abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:17:19 #241
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38860333
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:16 schreef Joppy het volgende:

[..]

En dan blijven we met zijn allen thuis, worden de winkels meer niet bevoorraad enz....
Tegen die tijd is er allang een andere brandstof in de markt gezet. De techniek is in principe al aanwezig, maarja de oliemaatschappijen willen eerst nog goud geld verdienen aan de automobilisten.
Idd want wij gaan over 10 jaar niet in een keer met zijn alle thuis zitten en met het openbaar vervoer is ook geen optie want dat is dan ook nog om te huilen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:19:47 #242
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38860420
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, of we leggen de tunnel met de snelweg onder de spoorlijn twee vliegen in een klap
Verstandig. Enig idee hoeveel zo'n snelweg-only tunnel kost? Laat staan één met een dubbele spoorverbinding. Hoeveel 'natuur'gebieden je daar voor aan kan leggen en kan onderhouden...

Je wilt graag het OV financieel steunen, maar tegelijkertijd wil je de meest absurde bedragen neerleggen voor een paar kilometer asfalt.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:25:08 #243
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38860599
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:19 schreef Kritski het volgende:

[..]

Verstandig. Enig idee hoeveel zo'n snelweg-only tunnel kost? Laat staan één met een dubbele spoorverbinding. Hoeveel 'natuur'gebieden je daar voor aan kan leggen en kan onderhouden...

Je wilt graag het OV financieel steunen, maar tegelijkertijd wil je de meest absurde bedragen neerleggen voor een paar kilometer asfalt.
Nee, de schade die de economie nu oploopt om dat het verkeer iedere dag vast staat dat is goedkoop en kost niets
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:25:57 #244
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38860635
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:17 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd want wij gaan over 10 jaar niet in een keer met zijn alle thuis zitten en met het openbaar vervoer is ook geen optie want dat is dan ook nog om te huilen
En verbetering/uitbreiding van het OV zal ook op tegenstand van de natuurverenigingen stuiten.
Let the beat control your body!
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:26:52 #245
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38860674
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:25 schreef Joppy het volgende:

[..]

En verbetering/uitbreiding van het OV zal ook op tegenstand van de natuurverenigingen stuiten.
Ja, dus men kan het nooit goed doen in de ogen van die treehugers
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:37:42 #246
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38861101
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, dus men kan het nooit goed doen in de ogen van die treehugers
Maarja, dat is niks nieuws. Ze willen ook groene energie, maar die windmolens willen ze dan niet in hun achtertuin. De weidevogels moeten worden beschermd, maar ondertussen moet de mengmest wel worden geinjecteerd om luchtvervuiling te voorkomen. Resultaat > kapotte nesten.
Maar goed dit ging over een stukje snelweg nabij enkele grote steden en een internationaal vliegveld en een klein plukje natuur, om de andere overvolle snelwegen iets te ontlasten. Niet over zeikende bomenknuffelde geitenwollen hippies*

* n.o.f.i
Let the beat control your body!
pi_38861232
ze, ze, ze... Dat is wel erg makkelijk nietwaar?
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:42:49 #248
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38861344
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:40 schreef achterhetspoor het volgende:
ze, ze, ze... Dat is wel erg makkelijk nietwaar?
Was het ook, maar het valt me helaas op dat het altijd milieu/natuurclubs zijn die zich ontzettend negatief opstellen.
Let the beat control your body!
pi_38861593
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:42 schreef Joppy het volgende:

[..]

Was het ook, maar het valt me helaas op dat het altijd milieu/natuurclubs zijn die zich ontzettend negatief opstellen.
Tja of je blik naar hen toe is wat bevooroordeeld . En het is nogal een verschil of je het over de plaatselijke natuurwerkgroep hebt die tot de hoge raad procedeerd over een oude eik of Natuurmonumenten in dit geval. Ook bij de grote milieugroepen zit een hoop kennis en deze dragen geregeld alternatieven voor die vaak behoorlijk onderzocht zijn.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:48:46 #250
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38861597
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:50 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Natuurlijk kost dat een kapitaal maar dat hoeftgeen probleem te zijn. En volgens mij is zo'n integrale aanpak de beste manier om veel vertraging en protesten te voorkomen.
[..]
Een investering in iets doe je niet zomaar, lijkt me. Het lijkt me dat het al lang gebleken is dat de Nederlander het OV niet in wíl. OV is nog steeds niet rendabel.

Protesten stagneren veel te veel (zie de A4 Midden Delfland). Grotendeels afschaffen!
quote:
Wie zegt dat ik alleen OV wil . Overigens is een kilometer rails volgens mij niet serieus duurder dan een kilometer snelweg. Ik vermoed in veel gevallen zelfs goedkoper. De betuwelijn heeft dik 10 miljard gekost (veel te veel natuurlijk) maar daar heb je wel 160 kilometer spoor voor. Tegen over 4,6 miljard voor dit stukje snelweg..
Die Betuwelijn was 6 miljard, dacht ik. Ook extravagant duur, mede door alle maatregelen die zijn getroffen om de overlast van mens en natuur zo min mogelijk te beperken. Zembla heeft er eens een goede documentaire over gemaakt, kan ik je echt aanraden om die eens te kijken (online).

Die A6-A9 leggen ze in Duitsland voor nog geen 250 miljoen aan. Laat het in Nederland eens maximaal het dubbele zijn i.v.m. de brakke grond...

4,5 miljard is echt absurd!
quote:
Verder alles goed? Volgende keer eens goed lezen voordat je begint te raaskallen. Oh en een cursus rekenen kan ook geen kwaad.
Prima hoor.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:50:42 #251
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38861698
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, de schade die de economie nu oploopt om dat het verkeer iedere dag vast staat dat is goedkoop en kost niets
No shit, Sherlock...

Dat zeg ik de hele tijd al: gewoon aanleggen, 2x3 configuratie op maaiveld zonder allerlei luxe 'milieu'-fratsen. 500 miljoen, tops (excl. bouwfraude natuurlijk)!

pi_38862049
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:48 schreef Kritski het volgende:

[..]

Een investering in iets doe je niet zomaar, lijkt me. Het lijkt me dat het al lang gebleken is dat de Nederlander het OV niet in wíl. OV is nog steeds niet rendabel.
Nogmaals ik wil niet alleen OV. Maar OV is op een drukke verbinding wel een deeloplossing.
quote:
Protesten stagneren veel te veel (zie de A4 Midden Delfland). Grotendeels afschaffen!
[..]
Het is dan ook handig om de betrokken gemeenten niet te veel tegen de haren in te strijken (wat daar erg gebeurd is). En er is maar een beperkt aantal beroeps en bezwaarsmomenten. Waarbij een MER gewoon verplicht is vanuit Europa (en eigenlijk in bijna alle een beetje ontwikkelde landen).
quote:
Die Betuwelijn was 6 miljard, dacht ik. Ook extravagant duur, mede door alle maatregelen die zijn getroffen om de overlast van mens en natuur zo min mogelijk te beperken. Zembla heeft er eens een goede documentaire over gemaakt, kan ik je echt aanraden om die eens te kijken (online).
Maar ook doordat de betrokken ministers geen zin hadden om hun mening door te drukken. Elk dorp kreeg z'n eigen tunnel of wat anders. Daar is veel te veel geld in gaan zitten. Overigens ligt die lijn er nu en zal Rotterdam er zeker wel baat bij hebben.
quote:
Die A6-A9 leggen ze in Duitsland voor nog geen 250 miljoen aan. Laat het in Nederland eens maximaal het dubbele zijn i.v.m. de brakke grond...

4,5 miljard is echt absurd!
[..]

Prima hoor.
Tja wegen bouwen is hier nu eenmaal duur. Zeker bij die brakke veengrond. Dan mag je al heel wat kuubs zand aanvoeren om een fatsoenlijk zandlichaam te bouwen. Volgens mij is dat daar in die regio echt zo'n beetje de brakste grond die we in Nederland hebben .
pi_38862252
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:50 schreef Kritski het volgende:

[..]

No shit, Sherlock...

Dat zeg ik de hele tijd al: gewoon aanleggen, 2x3 configuratie op maaiveld zonder allerlei luxe 'milieu'-fratsen. 500 miljoen, tops (excl. bouwfraude natuurlijk)!

Haha ik zou zeggen stel het voor. Met een goede berekening erbij. Misschien heeft iemand er wat aan.
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:02:44 #254
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_38862294
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:50 schreef Kritski het volgende:

[..]

No shit, Sherlock...

Dat zeg ik de hele tijd al: gewoon aanleggen, 2x3 configuratie op maaiveld zonder allerlei luxe 'milieu'-fratsen. 500 miljoen, tops (excl. bouwfraude natuurlijk)!

Nederland is welvarend genoeg om een weg te betalen / aan te leggen die voor een minimum aan overlast zorgt. Als het geld voorhanden is (en dat is er blijkbaar), waarom niet?
pi_38902209
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:02 schreef Deliverance het volgende:

[..]

Nederland is welvarend genoeg om een weg te betalen / aan te leggen die voor een minimum aan overlast zorgt. Als het geld voorhanden is (en dat is er blijkbaar), waarom niet?
Nieuwste van het nieuwste asvalt en een moderne geluidswal ernaast en je hoort amper meer wat, het hoeft niet zoveel te kosten hoor. Tunnel is allemaal beetje overdreven.
pi_38904159
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:49 schreef frenkck het volgende:

[..]

Nieuwste van het nieuwste asvalt en een moderne geluidswal ernaast en je hoort amper meer wat, het hoeft niet zoveel te kosten hoor. Tunnel is allemaal beetje overdreven.
Jij kent de grondomstandigheden aldaar ?
  zaterdag 24 juni 2006 @ 00:30:21 #257
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39167876
quote:
’Natuurvriendelijke’ tunnel voor A6–A9 in studie
Minister Peijs (Verkeer) laat opnieuw een doorberekening maken van de aanleg van een langere tunnel voor de omstreden snelweg A6–A9, die het natuurgebied van het Naardermeer zou ontzien.

De extra kosten daarvan lopen op tot 1,1 miljard euro bovenop de nu begrote 3,5 miljard voor de nieuwe snelweg, die de files tussen Almere en Amsterdam moet tegengaan, zo bevestigden donderdag woordvoerders van de minister een bericht in Het Parool.

Ingang bij Hollandse Brug
De ingang zou komen ten noorden van de A1, bij de Hollandse Brug over het Gooimeer. Omdat de tunnel vanaf de A1 vanuit het Gooi onbereikbaar is, moet er 1,1 miljard extra geïnvesteerd worden in een oprit. Daar staan meevallers van enkele honderden miljoenen tegenover, dankzij slimmer bouwen, goedkopere grond en lagere rentelasten, die al eerder bekend werden.

Probleem Westkant blijf
Deze ’natuurvriendelijke’ variant van een ondertunnelde snelweg zou nog steeds wel door het gebied van het Naardermeer, in bezit van Natuurmonumenten, lopen. Volgens een woordvoerder van de organisatie wordt met deze oplossing een aantal bezwaren voor het Naardermeer weggenomen. Maar de problemen aan de westkant, waar de snelweg door het natuurgebied van het Gein en De Hoge Dijk loopt, “los je er niet mee op”, aldus een woordvoerder. Daarom houdt Natuurmomumenten vast aan het alternatief van verbreding/gedeeltelijke overkapping van de Gaasperdammerweg/A9 door de Bijlmermeer.

Tweede tracévariant
Peijs’ woordvoerders benadrukten dat de minister ook berekeningen laat maken van een Amsterdams voorstel voor deze tweede tracévariant voor een verbinding tussen Amsterdam en Almere. Het gaat om het verdiepen, verbreden en (deels) overkappen van de Gaasperdammerweg, in combinatie met beter openbaar vervoer, natuurontwikkeling en rekeningrijden.

Volgens omwonenden loopt hun gezondheid met dit plan gevaar. Volgens Amsterdam blijkt uit recent onderzoek door Royal Haskoning en KEMA echter dat de geluidhinder afneemt vergeleken met nu en de luchtkwaliteit binnen de normen blijft.

Eind volgende week buigt het kabinet zich over het dossier.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41750447
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Naast politiek inzicht ontbreekt het PvdA ook aan verkeers en milllieuinzicht en gaan al vooruit lopen op het besluit. Want verbreden vand e bestaande wegen heeft misschien nog wel een grotere impact op de omgeving dan zo'n tunnel onder het Naardermeer heeft.

Weer een reden er bij om geen PvdA te stemmen
Nu ook geen VVD stem meer?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 18 september 2006 @ 22:25:23 #259
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41934901
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nu ook geen VVD stem meer?
Que
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41936081
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Que
Nou dat de PvdA tegen is was voor jou een extra reden om niet op de PvdA te stemmen nu ook de VVD tegen is vraag ik me af of dat voor jou ook een reden is om niet meer op de de VVD te stemmen of gelden daar andere normen voor?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 18 september 2006 @ 23:00:03 #261
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41936274
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou dat de PvdA tegen is was voor jou een extra reden om niet op de PvdA te stemmen nu ook de VVD tegen is vraag ik me af of dat voor jou ook een reden is om niet meer op de de VVD te stemmen of gelden daar andere normen voor?
De VVD komt met een goed alternatief een brug en dat heet voortschrijdend inzicht. Er is dus geen rede om niet op de VVD te stemmen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41936478
De PvdA kwam een paar maand geleden al met een alternatief. Maar dat het voortschrijdende inzicht van de VVD en stuk langzamer is is dus niet erg?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 18 september 2006 @ 23:07:19 #263
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41936520
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:06 schreef du_ke het volgende:
De PvdA kwam een paar maand geleden al met een alternatief. Maar dat het voortschrijdende inzicht van de VVD en stuk langzamer is is dus niet erg?
Dat van de Pvda was geen alternatief. Verbreden van huidige wegen is vaak niet de oplossing
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41937273
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat van de Pvda was geen alternatief. Verbreden van huidige wegen is vaak niet de oplossing
Het is anders wel als waarschijnlijk werkend doorgerekend terwijl Hofstra met niet meer dan een proefbalon komt...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 19 september 2006 @ 08:29:21 #265
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_41942818
Die brug van de VVD komt er echt niet, veels te duur en de milieu beweging schiet dat nog gemakkelijker af dan die eerste variant. Maar ja de VVD probeert zich nu voor de verkiezingen nog even in de kijker te spelen als vriend var de automobilist.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_41943406
Voortstrompelend inzicht van de VVD....
Hofstra was vorige week op Radio1 ook gewoon voorstander van verbreding van de snelwegen. Ik vond de opmerking van Hofstra dat voor het ontwerp van de brug vooral een 'beroemde' architect moest worden geselecteerd wel aardig. De VVD en frivoliteiten, ik moet er nog even aan wennen.
  dinsdag 19 september 2006 @ 12:57:18 #267
150991 Kritski
De Übermensch
pi_41948474
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is anders wel als waarschijnlijk werkend doorgerekend terwijl Hofstra met niet meer dan een proefbalon komt...
Daar kan je als anti-auto clubje wel allerlei theorie-modellen op loslaten, maar helaas werkt de praktijk tóch iets anders.

Snelwegen blijven verbreden heeft géén zin! Bij 2x3 à 2x4 strooks houdt het toch echt een keer op. De snelwegen in de Randstad hebben gewoon te veel op- en afritten zodat het 'weven' tot grote problemen zal gaan leiden. Ook zal je alle knooppunten moeten gaan verbreden wat een vrij kostbare aangelegenheid zal worden.

Ofwel: gewoon meer snelwegen aanleggen. Verkeer moet je spreiden...

Laat de 'heel Nederland wordt geasfalteerd'-tranentrekkers maar komen!
pi_41948836
Neeneenee. Er ligt genoeg asfalt, alleen het wordt idioot inefficient gebruikt. Op veel punten zijn er dagelijks twee pieken, terwijl veel snelwegen of delen daarvan er voor de rest van de dag verlaten bijliggen. Dus meer spreiding van het verkeer over tijd zou al een heel eind helpen.

Daarnaast, er zijn nu, echt letterlijk nu (13:08 uur), slechts 4 files met een totale lengte van 19 km. Drie daarvan zijn veroorzaakt door een ongeluk. Slechts 1 door een te groot verkeersaanbod.
Slimmer omgaan met het al liggende asfalt moet absolute prioriteit krijgen....
  dinsdag 19 september 2006 @ 13:18:53 #269
150991 Kritski
De Übermensch
pi_41949160
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:08 schreef rvand het volgende:
Neeneenee. Er ligt genoeg asfalt, alleen het wordt idioot inefficient gebruikt. Op veel punten zijn er dagelijks twee pieken, terwijl veel snelwegen of delen daarvan er voor de rest van de dag verlaten bijliggen. Dus meer spreiding van het verkeer over tijd zou al een heel eind helpen.
Lieverd, tegenwoordig (dankzij het falende verkeersbeleid) staat Nederland stil tussen 6:00-10:00 en 15:00-19:00... hoe wil je dat nog meer spreiden?
pi_41951704
Lieffie, kijk eens....

Verkeersinformatie Actuele situatie (19-09-2006, 14:49)

Er zijn op dit moment 3 meldingen, waarvan 1 file (2 km)

A20 Hoek van Holland - Gouda
ter hoogte van Moordrecht (hmp 45.5)
een ongeval

A50 Oss - Arnhem
ter hoogte van knp. Grijsoord (hmp 169.6)
een ongeval

A67 Venlo - Eindhoven
tussen Asten en Someren
2 km langzaam rijdend verkeer door een eerder ongeval

Nederland heeft nog 10 minuten om helemaal stil te staan. Over een uurtje nog eens checken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')