abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juli 2006 @ 22:05:22 #241
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39921086
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:02 schreef Rnej het volgende:

[..]

dat verhaal wordt nogal verdraaid...

alleen in tirol wordt de ripstar anwarter niet meer erkend.. hij is juist WEL erkend bij de oostenrijkse snowboardbond (OSV heet t geloof ik) , maar tirol is het daar niet mee eens, en daar mag je dus niet meer les geven met een OSV anwarter....

maar dat is maar 1 van 7 gebieden ofzo....
Tirol is natuurlijk wel het gebied met de meeste Nederlanders. Als ik me niet vergis liggen Gerlos, Mayrhofen, Westendorf, Saalbach Hinterglemm, Kirchberg en dergelijke Nederlandse oorden allemaal in Tirol.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 17 juli 2006 @ 22:06:38 #242
71115 Rnej
I walk the line
pi_39921139
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:05 schreef XL het volgende:

[..]

Tirol is natuurlijk wel het gebied met de meeste Nederlanders. Als ik me niet vergis liggen Gerlos, Mayrhofen, Westendorf, Saalbach Hinterglemm, Kirchberg en dergelijke Nederlandse oorden allemaal in Tirol.
nja, je kan met anwarter ook naar frankrijk of zwitserland..... edoch moeilijker, toch is het te doen...

liever ripstar dan dat snowsports crap.. ben belazerd dat ik eerst een nsl ga halen...
  maandag 17 juli 2006 @ 22:09:03 #243
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39921238
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:06 schreef Rnej het volgende:

[..]

nja, je kan met anwarter ook naar frankrijk of zwitserland..... edoch moeilijker, toch is het te doen...

liever ripstar dan dat snowsports crap.. ben belazerd dat ik eerst een nsl ga halen...
Er zullen ook genoeg scholen zijn die maling hebben aan wat er op je diploma staat hoor.
Toch zou ik het zelf niet fijn vinden als je papiertje zo in twijfel wordt getrokken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_39921258
Rnej waarom denk je dat Tirol het Ripstar anwarter niet meer erkend?
  maandag 17 juli 2006 @ 22:10:30 #245
71115 Rnej
I walk the line
pi_39921274
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:09 schreef XL het volgende:

[..]

Er zullen ook genoeg scholen zijn die maling hebben aan wat er op je diploma staat hoor.
Toch zou ik het zelf niet fijn vinden als je papiertje zo in twijfel wordt getrokken.
nja wat de mensen van ripstar mij verteld hebben is dat er nu nog steeds een rechtszaak loopt

tis een boel vriendjespolitiekl daar zegmaar...., en de kans dat je daar aan t werk komt is gewoon klein

daarentegen ken ik genoeg lui die met alleen een nsl of juist met een ripstar anwarter in mayrhofen hebben gezeten.... dus t kan wel ... ik maak me geen zorgen iig
  maandag 17 juli 2006 @ 22:12:23 #246
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39921335
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:09 schreef Kentaro het volgende:
Rnej waarom denk je dat Tirol het Ripstar anwarter niet meer erkend?
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:57 schreef Komakie het volgende:
Vershil tussen anwarter en Landes vond ik wel erg groot.
Persoonlijk vond ik de kloof te groot maar goed... Dat is mijn meninkje
Vis je hier naar?
pi_39921563
Nee ik vis niet echt. Ik vind het alleen vreemd dat hij het zich zelf niet alfvraagd als hij voor veel geld een papiertje gaat halen.

Wat ik uit eerste hand in Gerlos heb gehoord dat er daar niemand meer les kon geven omdat die skibond (wellicht dan een lokale bond) het idee had dat je die anwarter hier bij een pak cornflakes krijgt, waardoor toeristen uiteindelijk ondermaats les krijgen.

Ik weet dat die maat van mij daar heel veel problemen mee heeft gekregen, uiteindelijk is het goed gekomen omdat hij als entertainer (oid) werd ingezet. Maar je wil niet weten wat er gebeurd als er dan tijdens je les (hij ging ook off-piste) een ernstig ongeluk gebeurd.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:25:25 #248
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39921791
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:19 schreef Kentaro het volgende:
Nee ik vis niet echt. Ik vind het alleen vreemd dat hij het zich zelf niet alfvraagd als hij voor veel geld een papiertje gaat halen.

Wat ik uit eerste hand in Gerlos heb gehoord dat er daar niemand meer les kon geven omdat die skibond (wellicht dan een lokale bond) het idee had dat je die anwarter hier bij een pak cornflakes krijgt, waardoor toeristen uiteindelijk ondermaats les krijgen.

Ik weet dat die maat van mij daar heel veel problemen mee heeft gekregen, uiteindelijk is het goed gekomen omdat hij als entertainer (oid) werd ingezet. Maar je wil niet weten wat er gebeurd als er dan tijdens je les (hij ging ook off-piste) een ernstig ongeluk gebeurd.
Tja, ik ben het wel met je eens.
De nederlandse bond is echter ook waardeloos wat dat betreft. Door alleen snowsports academy aan te duiden als opleidingsinstituut. Met een eigen diploma zelfs, wat helemaal op niets gebaseerd lijkt. De Nederlandse bond zou de situatie in Oostenrijk wat doorzichter moeten maken. Nu lijkt voor Nederlanders de keuze tussen NSL en Ripstar de enige. Het is lastig om op zoek te gaan naar de verschilende mogelijkheden in Oostenrijk zelf, daar zou de NL bond wel op in mogen springen.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:28:36 #249
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39921895
Oh ja... en ik wil ook nog wel opmerken dat het beeld wat Ripstar zelf schetst mogelijk vanuit commercieel oogpunt iets meer op de kleur van rozen lijkt.
pi_39922072
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:28 schreef XL het volgende:
Oh ja... en ik wil ook nog wel opmerken dat het beeld wat Ripstar zelf schetst mogelijk vanuit commercieel oogpunt iets meer op de kleur van rozen lijkt.
Absoluut. Ik heb helemaal niets tegen ze. Sterker nog ik ben twee keer met ze weg geweest en dat was top. Sjoerd is absoluut een van de meest allrounde boarders in NL. Maar die anwarter is echt een cash-cow voor ze en hierdoor lichten ze (vind ik) de mensen niet goed voor. Want het is niet ondenkbaar dat na Tirol ook andere gebieden vraagtekens gaan zetten bij de jaarlijkse toestroom van rutschende kids met een leraardiploma.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:36:23 #251
71115 Rnej
I walk the line
pi_39922175
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:33 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Absoluut. Ik heb helemaal niets tegen ze. Sterker nog ik ben twee keer met ze weg geweest en dat was top. Sjoerd is absoluut een van de meest allrounde boarders in NL. Maar die anwarter is echt een cash-cow voor ze en hierdoor lichten ze (vind ik) de mensen niet goed voor. Want het is niet ondenkbaar dat na Tirol ook andere gebieden vraagtekens gaan zetten bij de jaarlijkse toestroom van rutschende kids met een leraardiploma.
ripstar heeft niets te maken met de diplomering he, zij verzorgen een klein deel van t traject, de lessen worden gegeven door OSV mensen en de examens worden ook door hen afgenomen, dat is niet anders dan bij snowsports....

wat ik begrepen heb, is dat het een prive-ruzie gone bad is en dat het daardoor zo uit de hand loopt...

maar je kan dus ook bij de deelstaat tirol een anwarter halen maar dan moet je zelf alles regelen...

en ik maak me geen zorgen, genoeg leraren bij de SW hebben hun anwarter via ripstar en die komen en kwamen prima aan t werk en kunnen allemaal net zo goed boarden als de snowsports mensen....
  maandag 17 juli 2006 @ 23:15:07 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39923836
Fuck hey wat een zooi berichten om op te reageren

Ik ga het in het kort proberen uit te leggen:

Je hebt in Oostenrijk meerdere ski/snowboard verbanden (bonden). Veel van die verbanden zijn verbonden met een bundesland (provincie). OSV (waar de ripstar opleiding van is) is een organisatie die niet bij een bundesland is verbonden. Soort algemene bond. Die opleiding is eigenlijk overal geldig. Maar bijvoorbeeld Tirol heeft zijn eigen opleiding met zijn eigen dingetjes. Die erkennen het OSV diploma weer niet.
Maar je Tiroler diploma wordt bijvoorbeeld ook weer niet St. Anton erkend.
Kortom, ze hebben in Oostenrijk meer dan 1 bond die alles regelt en dat geeft gewoon problemen. Zijn nu allemaal rechtzaken over aan het lopen enzo. Maar ik heb een formulier ondertekend waarin staat dat ze me nergens in Oostenrijk mogen weigeren. ik weet niet precies hoe het zit als ze je wel weigeren. Het blijven Oostenrijkers en dat zijn soms rare lui...

Kortom, ze hebben in 1 land meerdere bonden met hun eigen regeltjes en maniertjes. Ze doen eigenlijk allemaal hetzelfde maar ze willen elkaar niet erkennen. Ik denk dat het veel met geld te maken heeft. Als ze de OSV moeten gaan erkennen dan kan de Tiroler opleiding wel opdoeken natuurlijk.
En dat kost Tirol weer een hoop centjes.

De Tiroler opleiding is trouwens net zo'n mickey-mouse-opleiding als die van de OSV. Het is allebij in iets meer dan een week erin stampen wat je moet weten en hoe je het moet doen. Ze hebben alleen net iets andere methodes en zelfs die wijken niet echt veel van elkaar af. Ze zijn gewoon eigenwijs tov elkaar

btw:
Werken in Frankrijk is echt heel moeilijk Rnej. dan moet je heel veel mazzel hebben. Duitsland gaat prima en Zwitserland in bepaalde gebieden ook geen probleem.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 17 juli 2006 @ 23:24:12 #253
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39924281
Bij The Hot Zone is het trouwens geen probleem.
Mijn chef had vorig seizoen zelfs iemand die alleen een nederlands diploma heeft.
Verder leraren met allemaal verschillende opleidingen. We hadden ook een Australier met een australische opleiding. Die opleiding vond ik trouwens beter in elkaar zitten dan elke andere opleiding waar ik iets van weet maar dat terzijde

ik heb geen idee waarom ze er bij de ene school er wel moeilijk over doen en 100m verderop bij de volgende school er geen problemen mee hebben.
Ik weet wel dat er een 3de school is in Gerlos (Total) waar je wel die Tiroler opleiding moet hebben. Maar die zijn ook aangesloten bij een groep van scholen die in heel Tirol zitten geloof ik.

Anyway, de school van die maat van jou Kentaro, die heeft ook veel leraren in dienst met een OSV anwarter of Landes
Wist je trouwens dat hij de laatste weken voor ons heeft gewerkt?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_39928383
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 11:06 schreef XL het volgende:
Thermo gebruikt hem toch niet.....
Dat betekend nog niet dat ik mijn schatje inlever bij een pauper koelkast boarder.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_39929034
Wie had het over 'inleveren'.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 07:40:57 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39930447
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:59 schreef Thermo het volgende:

[..]

Dat betekend nog niet dat ik mijn schatje inlever bij een pauper koelkast boarder.
Ah, Thermo is zo te zien al weer een tijdje niet in Peer geweest
pi_39933650
FUCK !!

Kreeg net een mailtje van de persoon die mij les heeft gegeven afgelopen jaren en via wie ik aan informatie kwam enzo om in Mallnitz te gaan werken. Nou blijkt dat de ski-school houder van daar 2 weken geleden zelfmoord heeft gepleegd ! (Sepp, voor BasjeB). Echt zo kut dit, dus de toekomst van de skischool is niet zeker, en mijn werk daar dus ook niet.

Er werd mij aangeraden om wel door te gaan met mijn plannen, maar om een andere skischool op te zoeken. (Komakie? )

Godver wat baal ik hier van, heb me niet ingeschreven voor een opleiding, en moet dus eigenljik wel iets doen !

pfff.... !!
Fingerspitzgefühl
pi_39937782
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 07:40 schreef XL het volgende:

[..]

Ah, Thermo is zo te zien al weer een tijdje niet in Peer geweest
Nur am meer.. nur am meer....
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:38:03 #259
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39938156
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:27 schreef Thermo het volgende:

[..]

Nur am meer.. nur am meer....
Nur am See, Thermo... Nur am See
pi_39938683
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:38 schreef XL het volgende:

[..]

Nur am See, Thermo... Nur am See
Leer eens duits, het is Meer.

In de buurt van Koblenz kennen ze am See echt niet hoor, zee = Meer daar
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:04:08 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39939061
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:52 schreef Thermo het volgende:

[..]

Leer eens duits, het is Meer.

In de buurt van Koblenz kennen ze am See echt niet hoor, zee = Meer daar
In de Alpen ligt alles am See.... Zell am See, Bodensee, Seefeld....
Alleen in de Alpen en aan de kust spreek ik Duits
pi_39939143
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:04 schreef XL het volgende:

[..]

In de Alpen ligt alles am See.... Zell am See, Bodensee, Seefeld....
Alleen in de Alpen en aan de kust spreek ik Duits
Dat komt omdat See meer betekend, en ik dus bedoelde Meer als in zee...

Snap je het nog?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:10:14 #263
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39939267
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:06 schreef Thermo het volgende:

[..]

Dat komt omdat See meer betekend, en ik dus bedoelde Meer als in zee...

Snap je het nog?
Ach so...
Ik denk in meertjes.... Ben dit jaar nog niet aan de kust geweest.
pi_39939369
Veel kust gezien al, en wat meertjes. Watersporten mag ik deels wel.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 16:47:18 #265
71115 Rnej
I walk the line
pi_39944203
over mickey mouse gesproken

als ik straks mijn anwarter haal mag iedereen ze officieel mickey mouse verklaren, met mijn 2 weken echte sneeuwervaring
pi_39944927
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:47 schreef Rnej het volgende:
over mickey mouse gesproken

als ik straks mijn anwarter haal mag iedereen ze officieel mickey mouse verklaren, met mijn 2 weken echte sneeuwervaring
Heel eerlijk gezegd zou ik het belachelijk vinden als je dan leraar kan worden. Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar vergelijk het eens met autorijden en je wordt dan als rijinstructeur dat is toch ondenkbaar.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:24:30 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39945478
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:06 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd zou ik het belachelijk vinden als je dan leraar kan worden. Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar vergelijk het eens met autorijden en je wordt dan als rijinstructeur dat is toch ondenkbaar.
Ik heb jou nog nooit zien boarden, maar koelkastboarders op een echte piste pik ik er doorgaans gewoon uit. Dat zijn de gasten die minder stuntelen dan andere beginners, maar het overzicht kwijt zijn als er pistes samenkomen etc. Vaak levert het onnodige gevaarlijke situaties op. Sowieso moet je een echte piste heel anders 'lezen' dan de hobbel in de koelkast. Mocht ik kinderen hebben die les nodig zouden hebben, dan zou ik ze niet met zo'n onervaren leraar mee laten gaan (mocht ik het weten).
pi_39945663
Koelkastboarders zijn gewoon veel minder gewend aan snelheid. Ik merk het zelf ook elke keer dat ik de eerste paar uur moet wennen 'buiten'. Je kunt in de koelkast een perfecte techniek ontwikkelen maar buiten heb je met veel meer zaken te maken, wisselende omstandigheden qua sneeuw en weer om maar twee essentiele zaken te noemen.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:39:48 #269
71115 Rnej
I walk the line
pi_39945829
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:32 schreef Kentaro het volgende:
Koelkastboarders zijn gewoon veel minder gewend aan snelheid. Ik merk het zelf ook elke keer dat ik de eerste paar uur moet wennen 'buiten'. Je kunt in de koelkast een perfecte techniek ontwikkelen maar buiten heb je met veel meer zaken te maken, wisselende omstandigheden qua sneeuw en weer om maar twee essentiele zaken te noemen.
kgeef je zo gelijk.. maar de ene fridgeboarder is de ander niet ....

toen ik in corbier was met 1 koelkastmaat en 1 niet-koelkastmaat reden we met z'n 3en (op techniek.. dus niet zomaar strepen) op een leuke vaart naar beneden... en we reden echt wel goed door....

maarja julder hebben me nog nooit zien boarden...

meet, anyone?

edit: in mijn voorbereidingsklasje was een dame die gezakt was op dr eigenvaardigheid toen ze anwarter deed.. en die had al 10 jaar ervaring....

iedereen reed haar helemaal zoek op de molshoop..
dusss veel echte sneeuwervaring hoeft soms ook niet te betekenen dat je t dan wel kan....
pi_39945965
Een meet lijkt me wel een goed plan. Ik duik vd week zeker nog een keer de koelkast in om een beetje af te koelen - vrijdag??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')