Dat is nou juist, ze worden zelden op tactiek of op scherpheid afgetroeft. Als je dan ook nog eens veruit de beste selectie hebt, dan ben je terecht favoriet.quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:22 schreef mcyodogg het volgende:
Ja, echt iedereen noemt ze in de finale. Dat ze een van de favorieten zijn, lijkt me duidelijk. Maar echt elke 'voetbalkenner' zet Brazilie in de finale.
Ze zeggen het natuurlijk vanwege al die sterren in het team, maar missen andere aspecten die ook meespelen bij het voetbal. Zo kunnen ze ook op taktiek uitgeschakeld worden, of op scherpheid. En er zijn ook andere teams die kwalitatief gelijkwaardig zijn, tenminste in de basis 11.
Voor mij een halve finale voor ze.
Amenquote:Op donderdag 8 juni 2006 13:19 schreef FloggingMolly het volgende:
Helemaal mee eens, ze hebben individueel de beste spelers (aanvallend iig), maar ik denk niet dat ze ver komen. Tweede ronde verliezen ze van Italie gok ik.
uiteindelijk wel overtuigend gekwalificeerd, maar 18 gespeeld, 9 gewonnen, 7 gelijk en 2 verloren vind ik niet echt heel sterk overkomenquote:Op donderdag 8 juni 2006 13:03 schreef Falco het volgende:
Ik vind ook dat ze overrated zijn. Ik denk ook dat juist door de hooggespannen verwachtingen ze erg gaan tegenvallen op het WK. Overigens verliep de kwalificatie van Brazilië wel vrij gemakkelijk.
Ook die docu gezien?quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:38 schreef MarkNMGN het volgende:
Brazilie is een team
Ze moeten eerst nog maar eens in de finale komen. Zo'n galleryplayvoorstelling tegen Nieuw-Zeeland is leuk en aardig, maar de kracht van dit Brazile als team moet nog maar blijken. Als het er echt om gaat spannen heb je weinig aan galleryplay-voetbal. Bovendien heeft Brazilie het nadeel van het favoriet zijn, behalve veel druk en spanning zorgt dat er ook voor dat lieden als ronaldinho en ronaldo flink gedekt gaan worden. Daarnaast zullen de meeste teams lijkt me op de verdediging en counter gaan spelen. Dan kan het ook nog lastig voor Brazilie worden, al hebben ze de beschikking over veel creatieve spelers zoals mijn gedoodverfde speler v an het toernooi Kaka.quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:22 schreef mcyodogg het volgende:
Ja, echt iedereen noemt ze in de finale. Dat ze een van de favorieten zijn, lijkt me duidelijk. Maar echt elke 'voetbalkenner' zet Brazilie in de finale.
Ze zeggen het natuurlijk vanwege al die sterren in het team, maar missen andere aspecten die ook meespelen bij het voetbal. Zo kunnen ze ook op taktiek uitgeschakeld worden, of op scherpheid. En er zijn ook andere teams die kwalitatief gelijkwaardig zijn, tenminste in de basis 11.
Voor mij een halve finale voor ze.
Maar niet teveel, anders loopt Kaka vrij.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:23 schreef Tranceptor het volgende:
behalve veel druk en spanning zorgt dat er ook voor dat lieden als ronaldinho rn ronaldo flink gedekt worden.
Dat is waar natuurlijk, maar het blijft lastig om tegen een 'negatief ingestelde' ploeg te spelen. Het zou me ook niets verbazen dat Brazilie van een team als Duitsland zou kunnen verliezen. Dat is een team wat precies dat negatieve voetbal met veel strijd en weinig creativiteit goed tot uitvoer brengt. Ook Nederland heeft ruime ervaring op het gebied van het schip ingaan tegen verdedigende ploegen, neem bijvoorbeeld Italie met Rijkaard toen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar niet teveel, anders loopt Kaka vrij.
Dubbel dekken kan, maar dan laat je andere wereldspelers vrij lopen.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:22 schreef 9christensen het volgende:
Dit jaar zijn ze wel héél sterk (qua spelers). Zoveel kwaliteit en de poule komen ze zeker door.
Dit bij elkaar maakt het niet meer dan logisch dat zij dé favoriet zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:58 schreef hace_x het volgende:
Brazilie en de laatste WK's:
2002, ZK: Kampioen in finale tegen duitsland
1998. FR: In finale met 3-0 verloren van Frankrijk
1994, VS: Kampioen in finale tegen Italie
1990: IT: Uitgeschakeld door latere kampioen Argentinie (met maradona)
Tsja, als je naar de papieren van Brazilie kijkt is het niet gek dat ze weer favoriet zijn...
Ahum volgens mij was West-Duitsland de kampioen in 1990quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:58 schreef hace_x het volgende:
Brazilie en de laatste WK's:
2002, ZK: Kampioen in finale tegen duitsland
1998. FR: In finale met 3-0 verloren van Frankrijk
1994, VS: Kampioen in finale tegen Italie
1990: IT: Uitgeschakeld door latere kampioen Argentinie (met maradona)
Tsja, als je naar de papieren van Brazilie kijkt is het niet gek dat ze weer favoriet zijn...
Klopt ze verloren in de finale, met 1-0 van West-Duitsland.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:30 schreef benimlan het volgende:
[..]
Ahum volgens mij was West-Duitsland de kampioen in 1990![]()
Ze zijn op dit moment simpelweg het sterkste land. Dat is de enige reden waarom ze favoriet zijn. Men verwacht dat zij het beste voetbal zullen laten zien.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:40 schreef Tranceptor het volgende:
Het klinkt allemaal leuk dat ze zo vaak de finales haalden, maar je vergeet dat het volgens kansberekening steeds waarschijnlijker wordt dat ze de finale een keer niet halen.
Maar waar baseert "men" dat op dan? De individuele klasse van de spelers staat buiten kijf, dat lijkt me duidelijk.. maar wat ik gezien heb van de kwalificatie reeks was niet bijster indrukwekkend (qua speltype).quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:30 schreef Corksterr het volgende:
[..]
Ze zijn op dit moment simpelweg het sterkste land. Dat is de enige reden waarom ze favoriet zijn. Men verwacht dat zij het beste voetbal zullen laten zien.
Denk maar aan nederlandquote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
Maar waar baseert "men" dat op dan? De individuele klasse van de spelers staat buiten kijf, dat lijkt me duidelijk.. maar wat ik gezien heb van de kwalificatie reeks was niet bijster indrukwekkend (qua speltype).
Bovendien: degene met het beste voetbal hoeft niet perse te winnen
quote:
heb je ook gezien hoe vaak dat fout gaat, waarop je kan reageren met een onmiddelijke counter die ze nooit verwachtenquote:Op donderdag 8 juni 2006 14:57 schreef Dynia het volgende:
Misschine overrated, maar gewoon de manier van voetballen, de techniek, buitenkantje voet, beetje met de bal pielen af en toe...heerlijk om te zien...:)
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
Omdat ze én de beste spelers hebben én een heel hecht team zijn én de laatste 3 wk's in de finale hebben gestaan.
Iedereen die die docu heeft gezien weet dat dit geen gevalletje Real Madrid is.
Logisch dus. Ik vind ze zeker niet overrated.
Of naar 1954 en 1974, toen Duitsland ook niet het beste voetbal speeldequote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
Kijk naar Italië 1990... Duitsland speelde echt niet het beste voetbal toen
kijk je ook ff naar de tegenstanders tijdens de confederatiecup dan ?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:07 schreef Julien het volgende:
Als je de confederatie cup vorig jaar hebt gezien kan je geen ander land dan Brazilie als topfavoriet zien, maar dat werd vier jaar geleden ook over Frankrijk gezegd. Ik hoop dat Brazilie het deze keer wel waar kan maken.
Ze speelden Argentinië helemaal van de mat. Waar doel je precies op?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:53 schreef teamlead het volgende:
[..]
kijk je ook ff naar de tegenstanders tijdens de confederatiecup dan ?
ik doel op het feit dat ik nog steeds vind dat Brazilië best goed is hoor, maar dat ik ze niet zo overtuigend vond en vind...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ze speelden Argentinië helemaal van de mat. Waar doel je precies op?
Alleen de finale gezien, toen was Brazilie fenomenaal.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:06 schreef SCH het volgende:
Brazilie viel erg tegen tijdens de Confederationcup. Mexico was de grote verrassing daar.
De rest van het tournooi waren ze relatief vrij matig.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:22 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Alleen de finale gezien, toen was Brazilie fenomenaal.
Die Brazilianen zijn ook net Duitsers hequote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:27 schreef twetwe het volgende:
Nederland stopt brazilieNee maar wat ts zegt is wel waar, maar op wk's lukt het ze toch altijd om heel erg goed te spelen.
Ach nee, de duitsers overleven ecuador en polen niet hoorquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:29 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
Die Brazilianen zijn ook net Duitsers he![]()
Onder meer op de individuele kwaliteiten van het team. Daar komt bij dat Brazilië nooit bijsterveel indruk maakt tijdens de kwalificatie, maar op het toernooi stáán ze er. Elke keer weer.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
Maar waar baseert "men" dat op dan? De individuele klasse van de spelers staat buiten kijf, dat lijkt me duidelijk.. maar wat ik gezien heb van de kwalificatie reeks was niet bijster indrukwekkend (qua speltype).
Bovendien: degene met het beste voetbal hoeft niet perse te winnen
Ik zou nog maar een keer je wiskunde overdoen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:40 schreef Tranceptor het volgende:
Het klinkt allemaal leuk dat ze zo vaak de finales haalden, maar je vergeet dat het volgens kansberekening steeds waarschijnlijker wordt dat ze de finale een keer niet halen.
IK ook absoluut niet, had wel wat meer verwacht van Braziliëquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:31 schreef teamlead het volgende:
Ik ben niet onder de indruk als ik heel eerlijk ben
Dus ik herhaal mijn vraag uit de OP:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:01 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
IK ook absoluut niet, had wel wat meer verwacht van Brazilië
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dus ik herhaal mijn vraag uit de OP:
Worden de Brazilianen het Real Madrid van het WK? Op papier onverslaanbaar, maar in het veld net niet..?
Misschien.. maar vorig WK speelden ze ook niet denderend (geen enkel land eigenlijk) en groeiden ze toch uit tot de smaakmaker én winnaar. Als ik de eerste wedstrijden van de andere landen tot nu toe bekijk zit er weinig bij wat nu direct over Brazillië heenloopt hoor. Engelands en Italies wedstrijd waren nog veel dramatischer en Nederlandquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dus ik herhaal mijn vraag uit de OP:
Worden de Brazilianen het Real Madrid van het WK? Op papier onverslaanbaar, maar in het veld net niet..?
Ik ben geslaagd met een dikke 9 voor het VWO-examen ooit, ik denk niet dat het nodig is.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zou nog maar een keer je wiskunde overdoen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |