Anecdotesquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:26 schreef Ivo1986 het volgende:
Laatst stond ik aan de kassa bij de makro, staan er 2 Turken voor me (Turks uiterlijk)
Spreken ze Limburgs tegen elkaar![]()
Voor die 2 heb ik respect
Dat heb je daar heel erg, Turkse en Marokaanse collegaatjes van me van de vestiging Heerlen spreken amper Nederlands, maar plat dialectquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:26 schreef Ivo1986 het volgende:
Laatst stond ik aan de kassa bij de makro, staan er 2 Turken voor me (Turks uiterlijk)
Spreken ze Limburgs tegen elkaar![]()
Voor die 2 heb ik respect
2 Marokkanen lieten een Turk en een Nederlander niet oversteken op de boulevard, ze gaven gas toen ze overstaken, waarop de Turk wat schold, 2 Marokkanen stappen dreigend uit, Turk pakt pistool en slaat ene Marokkaan tegen ze hoofd, die zakt in, Turk rent weg. (nederlander werd gearresteerdquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:31 schreef SocialDisorder het volgende:
laatst in de tram stonden 2 Turken op om een oudere dame en heer te laten zitten. Toen een halte verder nog een ouder echtpaar binnenkwam, "hielpen" diezelfde Turken twee Marokkanen (hardhandig) uit hun stoeltje, om de twee ouderen te laten zitten.
Turken roeleren echt de pan uit![]()
Ik weet alleen niet of het moslims waren, is dat erg?
Bij positieve dingen mag je wel associeren met de islamquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:31 schreef SocialDisorder het volgende:
laatst in de tram stonden 2 Turken op om een oudere dame en heer te laten zitten. Toen een halte verder nog een ouder echtpaar binnenkwam, "hielpen" diezelfde Turken twee Marokkanen (hardhandig) uit hun stoeltje, om de twee ouderen te laten zitten.
Turken roeleren echt de pan uit![]()
Ik weet alleen niet of het moslims waren, is dat erg?
Deze twee mannen hebben miljoenen mensen verslaafd gemaakt aan drugs met hun grote drugsfabriek.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:29 schreef SocialDisorder het volgende:
de doodstraf voor drugsmokkel? En dit is positief moslimnieuws want?
Met een drugsfabriek maak je iemand niet verslaafd. Mensen maken zichzelf verslaafd als ze er voor kiezen om zo'n pilletje te slikken, een lijntje te snuiven of wat je ook met die rotzooi wil doen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:35 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Deze twee mannen hebben miljoenen mensen verslaafd gemaakt aan drugs met hun grote drugsfabriek.
quote:Fatwa tegen het doden van onschuldige burgers
Religieuze Verordening Muslim Geleerden in Birmingham
17 juni 2006
- - - - - - - - - - - - - - - - -
oorspronkelijke titel: "Religious Edict by Muslim Scholars in Birmingham"
url: http://www.centralmosque.org.uk/?page=news&news_id=mosque_2006-06-21_0001
Copyrights: Birmingham Central Mosque
Door Birmingham Central Mosque toegestane vertaling voor deze website.
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Wij, leiders van de meerderheid van de moskeeën in Birmingham, hebben de bestaande situatie van angst en wantrouwen in het land besproken en overwogen, en menen dat er dringend nood is aan dialoog en begrip tussen de gemeenschappen, alsook tussen de muslimgemeenschap en het politiek establishment. We geloven dat voor de vooruitgang van onze mensen het land een aanpak nodig heeft van inclusiviteit, en niet van vervreemding. Daarom hebben we besloten de eerste stap te zetten en categorisch het muslimstandpunt te vertolken omtrent aangelegenheden waarover er enige verwarring lijkt te bestaan in de media, bij het publiek en bij de politieke leiders. Wij vaardigen daarom deze religieuze verordening uit en verklaren voor ieder die het aanbelangt dat het doden van onschuldige burgers absoluut verboden is in de islam; wie ook enigerlei zulke daad overweegt of pleegt, doet dat in strijd met de leerstellingen van de islam.
We hebben het op ons genomen de activiteiten te reguleren van elke moskee ten einde te verzekeren dat mensen de juiste boodschap wordt gegeven van kalmte, burgerlijke verantwoordelijkheidszin, burgerschap en islamitisch gedrag in alle omstandigheden. Laten we ook openlijk en rechtuit verklaren dat de daden die door onze regering gesteld worden in Afghanistan en Irak en haar houding ten aanzien van de situatie in Palestina, op dit ogenblik, bij de muslimgemeenschap ontzetting, ongeloof en boosheid hebben veroorzaakt. Onzes inziens is er bij alle betrokkenen nood aan fijngevoeligheid en respect. We hebben de religieuze positie geformuleerd zonder enig voorbehoud; we hebben onze vastberadenheid uitgedrukt om toezicht te houden op de muslimrespons en die te begeleiden in overeenstemming met de principes van de islam en de vereisten van goed burgerschap. We hebben er vertrouwen in dat alle moskeeën in het land onze stellingname zullen steunen en ons zullen vervoegen in deze inspanning.
Deze resolutie werd aangenomen op een vergadering van religieuze geleerden en muslimleiders die de meerderheid vertegenwoordigen van de moskeeën in Birmingham en omstreken. De vergadering vond plaats in de Birmingham Central Mosque, 180 Belgrave Middleway, Birmingham B12 0XS, op zaterdag 17 juni 2006, 19u30. Er werd beslist dat dit orgaan van nu af aan zal optreden als vertegenwoordigende raad van moskeeën in Birmingham en beschikbaar zal zijn voor elke dialoog en discussie in de toekomst.
Gelieve alle vragen te richten naar de Birmingham Central Mosque op het eerder genoemd adres (Telephone number 0121 440 5355, email adres : enquiries@centralmosque.org.uk).
Getekend door:
Qari Muhammad Ismail - Imam Birmingham Central Mosque
Dr. M Naseem – Voorzitter Birmingham Central Mosque
Maulana Abdul Hadi - Jamiat Ahle-e-Hadith
Mr. M. Sarfaraz Madni - U.K Islamic Mission
Mr. M. Bostan Qadri - Confederation of Sunni Mosques
Mr. M.Saleem Akhtar - Central Mosque Ghamkol Sharif
Mr. Sulman Mohammad - Hamza Mosque Moseley
Mr. Ashfaq Ahmad - Masjid-e-Umar
Mr. Shamsul Haq - Abdullah Bin Masood Mosque - Sparkhill
Mr. F. Mohammed
Mr. Imran Rekmi
Mr. Ikramul Haq
(De ondertekenaars vertegenwoordigen gezamelijk ongeveer 150 moskeeën in Birmingham en omstreken)
Da's onzin vriend, sla eens een krant open, 99% is 'slecht' nieuws, ken je het gezegde "Goed nieuws is geen nieuws" niet?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:17 schreef Triggershot het volgende:
Als de media wat meer aandacht zou geven aan nieuwsberichten zoals in dit topic, was er geen behoefte geweest om een tegenwicht te vormen en soortgelijke berichten op te sommen.
Dat boeit mij toch niet, ik ben hier om niemand te bekeren, wel luister ik naar de gebrabbel van moslimbashers dat gematigde moslims nooit van zich laten horen, en in dit topic kan je het dus terug lezen dat het wel gebeurtquote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's onzin vriend, sla eens een krant open, 99% is 'slecht' nieuws, ken je het gezegde "Goed nieuws is geen nieuws" niet?
En laat ik je de vraag direct stellen dan:
Denk jij echt dat er ook maar 1 iemand een positiever beeld krijgt aan de hand van deze topic?
Veel plezier met je warme douche dan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat boeit mij toch niet, ik ben hier om niemand te bekeren, wel luister ik naar de gebrabbel van moslimbashers dat gematigde moslims nooit van zich laten horen, en in dit topic kan je het dus terug lezen dat het wel gebeurt
Welke koude douche?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Veel plezier met je koude douche dan.
Natuurlijk.quote:
Nee, je reageert in een topic zonder iets te bijdragen aan wat op van je verlangtquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Natuurlijk.
ik ben niet degene die een topic opent waar ik gezellig met gelijkgestemden elkaar na ga lopen praten.![]()
Mijn excuses, maar dat heeft er misschien mee te maken dat ik veronderstelde dat hier een discussie gevoerd werdquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, je reageert in een topic zonder iets te bijdragen aan wat op van je verlangt
positief is subjectiefquote:Israëlische troepen zijn de Gazastrook ingetrokken. Zo willen ze de Israëlische soldaat Gilad Shalit bevrijden en Palestijnse raketaanvallen stoppen, verklaart de legertop. De Palestijnse regering heeft de invasie een 'zionistische en laffe' daad genoemd en de Palestijnse beveligingsdiensten opgeroepen om deze 'agressie tegen te houden'. Het resultaat hiervan is dat er 24 dode Palestijnen zijn, en 1 dode Israëliër. Sommige bronnen spreken over 40 dode Palestijnen.
Israël heeft gezegd dat de nieuwe bezetting tijdelijk is. "Binnen één of twee dagen zijn we weer vertrokken", aldus een Israelische commandant.
De Palestijnse premier Ismail Haniyeh heeft gisteravond een bezoek gebracht aan het ziekenhuis van Gaza. In de afgelopen 48 uur zijn daar meer dan 80 gewonden binnengekomen, waardoor er een tekort dreigt aan bloed. Het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid heeft een oproep gedaan voor bloeddonatie. Een ander probleem is de Israëlische bombardering van de elektriciteitscentrale. Omdat de waterpompen op elektriciteit werken, zitten veel Palestijnen zonder water.
Ow vet cool zeg! (lozer..) Waarom kunnen we niet gewoon normaal met elkaar omgaan ipv alleen maar te zeiken Marokkanen dit Marokkanen dat. Komt zo langzamerhand toch wel me strot uit eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:18 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
laatst nog uit geweest. een bus vol feestgangers. het voorste gedeelte zat vol marokkanen. die zaten iedereen uit te schelden die in wou stappen, te duwen en hinderlijk tegen je achterhoofd tikken en dergelijke.
een paar alto's werden ook uitgejoeld en lastig gevallen. kortom. niet marokkanen moesten achterin de bus instappen om normaal aan te komen.
het positieve... later op de avond zag ik dat een paar van die irri moslims keihard werden neergehoekt door grote hollandse boeren![]()
misschien omdat marokkanen zich nooit normaal tegen andere bevolkingsgroepen kunnen gedragen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:57 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ow vet cool zeg! (lozer..) Waarom kunnen we niet gewoon normaal met elkaar omgaan ipv alleen maar te zeiken Marokkanen dit Marokkanen dat. Komt zo langzamerhand toch wel me strot uit eigenlijk.
Wow die chick word bijna aangerand door die geile ayatolla`squote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:53 schreef Glasnosteraar het volgende:
check het filmpje
wat een apen zijn het toch.
quote:Duitse lerares mag hoofddoek dragen
AP
STUTTGART - Een tot de islam bekeerde Duitse lerares heeft woensdag in de deelstaat Baden-Württemberg een rechtszaak gewonnen over het dragen van een hoofddoek voor de klas.
De vrouw stelde dat het hoofddoekverbod dat de afgelopen jaren ook in verscheidene andere Duitse deelstaten is ingevoerd, discriminatoir is, onder meer omdat nonnen op openbare scholen wel met hun hoofddoek voor de klas mogen staan. De rechter was het met de vrouw eens en oordeelde dat het verbod voor leraren en ambtenaren op het dragen van een hoofddoek in strijd is met het gelijkheidsbeginsel.
De hoofddoek wordt door veel Duitse politici gezien als een symbool van de politieke islam dat zoveel mogelijk geweerd moet worden uit het openbare leven waar het ambtenaren en leraren betreft. In verscheidene deelstaten lopen rechtszaken tegen het verbod op het dragen van een hoofddoek door moslima's die een openbare functie bekleden.
De Duitse minister van onderwijs Annette Schavan heeft enkele jaren terug de islamitische hoofddoek onderdeel van de 'geschiedenis van de onderdrukking van de vrouw' genoemd. Veel moslims voelen zich door de anti-hoofddoekwetgeving gediscrimineerd omdat christelijke en joodse symbolen wel toegestaan blijven op openbare scholen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |