoner wél meebetaald aan die wasmachine: dan komt het er dus op neer dat die kerel nu geen cent betaald. Dat soort dingen hoort de buurman volgens mij niet voor je te regelen, dus ik zou er niet instinken.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:46 schreef floopzz het volgende:
vloertje en lampen niet betalen, en hooguit bijv. maandelijks 2,50 of 5 euro betalen als je gebruik maakt van de wasmachine ofzo? Dat dan alleen als de wasmachine van die huisgenoot is, en niet als de wasmachine gewoon bij t huis hoort..
nou ja, wat mij dus dat nare gevoel is, is dat hij volgens mij dus blut is... hij is werkeloos en kwam gisteren (eergisteren gaf ie me dat lijstje) al vragen of ik eventueel alvast er een voorschotje voor had... ik ben zelf student en heb net al een vermogen gestopt in verf, behang etc, en dan komt ie doodleuk alvast vragen voor een voorschotje van iets waar ik sterk mijnt wijfels bij heb. maar is hier ook een rechtsgrond voor?!quote:Op zondag 11 juni 2006 21:55 schreef Jordy-B het volgende:
Niet betalen, idd...
Jij kunt niet aansprakelijk gesteld worden voor de openstaande rekeningen van de vorige bewoner en je hebt geen inspraak gehad over de aankopen... Staat dus geheel los van jou en daar hoef je dus ook niet aan bij te dragen. (Sterker nog, voor hetzelfde geld is het helemaal niet nieuw en is je huisgenoot gewoon blut)
Het is begrijpelijk dat je huisgenoot zich ietwat genaaid voelt door de vorige bewoner, maar da's niet jouw pakkie an...
en denk je dat ik er goed aan zou doen om naar informatie te vragen bij de huurcorporatie?quote:Op zondag 11 juni 2006 22:01 schreef Jordy-B het volgende:
Daar is vast geen rechtsgrond voor... jouw voorganger heeft immers ook niet betaald...
Ik denk niet dat het nodig is... Aangezien jouw voorganger ook niets heeft hoeven te betalen, zou ik het gewoon laten.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:02 schreef Jerruh het volgende:
[..]
en denk je dat ik er goed aan zou doen om naar informatie te vragen bij de huurcorporatie?
okay, ik hoop alleen niet dat er daardoor dan wringing ontstaat. hij kwam al naar mij toe, toen hij dat wilde aankaarten van: j-j-j-a mijn o-o-o-ouders vindein eigenlijk wel d-d-d-dat je mee moet b-b-b-betalen hieraan. straks heb ik boze kampers aan mijn deur...quote:Op zondag 11 juni 2006 22:02 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het nodig is... Aangezien jouw voorganger ook niets heeft hoeven te betalen, zou ik het gewoon laten.
Dat is maar net wat de afspraak is. In ieder geval voor de wasmachine. Het lijkt me niet rëeel om te betalen voor de vloer en lampen, maar als er geen afspraak is gemaakt over de wasmachine lijkt het me netjes als je daar een kleine maandelijkse bijdrage voor levert. Overigens is hij waarschijnlijk ook al blij als je op één ding ja zegt.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:56 schreef longinus het volgende:
Dat soort zaken horen in de huur te zitten, niet betalen dus.
Jij bent toch niet degene die met zo'n onredelijk verzoek komt?quote:Op zondag 11 juni 2006 22:05 schreef Jerruh het volgende:
[..]
okay, ik hoop alleen niet dat er daardoor dan wringing ontstaat. hij kwam al naar mij toe, toen hij dat wilde aankaarten van: j-j-j-a mijn o-o-o-ouders vindein eigenlijk wel d-d-d-dat je mee moet b-b-b-betalen hieraan. straks heb ik boze kampers aan mijn deur...
nou ja, ik ben altijd vriendelijk en zeer zeker te vertrouwen, maar heb geen zin om onnodig voor dingen te betalen. kijk, an sich is het geen verkeerd persoon, hij is op zich wel vriendelijk enzo, maar als mensen op dag 1 al met dit soort dingen komen, ben ik de eerste die het niet zo enorm vertrouwt.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:10 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Jij bent toch niet degene die met zo'n onredelijk verzoek komt?
Het risico van z'n ouders aan de deur zou ik gewoon nemen... Je woont dan wel samen in één huis, maar je bent natuurlijk geen filantropische instelling.
Goh, zitten er toch nog nadelen aan de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:05 schreef Jerruh het volgende:
[..]
okay, ik hoop alleen niet dat er daardoor dan wringing ontstaat. hij kwam al naar mij toe, toen hij dat wilde aankaarten van: j-j-j-a mijn o-o-o-ouders vindein eigenlijk wel d-d-d-dat je mee moet b-b-b-betalen hieraan. straks heb ik boze kampers aan mijn deur...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |