Zo ik zal even een verslagje uitbrengen van het bezoek van koningin Beatrix aan de grote markt.Ik woon dus in Brussel en was uitgenodigd om naar de grote markt te komen door een stel NLérs die ik hier heb leren kennen. Rond 16.00 uur kwamen we aan op de Grote markt waar al aardig wat mensen waren,toch hebben we een goede plek kunnen krijgen. Pas tegen half 5 kwamen de leden van de Belgische koninklijke familie (behalve prins Laurent,prinses Claire en prinses Astrid en man) en koningin Beatrix, prins Willem-Alexander en prinses Maxima plus burgemeester aan op de grote markt,onder luid gejuich van de vele mensen die zich hadden verzameld.Het was ontzettend warm
![]()
en druk. Rond 16.45 uur kwamen ze naar het bordes, iedereen zong ,zwaaide alsof hun leven ervan af hing.
![]()
Ik heb ze allemaal goed kunnen zien, en koningin Beatrix,prinses Mathilde en prinses Maxima zagen er heel mooi uit.
Iedereen schreeuwde natuurlijk weer voor prinses Maxima,wat ik wel erg jammer vond voor de koningin, zij brengt tenslotte een staatsbezoek.
Met 5 a 10 minuten waren ze alweer weg, we hadden gehoopt dat ze nog even langs de hekken zouden komen om handen te schudden,maar dat was helaas niet zo.
![]()
Ze zaten al heel snel in hun auto's , ik heb de koningin,koning Albert en prinses Mathilde nog goed kunnen zien in hun auto en prinses Mathilde zwaaide ook nog naar me
Er is volop gefilmd en gefotografeerd, ik zal dus vast wel ergens in de krant staan,maar heel stom ik heb de journaals niet gevolgd en geen kranten gekocht
![]()
.