Dat lijkt me ook wat,vlak voor de date in drievoud alle veroveringen met cijfers, data en details in leveren.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:08 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, maar hoe jullie het iig hier formuleren komt het zo krampachtig over. "Nee, daar wil ik niet over praten". Je hoeft geen lijst van veroveringen met cijfers en details in te leveren, maar het casual aanstippen is tooch niet zo'n big deal. Door het helemaal uit te sluiten maak je er zo'n issue van
Ik vind dat in een gesprek met mensen met wie ik niet op date ben inderdaad ook leuk. Echter, op zo'n date gaat het toch juist om nu en degene die je leuk vind NU. Ikzelf hoef ook echt niet zo nodig te weten door welke oude vent ze ontmaagd is of welke vriend haar urenlang in een zweterig zolderkamertje voor het eerst anaal nam. Ook hoef ik niet te weten met welk vriendje ze op eerst op vakantie ging zonder haar ouders of welke barman ze pijpte op haar 16de.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:12 schreef Ripley het volgende:
[..]
ach wel nee, ik vind het gewoon van iedereen leuk om te horen wat ze hebben uitgespookt. Ik vraag ook wel eens aan mensen in de kroeg wanneer ze ontmaagd zijn en hoe (okay, niet als een eerste vraag, maar wel als ik in een geanimeerd gesprek zit). Komen de leukste verhalen van naar boven
Dat is een waarheid als een koe.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:06 schreef Copycat het volgende:
Mwoah, ligt er voor mij maar net aan hoe dat onderwerp wordt ingestoken. Ik zal niet bij voorbaat al zeggen dat het not done is.
Je hebt in iedergeval een indicatie, waar je daadwerkelijk tegen praat weet je nooit, mensen kun immers altijd veranderen. Maar dat is altijd en met alles.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:09 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen graag wil dat het verleden veel over de persoon zegt, dat geeft een soort van houvast. Dan 'weet' je wat voor vlees je in de kuip hebt. In de praktijk blijkt een verleden toch niet een beste graadmeter IMHO. Sommige notoire vreemdgangers in vorige relaties hebben opeens genoeg aan hun partner en sommige brave hendrikken komen helemaal los. Het zegt vrij weinig denk ik.
Als jij op een open vraag met een gesloten antwoord 'ja' dan wel 'nee' antwoordt, denk ik dat je ze niet allemaal op een rijtje hebtquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:16 schreef Tranceptor het volgende:
' Hoe pijnlijk was het uitgaan van je vorige relatie?'
Waarom stelt ze die vraag denk ik dan? Wat wil ze met het antwoord?
Stel ik zeg nee, ... goed denkt ze 'het stelde weinig voor?'
Stel ik zeg ja ... wat....
wat kan ze met een antwoord op zulke vragen?
Mierenneukster, het is vroeg.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als jij op een open vraag met een gesloten antwoord 'ja' dan wel 'nee' antwoordt, denk ik dat je ze niet allemaal op een rijtje hebt.
Dude... Je hebt duidelijk het stuk "met een grijns" gemist. Een dergelijke vraag stel je niet écht serieus, maar het blijft wel leuk om te zien hoe iemand erop reageert. Ik weet niet of ik de vraag zelf zou stellen hoor, maar als ie mij wordt gesteld, zou ik met een grijns antwoorden dat haar dat geen reet aangaatquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:16 schreef Tranceptor het volgende:
' Hoe pijnlijk was het uitgaan van je vorige relatie?'
Waarom stelt ze die vraag denk ik dan? Wat wil ze met het antwoord?
Stel ik zeg nee, ... goed denkt ze 'het stelde weinig voor?'
Stel ik zeg ja ... wat....
wat kan ze met een antwoord op zulke vragen?
Ik snap niet waarom je de vraag, met grijns of niet, uberhaupt stelt. Het ijs breken kan op veel leukere manieren. Ik kan me veel leukere vragen MET grijns en dubbelzinnige bodem bedenken die meer in het heden spelen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:28 schreef Liewec het volgende:
[..]
Dude... Je hebt duidelijk het stuk "met een grijns" gemist. Een dergelijke vraag stel je niet écht serieus, maar het blijft wel leuk om te zien hoe iemand erop reageert. Ik weet niet of ik de vraag zelf zou stellen hoor, maar als ie mij wordt gesteld, zou ik met een grijns antwoorden dat haar dat geen reet aangaat
Ik ben zelf wel fan van dergelijke 'brutale' vragen op een bijdehandte manier op tafel te leggen; Het breekt het ijs, en met een beetje geluk heb je ook nog eens ergens over ook... Op een luchtige manier. Zelfspot![]()
Als alles goed loopt, mag ze ook alles weten.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:52 schreef Tranceptor het volgende:
Stel je gaat op een date. Alles gaat goed, je vermijd alle foute onderwerpen en het loopt allemaal goed.
Dan vervolgens gaat de dame in kwestie bijvoorbeeld naar jouw 'arbeidsverleden' vragen: met wie je hebt gehad, hoe lang, of je heel verliefd was, wat het voorstelde....
Hoe zou jij handelen?
Hoezo afgezaagd...quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:59 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik zou het natuurlijk ook niet zo zeggen, slechts aanstippen dat het leven nu is en de toekomst van belang met een knipoog.
Wat voor opleiding doe je?quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:24 schreef mgerben het volgende:
Nummer 1.
Je leeft nl ook in het heden.
Of je 1 of 31 partners hebt gehad beïnvloedt het beeld dat de ander van jou krijgt. Terwijl hij/zij jou gewoon zelf zou moeten ontdekken om te zien of het klikt of niet.
Het probleem met het 'arbeidsverleden' is dat je alles zowel positief als negatief op kunt vatten:
- 31 partners gehad: Goh, wat leuk dat hij/zij mij toch leuker vindt dan die 31 / tegen: Slet!
- 1 partner: Trouw / tegen: Saai
- Veel korte relaties: Juiste nog niet gevonden / tegen: bindingsangst.
De opmerking 'dan kan de ander zich tenminste een beeld vormen' klopt dus niet; want hij/zij kan zich even makkelijk een terecht als een onterecht beeld vormen.
Daar heb je dus niks aan.
Daarom zou ik ervoor kiezen om de ander zelf zijn eigen beeld te laten vormen uit wat hij/zij zelf waarneemt, niet met gegevens die ik aandraag uit het verleden.
Hoe kom je erbij dat dat foute onderwerpen zijn? Heb ik werkelijk waar nooit van gehoord. Ik heb het op elke eerste date wel gehad over ex-en. Tis gewoon interessant. Vind het ook echt niet raar als ik die vraag krijg, ik vind het ook leuk om te weten wat de ander in t verleden gedaan heeft. Pure nieuwsgierigheidquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:02 schreef Tranceptor het volgende:
Men vind het dus not done om op eerste dates over exen en andere foute onderwerpen te praten, maar als het aan bod komt dan moet er vrijelijk alles verteld worden?
Het was on topic... ? Jij begint deze thread over arbeidsverleden. Ik kan ook wel leukere verzinnen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:32 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je de vraag, met grijns of niet, uberhaupt stelt. Het ijs breken kan op veel leukere manieren. Ik kan me veel leukere vragen MET grijns en dubbelzinnige bodem bedenken die meer in het heden spelen.![]()
![]()
![]()
'arbeidsverleden'.... niet daadwerkelijk waar ze GEWERKT heeft, maar wat ze geneukt heeft.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:37 schreef Liewec het volgende:
[..]
Het was on topic... ? Jij begint deze thread over arbeidsverleden. Ik kan ook wel leukere verzinnen.
Ik zie het belang van het delen van die informatie niet in en de toegevoegde waarde al helemaal niet. Those who dwell in the past, belong with the dead.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:25 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hoezo afgezaagd...
Als iemand er naar vraagt snap ik niet waarom jet t niet zou vertellen. Ik heb geen moeite met mn verleden en met mn exen, dus waarom zou ik er moeilijk over doen
Ik vind dat geen chitchat, dat zijn vrij serieuze vragen, hoe je het ook brengt. Als je zegt 2 exen en je gaf er geen fuck om dan ben je een gevoelloze hond, bij 30 exen ben je een slet eersteklas. Als je vertelt hoe kapot je was van het verbreken van je liefde een half jaar terug lijk je er niet overheen. Je moet dan meteen een beetje gaan 'schipperen' met je verhaal om het goed over te laten komen. Daar heb ik al niet eens de kracht voor. Een eerste date moet leuk en gezellig zijn, ik zie niet wat gelul over vroeger en exen die je niet meer spreekt daaraan toevoegt.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:19 schreef Copycat het volgende:
Heeft toch niets met dwelling in the past te maken?
Gewoon chitchat waarbij je verleden ook ter sprake komt.
Ik snap die luchtigheid wel, in de zin van 'zo had ik eens een meisje' en haha...quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:23 schreef Copycat het volgende:
Ben ik het niet mee eens. Ook dat gespreksonderwerp kan luchtig, leuk en gezellig over tafel gaan. Het is maar net hoe je communiceert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |