ja ze gaat naar Canada voor een proefvaart geloof ik
de Canadezen zijn ook op zoek naar een dergelijke capaciteit, de Amerikaanse zijn gigantisch dus misschien kunnen we ze lekker maken met de Enforcer serie
![]()
iemand vertelde me laatst btw dat het grootste verschil (hij is iets groter) met de Rotterdam het feit dat de LCVP's (landing craft vehicle personnel) nu in davits gehangen kunnen worden zodat je het dok vrij kunt houden voor de LCU's (Landing craft utility) ik weet niet in hoeverre dit klopt maar op zich is dat wel een aardig idee want je kunt zo veel meer mariniers (en hun spulletjes) in de eerste golf aan land zetten, zeker als je het combineert met de nieuwe BVS10 Viking van de mariniers die amphibisch schijnt te zijn
![]()
als dat allemaal klopt dan stel ik voor dat we voor de Rotterdam kleine landingsscheepjes kopen die wel in de davits passen met bv slechts een sectie mariniers aan boord (commando's?) en een giat 20mm kanon, dan hebben beide schepen iets unieks en dan kunnen ze niet gebudgetcut worden
![]()
ik wil die zweedse bootjes maar die zullen wel te groot zijn, de Denen hebben een kleinere gebaseert op dat ontwerp maar ik zie graag dat de Damen groep ze bouwt (want de zweden hebben er geen snelvuurkanon op en dat zal wat denkwerk vereisen!) bovendien is dat handig voor piraterij en met de drugsoorlog in de west.
ik had ooit een ontwerp gezien voor OPV's met een dokje, als die 2 dergelijke scheepjes mee zou kunnen brengen dan is dat nog best handig op de Antillen ... of in de hoorn van Afrika!
mooie foto's verder, zeker die laatste met een M fregat op de achtergrond
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.