quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:55 schreef Kritski het volgende:Rvand, je mist de clou...
De filetijden beginnen al véél eerder dan 5 jaar geleden en eindigen veel later! Dit omdat veel mensen hun werktijden al verschuiven (binnen de mogelijkheden van de werkgever).
ik neem aan dat je hier een bron voor hebt?
quote:
Dat verschuiven van werktijden houdt een keer op natuurlijk! Of moet ik over 5 jaar om 5:00 's morgens al bij m'n werk aankloppen om de files te ontwijken?
Natuurlijk houdt het een keer op. Maar we zijn nog maar nauwlijks begonnen om flexibele werktijden in te voeren, dus zoek eens uit wat daar de maximale rek is...
quote:
Of moeten alle bedrijven van Nederland om de tafel gaan wegens het wanbeleid (!) van de overheid om de werktijden op elkaar af te stemmen? Lijkt mij niet de bedoeling...
Waarom niet? Wat hebben bedrijven er momenteel aan om maar te wachten op een falende overheid?
quote:
Fabrikant: "Onze werktijden zijn tegenwoordig van 11:00 tot 19:00."
Leverancier: "He, da's nou kut want wij leveren maar tot 10:00."
Fabrikant: "Ooooops!"
Fabrikant: "Omdat wij tegenwoordig met flexibele werktijden werken kunt u bij ons van 8.00 tot 20.00 terecht. Leverancier: "He, da's mooi, want dan kan ik buiten de files om bij u terecht. "
Fabrikant: "we aim to please""
En nogmaals, Nederland is geen productieland, we moeten het hebben van internationale export en (internationale) dienstverlening.
quote:
En zoals ik al zei: niet alle files worden gemeld! Als ik 50 km lang op de A1 voortkruip met een gemiddelde snelheid van 50 km/u, dan is dat in mijn woordenboek een file.
Dat is rijkswaterstaat met je eens:
Een file is een rij langzaam rijdend of stilstaand verkeer waarvan de voorste auto te langzaam rijdt. Rijkswaterstaat hanteert voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:
langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens harder rijdt dan 50 km/u, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/u
stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/u rijdt
langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer. Dus als deze situaties zich voordoen worden ze gemeld. En zoals eerder aangetoond is het lang niet zo ernstig als een aantal mensen, waaronder jij, denkt.
quote:
In jouw wereldje kunnen we net zo goed de dijken van Nederland laten verpauperen. Die dingen zijn toch maar eens in de 50 jaar nuttig... lekker belangrijk, toch? Jij probeert de zaak namelijk om te draaien (verschuiven werktijden i.p.v. meer asfalt). M.a.w. jij wil de Noordzee droogpompen omdat je geen zin hebt om de dijken te verhogen/verstevigen.
Eh nee, zee, rivieren en overstromingen zijn onvoorspelbaar en kunnen elk moment optreden. Dus daar moet je altijd op voorbereid zijn. Files daarentegen zijn wel voorspelbaar, zowel qua tijd als locatie, dus daar kunnen we veel beter en gedoseerder ingrijpen.
quote:
Nee, jij spoort...
Ik heb de afgelopen 3 jaar niet meer in de trein gezeten. Ik werk in de randstad, leg elke dag zo'n 40 (x2) kilometer af (a44, a4, a5) en heb zelden tot nooit last van files.