abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41960793
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoe zo als het toch aangetoond is dat er constant files staan moet dat toch gewoon opgelost worden?
Lees nou eens wat er staat. Er zijn niet (zoals zojuist aangetoond) constant files. Dat is een drogreden die te gemakkelijk en te vaak wordt gebruikt.

Nog een keer?:
Actuele situatie (19-09-2006, 20:04)

Er is op dit moment 1 melding (geen file)

A4 Antwerpen - Bergen op Zoom
ter hoogte van knp. Markiezaat
afgesloten verbindingsweg naar de A58 richting Vlissingen in verband met bergingswerkzaamheden
Verkeer richting Vlissingen keren bij Hoogerheide (30)


Er staat dus op dit moment geen enkele file in nederland. Echt, we maken elkaar gek met dingen die er niet zijn.
  dinsdag 19 september 2006 @ 20:09:33 #277
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41960892
Ja, en wat wil je daar mee zeggen nu zijn de meeste bedrijven dicht en de mensen zitten thuis voor de TV. Maar de wegen meoten gewoon bestaand zijn tegen de dagelijkse pieken.

Want zo lang er geen 24 economie is zullen die zeker blijven
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41961111
hehe, het kwartje valt. ok, we zijn het er nu over eens dat er dagelijkse pieken zijn, dus geen constante verkeersopstopping. Als we nou eens een poging doen om die pieken te gaan spreiden. Bijvoorbeeld flexibeler werktijden. Als je nagaat dat om 8 uur 's avonds in Nederland er op de weg geen enkel probleem is, dan moet daar toch winst te halen zijn?
Daarnaast, is thuiswerken in de kenniseconomie, waar we toch naar streven, geen optie? Kortom, denk eens wat meer buiten het asfalt...
  dinsdag 19 september 2006 @ 20:55:53 #279
150991 Kritski
De Übermensch
pi_41962562
Rvand, je mist de clou...

De filetijden beginnen al véél eerder dan 5 jaar geleden en eindigen veel later! Dit omdat veel mensen hun werktijden al verschuiven (binnen de mogelijkheden van de werkgever). Dat verschuiven van werktijden houdt een keer op natuurlijk! Of moet ik over 5 jaar om 5:00 's morgens al bij m'n werk aankloppen om de files te ontwijken? Het wordt nou eenmaal steeds drukker op de wegen...

Of moeten alle bedrijven van Nederland om de tafel gaan wegens het wanbeleid (!) van de overheid om de werktijden op elkaar af te stemmen? Lijkt mij niet de bedoeling...

Fabrikant: "Onze werktijden zijn tegenwoordig van 11:00 tot 19:00."
Leverancier: "He, da's nou kut want wij leveren maar tot 10:00."
Fabrikant: "Ooooops!"

Je betaald toch wegenbelasting? Dan mag je op z'n minst verwachten dat de overheid een fatsoenlijk produkt levert? Maar nee, het onderliggend wegennet wordt verkracht met allerlei obstakels en al het verkeer wordt zoveel mogelijk de snelweg op geperst. Ook voor de korte ritjes (waar een snelweg niet voor bedoelt is). Met natuurlijk alle fileleed van dien.

En zoals ik al zei: niet alle files worden gemeld! Als ik 50 km lang op de A1 voortkruip met een gemiddelde snelheid van 50 km/u, dan is dat in mijn woordenboek een file. Of in ieder geval een chronisch capaciteitstekort waarvan ik verwacht dat die structureel wordt opgelost! Binnen afzienbare tijd! En zeker in een welvarend land als Nederland. Het moge bekend zijn dat de overheid niets tot weinig (spitsstrookjes) doet aan ons verstopte wegennet. Maar in Nederland lullen we liever 40 jaar lang over een beetje asfalt (zie A4 Midden Delfland). Veel visies, veel plannen, weinig aktie...

Vergelijk voor de gein eens het snelwegennet in het Ruhrgebied met onze 'geasfalteerde' Randstad.

Freude am Fahren, zeggen de Duitsers... waarvan akte.

In jouw wereldje kunnen we net zo goed de dijken van Nederland laten verpauperen. Die dingen zijn toch maar eens in de 50 jaar nuttig... lekker belangrijk, toch? Jij probeert de zaak namelijk om te draaien (verschuiven werktijden i.p.v. meer asfalt). M.a.w. jij wil de Noordzee droogpompen omdat je geen zin hebt om de dijken te verhogen/verstevigen. Nee, jij spoort...
pi_41965139
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:55 schreef Kritski het volgende:
Rvand, je mist de clou...

De filetijden beginnen al véél eerder dan 5 jaar geleden en eindigen veel later! Dit omdat veel mensen hun werktijden al verschuiven (binnen de mogelijkheden van de werkgever).
ik neem aan dat je hier een bron voor hebt?
quote:
Dat verschuiven van werktijden houdt een keer op natuurlijk! Of moet ik over 5 jaar om 5:00 's morgens al bij m'n werk aankloppen om de files te ontwijken?
Natuurlijk houdt het een keer op. Maar we zijn nog maar nauwlijks begonnen om flexibele werktijden in te voeren, dus zoek eens uit wat daar de maximale rek is...
quote:
Of moeten alle bedrijven van Nederland om de tafel gaan wegens het wanbeleid (!) van de overheid om de werktijden op elkaar af te stemmen? Lijkt mij niet de bedoeling...
Waarom niet? Wat hebben bedrijven er momenteel aan om maar te wachten op een falende overheid?
quote:
Fabrikant: "Onze werktijden zijn tegenwoordig van 11:00 tot 19:00."
Leverancier: "He, da's nou kut want wij leveren maar tot 10:00."
Fabrikant: "Ooooops!"
Fabrikant: "Omdat wij tegenwoordig met flexibele werktijden werken kunt u bij ons van 8.00 tot 20.00 terecht. Leverancier: "He, da's mooi, want dan kan ik buiten de files om bij u terecht. "
Fabrikant: "we aim to please""

En nogmaals, Nederland is geen productieland, we moeten het hebben van internationale export en (internationale) dienstverlening.
quote:
En zoals ik al zei: niet alle files worden gemeld! Als ik 50 km lang op de A1 voortkruip met een gemiddelde snelheid van 50 km/u, dan is dat in mijn woordenboek een file.
Dat is rijkswaterstaat met je eens:

Een file is een rij langzaam rijdend of stilstaand verkeer waarvan de voorste auto te langzaam rijdt. Rijkswaterstaat hanteert voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:

langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens harder rijdt dan 50 km/u, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/u
stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/u rijdt
langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.


Dus als deze situaties zich voordoen worden ze gemeld. En zoals eerder aangetoond is het lang niet zo ernstig als een aantal mensen, waaronder jij, denkt.
quote:
In jouw wereldje kunnen we net zo goed de dijken van Nederland laten verpauperen. Die dingen zijn toch maar eens in de 50 jaar nuttig... lekker belangrijk, toch? Jij probeert de zaak namelijk om te draaien (verschuiven werktijden i.p.v. meer asfalt). M.a.w. jij wil de Noordzee droogpompen omdat je geen zin hebt om de dijken te verhogen/verstevigen.
Eh nee, zee, rivieren en overstromingen zijn onvoorspelbaar en kunnen elk moment optreden. Dus daar moet je altijd op voorbereid zijn. Files daarentegen zijn wel voorspelbaar, zowel qua tijd als locatie, dus daar kunnen we veel beter en gedoseerder ingrijpen.
quote:
Nee, jij spoort...
Ik heb de afgelopen 3 jaar niet meer in de trein gezeten. Ik werk in de randstad, leg elke dag zo'n 40 (x2) kilometer af (a44, a4, a5) en heb zelden tot nooit last van files.
  woensdag 20 september 2006 @ 07:45:24 #281
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_41973797
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:55 schreef Kritski het volgende:
Vergelijk voor de gein eens het snelwegennet in het Ruhrgebied met onze 'geasfalteerde' Randstad.
In het het Ruhrgebied moet je in de spits ook gewoon netjes achteraan aansluiten.
  woensdag 20 september 2006 @ 12:32:31 #282
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_41979754
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:55 schreef rvand het volgende:

Ik heb de afgelopen 3 jaar niet meer in de trein gezeten. Ik werk in de randstad, leg elke dag zo'n 40 (x2) kilometer af (a44, a4, a5) en heb zelden tot nooit last van files.
Vind je het gek. Jij neemt een route die door niet veel mensen genomen wordt.
De A44 is sowiso nooit druk naar Burgerveen toe.
Ga eens naar Den Haag, daar staat wel File.

De A4 is 5 banen breed waar jij rijd en de file begint pas na de afslag van de A5 naar de A10 toe.
Maar die kun jij nu mooi omzeilen, omdat de A5 net is aangelegt.

Ik rij naar Delft toe en heb op de A4 's ochtens ook nooit last, omdat ik bij Leiden zuid, pas de A4 op hoef. Ik kom daar altijd in de kop van de file die elke dag minimaal 4 km lang is, maar waar ik de weg op ga, komt er een baan bij. File is dan ook altijd opgelost daar.

Mijn problemen beginnen altijd weer bij het prins claus plein, omdat ik de A13p moet, omdat ik bij Delft Zuid er weer af wil.
Als de A4 nu eens doorgetrokken gaat worden, dan is de file op de A13 ook verleden tijd (of in iedergeval een stuk minder).

De terugweg is ook altijd prijs op de A13 en op de A4 ook, want deze weg wordt net voor Leiden van 3 baans naar 2 baans.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_41980167
Ik ontken toch ook niet dat er problemen zijn. Nogmaals, ik probeer alleen aan te geven dat die knelpunten op een aantal plekken op een aantal tijdstippen (!!) zijn, en dat niet zoals sommigen beweren "Heel Nederland 6 uur per dag stilstaat". Ik ben niet tegen het verbreden van bestaande snelwegen. Ik vind alleen dat er soms te makkelijk wordt gedacht over het neerleggen van meer asfalt als oplossing.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:19:03 #284
36461 Joppy
geen colaboy
pi_41980977
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:50 schreef rvand het volgende:
Ik ontken toch ook niet dat er problemen zijn. Nogmaals, ik probeer alleen aan te geven dat die knelpunten op een aantal plekken op een aantal tijdstippen (!!) zijn, en dat niet zoals sommigen beweren "Heel Nederland 6 uur per dag stilstaat". Ik ben niet tegen het verbreden van bestaande snelwegen. Ik vind alleen dat er soms te makkelijk wordt gedacht over het neerleggen van meer asfalt als oplossing.
Het is nu ook weer niet zo dat er tientallen kilometers nieuw asfalt worden gelegd. In dit geval is het slechts een relatief kort verbindingstuk, zodat er een logischere verbinding onstaat. En toevallig loopt het tracé langs een paar natuurparkjes.
Let the beat control your body!
pi_41981171
Ja het zijn altijd van die korte stukjes die toevallig ergens langs lopen (ik ga ook maar even generaliseren), maar hoe dan ook, gelukkig heeft de VVD ook het licht gezien, geluisterd naar de achterban, en besloten dat dit niet de oplossing is.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:02:25 #286
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_41982146
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:50 schreef rvand het volgende:
Ik ontken toch ook niet dat er problemen zijn. Nogmaals, ik probeer alleen aan te geven dat die knelpunten op een aantal plekken op een aantal tijdstippen (!!) zijn, en dat niet zoals sommigen beweren "Heel Nederland 6 uur per dag stilstaat". Ik ben niet tegen het verbreden van bestaande snelwegen. Ik vind alleen dat er soms te makkelijk wordt gedacht over het neerleggen van meer asfalt als oplossing.
Het zou wat zijn als er de gehele dag file staat. Maar er staat nu file tussen ongeveer 7:30 en 10:00. Hoe veel spreiding wil je nog hebben? dat met tussen 6:00 en 12:00 begint ofzo?
Ik moet er niet aandenken om om 4:30 uit bed te moeten, of tot 20:30 's avonds te moeten werken (en dan om 21:10 thuis te komen.
Met die grote spreidingen gaat je sociaal leven ook kapot. Je kennissen beginnen om 6:00 met werken en zijn om 15:00 thuis. Jij begint om 12:00 en bent om 21:00 thuis. Wanneer wil jij iets gaan doen met je kennissen? Alleen maar in het weekend? Dat werkt niet.


Het trein verkeer tussen Den Haag en Rotterdam is overbelast. De A13 heeft te veel afslagen en loopt op het eind in de fuik van een 80 km strook en de A20.
Een goede oplossing is hier om de A4 te verlengen.

De A4 bij schiphol is nu goed ontlast door de aanleg van de A5, daar profiteer jij nu van.

Men moet gewoon knoopunten ontlasten en daar moet soms de 'natuur' het voor ontgelden. Alhoewel dit natuurlijk ook betrekkelijk is, want het is ook niet erg goed voor deze zelfde natuur als er elke dag zulke lange files staan.

Maar men moet wel realistisch zijn. Die HSL tunnel slaat ook nergens op. Met die 900 miljoen die dit extra gekost heeft, kon men veel beter 'natuur' projecten financieren.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')