abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:29:41 #205
47580 hoM3r
Our trip.
pi_38652268
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:28 schreef VoreG het volgende:
Op Fok! een discussie voeren over sport... De helft vindt sporten voor zwakzinnigen, maar gelukkig kunnen ze wel Counter-strike spelen
En ze zijn zo blij dat er nog een andere wereld bestaat waar wel iedereen elkaar helpt en waar nog wel elfjes zijn, warcraft.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:29:54 #206
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38652275
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:28 schreef VoreG het volgende:
Op Fok! een discussie voeren over sport... De helft vindt sporten voor zwakzinnigen, maar gelukkig kunnen ze wel Counter-strike spelen
Ook dat niet.
pi_38652288
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

- Achter een bal aanlopen om zodra je hem hebt hem weer weg te schoppen.
- Geen coordinatie, de helft wil de bal precies de andere kant op schoppen.
- Geeft iemand een keer echt de bal een goede schop, dan blijkt dat een josti een net er heeft voor gezet.

Lijkt mij genoeg zeggen dit.
dat zijn geen argumenten, bij punt1 is het jouw beperkte visie op de zogenaamde tactiek. En bij punt 2 en 3 heb je gewoon onzin opgeschreven, het is niet te begrijpen wat je er mee bedoeld. Je mag voor mijn part voetbal haten en er op spugen maar dat is jouw mening. Je kan wel kansloos het spel afzeiken met bovengenoemde feiten maar sinds je er alleszins geen verstand van hebt en toch zo graag iets wil zeggen kom je naief over.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_38652290
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:28 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

daar ben ik het mee eens. maar noem mij naast schaken eens een sport waarbij meer taktiek wordt gebruikt dan bij voetbal
American Football en er zijn nog wel wat andere sporten
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:31:02 #209
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38652313
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:28 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

daar ben ik het mee eens. maar noem mij naast schaken eens een sport waarbij meer taktiek wordt gebruikt dan bij voetbal
Denk dat in de meeste teamsporten wel een tikje tactiek wordt gebruikt.
pi_38652318
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:30 schreef VoreG het volgende:

[..]

American Football en er zijn nog wel wat andere sporten
ze zullen er ook heus wel zijn hoor. maar zijn die verschillen nu echt significant genoeg om voetbal een kutsport te vinden, en die sporten niet?
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:32:07 #211
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38652344
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:30 schreef steeg het volgende:

[..]

dat zijn geen argumenten, bij punt1 is het jouw beperkte visie op de zogenaamde tactiek. En bij punt 2 en 3 heb je gewoon onzin opgeschreven, het is niet te begrijpen wat je er mee bedoeld. Je mag voor mijn part voetbal haten en er op spugen maar dat is jouw mening. Je kan wel kansloos het spel afzeiken met bovengenoemde feiten maar sinds je er alleszins geen verstand van hebt en toch zo graag iets wil zeggen kom je naief over.
Ik heb voetbal gekeken, en het bovenstaande zijn de conclusies die ik trek naar aanleiding van waarnemingen.
pi_38652364
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:31 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

ze zullen er ook heus wel zijn hoor. maar zijn die verschillen nu echt significant genoeg om voetbal een kutsport te vinden, en die sporten niet?
Voetbal is een geweldige sport. Vaak zijn degene die voetbal voor domme boeren noemen zelf hockeyers, dus tjah ...
Dat komt precies op hetzelfde neer alleen dan mag je je voeten niet gebruiken maar een verlengstuk van je armen . Dat is elitair .
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:35:36 #213
47580 hoM3r
Our trip.
pi_38652455
Je hebt aanvallers en verdedigers, spelmakers, keepers, coaches, scheidsrechters, grenscrechters, middenvelders, duizenden of eigenlijk miljarden supporters, hoekvlaggen, doelen met netten in soms hele mooie kleuren, een middencirkel, een vijfmetergebied (één aan beide kanten!), je hebt vrije trappen en strafschoppen en ingooien en buitenspel, daarnaast kun je ook koppen, panna's maken, passen, je hebt ook allemaal verschillende shirtjes en schoenen met grote noppen eronder, en als het regent gaat het gewoon door!
pi_38653452
quote:
"Wij, Vrouwen voor een Voetbalvrij Nederland, komen in opstand tegen het WK voetbal.''

• Mannen jatten dure, kostbare kijktijd van onze favoriete programma's.
  • Mannen zien je niet meer staan, kijken je geen eens meer na.
  • Mannen zijn niet meer aanspreekbaar.
  • Mannen hossen met Erica Terpstra.
  • Mannen hebben alleen aandacht voor de bal.
  • Mannen denken opeens overál verstand van te hebben.
  • Mannen worden lelijk als ze voetbal kijken.
  • Bron

donderdag 8 juni 2006 @ 13:07:06 #215
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_38653549
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 12:35 schreef hoM3r het volgende:

en als het regent gaat het gewoon door!
    Maar gekker zou het ook niet moeten worden. Als ze dan zo graag tegen een bal aan schoppen, dan zullen ze ook maar.
    pi_38657928
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 12:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

- Achter een bal aanlopen om zodra je hem hebt hem weer weg te schoppen.
    - Geen coordinatie, de helft wil de bal precies de andere kant op schoppen.
    - Geeft iemand een keer echt de bal een goede schop, dan blijkt dat een josti een net er heeft voor gezet.

Lijkt mij genoeg zeggen dit.
    lijkt me genoeg zeggen over jouw denk-niveau ja .....té triest als je er écht zo overdenkt mar gelukkig heb je flink wat cynisme in je argumenten
    Haleloeja
    pi_38663920
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 16:58 schreef Gelderland het volgende:
    als je als man, voetbal niet leuk vind ben je toch wel:

- homo
    - omgebouwde vrouw
    - super-nerd

en voetbal een sport waarin 20 man achter de bal aan rennen.... jaaaa... ga maar weer lekker leren.... dat jij met allemaal van die WO-nerdjes in een huis zit, zegt al genoeg.. get a live

Daarbij zie je nerds (jongens met bril etc.) ook niet vaak voetballen. Omdat je als voetballer toch wel een beetje ballen moet hebben.... dus je kan beter zeggen dat de échte mannen voetballen en de nerdjes gaan korfballen/dammen ofsow, zonder fysiek contact.....
    He smiley-HBO'er, wel eens aan rugby gedaan?
    Verder stel ik voor dat je afziet van het gebruik van zowel de Engelse als de Nederlandse taal, geen van beide beheers je namelijk.
    Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
    pi_38664395
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 17:57 schreef MarkNMGN het volgende:
    20 man? Doe eerst je huiswerk beter... zou je toch wel verwachten van een WO-nerdstudent.
    quote:
    waar 20 man als eens stel triangelmongolen achter een bal aan lopen en er 2 die bal uit het doel proberen te houden.
    Dit lijkt mij anders een accurate (zij het laatdunkende) schatting van de bezigheden van de spelers. Maar ja, dit zeg ik met slechts vier jaar ervaring als voetballer, alle doorgebracht op een zeer laag niveau.
      donderdag 8 juni 2006 @ 18:12:10 #219
    94063 2L0w4Zer0
    Vidi, Vici, Veni. ;-)
    pi_38664643
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 17:46 schreef Dagonet het volgende:
    Vind je tennis niet leuk? Prima.
    Hockey? Geen probleem.
    Schaatsen is kut? Kan ik inkomen want het is ook zo fucking koud op het ijs.
    Basketball, honkbal, rugby, darts, pool, schaken, volleybal, korfbal, tafeltennis, cricket of atletiek. Allemaal jouw zaak, je kan nu eenmaal niet alles leuk vinden.

Maar owee als je in Nederland als man zegt voetbal geen zak aan te vinden, je wordt nog net niet op de brandstapel gesleurd.

Voetbal zuigt.
    Goed gezegd!
    "Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
    "Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
    pi_38665634
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 17:08 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

vroegah, heb ik zelf ook gevoetbald. B1 en A1. vond het gewoon niks aan. bal aannemen en als een gek naar voren sprinten en de bal intikken. en als ik verdediger was dan zette ik ze ook net zo makkelijk van de bal als zo zogenaamd met die mooie kunstjes aankwamen.

had voetbal dan ook wel snel gezien.

momenteel doe ik aan softbal/honkbal en freeride/xc racing.
    vooral de eerste 2 sporten vergt veel tacktiek en kunde itt voetbal.
    de laatste twee sporten zijn gewoon adrenaline-boosters voor mij

en daarnaast windsurf ik nog in de zomer op vakantie en speelde ik vroeger ijshockey zonder bescherming

nee voetbal is eigenlijk voor homo's
    Honkbal? Je zit op zo'n pro-amerikaanse-reclame sport en je durft iets over voetbal te zeggen?
    Honkbal is pas een saaie sport, 1 mannetje die een bal raakt en maar een beetje doelloos moet gaan rennen....
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
    pi_38665752
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:21 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

oh jawel.
    bij elk tegendoelpunt ga ik dan juichen.
    kijken ze me raar aan en zeg ik: ja sorry spaans (ligt aan welk land) bloed in mijn lichaam.

en het mooiste is dan als nederland verliest en je bij van die opgedoste oranjefans die oranje smink ziet verlopen door de tranen.
    "Viva L'Espana" toeter ik ze dan nog een keer in het oor. dan zie je zelfs ze achter die smink nog wit wegtrekken en de aders in hun ogen knappen.

HEEEEEEERLIJKKKKKKKKKKK

Wat ben jij een kansloze kankersukkel, ik hoop echt dat je doodgemept wordt als je dit doet
      donderdag 8 juni 2006 @ 18:52:04 #222
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_38665876
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 18:48 schreef Agiath het volgende:

[..]

Wat ben jij een kansloze kankersukkel, ik hoop echt dat je doodgemept wordt als je dit doet
    zooo hey, wat agressief... Je bent een hooligan?
    Across the stream with wooden shoes
    With bells to tell the king the news
    A thousand misty riders climb up
    Higher once upon a time Last.fm
    pi_38665953
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 18:52 schreef Asmodean het volgende:

[..]

zooo hey, wat agressief... Je bent een hooligan?
    Nee helemaal niet, maar door dit soort berichten word ik echt woedend. Plezier van anderen verpesten omdat je zelf zo'n nerd bent.
    Al zijn het toch waarschijnlijk loze praatjes door zo'n 13 jarige witte puber achter z'n pc'tje
      donderdag 8 juni 2006 @ 18:55:53 #224
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_38665991
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 18:54 schreef Agiath het volgende:

[..]

Nee helemaal niet, maar door dit soort berichten word ik echt woedend. Plezier van anderen verpesten omdat je zelf zo'n nerd bent.
    Al zijn het toch waarschijnlijk loze praatjes door zo'n 13 jarige witte puber achter z'n pc'tje
    Mensen die agressief worden van een simpel voetbalgrapje zijn zo mogelijk nog achterlijker dan de gemiddelde hooligan.
    pi_38666041
    Als man hoor je voetbal gewoon interessant te vinden anders moet je goed gaan nadenken over je geaardheid, ongeacht je IQ. Ik zou voetbal ook ab-so-luut niet als sport beoefenen, maar eens in een half jaar een potje voetballen met vrienden is geweldig.

En het blijft natuurlijk een geweldig gespreksonderwerp!!!
    pi_38666046
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 18:55 schreef Asmodean het volgende:

[..]

Mensen die agressief worden van een simpel voetbalgrapje zijn zo mogelijk nog achterlijker dan de gemiddelde hooligan.
    Nee daar gaat het helemaal niet om.

Het WK geeft heel veel mensen plezier en spanning, en als iemand serieus naar een cafe wil gaan om dat te verpesten verdien je niets anders dan aggressie. Zoo kansloos is het gewoon.
    Het heeft ook helemaal niks meer met voetbal te maken, dit
    pi_38666074
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 18:57 schreef Agiath het volgende:

[..]

Het WK geeft heel veel mensen plezier en spanning, en als iemand serieus naar een cafe wil gaan om dat te verpesten verdien je niets anders dan aggressie. Zoo kansloos is het gewoon.
    Juichen om een tegendoelpunt verpest niets, hoor, het is het tegendoelpunt dat de boel verpest.
      donderdag 8 juni 2006 @ 19:00:49 #228
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_38666142
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 18:57 schreef Agiath het volgende:

[..]

Het heeft ook helemaal niks meer met voetbal te maken, dit
    grappig dat je het hebt over een 13-jarig pubertje terwijl je zelf te achterlijk bent om een simpel grapje te begrijpen. Hij gaat niet echt naar een café hoor, hij zegt het slechts voor de grap. Snap je het nu?

[sarcasme]Overigens ben ik het volkomen met je eens dat mensen die je voetbalsfeer verzieken de volle portie agressie verdienen. Dat soort mensen moeten gewoon dood worden gemaakt, vind je niet? Dat soort mensen zijn nou eenmaal kansloos! Ik en mijn met bier gooiende matties zullen ze wel eens mores leren! [/sarcasme]
    pi_38666165
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 18:58 schreef Apropos het volgende:

[..]

Juichen om een tegendoelpunt verpest niets, hoor, het is het tegendoelpunt dat de boel verpest.
    Wel als je expres dan voor een ander land gaat zijn en in een Nederlands cafe gaat juichen en het prachtiig vind als mensen dan gaan huilen (wat opzich dan wel weer triest is om te gaan huilen).
    Dan verpest je het gewoon wel, reken maar dat je dan in sommige cafe's klappen kan verwachten.
      donderdag 8 juni 2006 @ 19:02:30 #230
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_38666206
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:01 schreef Agiath het volgende:

[..]

Wel als je expres dan voor een ander land gaat zijn en in een Nederlands cafe gaat juichen en het prachtiig vind als mensen dan gaan huilen (wat opzich dan wel weer triest is om te gaan huilen).
    Dan verpest je het gewoon wel, reken maar dat je dan in sommige cafe's klappen kan verwachten.
    en jij mept mooi mee hè, stoere 17-jarige puber! Zo gaat dat nou eenmaal in van die woonwagenkampen!
    pi_38666264
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:02 schreef Asmodean het volgende:

[..]

en jij mept mooi mee hè, stoere 17-jarige puber! Zo gaat dat nou eenmaal in van die woonwagenkampen!
    Ikke niet, ik kijk wel uit, dalijk komen ze nog met hun WOW-matties terug voor wraak
      donderdag 8 juni 2006 @ 19:05:53 #232
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_38666337
    Misschien zijn agressieve kneuzen als Agiath, die 'kankersukkels die juichen om een doelpunt van de tegenstander' een keiharde dood toewensen wel de reden dat mensen voetbal voor domme lompe boeren vinden.
    pi_38666367

=

pi_38666478
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:05 schreef Asmodean het volgende:
    Misschien zijn agressieve kneuzen als Agiath, die 'kankersukkels die juichen om een doelpunt van de tegenstander' een keiharde dood toewensen wel de reden dat mensen voetbal voor domme lompe boeren vinden.
    Lezen, vriend. dit heb ik nooit gezegt. Het had voor elke sport kunnen gelden.
      donderdag 8 juni 2006 @ 19:11:47 #235
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_38666530
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 18:48 schreef Agiath het volgende:

[..]

quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:09 schreef Agiath het volgende:

[..]

Lezen, vriend. dit heb ik nooit gezegt. Het had voor elke sport kunnen gelden.
    sorry, ik ben je vriend niet
    pi_38666548
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:11 schreef Asmodean het volgende:

[..]

[..]

sorry, ik ben je vriend niet
    Dan niet Toch moet je leren lezen
    pi_38666568
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:05 schreef Asmodean het volgende:
    Mensen die echt voor een ander land zijn, zijn natuurlijk welkom. Alleen als men net zoals TS puur om te provoceren in een café voor een ander land gaat juichen, mag je best klappen krijgen. Je gaat toch ook niet op een Metallica concert keihard Froger, Gordon en Joling draaien omdat je een hekel aan metal hebt? Laat iedereen die ergens plezier aan heeft (hetzij voetbal, muziek of honkbal) daar gewoon van genieten op de manier die hij/zij wil zonder dat te verzieken. En voetbal is (net als de Koran) serieus genoeg om geen grappen over te maken
    pi_38666596
    En uiteindelijk kijkt 90% gewoon weer braaf naar het voetbal .
    pi_38666599
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:02 schreef Asmodean het volgende:

[..]

WTF doe je nou tof, je bent net een jaartje ouder
    pi_38666615
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:13 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Mensen die echt voor een ander land zijn, zijn natuurlijk welkom. Alleen als men net zoals TS puur om te provoceren in een café voor een ander land gaat juichen, mag je best klappen krijgen. Je gaat toch ook niet op een Metallica concert keihard Froger, Gordon en Joling draaien omdat je een hekel aan metal hebt? Laat iedereen die ergens plezier aan heeft (hetzij voetbal, muziek of honkbal) daar gewoon van genieten op de manier die hij/zij wil zonder dat te verzieken. En voetbal is (net als de Koran) serieus genoeg om geen grappen over te maken
    Precies dat bedoel ik
    pi_38666636
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:13 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Mensen die echt voor een ander land zijn, zijn natuurlijk welkom. Alleen als men net zoals TS puur om te provoceren in een café voor een ander land gaat juichen, mag je best klappen krijgen.
    Nee, dat mag niet. Punt uit.
    quote:
    Je gaat toch ook niet op een Metallica concert keihard Froger, Gordon en Joling draaien omdat je een hekel aan metal hebt?
    Hij draait niets, hij reageert op een gebeurtenis. Hooguit kun je het vergelijken met het voortdurend uitfluiten van een band, wat evenmin anderen het recht geeft de stoorzender middels geweld te elimineren.
    pi_38666780
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:15 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet. Punt uit.
    [..]

Hij draait niets, hij reageert op een gebeurtenis. Hooguit kun je het vergelijken met het voortdurend uitfluiten van een band, wat evenmin anderen het recht geeft de stoorzender middels geweld te elimineren.
    Lees nou gewoon dat stukje, hij zegt dat hij voor elk land is dat tegen Nederland is, dat is gewoon provoceren...klaar
    pi_38666798
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:19 schreef TerroRobbie het volgende:
    Mag wel. Punt uit.
    Als jij klaar bent met ''HBO studeren''', wat ga je dan doen? Rechten?
    pi_38666817
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:20 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat doe ik al
    pi_38666833
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:19 schreef Agiath het volgende:

[..]

Lees nou gewoon dat stukje, hij zegt dat hij voor elk land is dat tegen Nederland is, dat is gewoon provoceren...klaar
    Dan staat er een ''dertienjarig pubertje'', of wat dan ook, te juichen terwijl de rest stil is of luidkeels vloekt.
    Nou en?
    pi_38666842
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:20 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ah, je argumenten zijn op en je gaat over op onzakelijke argumentatie? Nu geloof ik echt dat jij wel hoog opgeleid bent
    pi_38666851
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:21 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dat doe ik al
    Dan hoef ik de term ''gewetensconflict'' waarschijnlijk niet te gebruiken.
    pi_38666885
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:21 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dan staat er een ''dertienjarig pubertje'', of wat dan ook, te juichen terwijl de rest stil is of luidkeels vloekt.
    Nou en?
    Oke net was ik ff woest en typte ik zonder na te denken die doodsverwensingen... Dat geef ik toe.

Maar je moet toegeven dat het gewoon uitermate triest is om zoiets te doen.
    pi_38666897
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:21 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ah, je argumenten zijn op
    Dat bepaal jij?
    quote:
    en je gaat over op onzakelijke argumentatie? Nu geloof ik echt dat jij wel hoog opgeleid bent
    Als jij nu eens leerde lezen (5 VWO?!), dan zou je zien dat het gegeven voorbeeld - Rechten namelijk - niet willekeurig is.
    pi_38666921
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:23 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat bepaal jij?
    [..]

Als jij nu eens leerde lezen (5 VWO?!), dan zou je zien dat het gegeven voorbeeld - Rechten namelijk - niet willekeurig is.
    Wat heeft het met de discussie te maken dan?
    pi_38666925
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:23 schreef Agiath het volgende:

[..]

Oke net was ik ff woest en typte ik zonder na te denken die doodsverwensingen... Dat geef ik toe.

Maar je moet toegeven dat het gewoon uitermate triest is om zoiets te doen.
    Dat is ook triest, ergerlijk zelfs. Maar geen reden om te slaan. Negeren is veel beter.
    pi_38666944
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:24 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat is ook triest, ergerlijk zelfs. Maar geen reden om te slaan. Negeren is veel beter.
    Als het mij tot zover hindert zou ik vragen of ie weg wil gaan, zo niet dan maak ik dat wel anders duidelijk.
    pi_38666985
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 19:21 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nou en?
    Was het maar een 13-jarig pubertje. Dan was er niks aan de hand. Feit is dat er een zielige 20-jarige WO-student in zijn eentje in een kroeg staat te provoceren.

Ok ik ben om, met zulke types moet je eigenlijk gewoon medelijden hebben.
    pi_38666989
    Overigens is provoceren/het uitlokken van geweld ook gewoon verboden hoor.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')