No shit, Sherlock...quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, de schade die de economie nu oploopt om dat het verkeer iedere dag vast staat dat is goedkoop en kost niets![]()
Nogmaals ik wil niet alleen OV. Maar OV is op een drukke verbinding wel een deeloplossing.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:48 schreef Kritski het volgende:
[..]
Een investering in iets doe je niet zomaar, lijkt me. Het lijkt me dat het al lang gebleken is dat de Nederlander het OV niet in wíl. OV is nog steeds niet rendabel.
Het is dan ook handig om de betrokken gemeenten niet te veel tegen de haren in te strijken (wat daar erg gebeurd is). En er is maar een beperkt aantal beroeps en bezwaarsmomenten. Waarbij een MER gewoon verplicht is vanuit Europa (en eigenlijk in bijna alle een beetje ontwikkelde landen).quote:Protesten stagneren veel te veel (zie de A4 Midden Delfland). Grotendeels afschaffen!
[..]
Maar ook doordat de betrokken ministers geen zin hadden om hun mening door te drukken. Elk dorp kreeg z'n eigen tunnel of wat anders. Daar is veel te veel geld in gaan zitten. Overigens ligt die lijn er nu en zal Rotterdam er zeker wel baat bij hebben.quote:Die Betuwelijn was 6 miljard, dacht ik. Ook extravagant duur, mede door alle maatregelen die zijn getroffen om de overlast van mens en natuur zo min mogelijk te beperken. Zembla heeft er eens een goede documentaire over gemaakt, kan ik je echt aanraden om die eens te kijken (online).
Tja wegen bouwen is hier nu eenmaal duur. Zeker bij die brakke veengrond. Dan mag je al heel wat kuubs zand aanvoeren om een fatsoenlijk zandlichaam te bouwen. Volgens mij is dat daar in die regio echt zo'n beetje de brakste grond die we in Nederland hebbenquote:Die A6-A9 leggen ze in Duitsland voor nog geen 250 miljoen aan. Laat het in Nederland eens maximaal het dubbele zijn i.v.m. de brakke grond...
4,5 miljard is echt absurd!
[..]
Prima hoor.
Haha ik zou zeggen stel het voor. Met een goede berekening erbij. Misschien heeft iemand er wat aan.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:50 schreef Kritski het volgende:
[..]
No shit, Sherlock...
Dat zeg ik de hele tijd al: gewoon aanleggen, 2x3 configuratie op maaiveld zonder allerlei luxe 'milieu'-fratsen. 500 miljoen, tops (excl. bouwfraude natuurlijk)!
![]()
Nederland is welvarend genoeg om een weg te betalen / aan te leggen die voor een minimum aan overlast zorgt. Als het geld voorhanden is (en dat is er blijkbaar), waarom niet?quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:50 schreef Kritski het volgende:
[..]
No shit, Sherlock...
Dat zeg ik de hele tijd al: gewoon aanleggen, 2x3 configuratie op maaiveld zonder allerlei luxe 'milieu'-fratsen. 500 miljoen, tops (excl. bouwfraude natuurlijk)!
![]()
Nieuwste van het nieuwste asvalt en een moderne geluidswal ernaast en je hoort amper meer wat, het hoeft niet zoveel te kosten hoor. Tunnel is allemaal beetje overdreven.quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:02 schreef Deliverance het volgende:
[..]
Nederland is welvarend genoeg om een weg te betalen / aan te leggen die voor een minimum aan overlast zorgt. Als het geld voorhanden is (en dat is er blijkbaar), waarom niet?
Jij kent de grondomstandigheden aldaarquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:49 schreef frenkck het volgende:
[..]
Nieuwste van het nieuwste asvalt en een moderne geluidswal ernaast en je hoort amper meer wat, het hoeft niet zoveel te kosten hoor. Tunnel is allemaal beetje overdreven.
Bronquote:’Natuurvriendelijke’ tunnel voor A6–A9 in studie
Minister Peijs (Verkeer) laat opnieuw een doorberekening maken van de aanleg van een langere tunnel voor de omstreden snelweg A6–A9, die het natuurgebied van het Naardermeer zou ontzien.
De extra kosten daarvan lopen op tot 1,1 miljard euro bovenop de nu begrote 3,5 miljard voor de nieuwe snelweg, die de files tussen Almere en Amsterdam moet tegengaan, zo bevestigden donderdag woordvoerders van de minister een bericht in Het Parool.
Ingang bij Hollandse Brug
De ingang zou komen ten noorden van de A1, bij de Hollandse Brug over het Gooimeer. Omdat de tunnel vanaf de A1 vanuit het Gooi onbereikbaar is, moet er 1,1 miljard extra geïnvesteerd worden in een oprit. Daar staan meevallers van enkele honderden miljoenen tegenover, dankzij slimmer bouwen, goedkopere grond en lagere rentelasten, die al eerder bekend werden.
Probleem Westkant blijf
Deze ’natuurvriendelijke’ variant van een ondertunnelde snelweg zou nog steeds wel door het gebied van het Naardermeer, in bezit van Natuurmonumenten, lopen. Volgens een woordvoerder van de organisatie wordt met deze oplossing een aantal bezwaren voor het Naardermeer weggenomen. Maar de problemen aan de westkant, waar de snelweg door het natuurgebied van het Gein en De Hoge Dijk loopt, “los je er niet mee op”, aldus een woordvoerder. Daarom houdt Natuurmomumenten vast aan het alternatief van verbreding/gedeeltelijke overkapping van de Gaasperdammerweg/A9 door de Bijlmermeer.
Tweede tracévariant
Peijs’ woordvoerders benadrukten dat de minister ook berekeningen laat maken van een Amsterdams voorstel voor deze tweede tracévariant voor een verbinding tussen Amsterdam en Almere. Het gaat om het verdiepen, verbreden en (deels) overkappen van de Gaasperdammerweg, in combinatie met beter openbaar vervoer, natuurontwikkeling en rekeningrijden.
Volgens omwonenden loopt hun gezondheid met dit plan gevaar. Volgens Amsterdam blijkt uit recent onderzoek door Royal Haskoning en KEMA echter dat de geluidhinder afneemt vergeleken met nu en de luchtkwaliteit binnen de normen blijft.
Eind volgende week buigt het kabinet zich over het dossier.
Nu ook geen VVD stem meer?quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:01 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Naast politiek inzicht ontbreekt het PvdA ook aan verkeers en milllieuinzicht en gaan al vooruit lopen op het besluit. Want verbreden vand e bestaande wegen heeft misschien nog wel een grotere impact op de omgeving dan zo'n tunnel onder het Naardermeer heeft.
Weer een reden er bij om geen PvdA te stemmen
Quequote:
Nou dat de PvdA tegen is was voor jou een extra reden om niet op de PvdA te stemmen nu ook de VVD tegen is vraag ik me af of dat voor jou ook een reden is om niet meer op de de VVD te stemmen of gelden daar andere normen voor?quote:
De VVD komt met een goed alternatief een brug en dat heet voortschrijdend inzicht. Er is dus geen rede om niet op de VVD te stemmenquote:Op maandag 18 september 2006 22:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou dat de PvdA tegen is was voor jou een extra reden om niet op de PvdA te stemmen nu ook de VVD tegen is vraag ik me af of dat voor jou ook een reden is om niet meer op de de VVD te stemmen of gelden daar andere normen voor?
Dat van de Pvda was geen alternatief. Verbreden van huidige wegen is vaak niet de oplossingquote:Op maandag 18 september 2006 23:06 schreef du_ke het volgende:
De PvdA kwam een paar maand geleden al met een alternatief. Maar dat het voortschrijdende inzicht van de VVD en stuk langzamer is is dus niet erg?
Het is anders wel als waarschijnlijk werkend doorgerekend terwijl Hofstra met niet meer dan een proefbalon komt...quote:Op maandag 18 september 2006 23:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat van de Pvda was geen alternatief. Verbreden van huidige wegen is vaak niet de oplossing
Daar kan je als anti-auto clubje wel allerlei theorie-modellen op loslaten, maar helaas werkt de praktijk tóch iets anders.quote:Op maandag 18 september 2006 23:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is anders wel als waarschijnlijk werkend doorgerekend terwijl Hofstra met niet meer dan een proefbalon komt...
Lieverd, tegenwoordig (dankzij het falende verkeersbeleid) staat Nederland stil tussen 6:00-10:00 en 15:00-19:00... hoe wil je dat nog meer spreiden?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:08 schreef rvand het volgende:
Neeneenee. Er ligt genoeg asfalt, alleen het wordt idioot inefficient gebruikt. Op veel punten zijn er dagelijks twee pieken, terwijl veel snelwegen of delen daarvan er voor de rest van de dag verlaten bijliggen. Dus meer spreiding van het verkeer over tijd zou al een heel eind helpen.
Hoe zo als het toch aangetoond is dat er constant files staan moet dat toch gewoon opgelost worden? Voor een logistiek doorvoer land als Nederland is een goede infrastructuur essentieel dus investeren en oplossen die filesquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:12 schreef rvand het volgende:
Ik ontken niet dat er een probleem is, maar ik denk wel dat er te snel en te gemakkelijk conclusies en bijbehorende oplossingen worden geroepen.
Lees nou eens wat er staat. Er zijn niet (zoals zojuist aangetoond) constant files. Dat is een drogreden die te gemakkelijk en te vaak wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe zo als het toch aangetoond is dat er constant files staan moet dat toch gewoon opgelost worden?
ik neem aan dat je hier een bron voor hebt?quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:55 schreef Kritski het volgende:
Rvand, je mist de clou...
De filetijden beginnen al véél eerder dan 5 jaar geleden en eindigen veel later! Dit omdat veel mensen hun werktijden al verschuiven (binnen de mogelijkheden van de werkgever).
Natuurlijk houdt het een keer op. Maar we zijn nog maar nauwlijks begonnen om flexibele werktijden in te voeren, dus zoek eens uit wat daar de maximale rek is...quote:Dat verschuiven van werktijden houdt een keer op natuurlijk! Of moet ik over 5 jaar om 5:00 's morgens al bij m'n werk aankloppen om de files te ontwijken?
Waarom niet? Wat hebben bedrijven er momenteel aan om maar te wachten op een falende overheid?quote:Of moeten alle bedrijven van Nederland om de tafel gaan wegens het wanbeleid (!) van de overheid om de werktijden op elkaar af te stemmen? Lijkt mij niet de bedoeling...
Fabrikant: "Omdat wij tegenwoordig met flexibele werktijden werken kunt u bij ons van 8.00 tot 20.00 terecht. Leverancier: "He, da's mooi, want dan kan ik buiten de files om bij u terecht. "quote:Fabrikant: "Onze werktijden zijn tegenwoordig van 11:00 tot 19:00."
Leverancier: "He, da's nou kut want wij leveren maar tot 10:00."
Fabrikant: "Ooooops!"
Dat is rijkswaterstaat met je eens:quote:En zoals ik al zei: niet alle files worden gemeld! Als ik 50 km lang op de A1 voortkruip met een gemiddelde snelheid van 50 km/u, dan is dat in mijn woordenboek een file.
Eh nee, zee, rivieren en overstromingen zijn onvoorspelbaar en kunnen elk moment optreden. Dus daar moet je altijd op voorbereid zijn. Files daarentegen zijn wel voorspelbaar, zowel qua tijd als locatie, dus daar kunnen we veel beter en gedoseerder ingrijpen.quote:In jouw wereldje kunnen we net zo goed de dijken van Nederland laten verpauperen. Die dingen zijn toch maar eens in de 50 jaar nuttig... lekker belangrijk, toch? Jij probeert de zaak namelijk om te draaien (verschuiven werktijden i.p.v. meer asfalt). M.a.w. jij wil de Noordzee droogpompen omdat je geen zin hebt om de dijken te verhogen/verstevigen.
Ik heb de afgelopen 3 jaar niet meer in de trein gezeten. Ik werk in de randstad, leg elke dag zo'n 40 (x2) kilometer af (a44, a4, a5) en heb zelden tot nooit last van files.quote:Nee, jij spoort...
In het het Ruhrgebied moet je in de spits ook gewoon netjes achteraan aansluiten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:55 schreef Kritski het volgende:
Vergelijk voor de gein eens het snelwegennet in het Ruhrgebied met onze 'geasfalteerde' Randstad.
Vind je het gek. Jij neemt een route die door niet veel mensen genomen wordt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:55 schreef rvand het volgende:
Ik heb de afgelopen 3 jaar niet meer in de trein gezeten. Ik werk in de randstad, leg elke dag zo'n 40 (x2) kilometer af (a44, a4, a5) en heb zelden tot nooit last van files.
Het is nu ook weer niet zo dat er tientallen kilometers nieuw asfalt worden gelegd. In dit geval is het slechts een relatief kort verbindingstuk, zodat er een logischere verbinding onstaat. En toevallig loopt het tracé langs een paar natuurparkjes.quote:Op woensdag 20 september 2006 12:50 schreef rvand het volgende:
Ik ontken toch ook niet dat er problemen zijn. Nogmaals, ik probeer alleen aan te geven dat die knelpunten op een aantal plekken op een aantal tijdstippen (!!) zijn, en dat niet zoals sommigen beweren "Heel Nederland 6 uur per dag stilstaat". Ik ben niet tegen het verbreden van bestaande snelwegen. Ik vind alleen dat er soms te makkelijk wordt gedacht over het neerleggen van meer asfalt als oplossing.
Het zou wat zijn als er de gehele dag file staat. Maar er staat nu file tussen ongeveer 7:30 en 10:00. Hoe veel spreiding wil je nog hebben? dat met tussen 6:00 en 12:00 begint ofzo?quote:Op woensdag 20 september 2006 12:50 schreef rvand het volgende:
Ik ontken toch ook niet dat er problemen zijn. Nogmaals, ik probeer alleen aan te geven dat die knelpunten op een aantal plekken op een aantal tijdstippen (!!) zijn, en dat niet zoals sommigen beweren "Heel Nederland 6 uur per dag stilstaat". Ik ben niet tegen het verbreden van bestaande snelwegen. Ik vind alleen dat er soms te makkelijk wordt gedacht over het neerleggen van meer asfalt als oplossing.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |