Ik had het aan de dokter verteld en die zei dat het dat was.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:32 schreef lovely_lisette het volgende:
zelf diagnose helpen niet zo trouwens...het kan ook een paranoide persoonlijkheidsstoornis of iets in die geest zijn.
hij is iig naar de huisarts gegaan, wat is het probleem?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:35 schreef lovely_lisette het volgende:
dokters zijn geen psychologen
Dokters hebben er iig meer verstand van dan jijquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:35 schreef lovely_lisette het volgende:
dokters zijn geen psychologen
Ik geloof je wel hoor.. al is het alleen om het feit dat je lisette heetquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:38 schreef lovely_lisette het volgende:
ik hou me mond maar verder wel, maar ik ben psycho
Heey! Ik heb er al iets van 4 jaar last van,maar ik dacht het is de pubertijd,aanstellerij enzz..Maar toen zat ik met iemand te praten die het ook heeft/had en vertelde waar ik last van had.Diegene herkende het en gaf me de link van een website met informatie.Ik herkende mezelf er precies in.. Ook ff oude topics op fok doorgelezen en ik herken ook alles. En wat bedoel je met officiele diagnose? Door de pshygoloog bedoel je? Zo ja: Ik heb binnenkort me eerste afspraak..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:47 schreef Viking84 het volgende:
Ja, face your fears, live your dreams, erg leuk allemaal, maar het is echt niet zo dat het onder ogen komen van je angsten de angsten opheft, hoor. Bij mij niet in ieder geval. TS: hoe heb je ontdekt dat je deze stoornis hebt? Heb je een officiële diagnose?
Maar dat is meteen het punt : Vaak zijn kenmerken zo vaag omschreven dat iedereen zich er wel in herkent.quote:
dat dusquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar dat is meteen het punt : Vaak zijn kenmerken zo vaag omschreven dat iedereen zich er wel in herkent.
Naja ik vind het niet vaag omschreven ofzo.Mensen waaraan ik de info gaf herkende mij er ook weer in.. En die zie ik regelmatig enzo.Ik las heel veel kenmerken en herkende me overal in ..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar dat is meteen het punt : Vaak zijn kenmerken zo vaag omschreven dat iedereen zich er wel in herkent.
Ja, het valt me op dat jij, nog voordat je naar de psycholoog bent geweest, al aankondigt dat je een sociale angststoornis hebt. Niet erg, hoor, je kent jezelf tenslotte beter dan de psycholoog jou kentquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:50 schreef Hypnose het volgende:
[..]
Heey! Ik heb er al iets van 4 jaar last van,maar ik dacht het is de pubertijd,aanstellerij enzz..Maar toen zat ik met iemand te praten die het ook heeft/had en vertelde waar ik last van had.Diegene herkende het en gaf me de link van een website met informatie.Ik herkende mezelf er precies in.. Ook ff oude topics op fok doorgelezen en ik herken ook alles. En wat bedoel je met officiele diagnose? Door de pshygoloog bedoel je? Zo ja: Ik heb binnenkort me eerste afspraak..
iedereen herkent vaak wel *iets* en iedereen kan voor elk symptoom van een bepaalde situatie wel een situatie bedenken waarin hij last had van dat symptoom, desnoods onder koortsige omstandighedenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
asperger is heel hot tegenwoordig, je moet je niet alles zo snel geloven en zeker niet van 1ste lijnsquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, het valt me op dat jij, nog voordat je naar de psycholoog bent geweest, al aankondigt dat je een sociale angststoornis hebt. Niet erg, hoor, je kent jezelf tenslotte beter dan de psycholoog jou kentMaar ik vroeg me af hoe je erachter bent gekomen? Heb je erover gelezen ofzo? Overigens kan de psycholoog best met een (iets) andere diagnose komen, hoor, dus pin je er nog niet teveel op vast. Momenteel hebben meerdere mensen met verstand van zaken bijvoorbeeld gesuggereerd dat ik een autisme spectrum stoornis heb, maar ik wacht eerst op een officiële diagnose door het autismeteam, voordat ik er meteen vanuit ga dat het ook echt zo is. Ik zou mezelf nu dus nog geen autist noemen.
onze wijze alicey weerquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:49 schreef Alicey het volgende:
Ik zou me niet teveel vastpinnen op die stoornis. Zelfdiagnose is niet altijd bevorderlijk, het kan ook een hele andere grondslag hebben. Wacht af wat de psycholoog er van vindt zou ik zo denken.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:38 schreef lovely_lisette het volgende:
ik hou me mond maar verder wel, maar ik ben psycho
ik weet dat het heel hot is tegenwoordig, maar toevallig heeft mijn psychiatrische loopbaan al 10 jaar geleden een aanvang genomen en toen is ook al gezegd dat ik mogelijk een ASS had. Daar is bij de Riagg echter niets meer mee gedaan en na 10 jaar is er dan ook niets opgelost. Maar goed, als ik terugblik op mijn gevoelens en ervaringen van de afgelopen 10 jaar (waar jij geen weet van hebt), dan heb ik zeer goede gronden om te vermoeden dat er sprake is van autisme.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:58 schreef lovely_lisette het volgende:
[..]
asperger is heel hot tegenwoordig, je moet je niet alles zo snel geloven en zeker niet van 1ste lijns
zei jij niet dat je 'je mond verder wel zou houden'? Nu dan, vort! Wegwezen jij!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:01 schreef lovely_lisette het volgende:
[..]
ik kon het niet laten, heb ik nu een disinhibitiestoornis![]()
Nee ik weet het, maar ik vind het gewoon een beetje irritant dat mensen die met serieuze problematiek rondlopen niet meer serieus worden genomen, omdat stoornissen uit het autisme spectrum nu eenmaal hip zijn, een beetje vergelijkbaar met het feit dat meisjes zich tegenwoordig allemaal bi noemen, maar het gewoon niet zijn. Als het even kan wil ik niet met de jeugd van tegenwoordig over één kam gescheerd worden, want ik vertoonde 10 jaar geleden sterk autistisch gedrag, lang voordat het in de mode kwam. Datzelfde geldt voor mijn seksuele geaardheidquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:05 schreef lovely_lisette het volgende:
ik val je niet aan hoor.
ik kreeg een half jaar geleden de uitgestelde diagnose ergens in het autisme spectrum. Klopt geen reet van, daarvan mijn opmerkingquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee ik weet het, maar ik vind het gewoon een beetje irritant dat mensen die met serieuze problematiek rondlopen niet meer serieus worden genomen, omdat stoornissen uit het autisme spectrum nu eenmaal hip zijn, een beetje vergelijkbaar met het feit dat meisjes zich tegenwoordig allemaal bi noemen, maar het gewoon niet zijn. Als het even kan wil ik niet met de jeugd van tegenwoordig over één kam gescheerd worden, want ik vertoonde 10 jaar geleden sterk autistisch gedrag, lang voordat het in de mode kwam. Datzelfde geldt voor mijn seksuele geaardheid. Daar kon je eind jaren '90 echt nog niet openlijk voor uit komen, heb ik ervaren. Maar goed, ik maak me te druk
dat klinkt inderdaad als een sociale angststoornis. Ik neem aan dat je deze dingen die je noemt chronisch zijn (dus niet één keer voorgekomen) en dat er niet direct een duidelijke aanleiding voor is waarom je niet naar buiten durft? (bijv omdat je bang bent dat je met dit weer gestoken wordt door een wesp, om maar even een extreem voorbeeld te gevenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:07 schreef Hypnose het volgende:
-knip-
klinkt aardig agorafobiesquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:07 schreef Hypnose het volgende:
Heey! Omdat er een beetje verwarring is door me openings post (Had niet echt zin om veel uitleg te geven..)
ik vertel wel ff waar ik lastvan heb dan:
-Ik durf amper naar school te gaan zonder een vriendin erbij (Als diegene ziek is voel ik me echt hulpeloos krijg ik hoofdpijn en andere klachten)
-Durf niet op sport te gaan, ging naar sport en moest elke les bijna huilen (Doordat ik in paniek raakte enzo)
-Ik klap dicht terwijl mensen me iets vragen/reageer best langzaam (Denk na over wat ik zeg enzo..) En moet soms ook stotteren.Als ik stage loop heb ik daar meestal lastvan .ik loop stage in een drogist .
-Als ik in de klas zit gaan me handen trillen,voel ik me helemaal kut,praat tegen niemand bijna.
-Meld me erg vaak ziek, omdat ik gewoon niet durf naar stage/school te gaan..
-Durf niet alleen naar buiten de gaan
-Heb ook nergens zin in door dit gedoe ik krijg mezelf niet eens zover om alleen naar de winkel te gaan om iets te kopen bijv.
-Als er een vriendin bij is heb ik er minder last van , maar het helpt alleen voor dat moment zegmaar.
-Ik kijk er ook heel erg tegen op om naar school/stage/ andere sociale dingen te gaan.Durf ook niet zonder vriendin naar een open dag te gaan van een school.
-Voel me echt de hele tijd eenzaam en ongelukkig terwijl ik 2 hele goede vriendinnen heb enzo.Maar omdat ik voorderest alle sociale contacten verpest voel ik me zo kut.
-Ben heel erg bang dat mensen me aankijken, uitlachen dat soort dingen.
Euhmm dit is t wel ongeveer?
Waarom klopt het niet? Wíl je niet dat het klopt?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:10 schreef lovely_lisette het volgende:
[..]
ik kreeg een half jaar geleden de uitgestelde diagnose ergens in het autisme spectrum. Klopt geen reet van, daarvan mijn opmerking
Dat vind ik aan de andere kant ook weer moeilijk.. Naar jezelf kijken is ook weer iets waar je niet objectief in bent. Wie heeft dan gelijk, een psycholoog, of jijzelf? Maar belangrijker is denk ik of je ergens last van hebt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:10 schreef lovely_lisette het volgende:
[..]
ik kreeg een half jaar geleden de uitgestelde diagnose ergens in het autisme spectrum. Klopt geen reet van, daarvan mijn opmerking
het is door een andere psycholoog keihard ontkracht, het was een vermoeden van een andere psycho.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat vind ik aan de andere kant ook weer moeilijk.. Naar jezelf kijken is ook weer iets waar je niet objectief in bent. Wie heeft dan gelijk, een psycholoog, of jijzelf? Maar belangrijker is denk ik of je ergens last van hebt.
soms kan het behoorlijk verkwikkend zijn om je verhaal aan een andere psycholoog voor te leggen die jouw dossier niet heeft gezien. Ik was deze week bij een studentenpsycholoog en toen hij mijn verhaal gehoord had zei hij er vrij zeker van te zijn dat ik een ASS heb, pdd-nos, asperger misschien. Het probleem is dat de problematiek vooral tussen mijn 12e en 14e speelde. Toen kwam de nadruk echter zo te liggen op de gevolgen van mijn gedrag dat de redenen van mijn gedrag uit het oog verloren werden. In de loop der jaren ben ik sterk gegroeid en als ik mezelf nu vergelijk met degene die ik vroeger was, realiseer ik me dat het voor een psycholoog heel moeilijk moet zijn om bij degene die ik nu ben een diagnose te stellen, omdat ik mezelf heb geleerd ermee te 'copen'. Ik denk dat het superdikke dossier over mij de doorslag zal moeten geven.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat vind ik aan de andere kant ook weer moeilijk.. Naar jezelf kijken is ook weer iets waar je niet objectief in bent. Wie heeft dan gelijk, een psycholoog, of jijzelf? Maar belangrijker is denk ik of je ergens last van hebt.
Weer zo een dus die iets zocht wat mooi in het plaatje paste, maar er niet was... Ken het.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:15 schreef lovely_lisette het volgende:
[..]
het is door een andere psycholoog keihard ontkracht, het was een vermoeden van een andere psycho.
Heb je psychische problemen waarvoor je een diagnose zoekt?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
soms kan het behoorlijk verkwikkend zijn om je verhaal aan een andere psycholoog voor te leggen die jouw dossier niet heeft gezien. Ik was deze week bij een studentenpsycholoog en toen hij mijn verhaal gehoord had zei hij er vrij zeker van te zijn dat ik een ASS heb, pdd-nos, asperger misschien. Het probleem is dat de problematiek vooral tussen mijn 12e en 14e speelde. Toen kwam de nadruk echter zo te liggen op de gevolgen van mijn gedrag dat de redenen van mijn gedrag uit het oog verloren werden. In de loop der jaren ben ik sterk gegroeid en als ik mezelf nu vergelijk met degene die ik vroeger was, realiseer ik me dat het voor een psycholoog heel moeilijk moet zijn om bij degene die ik nu ben een diagnose te stellen, omdat ik mezelf heb geleerd ermee te 'copen'. Ik denk dat het superdikke dossier over mij de doorslag zal moeten geven.
- Ik praatte met iemand die het zelfd heeft en dacht dat ik het ook hadquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:12 schreef Viking84 het volgende:
En ik vroeg je dus al hoe je erbij bent gekomen dat je een sociale angsstoornis zou hebben?
ja dat is dus een probleem hè.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:15 schreef lovely_lisette het volgende:
[..]
het is door een andere psycholoog keihard ontkracht, het was een vermoeden van een andere psycho.
nou niet zozeer psychische problemen, maar eerder sociale problemen. De psychische problemen vloeien weer voort uit het feit dat mensen stelselmatig trachten te blijven ontkennen dat er geen sociale problemen zijn, terwijl ik keer op keer weer geconfronteerd word met verschillen tussen mij en andere studenten en dat ik er op één of andere manier, hoe graag ik ook wil, niet in slaag om ook contacten met anderen te leggen, terwijl zij daar ogenschijnlijk niet eens bij na hoeven te denken.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je psychische problemen waarvoor je een diagnose zoekt?
Ik beschouw dit antwoord maar als een ja.. Of het lastig is voor een psycholoog is niet te zeggen, want als het goed is zijn ze ook wel redelijk gewend aan mensen die zelf denken iets te hebben, of juist op een bepaalde manier omgaan met iets wat hen dwars zit. Desondanks blijft het mensenwerk, en is het ook van belang dat je zelf open staat.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou niet zozeer psychische problemen, maar eerder sociale problemen. De psychische problemen vloeien weer voort uit het feit dat mensen stelselmatig trachten te blijven ontkennen dat er geen sociale problemen zijn, terwijl ik keer op keer weer geconfronteerd word met verschillen tussen mij en andere studenten en dat ik er op één of andere manier, hoe graag ik ook wil, niet in slaag om ook contacten met anderen te leggen, terwijl zij daar ogenschijnlijk niet eens bij na hoeven te denken.
Nouja, in dat geval zou het prettig zijn als je te weten komt wat je "verkeerd" doet.quote:De psychische problemen zijn dus eerder ontstaan uit frustratie over het onbegrip en de ontkenning waar ik tegenaan loop (terwijl ik zelf gewoon zeker weet dat er iets niet klopt), dan dat ze het probleem op zich zijn
rot op, jostiquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Het medicijn voor 90% van de probleempjes in het hele R&P forum:
STEL JE NIET ZO AAN!
Je brengt het lomp maar wat je zegt is niet helemaal onzin. Een deel van het probleem wordt ook veroorzaakt door het te serieus nemen van een gevoel dat rationeel onjuist is.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:51 schreef Evil_Jur het volgende:
STEL JE NIET ZO AAN!
Dat is nou net het probleem,. Sommige mensen zijn niet meer machtig om te stoppen met "aanstellen", zoals je dat zo vriendelijk zegt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:51 schreef Evil_Jur het volgende:
STEL JE NIET ZO AAN!
klopt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:23 schreef HPoi het volgende:
Volgens mij kan je nooit een sticker plakken van jij hebt die psycholgische 'afwijking'. Het verschilt toch heel erg per persoon en je kan denk ik in kaart brengen wat eraan scheelt, maar daar een naam aanhangen is moeilijk lijkt me.![]()
Haha.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:15 schreef masterdave het volgende:
Het zou kunnen helpen om jezelf is door een aantal flinke jongens te laten uithonen
Heb je al (een vorm van) cognitieve gedragstherapie gehad?quote:Op maandag 12 juni 2006 16:55 schreef Hypnose het volgende:
.. willen mensen ff niet meer offtopic gaan.. Heeft iemand nog tips ofzo, of het zelf meegemaakt enzz?
Het kan sowieso geen harde diagnose van 1 psycholoog zijn, ik hen nog nooit gehoord van dat psychologen zo'n diagnose stellen, altijd een psychiater en zeke rin twijfelgevallen vaan een speciaal team. Wat dus in jouw geval betekent dat "keihard ontkracht" misschien ook wel meevalt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:15 schreef lovely_lisette het volgende:
[..]
Het verschil tussen een psycholoog en psychiater is meer de insteek. Een psychiater heeft een medische insteek, en een psycholoog niet. Afhankelijk van de criteria voor een stoornis kan een psycholoog echter net zo goed een diagnose stellen. Het probleem met psychische diagnostiek blijft echter dat het iets is wat je niet ziet, en waar je dus slechts kunt afgaan op wat je patient vertelt en hoe die zich gedraagt..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:28 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Het kan sowieso geen harde diagnose van 1 psycholoog zijn, ik hen nog nooit gehoord van dat psychologen zo'n diagnose stellen, altijd een psychiater en zeke rin twijfelgevallen vaan een speciaal team. Wat dus in jouw geval betekent dat "keihard ontkracht" misschien ook wel meevalt.
Ik heb echter voor een Autistische stoornis nog nooit gezien dat een psycholoog die diagnose zomaar stelde (en al helemaal niet dat een ander hem dan weer keihard ontkracht). Een psychiater heeft overigens een medische opleiding gehad wat resulteert in veel meer studiejaren natuurlijk, dit zegt natuurlijk ook niet alles ... Bij het Autisme expertise centrum werkt men zelfs met een team bestaande uit psychologen en psychiaters om de diagnose te stellen. Zomaar even iets keihard ontkrachten (of een diagnose stellen for that matter) is zeker bij zoiets als autisme uit den boze.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het verschil tussen een psycholoog en psychiater is meer de insteek. Een psychiater heeft een medische insteek, en een psycholoog niet. Afhankelijk van de criteria voor een stoornis kan een psycholoog echter net zo goed een diagnose stellen. Het probleem met psychische diagnostiek blijft echter dat het iets is wat je niet ziet, en waar je dus slechts kunt afgaan op wat je patient vertelt en hoe die zich gedraagt..
Dat zal inderdaad niet snel gebeuren. Sowieso is men vrij terughoudend in het stellen van harde diagnoses. Een uitgestelde diagnose betekent ook niet veel meer dan dat er kenmerken worden waargenomen van een stoornis, maar dat uitgebreid onderzoek nodig is om daar het fijne van te weten te komen. Voor de verdere diagnose wordt er in dat geval wel rekening mee gehouden dat die stoornis er mogelijk is.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:44 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik heb echter voor een Autistische stoornis nog nooit gezien dat een psycholoog die diagnose zomaar stelde (en al helemaal niet dat een ander hem dan weer keihard ontkracht). Bij het Autisme expertise centrum werkt men zelfs met een team bestaande uit psychologen en psychiaters om de diagnose te stellen. Zomaar even iets keihard ontkrachten (of een diagnose stellen for that matter) is zeker bij zoiets als autisme uit den boze.
MRI scans zijn echter te duur om veel gebruik van te maken voor psychische diagnostiek..quote:(Overigens is er steeds meer progressie in het wel waarnemen van signalen in de hersenen zodat je niet niet puur alleen op de gedragingen van de patient hoeft af te gaan in de toekomst.)
Nog wel jaquote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
MRI scans zijn echter te duur om veel gebruik van te maken voor psychische diagnostiek..
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar mijn schoolperiode ging hetzelfde als bij jou. In die tijd werd ik nogal van hot naar her gesleurd (wat betreft hulp) en daardoor ben ik er nu nog steeds mee bezig. Ik weet nu dus wel dat je er snel bij moet zijn, en actief bezig moet zijn met die angst overwinnen. Hoe langer je ermee loopt, hoe erger de angst zal worden- is mijn ervaring.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:55 schreef Hypnose het volgende:
.. willen mensen ff niet meer offtopic gaan.. Heeft iemand nog tips ofzo, of het zelf meegemaakt enzz?
Daarvoor is er dus de DSM-IV (Diagnostic & Statistical Manual for Mental Disorders) bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:33 schreef Alicey het volgende:
Het probleem met psychische diagnostiek blijft echter dat het iets is wat je niet ziet, en waar je dus slechts kunt afgaan op wat je patient vertelt en hoe die zich gedraagt..
Die is er om de eenheid er in te krijgen. In sommige gevallen kan het echter moeilijk zijn om gedragingen correct te interpreteren. Dat is waar ik op doelde.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:02 schreef dawg het volgende:
[..]
Daarvoor is er dus de DSM-IV (Diagnostic & Statistical Manual for Mental Disorders) bijvoorbeeld.
Ah zo. Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat je dat beter kunt naarmate je meer ervaring hebt als zijnde klinisch psycholoog/psychiater.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die is er om de eenheid er in te krijgen. In sommige gevallen kan het echter moeilijk zijn om gedragingen correct te interpreteren. Dat is waar ik op doelde.
Ervaring zal zeker veel schelen, maar het blijft mensenwerk, en het blijft onverifieerbaar..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:08 schreef dawg het volgende:
[..]
Ah zo. Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat je dat beter kunt naarmate je meer ervaring hebt als zijnde klinisch psycholoog/psychiater.
zoals een lieve en een kwade persoon.......quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:03 schreef lovely_lisette het volgende:
ik heb borderline...hihi
Ok, maar dit argument kun je naar heel veel zaken doortrekken natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ervaring zal zeker veel schelen, maar het blijft mensenwerk, en het blijft onverifieerbaar..
Tuurlijk kan dat, maar er bestaan bijv. wel exacte wetenschappen waar dat een stuk minder is.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:54 schreef dawg het volgende:
[..]
Ok, maar dit argument kun je naar heel veel zaken doortrekken natuurlijk.
Hoor daar niet vaak positieve dingen over.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:35 schreef dawg het volgende:
[..]
Heb je al (een vorm van) cognitieve gedragstherapie gehad?
Wat denk je dat een psycholoog oa doet?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:18 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hoor daar niet vaak positieve dingen over.
Laat 'm eerst maar eens naar de psycholoog gaan. Hopelijk werpt dat wet duidelijkheid over de herkomst van 't probleem en kan ie er met therapie zoveel mogelijk vanaf komen.
Al heb ik het vermoeden dat het moeilijk is om het volledig achter je te laten.
Inderdaad. Eerst stelt hij/zij een diagnose.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |