abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38627486
Wat vinden jullie van lange afstand relaties? En dan bedoel ik niet binnen Nederland, maar over landsgrenzen heen, Noorwegen bijvoorbeeld. Zou dat nou ooit echt werken? En wat als je wilt samen wonen? Dan moet een van de twee toch zijn/haar hele leven in dat andere land opgeven; zou dat het waard zijn?

Uw commentaar graag.

[ Bericht 2% gewijzigd door SSJKliko op 07-06-2006 16:06:32 ]
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:54:14 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38627501
TS begint doorgaans ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_38627611
Mij lijkt het eigenlijk niet mogelijk. Vooral omdat een van de wtee alles uit zijn/haar leven moet opgeven om bij de ander te moeten zijn. Je raakt in een klap de contact met je vrienden, familie, je baan etc. kwijt. Je komt in een ander land waar je waarschijnlijk de taal niet eens kent, dat trek je volgens mij op een gegeven moment niet meer. Ook al hou je nog zoveel van die persoon.
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:01:48 #4
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_38627701
Living apart together...maar jij beschrijft een lange afstand relatie, er is geen 'togehter' behalve in vakanties e.d. Dus er geen sprake van LAT.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_38627876
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:01 schreef clowncloon het volgende:
Living apart together...maar jij beschrijft een lange afstand relatie, er is geen 'togehter' behalve in vakanties e.d. Dus er geen sprake van LAT.
Oeps . Nou, ik neem aan dat mensen wel begrijpen wat ik bedoel, of niet?
pi_38627917
Lat = Kut

Ja, ervaring
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:11:55 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38627972
tt moet wel aangepast worden, nu staat er iets heel anders.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_38628006
Ik heb bij edit gekeken, maar zag nergens waar ik de titel kon veranderen..
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:15:31 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38628019
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:14 schreef SSJKliko het volgende:

doet die lieve copycat wel voor je.
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:20:10 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38628153
Dat doe ik gewoon .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:21:55 #11
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38628201
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:14 schreef SSJKliko het volgende:
schattig
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:23:01 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38628234
dinsdag 12 februari 2002 @ 11:21

sorry kon het niet laten
pi_38651068
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:23 schreef zoalshetis het volgende:
dinsdag 12 februari 2002 @ 11:21

sorry kon het niet laten
Ik post hier nooit, vandaar.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:02:09 #14
150246 Mickje
2SenSitive
pi_38651320
Lange afstandrelatie over de grens lijkt mij wel moeilijk, maar er zijn genoeg relaties die op zo een manier stand houden. Maar je kan elkaar weinig zien, en als je ervoor kiest om samen verder door het leven te gaan, dus samen te gaan wonen, moet je ook nog een zware keuze maken samen waar jullie gaan wonen. Het houdt in dat 1 van jullie 2 een hele hoop moet opgeven...
pi_38651923
Als je de investering ervoor over hebt dan kan het werken en diegene moet wat mij betreft dan echt zo bijzonder zijn dat je het gevoel hebt diegene nooit in de buurt of in Nederland tegen te kunnen komen.
pi_38652300
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:53 schreef SSJKliko het volgende:
Wat vinden jullie van lange afstand relaties? En dan bedoel ik niet binnen Nederland, maar over landsgrenzen heen, Noorwegen bijvoorbeeld. Zou dat nou ooit echt werken?
Afgaande op mijn persoonlijke ervaringen: Nee, na een tijdje wil je elkaar echt wel weer gaan zien. En als dat dan niet mogelijk is, is de liefde snel over.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_38652921
Lange afstand relatie kan maar op 2 manieren werken:
- Als je er naar streeft om op een gegeven moment bij elkaar te gaan wonen - danwel door een van beide permanent naar een het andere land te verhuizen, danwel omdat het een tijdelijke uitzending (stage bijvoorbeel) betreft.
- Als het zuiver platonisch is (MSN vrienden zijn en je er dus een echte relatie bij kan hebben).

Alleen maar elkaar zien in vakanties, er geen andere relatie bijhebben en niet streven om uiteindelijk samen te zijn gaat niet werken. Want dat is geen relatie. Namelijk.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:50:44 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38652988
Er moet op z'n minst uitzicht zijn op het ooit samen zijn, anders wordt het wel heel erg slepend.
Vampire Romance O+
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:54:50 #19
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_38653126
Ik heb het anderhalf jaar volgehouden, tot het punt waarop een van ons iets moest opgeven. Daar kwamen we niet uit.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:36:04 #20
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_38654605
Lange afstandsrelaties zijn mogelijk. Mijn beste kameraad heeft zijn vriendinnetje wonen in Amerika en dat gaat perfect. Tegenwoordig met skype, webcams en breedband kun je erg makkelijk contact onderhouden.

In de zomer gaat ie er weer heen.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_38654765
Ik vind dat ze ook mogelijk zijn. Mijn moeder woonde in Ierland, mijn vader hier in Nederland en ze hebben elkaar ontmoet in Israel. Nu zijn ze bijna 27 jaar getrouwd en nu wonen ze in Spanje!
♥..Every day I love you more..♥
Moonwell.nl
♥ Aileen 25-09-2008 ♥
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:59:48 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38655466
nog een belangrijk punt is dat als je elkaar alleen van die paar keer per jaar kent, je waarschijnlijk alleen de leuke kanten van die persoon te zien krijgt. immers je gaat niet de lastige pias/onuitstaanbare bitch uithangen als je elkaar maar een weekje ziet. als je dan besluit elkaar vaker te gaan zien kan er opeens een heel nieuw persoon ontstaan.

donderdag 8 juni 2006 @ 14:07:00 #23
150246 Mickje
2SenSitive
pi_38655718
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:59 schreef zoalshetis het volgende:
nog een belangrijk punt is dat als je elkaar alleen van die paar keer per jaar kent, je waarschijnlijk alleen de leuke kanten van die persoon te zien krijgt. immers je gaat niet de lastige pias/onuitstaanbare bitch uithangen als je elkaar maar een weekje ziet. als je dan besluit elkaar vaker te gaan zien kan er opeens een heel nieuw persoon ontstaan.

Dat is denk een goed punt waar heel veel mensen zich op verkijken.

offtopic: Toch vraag ik me af hoe het kan dat tegenwoordig meer scheidingen zijn dan vroeger, Mensen gaan eerst samen wonen, dus elkaar leren kennen en daarna trouwen. Vroeger kon je niet eerder samenwonen dan dat je getrouwd was vanwege het geloof
  donderdag 8 juni 2006 @ 14:30:34 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_38656592
Mijn ouders leerden elkaar kennen op vakantie (m'n moeder had toen ook al m'n broer), zij woonde in Schotland, hij in Nederland. Hij vloog elk weekend naar Schotland, een maand lang, en de laatste keer vroeg hij haar ten huwelijk, en ze zei ja . Dus wel een korte afstandsrelatie geweest, maar ze zijn nu, 19 jaar later, nog steeds samen .

Ikzelf zou het er ook wel voor over hebben, mits het persoon het waard is..
pi_38657139
ik ga er ook eentje beginnen 150 KM..
kol (de ~ (m.), ~len) - 1 witte plek op het voorhoofd van een paard of een koe
nerd (de ~ (m.), ~s) - 1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak
pi_38657273
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:30 schreef GotC het volgende:
Mijn ouders leerden elkaar kennen op vakantie (m'n moeder had toen ook al m'n broer), zij woonde in Schotland, hij in Nederland. Hij vloog elk weekend naar Schotland, een maand lang, en de laatste keer vroeg hij haar ten huwelijk, en ze zei ja . Dus wel een korte afstandsrelatie geweest, maar ze zijn nu, 19 jaar later, nog steeds samen .

Ikzelf zou het er ook wel voor over hebben, mits het persoon het waard is..
Ik neem aan dat het dan toch ook wel met je leeftijd te maken heeft en of je een baan hebt of niet. Iemand zonder baan kan niet zomaar zo vaak heen en weer reizen lijkt mij.
pi_38657839
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:07 schreef Mickje het volgende:
offtopic: Toch vraag ik me af hoe het kan dat tegenwoordig meer scheidingen zijn dan vroeger,
ook offtopic: Duh....da's omdat er vroeger een taboe op scheiden was. Scheiden mocht niet want dan werd God boos op je en erger nog de dominee werd dan boos op je en je vrienden en kennissen ook.

Ontopic: lange afstands relaties sucken...tenzij je niet aan sex en/of knuffelen wilt doen.
Want je kunt alles op afstand doen, tegenwoordig al helemaal dankzij internet, behalve sex en knuffelen.
Dus eigenlijk hangt het er vanaf wat voor relatie je nastreeft.
Maar als je lichamelijkheden en nog erger lichamelijke loyaliteit wilt dan sucken langeafstands-relaties.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:25:17 #28
103012 Nies
Die hekse
pi_38658568
Vriendlief en ik gaan zo langzaamaan saampjes op huizenjacht. We zijn de afstand (3000 km) beu. Het is voor ons nooit echt ter sprake gekomen wie wat gaat opgeven eigenlijk. Ons streven is om samen te zijn, en of dat nu in Turkije is, of hier in Nederland, dat is ons om het even
Wat hier wordt gezegd over het samenzijn tijdens die lange afstandsrelatie vind ik nou helemaal niet. Het is niet altijd leuk als we samenzijn. We zijn een normaal stel, met allebei onze nukken, en daarbij moet je je, na drie maand alleen zijn en dan inneens weer drie weken samen, ontzettend aanpassen elke keer. Dat is niet altijd lief, leuk en aardig. Het is in ons geval ook niet de afstand die ons nekt, maar het iedere keer aanpassen naar samen/alleen/samen/alleen. Misschien is dat ook wel de reden dat het ons niet uitmaakt waar we ons gaan settelen, we willen samen zijn, samen een bestaan opbouwen, en dat kan overal
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:33:30 #29
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_38658881
Wel mogelijk, niet gemakkelijk!
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:50:33 #30
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_38659563
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:50 schreef SSJKliko het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het dan toch ook wel met je leeftijd te maken heeft en of je een baan hebt of niet. Iemand zonder baan kan niet zomaar zo vaak heen en weer reizen lijkt mij.
M'n vader werkte toen wel ja idd, en ja, ze waren wat ouder. Leeftijd doet er imo niet zo heel erg veel toe, maar ze waren toendertijd in de 30 .

Ik zou eerder zeggen dat iemand met een baan het ook niet bepaald makkelijk heeft om zo vaak te reizen (maar z'n baas bracht hem elke vrijdag naar het vliegveld ). Ik vind het gewoon wel aardig bijzonder dat mensen zo snel al weten dat ze voor elkaar bestemd zijn Ze hadden elkaar maar 2 dagen gezien op vakantie.
pi_38663233
Het kan. Niet dat het erg vaak zal slagen, maar het kan.
pi_38667263
Het kan, als je het allebei ook aankunt. Je moet wel ook een eigen leven hebben, anders ga je je zo concentreren op je partner dat de afstand gewoon echt pijnlijk wordt.
En tegelijk moet je ook tijd voor elkaar maken, veel bellen / praten / communiceren om het contact te houden.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_38672151
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:53 schreef SSJKliko het volgende:
Wat vinden jullie van lange afstand relaties? En dan bedoel ik niet binnen Nederland, maar over landsgrenzen heen, Noorwegen bijvoorbeeld. Zou dat nou ooit echt werken? En wat als je wilt samen wonen? Dan moet een van de twee toch zijn/haar hele leven in dat andere land opgeven; zou dat het waard zijn?

Uw commentaar graag.
Ligt aan je opstelling.

Diepe spits en veel steekballen en dan kan het wat worden.
Dit is land afhankelijk natuurlijk.
Bij een duitse partner is het geen doen die verteitigung is gut!
Deutschland ´06 weltmeister
pi_38672323
ik denk dat het in somige gevallen best mogenlijk is.
Mocht ik iemand ontmoeten die in bijvoorbeeld australië ofzo woont verhuis ik graag
pi_38675644
Mijn vriendin woont 12000 km hier vandaan in Chili. Gaat goed tot nu toe. We houden ook van elkaar en wachten tot het moment dat we allebei naar Engeland kunnen. Elke zomer daar naartoe of zij hier naartoe, als ik geld heb ook s'winters. Ze is het waard en ze denkt hetzelfde over mij.

Het is dus gewoon mogelijk, ligt eraan wat je ervoor over hebt om bij elkaar te zijn.
pi_38675717
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 22:54 schreef MirageF1 het volgende:
Mijn vriendin woont 12000 km hier vandaan in Chili. Gaat goed tot nu toe. We houden ook van elkaar en wachten tot het moment dat we allebei naar Engeland kunnen. Elke zomer daar naartoe of zij hier naartoe, als ik geld heb ook s'winters. Ze is het waard en ze denkt hetzelfde over mij.

Het is dus gewoon mogelijk, ligt eraan wat je ervoor over hebt om bij elkaar te zijn.
Respect voor heeft.

Zou het zelf nóóit kunnen. Als ik op een dag mijn vriendin wil zien, wil ik dat dat kan.
  donderdag 8 juni 2006 @ 22:58:15 #37
150246 Mickje
2SenSitive
pi_38675832
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 22:55 schreef Jaytonism het volgende:

[..]

Respect voor heeft.

Zou het zelf nóóit kunnen. Als ik op een dag mijn vriendin wil zien, wil ik dat dat kan.
Ik heb een vriendin die 3 uur reizen ver woont. Ook niet waar je elke dag kan zijn. Dan is dat zeker ook niet voor jou weggelegd.
Vind het al moeilijk die afstand, maar de liefde overwint die afstand wel, weet niet of ik het zou trekken een vriendin te hebben aan de andere kant van de wereld... dan zie je mekaar helemaal zo weinig. Ben zo iemand die z'n vriendin graag tegen zich aan voelt.
pi_38675918
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 22:58 schreef Mickje het volgende:

[..]

Ik heb een vriendin die 3 uur reizen ver woont. Ook niet waar je elke dag kan zijn. Dan is dat zeker ook niet voor jou weggelegd.
Vind het al moeilijk die afstand, maar de liefde overwint die afstand wel, weet niet of ik het zou trekken een vriendin te hebben aan de andere kant van de wereld... dan zie je mekaar helemaal zo weinig. Ben zo iemand die z'n vriendin graag tegen zich aan voelt.
Afstand is relatief. In jouw geval zou ik 't er idd moeilijk mee hebben.
pi_38675978
Als je elkaar in NL leert kennen, zal het mogelijk kunnen zijn. Kortstondig tot max een jaar I guess.
Daarna gaat dat echt niet meer lukken.
JOHNNY HEITINGA
pi_38676104
Het lijk me best heel moeilijk.. vind het plannen om elkaar te zien niet echt geweldig..
Salsa Espaņola
pi_38676173
ik heb al 1.5 jaar relatie met een zweedse, gaat super.
Het reizen is vrij goed te doen (qua prijs en tijd...ryanair!!)
Natuurlijk mis ik m'n vriendin ook maar daar sta je niet altijd bij stil, ik ben er gewend aan geraakt dat ik haar niet elke dag kan zien.
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_38676439
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:05 schreef Onderbroek het volgende:
ik heb al 1.5 jaar relatie met een zweedse, gaat super.
Het reizen is vrij goed te doen (qua prijs en tijd...ryanair!!)
Natuurlijk mis ik m'n vriendin ook maar daar sta je niet altijd bij stil, ik ben er gewend aan geraakt dat ik haar niet elke dag kan zien.
Ik mis mijn vriendin ook heel erg, maar ik geef zoveel om haar dat ik alles wil doen om dit te laten werken. Afstand en geld is niks in vergelijking met wat ik voor haar voel.

Je raakt er inderdaad gewend aan, maar me armen zijn soms wel erg leeg.
pi_38677471
ik denk dat het wel mogelijk is, mits er binnen afzienbare tijd een mogelijkheid komt om wel meer samen te zijn. Als je bijv. weet dat jullie na een studie samen gaan wonen, dan heb je in ieder geval uitzicht op elkaar vaker zien.

Het enige wat mij echt moeilijk lijkt is dat 1 van beide toch zijn vrienden en familie moet achterlaten. Natuurlijk ben je binnen 24 uur weer terug in Nederland als het echt moet, maar dat zou mij het lastigste lijken. En voor die tijd het elkaar heel veel moeten missen natuurlijk.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_38699552
Ik zou het zelf niet willen omdat je een redelijke kans hebt uit elkaar te groeien. Voor de onzekeren onder ons is het helemaal kut : "want goh, wat zou hij/zij daar toch doen? "
  vrijdag 9 juni 2006 @ 20:10:12 #45
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_38705030
De kans dat je betrapt word op vreemdgaan is wel een stuk kleiner.........
www.betteroffs.com
* Ik ben een drummer....mag ik je nummer ? *
www.betteroffs.com
pi_38706804
Het zou niks voor mij zijn, dat weet ik zeker.
pi_38716507
Ik vind de afstand van half Nederland (250 KM) km al een klote eind .
pi_38718967
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:12 schreef Beroepsgokker het volgende:
Ik vind de afstand van half Nederland (250 KM) km al een klote eind .
Och mein liebchen woont in die niederlande (amsterdam) und ich woon in Deutschland.
Ze zuigt bowling ballen door een rietje daarfuhr wol ich best wohl even in mijn BMW stappen.
Deutschland ´06 weltmeister
pi_38721221
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 20:10 schreef Danny_Ramone het volgende:
De kans dat je betrapt word op vreemdgaan is wel een stuk kleiner.........
Maar als dat de reden is..
  zaterdag 10 juni 2006 @ 13:36:28 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38721303
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:57 schreef Rudi-Voller het volgende:

[..]

Och mein liebchen woont in die niederlande (amsterdam) und ich woon in Deutschland.
Ze zuigt bowling ballen door een rietje daarfuhr wol ich best wohl even in mijn BMW stappen.
toen jij haar nog niet kende zoog ze het chroom van mijn velgen. daarom heb ik haar maar weggedaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')