Ja het is waar je prioriteiten legt. Als ik kijk naar mijn eigen situatie dan ben ik behoorlijk blij dat ik twee jaar geleden de stap heb genomen om weer te gaan studeren. Die stap was inderdaad niet makkelijk: ik werkte inmiddels 2 en half jaar fulltime, had een behoorlijk goede functie weten te vinden en verdiende ook nog eens lekker. Daarbij had ik een auto van de zaak, behoorlijk relaxed!
Toch vond ik het altijd doodzonde dat ik wegens (psychische) problemen mijn studie niet had weten af te ronden. Ik wist dat ik goed kon leren, was daarbij nog eens hardstikke jong (21 jaar) en zag mezelf echt niet altijd in dezelfde salesfuncties blijven hangen.
Die stap om weer te gaan studeren is voor mij echt perfect geweest. Ik studeer nu fulltime Communicatie. Doe een studie die ik echt leuk vind. Daarnaast maak ik mijn studie af waar ik tijdens mijn werk mee begonnen was (HBO Marketing via het LOI). Bij die laatste studie zitten dus de modules NIMA Marketing A en B, NIMA Communicatie A en NIMA Marketingcommunicatie B.
Tuurlijk zijn dit voor mij vier behoorlijk zware jaren: twee studies, een bijbaantje en daarnaast ook een huishouden (woon samen), maar ik onthoud maar dat ik dalijk twee diploma's heb en dat ik met mijn nima-pakketje dat ik dan ook heb zeker een waanzinnige baan moet kunnen vinden.
Zoals je ziet: het is een kwesties van keuzes maken. Maar wanneer je veel waarde hecht aan je privéleven qua vrienden etc dan lijkt deeltijd studeren me inderdaad behoorlijk zwaar. Ik heb op het moment de sociale contacten ook een klein beetje op een laag pitje staan, omdat het gewoon simpelweg niet anders gaat.
Zat achter de computer, vandaar zo snel