abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39452838
quote:
Op zondag 2 juli 2006 17:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ja dacht ik al, maar dat is inderdaad een Islamitische benadering dan, maar is wel verwarrend.

Dave Chapelle, lachen.

Mos Def is ook Moslim, maar das niet nieuw. Vind het jammer dat ie niet echt iets meer doet met muziek, want Black on Both Sides wordt beschouwt als een van de beste Hip Hop albums ooit. De Islamitische Afrikan American community is trouwens tegenwoordig groter dan de Joods Amerikaanse gemeenschap, dus eigenlijk is het niet zo verrassend.
Ja Dave Chapelle was ook opvallend, hij was ook (via via gehoord) al eerder gesignaleerd in the London Mosque, maar hij houd het voor zover ik weet (ook in interviews gezegd) vooral prive over zijn bekering en welke plaats Islam in zijn leven nu heeft.

Dat wist ik niet eens joh van Mos Def, erg hoor, Mos Def gewoon hehe
Ken wel aardig wat nummers van hem maar oudere inderdaad.

Nu we toch bezig zijn, Anelka ook he, maar dat wist je waarschijnlijk al

(PS: Zal later ff dat interview in engels zoeken, artikeltje, van Dave Chapelle)
X
pi_39452958
quote:
Op zondag 2 juli 2006 17:54 schreef Alulu het volgende:

Ja Dave Chapelle was ook opvallend, hij was ook (via via gehoord) al eerder gesignaleerd in the London Mosque, maar hij houd het voor zover ik weet (ook in interviews gezegd) vooral prive over zijn bekering en welke plaats Islam in zijn leven nu heeft.

Dat wist ik niet eens joh van Mos Def, erg hoor, Mos Def gewoon hehe
Ken wel aardig wat nummers van hem maar oudere inderdaad.

Nu we toch bezig zijn, Anelka ook he, maar dat wist je waarschijnlijk al

(PS: Zal later ff dat interview in engels zoeken, artikeltje, van Dave Chapelle)
Kan ik wel begrijpen vandaag de dag, maar helemaal van bekende mensen, want geloof is nu eenmaal een gevoeilg onderwerp en moet je ook niet te koop mee staan, net als je politieke mening, anders kan je voor je het weet je boterham kwijitraken.

Dan heb je Black on Both Sides niet vanaf het begin beluisterd, want die album begint namelijk met Bismillah irrahman irrahim

Van Anelka had ik gehoord dat ie "reverted" was toen die voor Real Madrid speelde ja. Daarnaast heb ik genoeg beelden van em gezien tijdens de salaat. Fenerbahce speler en alles.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 2 juli 2006 @ 21:59:47 #128
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39459370
quote:
Op zondag 2 juli 2006 17:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ja dacht ik al, maar dat is inderdaad een Islamitische benadering dan, maar is wel verwarrend.

Dave Chapelle, lachen.

Mos Def is ook Moslim, maar das niet nieuw. Vind het jammer dat ie niet echt iets meer doet met muziek, want Black on Both Sides wordt beschouwt als een van de beste Hip Hop albums ooit. De Islamitische Afrikan American community is trouwens tegenwoordig groter dan de Joods Amerikaanse gemeenschap, dus eigenlijk is het niet zo verrassend.
Alleen worden de afro-moslims door veel Arabische moslims niet herkend, vaak door hun ietswat afwijkende leer, niet zo gek gezien de roots grotendeels ligt bij clubs als de Nation of Islam.

Overigens is uit recent onderzoek gebleken dat maar weinig moslims, ook werkelijk praktiserend zijn (rond de 2 miljoen, van de 6-8 miljoen Amerikaanse moslims), waarschijnelijk komt dit door de Arabische islamitische immigranten, die wel als moslim worden bestempeld, maar seculiseren in de VS.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_39462507
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:59 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Alleen worden de afro-moslims door veel Arabische moslims niet herkend, vaak door hun ietswat afwijkende leer, niet zo gek gezien de roots grotendeels ligt bij clubs als de Nation of Islam.

Overigens is uit recent onderzoek gebleken dat maar weinig moslims, ook werkelijk praktiserend zijn (rond de 2 miljoen, van de 6-8 miljoen Amerikaanse moslims), waarschijnelijk komt dit door de Arabische islamitische immigranten, die wel als moslim worden bestempeld, maar seculiseren in de VS.
Ik neem aan dat je erkend bedoelt. De Nation of Islam is ook niet Islamitisch in de orthodoxe zin. Het heeft in de oorsprong wat elementen van de Islam overgenomen, maar kan imo niet echt als Islamitisch gezien worden. Het kan opzich wel als inleiding gezien worden tot de orthodoxe Islam. Malcolm X is hier de bekendste voorbeeld van natuurlijk. Iemand die in aanraking is gekomen met de Islam via Nation of Islam, maar later doorgestroomd is naar de orthodoxe Islam.

Kan je iets over die recente onderzoek posten voor mij

http://en.wikipedia.org/wiki/Nation_of_Islam
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 juli 2006 @ 00:03:24 #130
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39462804
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik heb het onderzoek waarin werd vermeldt dat het aantal actieve leden laag is onder de moslims nog niet gevonden, wel dat er sowieso maar betrekkelijk weinig amerikanen zijn, die zichzelf als moslim beschouwen.

http://www.gc.cuny.edu/fa(...)ris/key_findings.htm

In meerdere bronnen laat zien dat het aantal amerikanen, wat zichzelf als moslim beschouwd, rond de 1.2 miljoen zit. De stijging is overigens wel sterk, met zo'n 100% in 10 jaar. Maar nog lang niet bij de ongeveer 2.8 miljoen praktiserende joden. (een kwart van de joden hangt een andere religie aan).

Ik zoek ondertussen door naar dat onderzoek.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_39462921
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je erkend bedoelt. De Nation of Islam is ook niet Islamitisch in de orthodoxe zin. Het heeft in de oorsprong wat elementen van de Islam overgenomen, maar kan imo niet echt als Islamitisch gezien worden. Het kan opzich wel als inleiding gezien worden tot de orthodoxe Islam. Malcolm X is hier de bekendste voorbeeld van natuurlijk. Iemand die in aanraking is gekomen met de Islam via Nation of Islam, maar later doorgestroomd is naar de orthodoxe Islam.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nation_of_Islam
Malcolm X was een ernstig geestelijk gestoorde man. Kijk alleen maar naar zijn theorie over het onstaan van blanke mensen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 3 juli 2006 @ 00:11:29 #132
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39462960
Het valt me wel op, dat in de VS, maar meen ik ook te hebben gelezen over Europa en Afrika, dat de Islam relatief gezien, een laag vrouwelijk percentage kent. In vergelijking met het Christendom, wat meer door vrouwen dan door mannen wordt aangehangen, is dit een opmerkelijk gegeven. Wat denk jij dat de verklaring hiervoor is?
pi_39462984
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:09 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Malcolm X was een ernstig geestelijk gestoorde man. Kijk alleen maar naar zijn theorie over het onstaan van blanke mensen.
Hij hing inderdaad de leer aan de Nation of Islam, maar hij heeft dit later verworpen. Is hij nu nog steeds geestelijk gestoord?

Ik zou je trouwens dit boek willen adviseren om een echte inzicht over Malcolm X wil hebben http://www.amazon.com/gp/product/0345350685/104-9581355-9460714?v=glance&n=283155

[ Bericht 23% gewijzigd door Slayage op 03-07-2006 00:18:50 ]
-Rabia Al-Basri
pi_39463052
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:11 schreef Pracissor het volgende:
Het valt me wel op, dat in de VS, maar meen ik ook te hebben gelezen over Europa en Afrika, dat de Islam relatief gezien, een laag vrouwelijk percentage kent. In vergelijking met het Christendom, wat meer door vrouwen dan door mannen wordt aangehangen, is dit een opmerkelijk gegeven. Wat denk jij dat de verklaring hiervoor is?
Dat zegt mij echt niets, dus laat staan dat ik daar een verklaring voor zou moeten hebben

Misschien een onderzoekje dat je voor mij kan posten ofzo?
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 juli 2006 @ 00:17:29 #135
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39463066
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat zegt mij echt niets, dus laat staan dat ik daar een verklaring voor zou moeten hebben

Misschien een onderzoekje dat je voor mij kan posten ofzo?
Zie ook de link die ik je daarnet gaf, scroll wat naar beneden, dan kom je het vanzelf tegen.
pi_39463203
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:17 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Zie ook de link die ik je daarnet gaf, scroll wat naar beneden, dan kom je het vanzelf tegen.
Inderdaad man/vrouw percentage bij Christenen 35/48 bij Moslims 58/38 bij Boedisten 56/39

Een verklaring kan ik jou niet geven
-Rabia Al-Basri
pi_39463294
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:09 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Malcolm X had een aantal rare opvattingen, en hield van provoceren maar was een zeer intelligente man en charismatisch.

Zonde dat die stierf, hij heeft de aller onderste laag van de amerikaanse samenleving gezien en lang ervaren om erna zichzelf te ontwikkelen van dat punt tot een charismatisch persoon die het veel amerikaanse politicie lastig maakte, ook in debatten, zeker in zijn laatste jaar was die een belangrijk persoon in Amerika in een belangrijke nationale 'issue'.

PS: Volgens mij heb ik die biografie die Slayage aangeeft gelezen, waarin hij zijn verhaal vertelt aan een (blanke) amerikaanse journalist en ze nog best 'close' worden in latere fase. Zeker een aanrader.
X
pi_39463359
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:17 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Schoot me te binnen dat veel African Americans (mannen met name) in aanraking komen met de Islam in de gevangenis, dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 juli 2006 @ 00:39:21 #139
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39463440
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Schoot me te binnen dat veel African Americans (mannen met name) in aanraking komen met de Islam in de gevangenis, dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Dat zou idd goed kunnen!
pi_39463468
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:30 schreef Alulu het volgende:

[..]

Malcolm X had een aantal rare opvattingen, en hield van provoceren maar was een zeer intelligente man en charismatisch.

Zonde dat die stierf, hij heeft de aller onderste laag van de amerikaanse samenleving gezien en lang ervaren om erna zichzelf te ontwikkelen van dat punt tot een charismatisch persoon die het veel amerikaanse politicie lastig maakte, ook in debatten, zeker in zijn laatste jaar was die een belangrijk persoon in Amerika in een belangrijke nationale 'issue'.

PS: Volgens mij heb ik die biografie die Slayage aangeeft gelezen, waarin hij zijn verhaal vertelt aan een (blanke) amerikaanse journalist en ze nog best 'close' worden in latere fase. Zeker een aanrader.
Hij is vermoord heh en waarschijnlijk in opdracht van Farrakhan persoonlijk.

Hij heeft nadat hij uit Mekka terug kwam ook al zijn racistische denkbeelden verworpen, omdat hij daar negers en blanke mensen samen zag bidden tot God kwam hij tot de conclussie dat het niet mogelijk was dat de blanke man duivels waren.

Wie te lui is om het meesterlijke boek te lezen kan altijd effetjes de film checken http://www.imdb.com/title/tt0104797/ van Spike Lee met Denzel Washington als Malcolm X.
-Rabia Al-Basri
pi_39463571
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hij is vermoord heh en waarschijnlijk in opdracht van Farrakhan persoonlijk.

Hij heeft nadat hij uit Mekka terug kwam ook al zijn racistische denkbeelden verworpen, omdat hij daar negers en blanke mensen samen zag bidden tot God kwam hij tot de conclussie dat het niet mogelijk was dat de blanke man duivels waren.

Wie te lui is om het meesterlijke boek te lezen kan altijd effetjes de film checken http://www.imdb.com/title/tt0104797/ van Spike Lee met Denzel Washington als Malcolm X.
Hehe ja, sterft die toch ook (verkeerde woordkeuze;))

Ja, of bedoel je niet Elijah Muhammad?Ik dacht dat die in opdracht van hem was vermoord?
Want daar had die toen al ruzie mee gehad en ze waren uit elkaar zeg maar, hij voelde spanning al en wist/zei al dat die vermoord kon worden.

En inderdaad, hij had toen zijn denkbeelden verworpen en daarom dat ik heel benieuwd ben hoe het anders zou zijn gelopen, maar in dat boek komt ook een andere Malcolm X terug, niet de provocerende Malcolm maar ook eentje die afentoe spijt heeft van uitspraken bijv.
X
pi_39468920
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:46 schreef Alulu het volgende:

Ja, of bedoel je niet Elijah Muhammad?Ik dacht dat die in opdracht van hem was vermoord?
Want daar had die toen al ruzie mee gehad en ze waren uit elkaar zeg maar, hij voelde spanning al en wist/zei al dat die vermoord kon worden.
Het is nooit echt opgelost en het blijven geruchten, maar in een documentaire over de Nation of Islam werd gesuggereerd, dat waarschijnlijk Farrakhan opdracht had gegeven.
-Rabia Al-Basri
pi_39469036
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:39 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dat zou idd goed kunnen!
Misschien is het zo dat mannen makkelijker van hun geloof afvallen en makkelijker een vreemde Godsdienst (Boedisme/Islam) )kunnen omarmen en dat vrouwen wat dat betreft conservatiever zijn.
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 juli 2006 @ 12:02:45 #144
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39470105
quote:
Op maandag 3 juli 2006 11:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

Misschien is het zo dat mannen makkelijker van hun geloof afvallen en makkelijker een vreemde Godsdienst (Boedisme/Islam) )kunnen omarmen en dat vrouwen wat dat betreft conservatiever zijn.
Dat zou ook kunnen, men zou dan ook een onderzoek moeten uitvoeren onder de Iraanse en Afghaanse moslims die zich hier bekeren tot het Christendom, dan kan men het goed vergelijken.
pi_39470771
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:02 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen, men zou dan ook een onderzoek moeten uitvoeren onder de Iraanse en Afghaanse moslims die zich hier bekeren tot het Christendom, dan kan men het goed vergelijken.
In het geval van Afghanen en Iraniers is het toch een andere situatie, want ze komen beiden van een totalitaire land, die de Islam ieders strot probeerde te douwen, dus ik kan wel begrijpen dat er dan afvallers zijn. Hoewel in het geval van Afghanen ik geen afvallige Moslims ben tegengekomen, maar Iraniers die ongelovig zijn kijk ik echt niet meer van op. Ik moet nog de uitzondering op de regel tegenkomen.
-Rabia Al-Basri
pi_39498807
quote:
Volgens de Britse krant The Times steunt 13% van de Britse moslims de aanslagen van vorig jaar juli in Londen. De plegers worden door hen als martelaren beschouwd. Daarentegen zegt 87% dat de daders van de aanslagen - waarbij 56 doden en 700 gewonden vielen - niet als martelaren gezien mogen worden. 16% van de ondervraagde moslims denkt dat de aanleiding van de aanslagen gerechtvaardigd was. The Times noemt de 13 en 16% een ''veelzeggende minderheid''.

De voorzitter van de Britse commissie voor raciale gelijkheid zegt in de krant: ''Deze resultaten tonen dat er mensen zijn aan de wieg van de islamitische gemeenschap, die heel ver staan van de standaarden van de samenleving en die van de Britse moslims in het algemeen, door te denken dat ze in oorlog leven met de rest van de samenleving.''

Woedend
De enquête werd afgenomen bij 1.131 volwassen moslims via de telefoon en op internet tijdens de eerste twee weken van juni dit jaar. Het Britse journaal noemde het 'het belangrijkste' onderzoek dat ooit gerealiseerd is onder de 1,6 miljoen moslims die Groot-Brittannië wonen.

Andere resultaten van de enquête zijn: 79% van de ondervraagde moslims kan onder géén enkele omstandigheid zelfmoordaanslagen tegen militairen in Groot-Brittannië goedpraten; 78% zou woedend worden mochten ze ontdekken dat een dicht familielid zich zou aansluiten bij al-Qaida; 56% vindt dat de regering onder Tony Blair niet genoeg tegen het islamitische terrorisme gestreden heeft; 65% meent dat de moslims meer moeite zouden moeten doen om zich te integreren in de Britse samenleving.

Zie ook het artikel in The Times.
Meeste Britse moslims keuren aanslagen af
pi_39499446
Geeft wel ongeveer de percentages weer die ik ook schat. 80% zijn 'normale' burgers en 20% is redelijk extreem tot zeer extreem. Ongeveer wat je ook kunt verwachten bij bijvoorbeeld de NL bevolking (als het bv gaat over racisme). Aangezien er miljarden moslims op deze aardbol rondlopen is 20% toch wel een aanzienlijke groep trouwens. De problemen zijn dus nog lang niet over.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:33:07 #148
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39499526
wel grappig; 10% van Nederlandse jeugd racistisch is een probleem, 13% van de moslims steunen de bomaanslagen is goed nieuws...
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_39531321
Filippijnen, geweld in moslim zuiden laait weer op.

z u c h t ......................

http://www.trouw.nl/hetni(...)zuiden_laait_weer_op
pi_39538016
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:08 schreef buachaille het volgende:
Filippijnen, geweld in moslim zuiden laait weer op.

z u c h t ......................

http://www.trouw.nl/hetni(...)zuiden_laait_weer_op
Open er maar een topic over. Ondanks dat ik steeds meer begin te twijvelen of dit topic nog wel levensvatbaar is.

We moeten teveel als scheidsrechter optreden doordat users het blijkbaar niet kunnen laten om hier de negatieve nieuwsberichten neer te plempen. Ik nem deze gedachte mee naar achter.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')