abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 juni 2006 @ 16:57:10 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38752693

ik hoor net dat m'n zussen naar het vrijgezellenfeest van mijn aanstaande schoonzus zijn geweest (m'n broer gaat dus trouwen), maar ik ben helemaal niet uitgenodigd, waarschijnlijk 'omdat ik toch niet wil'.

Hier word ik dus echt niet goed van. Het gaat er niet om of ik wil of niet, maar ze kunnen tenminste het fatsoen hebben om me te vragen. Nu voel ik me dus buitengesloten.

Laatst werd ik ook al eens op het laatste moment uitgenodigd voor een feestje bij m'n zus. Vast niet omdat ik zo gezellig ben, maar omdat ze het niet konden maken om mij niet te vragen.

Ik heb echt zin om het bij de bruiloft te laten afweten. Statement maken enzo.

Overigens, de reden dat ik vaak niet wil is dat ik slechthorend ben en om deze en andere redenen niet zo dol ben op grote roepen. Kan het vaak niet verstaan enzo en dan lig je er al vaak buiten.

Maar het is dus gewoon kwetsend om dan maar niet uitgenodigd te worden
Niet meer actief op Fok!
pi_38752773
Gewoon statement maken, je hebt er echt alleen jezelf mee. Geef wel even aan de betrokkenen aan dat ze niet op je hoeven te rekenen bij andere festiviteiten
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_38752831
quote:
Op zondag 11 juni 2006 16:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb echt zin om het bij de bruiloft te laten afweten. Statement maken enzo.
Dat is dus alvast mogelijk een reden waarom ze je niet hebben uitgenodigd. Neem anders zelfs een wat initiatief en nodig anderen uit voor wat dan ook. Het allemaal maar op je af laten komen en het telkens afwijzen komt niet geweldig sociaal over.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:02:21 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38752872
quote:
Op zondag 11 juni 2006 16:59 schreef Skinkie het volgende:
Gewoon statement maken, je hebt er echt alleen jezelf mee. Geef wel even aan de betrokkenen aan dat ze niet op je hoeven te rekenen bij andere festiviteiten
Ja, dat wel.

Ik snap je eerste opmerking niet.

Gewoon statement maken --> positieve waardering van statement maken
je hebt er echt alleen jezelf mee --> negatieve waardering van statement maken?

Moet ik het nu wel of niet laten afweten?
Niet meer actief op Fok!
pi_38752911
Bullshit, op een gegeven moment houd het op met mensen vragen die toch altijd maar nee zeggen. Waarom moeite doen om diegene te bellen / sms'en. Laat zelf maar wat van je weten, dan hadden ze het er vast met je over gehad en kon je jezelf uitnodigen.

Oja en verder klote voor je.
pi_38752937
Denk eens aan het gevolg. Als je niet komt, heb je je zelf er mee, niemand anders op dat feestje. Kans is groot dat ze je niet eens missen.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 11 juni 2006 @ 17:04:27 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38752942
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:01 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dat is dus alvast mogelijk een reden waarom ze je niet hebben uitgenodigd. Neem anders zelfs een wat initiatief en nodig anderen uit voor wat dan ook. Het allemaal maar op je af laten komen en het telkens afwijzen komt niet geweldig sociaal over.
ik was wel van plan om naar de bruiloft te gaan hoor, en verjaardagen sla ik (meestal) ook niet over, tenzij ik een goede reden heb (studeren, andere verplichtingen). Bovendien heb ik zelf meerdere keren voorgesteld om langs te komen. M'n broer zou daar nog op reageren, maar dat heeft 'ie niet gedaan. Zelf nodig ik niet zo vaak mensen uit hier, omdat ik op een studentenkamer woon. Niet zo handig voor veel visite, lijkt me.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:06:03 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753002
Ja natuurlijk heb je op een gegeven moment zoiets van: ze zegt toch altijd maar 'nee', dus waarom zouden we haar nog vragen?
Maar ik heb het wel over familie, hoor, van broers/zussen mag je toch iets meer betrokkenheid verwachten bij hun kleine zusje.
Dit is trouwens een goede voorspelling voor hoe het zal gaan als mijn ouders er niet meer zijn
Als ze mij al niet eens missen, waarom zou ik dan gaan? Alleen maar meer reden om thuis te blijven.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:06:50 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753030
Oh ja, hoe kan ik iets van me laten horen als ik niet eens wéét van een vrijgezellenfeestje?
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:06:52 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38753033
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:03 schreef XiChico het volgende:
Bullshit, op een gegeven moment houd het op met mensen vragen die toch altijd maar nee zeggen. Waarom moeite doen om diegene te bellen / sms'en. Laat zelf maar wat van je weten, dan hadden ze het er vast met je over gehad en kon je jezelf uitnodigen.
Dat dus. Als jij elke keer nee zegt op uitnodigingen, dan word je op een gegeven moment niet meer gevraagd.

En weet je eigenlijk wel zeker dat je een uitnodiging krijgt voor de bruiloft?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 juni 2006 @ 17:07:02 #11
67670 Skv
Cynist.
pi_38753041
Je bent gewoon een chagrijnige toek, daarom willen ze je niet hebben.
Als het vantevoren al vaststaat dat je toch niet wil, is het logisch dat ze je ook niet vragen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:07:16 #12
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_38753051
niet naar de bruiloft gaan is een statement ja, waarschijnlijk heb je die statement al eerder gemaakt....want door zulke dingen gaan mensen je niet meer uitnodigen!
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  zondag 11 juni 2006 @ 17:10:44 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753157
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:07 schreef KumA het volgende:
niet naar de bruiloft gaan is een statement ja, waarschijnlijk heb je die statement al eerder gemaakt....want door zulke dingen gaan mensen je niet meer uitnodigen!
nou nee, niet bewust. Mijn broer laat het zelf zo vaak afweten bij een feestje, omdat 'ie andere prioriteiten heeft of op vakantie is oid, dus bij een verjaardagsfeestje valt het niet zo op dat deze of gene er niet bij is. Maar als er iemand mist op een bruiloft die er wel bij zou moeten zijn, valt dat wél op. Je mag er immers vanuit gaan dat mensen, zeker je naaste familie, bij de bruiloft aanwezig zullen zijn en als dat niet zo is, dan schort er iets aan. Dat weten zij ook dondersgoed.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:11:14 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753175
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:06 schreef Copycat het volgende:
En weet je eigenlijk wel zeker dat je een uitnodiging krijgt voor de bruiloft?
al gehad
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:13:14 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38753243
Van wie hoorde je trouwens over dat vrijgezellenfeest?
  zondag 11 juni 2006 @ 17:13:35 #16
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_38753251
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:06 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, hoe kan ik iets van me laten horen als ik niet eens wéét van een vrijgezellenfeestje?
ze bedoelen dat je waarschijnlijk eerder al een boel uitnodigingen hebt afgewezen, en je gaf al aan dat je ook hierin niet zo'n zin zou hebben gehad.

btw ik ken het gevoel
tip: gooi het roer eens om!
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zondag 11 juni 2006 @ 17:15:03 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753291
Dat ik elke keer 'nee' zeg is trouwens ook beslist niet waar. Sinds januari is mijn zus jarig geweest, ben ik naartoe geweest, niet naar mijn zwager (die was vlak na mij jarig), maar die heb ik wel een kaartje gestuurd, wel naar m'n moeder (die verjaardag skip ik nooit) en m'n nichtje ben ik ook naartoe geweest in februari als ik het me goed herinner, m'n neefje was eind mei jarig, niet heen geweest, maar wel week later nog langs geweest met cadeautje en m'n zus was in mei jarig, ben ik niet heen geweest. Dus al met al 50/50 denk ik en als ik niks anders te doen heb (= ik hoef niet te leren voor een tentamen, of ik heb bijv een ander feestje) ga ik wel. En mijn ouders moeten er ook zijn, want anders kan ik het al helemaal wel schudden.

bovendien ga ik ook altijd met mijn vriend mee naar zijn familie en daar heb ik het gek genoeg wél naar m'n zin, omdat die mensen belangstelling tonen in mij, iets wat mijn eigen familie niet doet. Gisteren nog naar de verjaardag van zijn zus geweest en over twee weken naar de verjaardagen van haar kindjes.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:15:07 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38753295
Mooi dat je wel voor de bruiloft bent uitgenodigd. Je kan het dan ook zien dat ze rekening met je houden. Dus er zit best een positiefe kant aan dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_38753363
"Hey, een bal", leuk ga'k mee spelen"
"Nee, daar ging ik net mee spelen!!!!!!!!!!!"
"Maar jij zit net te kleuren toch??!!!"
Ja, maar NU wil ik met de bal spelen!!!!!!!!!!"

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 11 juni 2006 @ 17:17:29 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753378
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:13 schreef Copycat het volgende:
Van wie hoorde je trouwens over dat vrijgezellenfeest?
van m'n moeder. Zegt wel weer genoeg.
Ik heb vorige week nog 2 keer met m'n zus gepraat via MSN en ze heeft er niks over gezegd Misschien omdat ze vond dat degene die ging trouwen mij zelf moest vragen. Moet eerlijk zeggen dat het op de één of andere manier niet zo botert tussen mij en mijn aanstaande schoonzus. Ik weet niet. Ze loopt hier nu zo'n 5 jaar rond, maar ik ben haar altijd een beetje een indringer blijven vinden. Bovendien heeft ze meerdere keren kwetsende opmerkingen over mij gemaakt, zonder te informeren naar de reden van mijn gedrag. Met haar eigen zussen heeft ze ook al regelmatig ruzie gehad (die kwamen dan ook niet op feestjes), dus dat zegt wel weer genoeg over wat voor een tante het is.
Niet meer actief op Fok!
pi_38753402
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou nee, niet bewust. Mijn broer laat het zelf zo vaak afweten bij een feestje, omdat 'ie andere prioriteiten heeft of op vakantie is oid, dus bij een verjaardagsfeestje valt het niet zo op dat deze of gene er niet bij is. Maar als er iemand mist op een bruiloft die er wel bij zou moeten zijn, valt dat wél op. Je mag er immers vanuit gaan dat mensen, zeker je naaste familie, bij de bruiloft aanwezig zullen zijn en als dat niet zo is, dan schort er iets aan. Dat weten zij ook dondersgoed.
Ja, en als jij dus niet komt zul jij daar raar op aangekeken worden. Een oom van mij was ook een keer weggegaan op een feest na 10 minuten, met de reden: was te beroerd om zijn auto 100m verderop te zetten. Niemand die dat verder boeit, hij word er alleen raar op aangekeken.

En verder, hun weten niet eens dat jij ervan baalt niet uitgenodigd te zijn dus zolang jij dat niet aangeeft hebben hun niks door, versturen hun jou netjes een uitnodiging waar jij vervolgens zondeer iets te zeggen niet opkomt dagen.. Dat zal lekker staan. + economisch gezien is het erg dom, want weetje hoeveel drank er is op een bruiloftfeest?

Oplodding voor je probeem: Geef aan dat je het jammer vind dat jij er niks vanaf wist, dan zullen ze er in het vervolg gewoon rekening mee houden en het je vertellen.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:18:18 #22
67670 Skv
Cynist.
pi_38753408
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:15 schreef Megumi het volgende:
Mooi dat je wel voor de bruiloft bent uitgenodigd. Je kan het dan ook zien dat ze rekening met je houden. Dus er zit best een positiefe kant aan dus.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:19:19 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38753438
Dan zal het dus wel aan het feit liggen dat jij en je schoonzus to be elkaar niet liggen.
Het is tenslotte haar feestje en dat vier je met mensen die je er graag bij wilt hebben. Niet met mensen die er voor de vorm bij zouden moeten zijn.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:20:05 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753462
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:15 schreef Megumi het volgende:
ja mij niet voor de bruiloft uitnodigen . Die is goed. Dan was ik daar met een Uzi naartoe gegaan en had ik iedereen afgeknald Bovendien was dan bij mijn moeder wel een lampje opgegaan. Ze zei zelf ook meteen: "Ja maar dat is toch niets voor jou, ik was ook niet gegaan als ik jou was etc". Heb trouwens niet tegen m'n moeder gezegd wat ik ervan vond, maar nu ik erover nadenk begin ik me wel steeds meer op te winden

Hoe je het ook wendt of keert: het is kwetsend om niet uitgenodigd te worden, ook al heb je uitnodigingen in het verleden vaak afgewezen. Je mag er vanuit gaan dat je familie toch iets meer begrip toont en je toch niet links laat liggen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:20:43 #25
65112 _Kimmie_
Elmo kan vliegen...
pi_38753487
Je bent alleen maar aan het speculeren waarom je niet gevraagd bent en waarom je zus niets gezegd heeft. Je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen. En zeggen dat je het jammer vind dat niemand iets tegen je heeft gezegd of je heeft gevraagd om mee te gaan. Maar er is nu niets meer aan te doen, dus om nou niet daar hun bruiloft te gaan is weer het andere uiterste.
..hoog in de lucht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')