abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:14:04 #1
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_38699360
Sinds 4 jaar werk is samen met een vrouwelijk collega. De eerste twee jaren hadden we erg oppervlakkig contact met elkaar maar inmiddels behoort zo tot een van mijn beste collega's op mijn afdeling. We kunnen het erg goed met elkaar vinden, kunnen over alles praten en vertrouwen elkaar volledig. Ik kan het zelfs zo goed met haar vinden dat ik het laatste half jaar verliefd op haar ben geworden.

Hier weet zij (nog) niks van. Soms had ik het gevoel dat dit wederzijds was. Die blikken in haar ogen, haar opmerkingen richting mij, de gesprekken die we hadden. Ondanks dat wist ik na al die jaren van samenwerking niet of zij met iemand een relatie had. Ze is single volgens eigen zeggen maar als je wat verder vroeg werd het angstvallig stil. Dit niet alleen richting mij maar ook naar alle andere collega's. Nu weet ik inmiddels dat zij een oogje op iemand anders heeft.

Maar nu komt eigenlijk pas mijn vraag. Deze week hadden we een goed gesprek en werd er wat afgeroddeld. Tijdens dit gesprek floepte ik er iets uit wat ik misschien beter niet had kunnen zeggen. Ik zei namelijk dat ze eens moest weten hoe ik over bepaalde collega's dacht (met haar en mijn gevoelens voor haar in mijn achterhoofd). Hier wilde zij natuurlijk direct alles over weten maar ik probeerde haar vragen te ontwijken. Haar interesse in deze opmerking blijft maar bestaan en ze blijft maar vissen wat ik nu precies bedoelde.

Nu zit ik dus met het dilemma of ik dit nu wel aan haar moet vertellen. Door mijn ontwijkende gedrag roep ik waarschijnlijk alleen maar meer vragen op. Ook vertelde ze me dat het volgens haar wel eens over haar zelf kon gaan. Niemand van mijn collega's weet echter dat ik gevoelens voor haar heb, maar misschien vermoed ze toch iets.

Aan de ene kant ben ik erg bang dat onze werkrelatie, die nu ontzettend goed is, door mijn openbaring wordt verstoord. Aan de andere kant wil ik ook niet met mijn gevoelens rond blijven lopen. Door mijn opmerking heb ik me voor mijn gevoel behoorlijk in de nesten gewerkt.

Wat moet ik nu doen? Vertellen of niet?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 9 juni 2006 @ 17:18:59 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_38699513
Altijd moeilijk die situaties.
Anders vraag je eens of ze zin heeft om een keertje wat te gaan drinken.
Wanneer ze ja zegt dan kan je kijken hoe het is tijdens het drinken en babbelen.
Zegt ze nee dan kan je het waarschijnlijk wel schudden...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_38699520
Ik zou de stap gewoon wagen, waarom niet?
Voor hetzelfde geld bloeit er iets op en heeft ze interesse in je, of voor hetzelfde geld is het puur oppervlakkig en voelt ze zich gevleid als jij haar vertelt hoe je over haar denkt en wil ze verder niks van je. Alles is mogelijk natuurlijk. Ik zou in ieder geval niet teveel in één keer vertellen want dan is het misschien teveel van het goeie. Je zou misschien kunnen zeggen dat je het goed kan vinden met haar en haar erg leuk gezelschap vindt. En later kan je vragen of ze misschien een keer wat leuks wil gaan doen, maar dat kan je beter baseren op haar reactie en van daaruit beslissen hoe je verder moet. Succes in ieder geval!
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:20:47 #4
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_38699566
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:19 schreef exec het volgende:
Je zou misschien kunnen zeggen dat je het goed kan vinden met haar en haar erg leuk gezelschap vindt.
Dat weet ze ondertussen wel hoor
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:21:45 #5
87845 SynchroSteve
Synchronous Insane
pi_38699592
Typisch voorbeeld van iets dat je niet duidelijk moet maken met je woorden maar met je gedrag!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:22:04 #6
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_38699605
Ik zou het niet vertellen maar haar gewoon een keer mee uit eten vragen. Als het klikt buiten werk merk je dat vanzelf wel. Ineens opbiechten dat je verliefd bent zou ik niet doen.

Edit: heb ervaring, ik heb zelf namelijk al een jaar een relatie met een collega
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:26:14 #7
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_38699743
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:18 schreef Netsplitter het volgende:
Altijd moeilijk die situaties.
Anders vraag je eens of ze zin heeft om een keertje wat te gaan drinken.
Wanneer ze ja zegt dan kan je kijken hoe het is tijdens het drinken en babbelen.
Zegt ze nee dan kan je het waarschijnlijk wel schudden...
Precies, dan weet je ook gelijk genoeg Niet geschoten is altijd mis.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:27:46 #8
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_38699797
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:22 schreef gottegottegott het volgende:
Ik zou het niet vertellen maar haar gewoon een keer mee uit eten vragen. Als het klikt buiten werk merk je dat vanzelf wel.
Dat zit voor mijn gevoel wel goed. Ga af en toe wel eens met een groepje collega's uit eten (vaste groep waar zij ook tot behoord) en dan kunnen we heb prima vinden en raken niet uitgepraat. Alleen hoe het een op een is (dus zonder andere collega's) weet ik niet. Dit hebben we dan ook nog niet gedaan.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:29:49 #9
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_38699865
Het feit dat ze heel erg nieuwsgierig is naar wat je bedoelt, zegt of dat ze graag wil horen dat je haar leuk vindt en dat ze het dan positief kan beantwoorden. Of ze is ongeloofelijk dom en ziet niet dat jij gevoelens voor haar hebt. Als ze er niet op zou zitten wachten, had ze naar mijn idee wel wat afstandelijker gedaan.

Ik zou zeggen: Go for it! en hou ons op de hoogte!
pi_38699877
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:27 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Dat zit voor mijn gevoel wel goed. Ga af en toe wel eens met een groepje collega's uit eten (vaste groep waar zij ook tot behoord) en dan kunnen we heb prima vinden en raken niet uitgepraat. Alleen hoe het een op een is (dus zonder andere collega's) weet ik niet. Dit hebben we dan ook nog niet gedaan.
Dan ga je dat dus doen, dat wordt ook bedoelt in die reactie...
Je vindt haar toch leuk? Of ga je met dates ook altijd tussen andere mensen zitten?
Gewoon wat initiatief & lef tonen..
pi_38699995
Pak haar bij het eerste beste persooneelsfeest op der bek. Als ze je niet moet dan geef je de drank de schuld, als ze je wel moet dan vraag je of ze later nog eens over wil doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:35:50 #12
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_38700051
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:30 schreef exec het volgende:
Gewoon wat initiatief & lef tonen..
Tja, een terrasje kan niemand weigeren met dit weer natuurlijk
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:38:12 #13
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38700106
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:35 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Probeer er subtiel achter te komen door na zo'n terrasje een nieuwe 'date' (maar dan iets verder, gewoon ergens wat gaan drinken ofzo) voor te stellen, dan merk je wel aan hoe ze reageert of het wat is.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_38700199
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:35 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Daarom! Het wordt potverdorie 27 graden zondag!
Dus je vraagt gewoon of ze zin heeft om samen met jou van de zon te gaan genieten onderwijl van een drankje genietend (andere woordkeuze zou ik wel aanraden )
En mocht er voetbal zijn op de momenten dat zij kan, zou ik niet voor voetbal kiezen, maar das mijn mening

P.S. of een hapje te gaan eten bijvoorbeeld, of je kan dat bewaren voor de volgende date..

Wanneer zie je haar weer dan?
pi_38700270
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:41 schreef exec het volgende:
En mocht er voetbal zijn op de momenten dat zij kan, zou ik niet voor voetbal kiezen, maar das mijn mening
dan ben je bij voorbaat al kansloos.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:44:19 #16
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_38700297
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:41 schreef exec het volgende:
Wanneer zie je haar weer dan?
Maandag weer

WK kan me gestolen worden, ook al organiseren we samen de poule
pi_38700637
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:44 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Maandag weer

WK kan me gestolen worden, ook al organiseren we samen de poule
Das mooi!
Vrouwen gaan bij mij voor voetbal zoiezo . En volgende week wordt het ook weer ontzettend zalig weer, dus dan heb je in ieder geval een mooie opening. Gewoon vragen of ze zin heeft om na werk wat te gaan drinken of s'avonds. Ik weet niet of er waar je woont dus ook niet of er ook wat te doen is s'avonds. Maar wat het vervelende is, tenminste in mijn ervaring. Is dat als ik vraag wat ze na werk gaan doen en ze geven antwoord dat ze terrasje gaan pakken dat je dan eigenlijk beter niet meer kan vragen of ze met jou dat willen gaan doen. Want ze hebben al plannen dus dan geef je ze een keuze tussen iets bekends en onbekends. En wat de boer niet kent vreet ie niet . Dit bedoel ik meer omdat je nog niet buiten werk met haar bent omgegaan m.u.v die etentjes dan en ze dus misschien bang is dat het met ze tweeën heel anders kan zijn.
pi_38700882
Als ze een directe collega is, die hetzelfde werk doet als jij, niet zo'n probleem. Is er echter een zakelijk 'gewichts' verschil tussen jullie, niet aan beginnen, tenzij 1 van jullie beide ontslag neemt.
Relaties tussen collega's geeft bijna zonder uitzondering wrijving op je werk.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_38701131
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 18:03 schreef Sakura het volgende:
Als ze een directe collega is, die hetzelfde werk doet als jij, niet zo'n probleem. Is er echter een zakelijk 'gewichts' verschil tussen jullie, niet aan beginnen, tenzij 1 van jullie beide ontslag neemt.
Relaties tussen collega's geeft bijna zonder uitzondering wrijving op je werk.
Mee eens. Toch zou ik het nooit zo snel doen, omdat ik weet dat vrouwen veelal op niets uit zijn behalve vriendschap. Natuurlijk is dit altijd moeilijk in te schatten en zou je de gok moeten nemen, maar ik vind het ergens vrij onverstandig.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 19:50:47 #20
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_38704392
Inmiddels is mijn relatie met mijn collega bijna 6 weken uit. Ik heb mij in het verleden altijd verzet tegen een relatie op het werk en nu zit ik met de gebakken peren om het maar even zacht uit te drukken. Inmiddels werkt hij niet meer bij mij, maar al onze (ex)collega's vragen regelmatig hoe het nu met hem is. Ik heb het nog niet op het werk verteld dat het uit is, juist vanwege die roddel ende achterklap. Denk daar eerst eens goed over na.

Mocht je besluiten het wel te vertellen en er komt een relatie uit, weer dan op je werk wel behoedzaam. ook al spreek je af dat mocht het uitgaan je vrienden blijft en je je collegiaal zal opstellen, dan kan het maar zo zijn dat je voor nog hetere vuren komt te staan.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')