De klink gaat vanzelf weer terug, maar dat dingetje blijft hangen. Ik kan het er wel terug uit trekken, maar het gaat heel stroef.quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:21 schreef SuperBosch het volgende:
Als je dat 'ding' eruit trekt, gaat dat dan stroef of juist makkelijk?
Gaat de klink ook vanzelf weer omhoog?
quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:18 schreef Isegrim het volgende:
...Grafiet heeft ook weinig of geen effect...
En het is Martijn77 niet eensquote:Op vrijdag 9 juni 2006 04:26 schreef AnneX het volgende:
en éen pufje grafiet dan ?
Die veer kan ik naar ik aanneem alleen vervangen als ik het slot eruit kan krijgen? Dat lukt dus niet...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 00:02 schreef vigier het volgende:
Misschien moet je ook de veer erin vervangen. Als hij al een tijdje erg moeilijk gaat, dan zal alleen kruipolie niet helpen denk ik, en zou ik ook ff daarna de sterkte van de veer checken.
Als ik dat eruit krijg wel ja.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:40 schreef lj_lightning het volgende:
Waarom een hele deur vervangenje kan toch ook alleen het loopslot vervangen?
Dacht je dat ik dat niet geprobeerd had?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:28 schreef Ron321 het volgende:
Schroevendraaier door het stiftgat steken, aan weerskanten beetpakken en het slot eruit trekken.
Niet dus. Er is geen millimeter beweging in te krijgen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:35 schreef Ron321 het volgende:
Nee, want dan was dat slot er wel uit geweest![]()
Serieus?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:50 schreef Conflict het volgende:
Ga ff bij de Praxis kijken voor een nieuwe deur. Ze houden nu "De nationale deurenweken"![]()
Ja, ik ging ff voor je kijken wat een deur zou kosten en toen zag ik dat op de site van de Praxis. Maar er stond niet zo'n deur in het krantje.quote:
Het hoeft niet per se dezelfde te zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja, ik ging ff voor je kijken wat een deur zou kosten en toen zag ik dat op de site van de Praxis. Maar er stond niet zo'n deur in het krantje.
Als ik daar een schroevendraaiertje in steek, dan zit er een soort veermechanisme. Iets wat ik in kan duwen. Maar er gebeurt verder niks.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:13 schreef Marsepein het volgende:
Wat zit er voor klein vierkant gaatje in de slotplaat? Wat gebeurt er als je daar iets insteekt, duw je dan het slot eruit?
Maar niet je duimen op de slotplaat gehouden he?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dacht je dat ik dat niet geprobeerd had?
Dus dat induwen en dan met de schroevendraaier door het slotgat en trekken, is dat een optie?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als ik daar een schroevendraaiertje in steek, dan zit er een soort veermechanisme. Iets wat ik in kan duwen. Maar er gebeurt verder niks.
Ik mag een vrouw zijn, ik ben niet achterlijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:15 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Maar niet je duimen op de slotplaat gehouden he?
Ik betwijfel het. Die slotplaat zit gewoon vastgelijmd, dus zolang die er niet af is, wil het slot er ook niet uit.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:16 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dus dat induwen en dan met de schroevendraaier door het slotgat en trekken, is dat een optie?
Niet dat ik weet / kan zien.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:17 schreef Marsepein het volgende:
Het is niet toevallig een 3 puntsslot? Dus boven en onder ook een schoot of haak?
Wow, jij bent een echte deurenexpert.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:32 schreef tnimble het volgende:
Dat vierkant gaatje in het midden is of voor het omdraaien van de dagschoot (als je deur de andere kant opscharniert) Of een gaatje naar de veer om er olie in te kunnen spuiten..
Maar idd schroevedraaier door het stift gat heen en met een hamer wat klopjes geven. Als het dan nog niet gaat geef een een paar kloppen op de voorkant waar de dagschoot zit zelf.
Helpt dat nog niet: het gat waar de stift in gaat is erg groot. Geef via dat gat eens een klp op de slotkast aan beide kanten. Moet er uit kunnen.
Voor een andere deur. Jij hebt een opdek deur geen stompedeur. Meet de hoogte en de breedte van je deur en ga daarmee naarn de winkel. Het meten doe je zonder de opdekrand.
Okee dan.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:21 schreef vigier het volgende:
Opdekrand is inderdaad de rand die over het kozijn/deurstijl heen valt. En de afmetingen daarvan zijn niet belangrijk, maar het stuk dat BINNEN de deurstijl moet vallen natuur wel... vandaar dat de afmetingen van de deur daarop bepaald worden
Zo snugger ben ik dan ook wel weer hoor.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:59 schreef HandigeHenk het volgende:
Je snapt em helemaal!
Let er daarnaast op dat je een opdekdeur niet zelf smaller kunt maken, hij moet dus in een keer passen.
Ook niet onbelangrijk: koop een deur met de juiste draairichting. (niet van belang bij een stompe binnendeur) De deur die je zelf als eerste postte is een RECHTS-draaiende opdek deur.
Wat wil je daarmee gaan doen? Dat met die schroevendraaier zou ik ook doen maar met lijmklemmen?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:20 schreef Marsepein het volgende:
Heb je 2 lijmklemmen?
Exactomundo, dat was ik van plan. Let alleen goed op dat je de opdekrand niet beschadigd. Dus goed in de gaten houden wat er gebeurd!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:54 schreef vigier het volgende:
pen door het stiftgat, een pijp/stuk hout parallel aan die pen maar dan tegen de kant van de dagschoot. Aan beide kanten een lijmklem (en dan niet van die prut dingen nemen die je met 1 hand kunt spannen, maar fatsoenlijke met schroefdraad) over de pen en pijp. Als je het een beetje parallel houdt, dan blijft het stabiel.
Door de lijmklemmen aan te draaien "pers" je het binnenwerk eruit.
Topidee van Marsepein!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |