abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:40:43 #1
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_38689643
Het zit erin dat ik binnenkort een leuk huurhuisje kan krijgen; Als het meezit wonen mijn vriendin en ik dus binnen niet al te lange tijd samen.
Op zich wil ik dat heel graag maar ik vraag me toch een aantal dingen af:
- Leer je elkaar nu echt zo erg op een andere manier kennen wanneer je samenwoont?
- Wat zijn de meest voorkomende ergernissen
- Hoe is het -voor degenen die voor het samenwonen op zichzelf woonden- om ineens een deel van je vrijheid kwijt te zijn. (je moet je huis immers opeens gaan delen immers, wat uiteraard vooral leuke kanten heeft)

Waar ik zelf bijvoorbeeld een klein beetje mee zit is dat ik vrij netjes ben; en mijn vriendin dat niet bepaald is (schoonmaken, troep in huis enzo). We hebben het er wel eens over gehad, en waren het erover eens dat we ons allebei aan elkaar zouden aanpassen; maar ja, dat is enkel theorie; hoe dat in de praktijk gaat werken weet je natuurlijk niet.

Aldus± Hoe is jullie het samenwonen bevallen; waar liep je (liepen jullie) tegenaan en hoe heb je dat opgelost??

bovenstaande lijkt misschien over te komen als een soort van 'Oh jee, ik ga samenwonen' post. Dat is niet zo hoor, maar over demega- positieve kanten van samenwonen heb ik niet zoveel te vragen natuurlijk. Al mag je die ook altijd posten.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_38689708
Ja je leert elkaar kennen ,ja je krijgt ruzie over het dopje van de tandpasta , ja je hebt gezeik over schoonmaken , nee ze haalt geen bier voor je uit de koelkast als je uit je werk komt
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:45:22 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38689813
samenwonen is leuk, maar een handleiding voor sucsesvol samenwonen, ehmm moeilijk, gewoon zien wat er gebeurt, zeker in het begin wat toleranter naar elkaar toe zijn

je leert snel genoeg elkaar eigenaardigheden kennen en wanneer het het beste is om te zwijgen of iets van ja lieverd te zeggen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:45:44 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38689823
de mijne doet trouwens wel bier halen
pi_38689990
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:40 schreef descendent1 het volgende:

Op zich wil ik dat heel graag maar ik vraag me toch een aantal dingen af:
- Leer je elkaar nu echt zo erg op een andere manier kennen wanneer je samenwoont?
Ik vond van wel, maar dan wel op een positieve manier.
quote:
Er schiet me niets te binnen.
quote:
- Hoe is het -voor degenen die voor het samenwonen op zichzelf woonden- om ineens een deel van je vrijheid kwijt te zijn. (je moet je huis immers opeens gaan delen immers, wat uiteraard vooral leuke kanten heeft)
Het enige is dat er nu minder vaak vrienden langs komen, maar dan spreek ik gewoon bij die ander af.

Kijk, het punt is gewoon niet teveel verwachtingen van de ander te hebben denk ik.
Dan kun je je ook niet ergeren aan het feit dat diegene niet heeft gedaan wat jij van hem/haar verwachtte.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:50:41 #6
81237 releaze
best of both worlds
pi_38690002
mijn vriend en ik woonden al vrij snel samen en hadden daarmee ook vrij snel opruim-ruzies, voornamelijk over wie doet wat en wanneer. het is een idee om, heel kinderachtig, een schema te maken en je daaraan houden als het even kan. Dan slinger je ook niet het "jij doet nooit blabla" "jij wilt altijd blalala"

toen we in ons vorige huisje woonden, zijn huis, voelde het ook echt aan als zijn huis en ik voelde me minder op mn gemak. het was een tweekamerhuisje, slaapkamer, woonkamer, schuur, tot de nok toe gevuld met zijn zooi, en ik voelde me d'r niet thuis-thuis. heb er een half jaar gewoond. nu wonen we in een 4 kamer woning, ieder ons eigen werkhokje en slaapkamer en woonkamer ingericht naar ons beiden smaak (maar toch overwegend de mijne ) en dat voelt al veel beter.
Dus... misschien is het een idee om je vriendin te betrekken in de inrichting etc van jouw huis, zodat het ook een beetje "van haar" aanvoelt. En wat ook belangrijk is mochten jullie gaan samenwonen, creeeer ruimte in je huis waar jullie je allebei kunnen terugtrekken, dus een plek specifiek voor jou en een specifiek van haar. Anders trek je binnen notime misschien wel de haren uit elkaars hoofd
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:51:47 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38690052
en dat ieder een eigen plekje is een goeie tip, wij zijn nu 13 jaar samen en hebben gewoon nog een eigen werkplekkie, met onze eigen zooi
pi_38690140
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:51 schreef Klonk het volgende:
en dat ieder een eigen plekje is een goeie tip, wij zijn nu 13 jaar samen en hebben gewoon nog een eigen werkplekkie, met onze eigen zooi
Ja, dat is inderdaad ook belangrijk.

En hij is bij mij komen wonen, maar heeft wel gewoon zijn eigen spullen meegenomen. Zijn computer, zijn salontafel, tv, tv-meubel en banken. En wat lampjes en troepjes, staan gezellig tussen mijn troepjes.
Verder een eigen 'rommelkast' en die heb ik ook.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:55:29 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38690180
die eigen rommeltjes zijn zo belangrijk

wonen in een ikea showroom is niet gezellig, ik heb hier rond mijn bureau van alles staan en hangen, sommige dingen heb ik al van kinds af op een bureau staan.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:56:16 #10
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_38690209
quote:

-een partner hebben die altijd alles kwijt is en dus iedere ochtend onder aan de trap brult: 'waar zijn m'n sleutels/manchetknopen/sokken/etc.'
-wie heeft de afstandsbediening?
-je nek breken over de troep van de ander
-'jij zou toch boodschappen doen?'

Hè, jammer dat ik niet meer samenwoon.....
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:57:25 #11
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_38690252
samenwonen is leuk.. .alleen .. je zit altijd weer op elkaars lips.. als er sommige dingen zijn waar je nu al van gaat weten, dat je je er aan gaat ergeren... spreek ze dan zo snel mogelijk uit..
dat voorkomt ergernissen later..

en verder.. niet te veel over piekeren.. en geniet ervan.. .:)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:58:04 #12
120304 descendent1
pi_38690270
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:50 schreef releaze het volgende:
mijn vriend en ik woonden al vrij snel samen en hadden daarmee ook vrij snel opruim-ruzies, voornamelijk over wie doet wat en wanneer. het is een idee om, heel kinderachtig, een schema te maken en je daaraan houden als het even kan. Dan slinger je ook niet het "jij doet nooit blabla" "jij wilt altijd blalala"

toen we in ons vorige huisje woonden, zijn huis, voelde het ook echt aan als zijn huis en ik voelde me minder op mn gemak. het was een tweekamerhuisje, slaapkamer, woonkamer, schuur, tot de nok toe gevuld met zijn zooi, en ik voelde me d'r niet thuis-thuis. heb er een half jaar gewoond. nu wonen we in een 4 kamer woning, ieder ons eigen werkhokje en slaapkamer en woonkamer ingericht naar ons beiden smaak (maar toch overwegend de mijne ) en dat voelt al veel beter.
T wordt wel een appartement; met meer dan twee kamers ja; ik wil sowieso een beetje de ruimte hebben en zij ook.
quote:
Dus... misschien is het een idee om je vriendin te betrekken in de inrichting etc van jouw huis, zodat het ook een beetje "van haar" aanvoelt. En wat ook belangrijk is mochten jullie gaan samenwonen, creeeer ruimte in je huis waar jullie je allebei kunnen terugtrekken, dus een plek specifiek voor jou en een specifiek van haar. Anders trek je binnen notime misschien wel de haren uit elkaars hoofd
Als ik een huisje krijg trekt ze er waarschijnlijk direct bij in; de inrichting enzo doen we dus sowieso samen.
Ach; ik sta er erg positief tegenover, maar het is toch wel een behoorlijke stap. We wonen allebei in dezelfde stad en wonen al vaak bij elkaar, maar dan heb je toch nog je eigen plekje wat echt helemaal van jou is.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:58:07 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38690273
m'n vriendin vraagt altijd heb jij nog ergens wasgoed, die heeft het al opgegeven
pi_38690297
Ik woon nu ook samen en wij hebben nog geen ergenissen gehad ofzo hebben beide dan ook dezelfde instelling met opruimen wat dus een voordeel is met koken hebben wij afgesproken dat degene die het eerst thuis is normaal gesproken gewoon kookt. De was wilde zij graag doen en strijken ook omdat ik dat toch niet zo goed kon volgens haar nou prima leef je uit. Dus bij mij gaat het super. Ik heb trouwens niet het gevoel dat ik vrijheid ingeleverd heb ofzo ik kan nu tenminste gewoon lekker bij dr zijn en zie en spreek mijn vrienden nog steeds net zo vaak.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:59:19 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38690320
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:58 schreef descendent1 het volgende:

[..]
maar dan heb je toch nog je eigen plekje wat echt helemaal van jou is.
daar moet je dus voor zorgen dat het in het gezamelijke huis ook zo is , eigen bureau (al is het in dezelfde kamer) ofzo
pi_38690329
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:58 schreef Klonk het volgende:
m'n vriendin vraagt altijd heb jij nog ergens wasgoed, die heeft het al opgegeven
ik vind juist altijd beneden ergens naast de bank een stapel sokken van mn vriendin

En dan zeg ik weer ruim nou gloeiende gvd je troep is op.
en dan begint ze te lachen en dan smelt ik

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:00:32 #17
146230 Liewec
70's movies rule
pi_38690364
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:49 schreef Klonk het volgende:

[..]

en jarenlange training weggooien , dacht het niet, en bovendien is ze heeeeeeeeeeeeeeeel lief
Was ze maar heeeeeeel stout

Bij samenwonen gaan dingen spelen die voorheen nooit speelden, zoals inderdaad dat rommelige/opgeruimde verschil. Zolang je daar over praat en beide een beetje op let (en de relatie is verder goed) dan moet dat geen punt zijn. Dus ik zou zeggen, spreek zoveel mogelijk irritatietjes gelijk uit.

Als je vaak veel gezeik hebt (i.p.v. af en toe en vrij onschuldig) over dat soort dingetjes mag je argwaan krijgen... Wat ik zo om me heen heb gezien betekent dat meestal dat het met de relatie zelf niet goed (meer/genoeg) zit..
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:02:39 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38690433
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:59 schreef Joene het volgende:

[..]

ik vind juist altijd beneden ergens naast de bank een stapel sokken van mn vriendin

En dan zeg ik weer ruim nou gloeiende gvd je troep is op.
en dan begint ze te lachen en dan smelt ik

dat zijn zo de dingen die er na verloop van tijd inslijten, elkaar vooral niet proberen te veranderen, nu heb ik het voordeel dat mijn vriendin qua dingen die ze leuk vind (niet qua uiterlijk) een beetje een voorkeur heeft naar mannendingen, beeldschermen en knoppen zijn leuk (maar kledingwinkels ook), ze zeurt niet als ik in Duitsland 200 per uur rij (integendeel ze slaapt doodleuk).

ik heb er nooit zo over nagedacht, bij ons is het gewoon zo gegroeid en opeens hadden we samen een huisje.
pi_38690479
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:02 schreef Klonk het volgende:

[..]

dat zijn zo de dingen die er na verloop van tijd inslijten, elkaar vooral niet proberen te veranderen, nu heb ik het voordeel dat mijn vriendin qua dingen die ze leuk vind (niet qua uiterlijk) een beetje een voorkeur heeft naar mannendingen, beeldschermen en knoppen zijn leuk (maar kledingwinkels ook), ze zeurt niet als ik in Duitsland 200 per uur rij (integendeel ze slaapt doodleuk).

ik heb er nooit zo over nagedacht, bij ons is het gewoon zo gegroeid en opeens hadden we samen een huisje.
Mijn vriendin houdt ook van hardrijden
en van Gamen

en nu gaan we
pi_38690664
Verschilt gewoon per character... Enige waar ik me over kan irriteren is dat de zooi die ik perfect in structuur opgeruimd laat liggen, welke ik enkel kan zien, op de meest vreemde plekken terug vind. Zo vond ik laatst een schroevendraaier terug bij de rest van het gereedschap, mijn boeken in een of andere kast en zo voorts... Kan geen fuck meer terug vinden dan.

vrijdag 9 juni 2006 @ 13:09:36 #21
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38690699
ik heb ook een hamer op de linnenkast liggen, in de slaapkamer

m'n vriendin vraagt waarom ligt die hamer daar, ik zeg geen flauw idee, en zij legt de hamer met een diepe zucht weer terug
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:09:48 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38690708
En fris weer verder.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_38690825
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:09 schreef Copycat het volgende:
En fris weer verder.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:30:18 #24
120304 descendent1
pi_38691420
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:08 schreef Aneurism het volgende:
Verschilt gewoon per character... Enige waar ik me over kan irriteren is dat de zooi die ik perfect in structuur opgeruimd laat liggen, welke ik enkel kan zien, op de meest vreemde plekken terug vind. Zo vond ik laatst een schroevendraaier terug bij de rest van het gereedschap, mijn boeken in een of andere kast en zo voorts... Kan geen fuck meer terug vinden dan.

En DAT is nu iets waar ik me ook gegarandeerd aan zal gaan ergeren bij het samenwonen.
Maar hoe ga je daar mee om? Je praat erover vast, maar verbetert het ook, pas je je meer aan elkaar aan etc?
pi_38691483
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:30 schreef descendent1 het volgende:

[..]

En DAT is nu iets waar ik me ook gegarandeerd aan zal gaan ergeren bij het samenwonen.
Maar hoe ga je daar mee om? Je praat erover vast, maar verbetert het ook, pas je je meer aan elkaar aan etc?
Gewoon zeggen dat je het niet fijn vindt als zij jouw spullen op gaat ruimen.
Zorgen dat je een eigen kast/doos/rommelhok krijgt waar jij je zooi kan laten en waar zij niet hoeft te komen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:43:19 #26
120304 descendent1
pi_38691898
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:31 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Gewoon zeggen dat je het niet fijn vindt als zij jouw spullen op gaat ruimen.
Zorgen dat je een eigen kast/doos/rommelhok krijgt waar jij je zooi kan laten en waar zij niet hoeft te komen.
ja maar de troep die zij achterlaat in de gezamenlijke ruimtes dan? Ze zal denk ik niet zo snel aan mn spullen zitten; maar ze heeft nog wel eens de neiging om dingen niet terug te leggen waar ze ze vandaan heeft.

(ze is verder heeeel heeeel heeel heeeel erg lief trouwens hoor! )
(en morgen komt ze terug van een maandje taalcursussen in Spanje!!
pi_38693828
Ik weet wel waar ik me aan ga ergeren als mijn vriend en ik gaan samenwonen:
-was niet in de wasmand
-nergens doppen op vastdraaien
-altijd alles kwijt
-niet stil zijn als hij laat thuis komt en ik slaap al

Maar ja als dat alles is eerst nog een huis
pi_38715803
En dat je elke dag bij elkaar bent, daar moest ik erg aan wennen in het begin. Toen ik alleen woonde zag ik het wel wat het werd met eten bijvoorbeeld, zodra we gingen samenwonen kwam er veel meer regelmaat in wat betreft opruimen, eten enz. Je houdt veel meer rekening met de ander. Het is inmiddels al lang geleden dat wij zijn gaan samenwonen, maar ik vind het nog steeds fijn als hij af en toe avonddienst heeft en ik lekker kan rommelen, zappen, lezen en bellen alsof ik nog alleen woon.
pi_38718864
Wij wonen samen in een studio (ik ben bij hem ingetrokken), één kamer dus, en dat brengt uiteraard wel de nodige irritaties met zich mee Niet van mijn kant trouwens, ik heb niet zo'n behoefte aan privacy (14 jaar lang een kamer met mijn zusje gedeeld, toen ik nog bij mijn ouders woonde), maar hij heeft het er steeds moeilijker mee. Eigenlijk is dat wel het enige, want over de rotzooi hebben we nooit ruzie, ondanks het feit dat ik een enorme sloddervos ben en hij niet, en de huishoudelijke taken zijn zonder duidelijke afspraken verdeeld (ik ben nou eenmaal gek op koken, dus dat doe ik, de wasmachine kwam van zijn moeder, dus hij doet de was, maar ik strijk enz.). Inrichting is ook nooit een probleem geweest, maar dat komt omdat we het op een of andere manier voor elkaar gekregen hebben exact dezelfde smaak te hebben.
Eigenlijk denk ik dat je door samenwonen de ander niet echt van een andere kant leert kennen, maar gewoon nog wat beter.
Arseen (As), atoomnummer 33
  zaterdag 10 juni 2006 @ 11:57:24 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38718963
ik heb een contract opgesteld dat in grove lijnen als volgt gaat:

1. geen baas in huis
2. zij maakt niet schoon, dat doet een werkster
3. ik zorg voor gezonde en sterke kinderen
4. zij stopt met werken voor de opvoeding van de kinderen. geen creche.
5. ik ga 4 dagen werken
6. ruzies spreken we uit, we gaan niet lopen kniezen.
7. bij teveel geklets aan mijn kop mag ik gewoon zeggen dat ze ff stil moet zijn en iets voor zichzelf moet gaan doen.
8. ik moet een keer per dag neuken van haar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_38718970
"je zou dit en dit toch vandaag doen?"
"vandaag is nog tot 12 uur snachts"

We wachten nog wel een paar jaar
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:34:03 #32
120304 descendent1
pi_38719984
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:57 schreef zoalshetis het volgende:

1. geen baas in huis
5. ik ga 4 dagen werken
7. bij teveel geklets aan mijn kop mag ik gewoon zeggen dat ze ff stil moet zijn en iets voor zichzelf moet gaan doen.
Kopie maakt en laat ondertekenen door vriendin..,
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:38:30 #33
120304 descendent1
pi_38720076
Maar ff serieus:

- Zijn er hier ook mensen wiens relatie juist (mede) door het samenwonen op de klippen is gelopen en zo ja: Waarom?

Kijk, mijn vriendin en ik eten praktisch iedere dag bij elkaar, slapen, avonden bij elkaar etc. Onze beide huisjes (studio-tjes) zijn gewoon te klein om in één van de twee samen te gaan wonen; dus daarom wonen we nog niet samen. In principe leven we al veel bij elkaar; maar hebben we nog wel allebei onze eigen stek.
pi_38720140
Nou misschien is dat wel een mogelijke reden.
Iedere dag bij elkaar, altijd samen....

Doe je wel eens je eigen ding?
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:45:53 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38720202
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 12:38 schreef descendent1 het volgende:
Maar ff serieus:

- Zijn er hier ook mensen wiens relatie juist (mede) door het samenwonen op de klippen is gelopen en zo ja: Waarom?

Kijk, mijn vriendin en ik eten praktisch iedere dag bij elkaar, slapen, avonden bij elkaar etc. Onze beide huisjes (studio-tjes) zijn gewoon te klein om in één van de twee samen te gaan wonen; dus daarom wonen we nog niet samen. In principe leven we al veel bij elkaar; maar hebben we nog wel allebei onze eigen stek.
je creeërt ook je eigen plek als je samenwoont. anders loopt het idd snel op de klippen.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:47:30 #36
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38720235
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 12:41 schreef Ingridh007 het volgende:
ja, dat was het voor mij wel. Maar ik ben ook niet zo geschikt denk ik om samen te wonen.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:57:43 #37
120304 descendent1
pi_38720464
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 12:41 schreef Ingridh007 het volgende:

Doe je wel eens je eigen ding?
Jah joh; vaak genoeg! We zijn echt niet ieder moment van de dag samen, en slapen ook wel eens apart; gaan ook zonder elkaar stappen etc. Het is absoluut geen verplicht samenzijn hoor.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 13:02:41 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38720571
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 12:57 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Jah joh; vaak genoeg! We zijn echt niet ieder moment van de dag samen, en slapen ook wel eens apart; gaan ook zonder elkaar stappen etc. Het is absoluut geen verplicht samenzijn hoor.
behalve het apart slapen (behalve bij vrienden die iets verder wonen) zal er niet veel veranderen.
pi_38724004
Dat eeuwige "ruim eens op". Ik wacht nog wel even
pi_38748312
Bij mij is de relatie voor het grootste deel door het samenwonen op de klippen gelopen ja. Vooral mijn exvriend had het er moeilijk mee, was er gewoon nog niet klaar voor of iig niet met mij en het benauwde hem heel erg. Niet echt leuk voor mij natuurlijk omdat ik dit niet had maar ik begrijp het wel (zijn allebei ook erg jong nog ik 20 hij 21) Achteraf gezien heb ik het toch wel heel erg onderschat. Ik had echt zoiets van ach we houden van elkaar dus dat gaat harstikke makkelijk. Behoorlijk naief dus

Maargoed, ik zou niet te veel kijken naar hoe het bij andere is verlopen want het is bij iedereen weer anders.
pi_38767096
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:57 schreef zoalshetis het volgende:

1. geen baas in huis
5. ik ga 4 dagen werken
Dit doet me ineens denken aan de RobbieRicardo-episode een tijd geleden
  maandag 12 juni 2006 @ 00:21:39 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38767208
quote:
Op maandag 12 juni 2006 00:17 schreef Adurothiel het volgende:

[..]

Dit doet me ineens denken aan de RobbieRicardo-episode een tijd geleden
wies da?
pi_38767244
quote:
Op maandag 12 juni 2006 00:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wies da?
Het vriendje van Ramona.
pi_38767658
Die hadden ook een contract met onder andere gespecificeerde seksfrequentie. En iets met z'n moeder
  maandag 12 juni 2006 @ 00:43:00 #45
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_38767784
issues die je op orde MOET hebben
1. geld, wie betaald en hoeveel. (evt. samenlevingscontract, maar hoeft niet.)
2. schoonmaken, wij hebben hier gekozen voor wie doet het liefst iets (ik doe bijv. de badkamer, de was, afwassen enzo en zij de rest)
3. Maak direct duidelijk dat samen wonen niet per definitie 24/7 samen leven is. Zorg ervoor dat je je vrienden nog kan zien, ook doordeweeks, dus niet fulltime TV elke avond.
4. Tip, schrijf je direct weer in bij de woningsstichting ,kun je vast punten sparen voor als het niet goed gaat. Noteer dus ook welke spullen van jou zijn.

succes!
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
pi_38767971
quote:
Op maandag 12 juni 2006 00:43 schreef TiMmS het volgende:
issues die je op orde MOET hebben
1. geld, wie betaald en hoeveel. (evt. samenlevingscontract, maar hoeft niet.) Eens
2. schoonmaken, wij hebben hier gekozen voor wie doet het liefst iets (ik doe bijv. de badkamer, de was, afwassen enzo en zij de rest) Zou kunnen; is bij ons er gewoon ingerold; ik maak altijd alles beneden schoon, zij slaapkamer + de was
3. Maak direct duidelijk dat samen wonen niet per definitie 24/7 samen leven is. Zorg ervoor dat je je vrienden nog kan zien, ook doordeweeks, dus niet fulltime TV elke avond. Helemaal mee eens
4. Tip, schrijf je direct weer in bij de woningsstichting ,kun je vast punten sparen voor als het niet goed gaat. Noteer dus ook welke spullen van jou zijn. Meteen inschrijven! Wat dat laatste betreft is dat een lastige; hangt er een beetje vanaf hoe je partner in elkaar steekt. Mijn vriendin zou, mocht het toch mis gaan, mij nooit een poot uit willen draaien en vice versa. Opschrijven hoeft bij ons ook niet, dat weten wij zo wel

succes!
Toch, als ik nu terugkijk op het bijna 2 jaar samenwonen, had ik één ding graag anders gehad in het begin dan; ik had net 2 jaar op mijzelf gewoond & zij woonde nog thuis voordat we de stap maakten. Dat uitte zich, zeker in het begin, in grote onzekerheid bij mijn vriendin (of het eten er wel goed uitziet etc.), maar dat is nu gelukkig een stuk beter! Alhoewel ik nog steeds de beste kok ben thuis
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_38768117
quote:
Op maandag 12 juni 2006 00:52 schreef X-Naut het volgende:

[..]

Toch, als ik nu terugkijk op het bijna 2 jaar samenwonen, had ik één ding graag anders gehad in het begin dan; ik had net 2 jaar op mijzelf gewoond & zij woonde nog thuis voordat we de stap maakten. Dat uitte zich, zeker in het begin, in grote onzekerheid bij mijn vriendin (of het eten er wel goed uitziet etc.), maar dat is nu gelukkig een stuk beter! Alhoewel ik nog steeds de beste kok ben thuis
Ik kan me heel goed voorstellen dat samenwonen wel erg wennen is als je direct vanaf je ouders thuis in het diepe springt, als het ware.
Ik heb dat voor mezelf ook altijd bedacht, dat ik niet wil samenwonen voor ik eerst op mezelf heb gewoond, en dat van mijn partner ook wel het prettigst zou vinden.

Nu woont mijn vriend al een jaar of 4 op zichzelf en ik sinds ruim 3 maanden ook, dus dat is alvast stap 1
Samenwonen komt ooit wel, op het moment nog geen haast.
pi_38768194
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:00 schreef Adurothiel het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat samenwonen wel erg wennen is als je direct vanaf je ouders thuis in het diepe springt, als het ware.
Ik heb dat voor mezelf ook altijd bedacht, dat ik niet wil samenwonen voor ik eerst op mezelf heb gewoond, en dat van mijn partner ook wel het prettigst zou vinden.

Nu woont mijn vriend al een jaar of 4 op zichzelf en ik sinds ruim 3 maanden ook, dus dat is alvast stap 1
Samenwonen komt ooit wel, op het moment nog geen haast.
En natuurlijk ook wennen voor mij natuurlijk Nogmaals, ik had daarvoor dik 2 jaar op mezelf gewoont; alleen voor jezelf koken, alleen je eigen kleding wassen, enzovoorts, enzovoorts. Maar maakt niet uit; het is allemaal goed gekomen
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_38772358
Ja, je leert elkaar zeker anders kennen. Hoe dat zal verlopen weet je nooit voordat je eraan begint. .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 12 juni 2006 @ 10:22:23 #50
141994 Dickies
Since 1922
pi_38772391
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:45 schreef Klonk het volgende:
de mijne doet trouwens wel bier halen
Nog wel.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  maandag 12 juni 2006 @ 12:09:07 #51
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_38775157
Mij bevalt het nog perfect.
Ergernissen zijn er eigenlijk niet. Het dagelijkse huishouden en klussen gaat prima. Allebei kunnen we goed opruimen maar zijn we soms ook een weekje lui. Alleen heb ik het idee dat ik wat verzorgender ben ingesteld dan zij. Voor visite loop ik bijna altijd met de drankjes en hapjes.

Maar ik ben nog helemaal verliefd
Vanmorgen lag ze nog zo lief te slapen toen ik me om ging kleden voor het werk. Echt ik was bijna weer in bed gekropen
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_38777852
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:42 schreef Joene het volgende:
Ja je leert elkaar kennen ,ja je krijgt ruzie over het dopje van de tandpasta , ja je hebt gezeik over schoonmaken , nee ze haalt geen bier voor je uit de koelkast als je uit je werk komt
Deze man heeft die kut tempation island: de verleiding gezien...
  maandag 12 juni 2006 @ 21:55:41 #53
120304 descendent1
pi_38793143
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:09 schreef _Flash_ het volgende:
Mij bevalt het nog perfect.
Ergernissen zijn er eigenlijk niet. Het dagelijkse huishouden en klussen gaat prima. Allebei kunnen we goed opruimen maar zijn we soms ook een weekje lui. Alleen heb ik het idee dat ik wat verzorgender ben ingesteld dan zij. Voor visite loop ik bijna altijd met de drankjes en hapjes.

Maar ik ben nog helemaal verliefd
Vanmorgen lag ze nog zo lief te slapen toen ik me om ging kleden voor het werk. Echt ik was bijna weer in bed gekropen
Schattig. Mijn vriendin is net terug van een maandje Spanje; dus het is zeker nu voor mij erg herkenbaar..
Hoe lang wonen jullie al samen dan?
  maandag 12 juni 2006 @ 22:32:56 #54
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_38794990
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:55 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Schattig. Mijn vriendin is net terug van een maandje Spanje; dus het is zeker nu voor mij erg herkenbaar..
Hoe lang wonen jullie al samen dan?
Al bijna 5 jaar. Zolang we al iets met elkaar hebben in ieder geval.
Jaartje in een studentenhuis, drie jaar in een groot huurappartement en nu een half jaar in ons eigen huisje. En still going strong
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_38802755
Ikke ga mee juichen!!!
Want _FlasH_ is het allerliefste vriendje dat er bestaat..
Dankjewel voor de bloemen schat

Even ontopic: wij hebben elkaar leren kennen toen we in hetzelfde studentenhuis woonden (met 12 anderen) Hierdoor hebben wij elkaar direct al heel goed leren kennen. Alle rare gewoontes komen al snel boven drijven..
Die rare gewoontes waren geen drempel, en soms juist wel lief. En we groeiden echt naar elkaar toe. Heb steeds meer het gevoel dat we niet twee individuen zijn die 'toevallig" samen leven, maar dat we steeds meer een eenheid worden.
Na 4,5 jaar weten we allebei wel wat de ander denkt en wil. Een half woord is genoeg. En ruzies hebben we dus ook eigenlijk niet (en nooit gehad). Hoogstens een licht meningverschil...

dinsdag 13 juni 2006 @ 10:45:59 #56
120304 descendent1
pi_38805086
Flash en Deepfreeze: Wow...
Bloemen! Die ga ik binnenkort ook es een keertje weer geven.

OT:
Maar de 'het samenwonen heeft me (ons) de nodige problemen / einde relatie opgeleverd mensen zijn er niet zoveel merk ik. Of ze hebben zo iets van: 'Ja, dat ga ik jou niet aan je neus hangen'...

Ach; ruzies zul je altijd hebben; ik zal me als wij gaan samenwonen gegarandeerd gaan ergeren aan de slordigheid van mijn vriendin; die nog wel eens haar zaakjes niet goed voor elkaar heeft, maar ik vind haar lief genoeg om 'ons' daarvoor niet op het spel te zetten.
pi_38805145
Bloemen. Als je maar op één lijn zit met elkaar.
Ik heb gelijk al duidelijk gemaakt dat ik niet op bloemen zit te wachten, en hij had gelijk al duidelijk gemaakt dat hij dan ook nooit bloemen mee zou nemen.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:59:07 #58
120304 descendent1
pi_38805417
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:48 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb gelijk al duidelijk gemaakt dat ik niet op bloemen zit te wachten, en hij had gelijk al duidelijk gemaakt dat hij dan ook nooit bloemen mee zou nemen.
Bloemen zijn toch best leuk af en toe?
Die van mij vindt dat gegarandeerd wel leuk!
pi_38806931
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:48 schreef Biancavia het volgende:
Bloemen zeggen "ik heb iets goed te maken!"

Bloemen :(:(:(
pi_38807067
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:59 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Bloemen zijn toch best leuk af en toe?
Die van mij vindt dat gegarandeerd wel leuk!
Nee. Ik heb er niets mee. Echt niet.
Een jongen was een keer langsgeweest toen ik niet thuis was en toen had hij een bos bloemen voor m'n deur achtergelaten.
Afknapper.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:00:59 #61
120304 descendent1
pi_38807199
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:56 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Een jongen was een keer langsgeweest toen ik niet thuis was en toen had hij een bos bloemen voor m'n deur achtergelaten.
Afknapper.
Sorry...
Ik vroeg me al af waarom je nooit meer belde daarna..
pi_38807966
nou, ik vind samenwonen verschrikkelijk!!

Maar goed, mischien was het niet de liefde van m'n leven.

Ik heb geen regelmaat in m'n dag, ik eet wanneer ik wil en elke dag standaard om half 6 gaan koken en om 6 uur eten word ik gek van!
ook het geouwehoer van wat eten we vandaag en morgen, hou op! Daar denk ik niet over na!
ik woon nu weer bij mijn vader en hij vraagt elke dag heb je al gegeten? ook weer irritant, maar toch verplicht hij me iets minder.
Ik was een nachtmens in die tijd en mijn vriend ging 11 uur naar bed, erg slecht voor je seksleven zoiets en owee als ik iets teveel herrie maakte.
Wat ik dus elke nacht deed want hij werd echt wakker van elk klein kutgeluidje, dus ruzie midden in de nacht.
Dat ie zowiezo wakker werd van elk geluid en elk ding irriteerde me, ik was nooit meer alleen, kon nooit ff zingen of ff douchen of bellen zonder dat ie het hoorde, echt het ging op m'n zenuwen werken.
Hij heeft famillie die nooit bij ons langskomt, totaal geen interesse had in ons, na een tijd had ik zoiets van, nou dan ga ik ook niet meer mee naar hun, zonde van m'n avond!
Tja, vond exvriendje ook niet zo leuk...
Ik ben van de visite en gezellig avondjes kletsen, hij wil rustig tvkijken elke dag.

Ik ben een koukleum, hij niet en erg krenterig over de energierekening en een slecht geisoleerd huis.
Liepen we dan in trainingsbroeken, dikke truien en ik nog met een deken over me heen op de bank....zoiets is ook niet goed voor je seksleven en zowiezo, ik wil in m'n onderbroek en lekker op blote voeten in m'n huis lopen, ik voelde me opgesloten.

waar liepen we nog mee rtegen aan,oja geld, ik had weinig geld, dus we gingen nooit meer op stap, want dat ging hij toch zeker niet betalen.
Ging ik toch uit met m'n eigen geld dan was ik weer onverantwoordelijk....tja, je moet toch ergens ontspanning vandaan halen..

En als je vriendin bij jou in huis komt wonen, doe dan niet zo moeilijk over de inrichting en laat haar alles lekker veranderen.
Die strakke ikeakastjes geven totaal geen sfeer en veel vrouwen houden nou eenmaal van iets wat meer gezelligheid uitstraalt.
O, en als je witte banken hebt, daar komen nou eenmaal vlekken op!!! Ga niet zeiken als ik m'n chocomel laat vallen
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:28:37 #63
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_38808174
hmmm zo lezend denk ik niet dat het aan je vriend lag
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_38808391
Verschi in ritme, verschil in relatie (schoon) familie, onenigheid over financien, verschillen over besteding van de avonden.

Hmm.
pi_38808930
Ach avotar, ik heb me aangepast, en nog eens aangepast en nog eens, want inderdaad je moet een keer volwassen worden, maar als je je maar blijft aanpassen en het is nooit goed genoeg houd het een keer op.
Op een gevenen moment zat ik om half 3 s'nachts op de bank met een achterlijke dikke trui, trainingsbroek, sokken en dekentje, de kachel was uit, ik was aan het lezen en had 1 lampje aangezet, kwam die gillend en tierend de huiskamer in dat ik normaal moest doen en naar bed moest en de energierekening onnodig hoog maakte.

Toen wist ik dat ik kon blijven aanpassen, maar hij zijn eisen maar bleef stellen.
Ik ben doodongelukkig weggegaan diezelfde nacht...en weet je, nu voel ik me heerlijk!
M'n leven gaat goed en ik ben gelukkig!!
Hij niet..

Dus of het aan mij lag?? Ik betwijfel dat.
pi_38809005
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:52 schreef Troeta het volgende:

Op een gevenen moment zat ik om half 3 s'nachts op de bank met een achterlijke dikke trui, trainingsbroek, sokken en dekentje, de kachel was uit, ik was aan het lezen en had 1 lampje aangezet, kwam die gillend en tierend de huiskamer in dat ik normaal moest doen en naar bed moest en de energierekening onnodig hoog maakte.
Da's inderdaad wel heel erg!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:25:21 #67
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_38809939
Troeta,
Jij lijkt mij ook een ramp om mee samen te wonen. Werkte/studeerde je niet? En je betaalde zeker ook niet de energierekening of wel?

Eerst maar eens uit je pubertijd komen en dan nogmaals proberen!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:05:07 #68
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_38811189
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:56 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Afknapper.
Maarja het was dan ook moeilijk om even achter FoK! vandaan te komen om de deur open te doen...
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
pi_38811271
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:05 schreef TiMmS het volgende:

[..]

Maarja het was dan ook moeilijk om even achter FoK! vandaan te komen om de deur open te doen...
Toen wist ik nog niet eens wat Fok! was.
pi_38811285
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:25 schreef _Flash_ het volgende:
Troeta,
Jij lijkt mij ook een ramp om mee samen te wonen. Werkte/studeerde je niet? En je betaalde zeker ook niet de energierekening of wel?

Eerst maar eens uit je pubertijd komen en dan nogmaals proberen!
Jij hebt dus ook het aanpassingsvermogen van een badslipper.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 15:37:06 #71
120304 descendent1
pi_38814573
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:07 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Idd. troeta lijkt me ook niet de makkelijkste, maar dr ex reageert ook wel erg overdreven. Ben zelf ook best zuinig met energie enzo; echt onnodig verbruik (lampen in de gang aan laten staan als je er niet bent enzo) irriteert me; mits men het expres doet of uit luiheid.

Maar ja; dat zijn meer de dingen waar je met huisgenoten(s) ruzie over hebt; zeker als je er eentje had die zich gedroeg alsof de hele wereld rekening diende te houden met haar en zij met niemand. (ben blij dat ik nu eigen studio-tje heb).
  dinsdag 13 juni 2006 @ 15:43:43 #72
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_38814787
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:52 schreef Troeta het volgende:
Dus of het aan mij lag?? Ik betwijfel dat.
. Het lijkt me dat hij zich net zo ergerde aan jou, als jij aan hem. Dus ja, dat lag net zo goed aan jou.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 13 juni 2006 @ 15:53:40 #73
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_38815112
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:07 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Grinnik, aanpassen is prima, maar als spreekwoordelijke badslipper gebruikt worden lijkt me niet ok.

Heb jij wellicht ook het kinderlijke van Troeta in je? Dit lees ik in haar post:
quote:
ook het geouwehoer van wat eten we vandaag en morgen, hou op! Daar denk ik niet over na!
Oftewel je vriendje moet de boodschappen doen en koken.
quote:
Ik was een nachtmens in die tijd en mijn vriend ging 11 uur naar bed,
Oftewel je vriendje moest het geld verdienen en jij was too lazy voor een baantje of studie.
quote:
kon nooit ff zingen of ff douchen of bellen zonder dat ie het hoorde
Oftewel je vind het gek dat hij om 11 uur naar bed moet en dan minder blij is als jij midden in de nacht gaat zingen ?! Maf mens...
quote:
ik had weinig geld, dus we gingen nooit meer op stap, want dat ging hij toch zeker niet betalen
Waarom moet hij er iedere keer voor opdraaien als jij wilt stappen? Je schrijft wel "we" maar een regel later is het alweer "Ik"...
quote:
En als je vriendin bij jou in huis komt wonen, doe dan niet zo moeilijk over de inrichting en laat haar alles lekker veranderen.
Juist ja. Ohwee als de man een bepaald meubelstuk in zijn huis wil laten staan.. Dan heeft hij meteen het aanpassingsvermogen van een badslipper.
quote:
O, en als je witte banken hebt, daar komen nou eenmaal vlekken op!!! Ga niet zeiken als ik m'n chocomel laat vallen
Als je zo motorisch gestoord bent dat je je drinken uit je klauwen laat vallen ga dan even op de grond zitten. Het is *niet* vanzelfsprekend om vlekken te maken.

Oftwel, Biancavia, ik denk dat jij ook nog moet opgroeien en wennen aan de echte wereld.
pi_38815462
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 15:53 schreef _Flash_ het volgende:
. Scheelt mij weer een reactie.
pi_38816343
quote:
Leer je elkaar nu echt zo erg op een andere manier kennen wanneer je samenwoont?
Het is hetzelfde als wanneer vrouwen trouwen ze aankomen; ze zijn wat meer zichzelf, laten zicht gaan omdat er 'toch niet veel meer te winnen is'. Net zoals met samenwonen, maar een tikkie minder.
quote:
Wat zijn de meest voorkomende ergernissen
Dat het huis een teringbende is omdat beide partijen dat 'de ander nu toch wel eens iets zal gaan doen'. Verder is geld een goede. A wil nieuwe schoenen, B vindt het niet binnen het budget passen, etcetera. Of zeiken dat je eens wat gezonder moet gaan eten en vroeger naar bed zou moeten gaan. Wel waar,maar toch.
quote:
Hoe is het -voor degenen die voor het samenwonen op zichzelf woonden- om ineens een deel van je vrijheid kwijt te zijn. (je moet je huis immers opeens gaan delen immers, wat uiteraard vooral leuke kanten heeft)
Dat hakt er wel in. Maar inderdaad, door die leuke kanten sta je er niet zo bij stil. You take it for granted.
quote:
Waar ik zelf bijvoorbeeld een klein beetje mee zit is dat ik vrij netjes ben; en mijn vriendin dat niet bepaald is (schoonmaken, troep in huis enzo). We hebben het er wel eens over gehad, en waren het erover eens dat we ons allebei aan elkaar zouden aanpassen; maar ja, dat is enkel theorie; hoe dat in de praktijk gaat werken weet je natuurlijk niet.
Jij gaat opdraaien voor het schoonmaken. Simpel voorbeeld: Persoon A knipt het gras bij 2cm, want dan vindt diegene het te lang worden. Persoon B vindt het pas te lang worden bij 5cm. Jij bent persoon A.

Met wat aanpassingsbereidheid kom je ver.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 18:57:27 #76
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_38821135
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:09 schreef Klonk het volgende:
lol, als ik zo al jouw reacties lees, lijkt het wel of wij dezelfde vriendin hebben
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 08:29 schreef Deepfreeze het volgende:

Na 4,5 jaar weten we allebei wel wat de ander denkt en wil. Een half woord is genoeg. En ruzies hebben we dus ook eigenlijk niet (en nooit gehad). Hoogstens een licht meningverschil...

Wij ook nog nooit echt eigenlijk (Bijna 7 jaar samen , waarvan bijna 6 jaar samenwonend )
pi_38822723
haha flash, ik werkte in de nachtdienst...dusss...en we hadden afspraken over wie wat betaalde, maar inderdaad, ik verdiende een stuk minder, dus ik betaalde ook minder, vind ik niet meer dan logisch.
En s'nachts zingen is geweldig!! Moet je s proberen! En lol hebben in je relatie is denk ik het belangrijkste wat er is!!

Energiezuinig is 1 ding, maar je moet wel kunnen leven in je huis, haha

Maar goed, het klikte dus niet, en daar kwamen we achter toen we samenwoonden
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:56:20 #78
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_38823598
Aha ok, sorry dan voor mijn voorbarige conclusies.
Als je in zo'n situatie zit is het erg belangrijk om afspraken te maken over geld en geluid.

Maarja het is for the best dus dat jullie uit elkaar zijn.
pi_38823826
Hm... ik woon sinds november samen.
situatie: ik werk full time (1100 netto) hij studeert (550 wanneer je schoolkosten er al af haalt)
huur: 700 euro inclusief
kamers: keuken, badkamer, woonkamer, 2 slaapkamers, geen balkon of tuin.

We zouden ieder een eigen slaapkamer hebben zodat we een eigen ruimte hebben, mijn kamer is rommelhok en plek van de kat geworden. De andere kamer slapen we samen in.

Omdat ihj veel thuis is, zou hij het huishouden moeten doen. Dat doet hij niet op mijn manier, maar een beetje "flauwtjes" ik heb er 1 keer wat van gezegd. Hij gaf aan dat hij het op zijn manier wilde doen, ik heb gezegd dat mij het niet uitmaakt als hij het 3 keer per week moet doen ipv 1 keer, als het maar schoon is.
Soms is het niet schoon, omdat je misschien inderdaad een andere definitie hebt van "schoon". Dan doe ik het zelf. Echter is dat -helemaal- niet goed. Dan denkt hij dat ik denk dat ik lui ben. Dus ik geef nu ee ndag of twee van te voren aan dat ik iets vies vind, en dat ik het wel wil doen over een dag of twee, en dan heeft hij dus nog tijd om het te doen.

Jammer is dat je minder te bespreken hebt, omdat je al veel bij elkaar bent. Het enige wat anders is, is mijn werk, maar we komen uit dezelfde vriendengroep, en hebben beide geen hobby's of sporten.

We bellen gewoon iedere dag over wie de boodschappen doet. We doen het eigenlijk nooit samen, want hij vind dat ik te lang na moet denken. Hij vergeet dan echter ook wel eens wat.

Verder zijn er eigenlijk geen ergernissen, en het is verder heel prettig om samen te wonen
And the druids turn to stone...
  dinsdag 13 juni 2006 @ 20:41:05 #80
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_38825391
Ja, je leert opeens de zeikhoer-kant van de ander kennen.

Helaas is 90% van de mensen gewoon een zeikhoer. Dus is een kwestie van mazzelen of samen zeiken.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 14 juni 2006 @ 08:43:25 #81
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_38838983
Panthera1984, als je vriend studeert is hij toch ook overdag bezig? Dan zou je het huishouden beter kunnen verdelen denk ik. Of is het zo'n student die lekker uitslaapt en verder weinig aan de studie doet / hoeft te doen..

Mijn meisje studeert ook nog en ik werk. Maar ik ga niet vragen of zij het schoonmaken gaat regelen
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:44:08 #82
120304 descendent1
pi_38916917
Hmm. Leuke verhalen allemaal. Zal ze binnenkort ff goed lezen. Nu geen tijd voor.

Het voornaamste punt van ergernis zal bij mij zijn dat mn vriendin nog wel veel achter de kont aan laat slingeren en nog wel eens dr zaakjes niet goed voor elkaar heeft, terwijl ik best stipt enzo ben.
pi_38917577
1 Antwoord: YEP!!!
pi_38917614
descendent1, dat gaat echt fout, ik heb hetzelfde gehad, had 2 jaar verkering, ging samenwonen, 1,5 jaar volgehouden, ik ruim alles netjes op, hou alles schoon, ben onrustig als er rommel is, kwam ik van school, dikke bende thuis, overal boeken enzo, ruim je dat op? JAHAAA... bla bla ruzie...
pi_38929601
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:43 schreef _Flash_ het volgende:
Panthera1984, als je vriend studeert is hij toch ook overdag bezig? Dan zou je het huishouden beter kunnen verdelen denk ik. Of is het zo'n student die lekker uitslaapt en verder weinig aan de studie doet / hoeft te doen..

Mijn meisje studeert ook nog en ik werk. Maar ik ga niet vragen of zij het schoonmaken gaat regelen
Hij moet misschien 3 dagen in de week naar school. Studeren doet hij in de trein (Apeldoorn - Leiden), en ik heb het niet gevraagd. Bovendien is het in de praktijk niet zo, omdat hij luier is aangelegd dan mij. Hij voelt zich er wel schuldig over dat hij (naar zijn idee) weinig aan het huishouden doet. Ik ben er niet, dus ik weet niet hoeveel hij doet, maar zoals ik al zei: ik doe het zelf wanneer ik vind dat het gedaan moet worden.
And the druids turn to stone...
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:30:13 #86
120304 descendent1
pi_38932088
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 14:05 schreef jd1982 het volgende:
descendent1, dat gaat echt fout, ik heb hetzelfde gehad, had 2 jaar verkering, ging samenwonen, 1,5 jaar volgehouden, ik ruim alles netjes op, hou alles schoon, ben onrustig als er rommel is, kwam ik van school, dikke bende thuis, overal boeken enzo, ruim je dat op? JAHAAA... bla bla ruzie...
Leuk om te horen..
maar niet iedere relatie, laat staan iedere vrouw is hetzelfde natuurlijk. En op zich kan ik wel tegen rommel; ik ben nu ook weer niet ubernetjes, maar t moet niet uit de hand lopen en dat doet t bij haar nog wel eens. Maar dat komt volgens mij ook omdat mijn vriendin zich in het huis waar ze nu woont niet zo heel erg thuis voelt; is echt een tussenwoninkje.
Ik heb dr ook al 'gewaarschuwd'; dat ik me heel erg kan ergeren aan troep; dwz: aan troep die veroorzaakt wordt door luiheid. Dat snapt ze wel, en t wordt gewoon een kwestie van aan beide kanten aanpassen; maar ja, dat is leuk in theorie, hoe het in de praktijk zal gaan is altijd afwachten natuurlijk.
pi_38983326
Maar ik zeg ook niet dat je het niet moet proberen ofzo, tuurlijk, niks is zeker in het leven! (Y)
pi_38983999
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:44 schreef descendent1 het volgende:
Hmm. Leuke verhalen allemaal. Zal ze binnenkort ff goed lezen. Nu geen tijd voor.

Het voornaamste punt van ergernis zal bij mij zijn dat mn vriendin nog wel veel achter de kont aan laat slingeren en nog wel eens dr zaakjes niet goed voor elkaar heeft, terwijl ik best stipt enzo ben.
Had mijn vriendin ook (en ze heeft het af en toe nog steeds). Tip alvast: gewoon zeggen dat je dingen gaat weggooien als je het nog één keer ziet rondslingeren, je wilt niet weten hoe snel het dan wordt opgeruimd

Hier ga ik gezeik mee krijgen, aangezien ze ook op Fok! zit
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:42:33 #89
120304 descendent1
pi_39054573
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:01 schreef X-Naut het volgende:

[..]

Had mijn vriendin ook (en ze heeft het af en toe nog steeds). Tip alvast: gewoon zeggen dat je dingen gaat weggooien als je het nog één keer ziet rondslingeren, je wilt niet weten hoe snel het dan wordt opgeruimd

Hier ga ik gezeik mee krijgen, aangezien ze ook op Fok! zit
Ik heb dr gezegd dart het wel eens zo kan zijn dat ik haar dr binnen niet al te lange tijd uit t huis gooi als ze dr een teringbende van maakt...
hopen dat ze dit niet leest natuurlijk
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:52:08 #90
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39055085
ik maak geen ruk schoon en dat wil ik van haar ook niet.dus ik heb een werkster en mijn vriendin doet af en toe mee om zich toch de vrouw van haar man te kunnen noemen. ik haal, als tegenprestatie, elke maand een flinke buit binnen.
pi_39061506
Ik woon nu ongeveer een jaartje samen met mijn vriend. Voorheen was onze relatie super. Op zich is hij nu nog wel goed alleen ga je je inderdaad ergeren aan opruimdingetjes. Allebei een beetje inbinden helpt wel, alleen moet je het wel volhouden. En dat lukt niet zo...
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:40:28 #92
146730 R81
Ech wel...
pi_39070946
Ik woon samen sinds maandag
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:40:21 #93
120304 descendent1
pi_39075734
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 02:26 schreef ElastaGirl het volgende:
Ik woon nu ongeveer een jaartje samen met mijn vriend. Voorheen was onze relatie super. Op zich is hij nu nog wel goed alleen ga je je inderdaad ergeren aan opruimdingetjes. Allebei een beetje inbinden helpt wel, alleen moet je het wel volhouden. En dat lukt niet zo...
Ik las het ja... in je topic. Succes ermee!
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:40:54 #94
120304 descendent1
pi_39075746
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik maak geen ruk schoon en dat wil ik van haar ook niet.dus ik heb een werkster en mijn vriendin doet af en toe mee om zich toch de vrouw van haar man te kunnen noemen. ik haal, als tegenprestatie, elke maand een flinke buit binnen.
Zij werkt niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')