abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38619130
Stel je gaat op een date. Alles gaat goed, je vermijd alle foute onderwerpen en het loopt allemaal goed.

Dan vervolgens gaat de dame in kwestie bijvoorbeeld naar jouw 'arbeidsverleden' vragen: met wie je hebt gehad, hoe lang, of je heel verliefd was, wat het voorstelde....

Hoe zou jij handelen?

1 Probeer je de vraag af te kappen met het antwoord dat je geen behoefte voelt om over het verleden te praten omdat je in het nu leeft.

2 Probeer je kort maar krachtig samen te vatten wat je aan 'arbeidsverleden' hebt.

3 Ga je toch dieper in op de zaak.
a. Vraag je zoja ook naar haar 'verleden'?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 7 juni 2006 @ 10:53:47 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_38619169
3, lijkt me duidelijk...
En wanneer ze dat weigerd dan is het duidelijk genoeg en einde verhaal...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:54:48 #3
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_38619194
op een eerste date zou ik er niet te diep op ingaan
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:55:08 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38619203
Ook drie. Je bent toch op date om elkaar beter te leren kennen?
En je verleden maakt ook nu nog steeds deel uit van je zijn .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:55:14 #5
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38619206
Ik ben een dame, dus ik keer het even om.

Ik zou er gewoon op ingaan als een jongen dat vroeg - hij vraagt er toch naar?

En andersom vind ik het ook altijd wel interessant om te horen. Ik zie er niet zo'n issue in eigenlijk
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_38619242
Ik zou voor 1 kiezen, dat is allemaal geweest en je leeft nu. Ik wil daar helemaal niet over praten, ik praat dan liever over andere dingen en leer haar kennen. Je leert iemand toch niet echt kennen door haar bespreking van haar exen. Het is een eenzijdig verhaal waar jij part noch deel aan hebt gehad, dus je kunt er sowieso weinig inschatting van maken.

In een later stadium kan het wel aan bod komen, maar ik vind het op een eerste date nogal overdone.
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:57:53 #7
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38619270
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:56 schreef Tranceptor het volgende:
Ik zou voor 1 kiezen, dat is allemaal geweest en je leeft nu. Ik wil daar helemaal niet over praten, ik praat dan liever over andere dingen en leer haar kennen. Je leert iemand toch niet echt kennen door haar bespreking van haar exen. Het is een eenzijdig verhaal waar jij part noch deel aan hebt gehad, dus je kunt er sowieso weinig inschatting van maken.
als een jongen zo zou reageren zou ik echt denken: Gut, wat doet ie moeilijk. Dan zal er wel flink wat te verbergen zijn
pi_38619276
Onzin is elders, vrind.

[ Bericht 71% gewijzigd door Copycat op 07-06-2006 10:59:30 ]
pi_38619309
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:57 schreef Ripley het volgende:

[..]

als een jongen zo zou reageren zou ik echt denken: Gut, wat doet ie moeilijk. Dan zal er wel flink wat te verbergen zijn
Ik zou het natuurlijk ook niet zo zeggen, slechts aanstippen dat het leven nu is en de toekomst van belang met een knipoog.

Bij doorvragen zou ik op 2 uitkomen, een korte samenvatting onder de noemer 'van alles wat gehad'.
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:59:19 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38619314
quote:

Ik ook.
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:00:22 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38619341
3 natuurlijk
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:01:47 #12
146230 Liewec
70's movies rule
pi_38619376
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:55 schreef Copycat het volgende:
Ook drie. Je bent toch op date om elkaar beter te leren kennen?
En je verleden maakt ook nu nog steeds deel uit van je zijn .
Ja, maar dat hoeft niet iedereen te weten. Ik ben wel een ander persoon dan 10 jaar terug, en ik wil ook graag dat iemand me nu leert kennen zoals ik nú ben. In het begin hou ik het veel bij het heden en de toekomst. Na een aantal weken daten gaat het vanzelf meer de diepte in, en komt het verleden meer ter sprake.

Een directe vraag over mijn 'arbeidsverleden' op een eerste date zou ik denk ik terugkaatsen: Waarom wil je dat weten, en wat doet dat er toe? Dat vraag ik me ook echt af, waarom iemand dat zo direct wil weten. Ja, het doet er toe als je een promiscu vreemdgaand zwijn blijkt te zijn die vrouwen niet respecteert en alles aan elkaar liegt, maar daar ga ik zelf niet van uit.

Ik zou bijvoorbeeld wel (beperkt) ingaan op een vraag hoeveel serieuze relaties ik heb gehad.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_38619383
Men vind het dus not done om op eerste dates over exen en andere foute onderwerpen te praten, maar als het aan bod komt dan moet er vrijelijk alles verteld worden?
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:04:01 #14
146230 Liewec
70's movies rule
pi_38619432
quote:

[..]

Hetgeen niet het geval is. Ik snap wel dat je dat denkt, maar het is toch jammer. Daarnaast zou het me op een eerste date vrijwel geen reet interesseren als het meisje dat denkt. Als ze op de eerste date bij mij het idee krijgt dat ik veel te verbergen heb en niet te vertrouwen ben, moet het dan en daar ook maar ophouden.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:04:06 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38619436
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:02 schreef Tranceptor het volgende:
Men vind het dus not done om op eerste dates over exen en andere foute onderwerpen te praten, maar als het aan bod komt dan moet er vrijelijk alles verteld worden?
Wie is men?

Ik vind het geen verkeerd onderwerp voor een eerste date. Maar het moet natuurlijk niet het enige onderwerp van gesprek vormen.
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:04:43 #16
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38619450
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:02 schreef Tranceptor het volgende:
Kijk, je kunt over exen praten en over exen praten.

Als een jongen op de eerste date 2 uur doorzaagt over zijn laatste relatie, dan scoort dat niet echt bij mij. Maar wat smakelijke verhalen over gekke dates en over wat je geleerd hebt uit je verleden - prima!
pi_38619457
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wie is men?

Ik vind het geen verkeerd onderwerp voor een eerste date. Maar het moet natuurlijk niet het enige onderwerp van gesprek vormen.
Nou de mening is toch over het algemeen wel in topic na topic op fok! dat je op een eerste date toch vooral een gesprek over exen vermijd.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:04 schreef Ripley het volgende:

[..]

Kijk, je kunt over exen praten en over exen praten.

Als een jongen op de eerste date 2 uur doorzaagt over zijn laatste relatie, dan scoort dat niet echt bij mij. Maar wat smakelijke verhalen over gekke dates en over wat je geleerd hebt uit je verleden - prima!
Nou dat ligt er ook maar hoeveel relaties je hebt gehad natuurlijk he.

Doorzagen over de laatste relatie lijkt me sowieso heel fout, dan lijk je er niet echt overheen ook. Ikzelf heb helemaal geen zin om over exen te gaan zitten praten op een eerste date, ik kan wel leukere onderwerpen bedenken en ik vind het allemaal niet zo ter zake doen.
pi_38619488
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:04 schreef Liewec het volgende:

[..]

Hetgeen niet het geval is. Ik snap wel dat je dat denkt, maar het is toch jammer. Daarnaast zou het me op een eerste date vrijwel geen reet interesseren als het meisje dat denkt. Als ze op de eerste date bij mij het idee krijgt dat ik veel te verbergen heb en niet te vertrouwen ben, moet het dan en daar ook maar ophouden.
Dan heb ik er inderdaad ook al gelijk geen trek meer in! Dat is vechten tegen de bierkaai, dan moet je al gaan 'bewijzen' dat je betrouwbaar bent. Juist in deze periode zou je niets moeten 'bewijzen', maar moeten genieten van elkaars gezelschap.
pi_38619489
Ik zou voor drie gaan . Het verleden zegt denk ik wel veel over de persoon in kwestie.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:06:43 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38619494
Mwoah, ligt er voor mij maar net aan hoe dat onderwerp wordt ingestoken. Ik zal niet bij voorbaat al zeggen dat het not done is.
pi_38619526
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:52 schreef Tranceptor het volgende:
Stel je gaat op een date. Alles gaat goed, je vermijd alle foute onderwerpen en het loopt allemaal goed.

Dan vervolgens gaat de dame in kwestie bijvoorbeeld naar jouw 'arbeidsverleden' vragen: met wie je hebt gehad, hoe lang, of je heel verliefd was, wat het voorstelde....

Hoe zou jij handelen?

1 Probeer je de vraag af te kappen met het antwoord dat je geen behoefte voelt om over het verleden te praten omdat je in het nu leeft.

2 Probeer je kort maar krachtig samen te vatten wat je aan 'arbeidsverleden' hebt.

3 Ga je toch dieper in op de zaak.
a. Vraag je zoja ook naar haar 'verleden'?
Niks mis mee maar niet tijdens de eerste paar dates
This is what you are, this is what you get...
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:08:45 #22
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38619549
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:06 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Dan heb ik er inderdaad ook al gelijk geen trek meer in! Dat is vechten tegen de bierkaai, dan moet je al gaan 'bewijzen' dat je betrouwbaar bent. Juist in deze periode zou je niets moeten 'bewijzen', maar moeten genieten van elkaars gezelschap.
Ja, tuurlijk, maar hoe jullie het iig hier formuleren komt het zo krampachtig over. "Nee, daar wil ik niet over praten". Je hoeft geen lijst van veroveringen met cijfers en details in te leveren, maar het casual aanstippen is tooch niet zo'n big deal. Door het helemaal uit te sluiten maak je er zo'n issue van
pi_38619573
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:06 schreef poepeneesje het volgende:
Ik zou voor drie gaan . Het verleden zegt denk ik wel veel over de persoon in kwestie.
Ik denk dat iedereen graag wil dat het verleden veel over de persoon zegt, dat geeft een soort van houvast. Dan 'weet' je wat voor vlees je in de kuip hebt. In de praktijk blijkt een verleden toch niet een beste graadmeter IMHO. Sommige notoire vreemdgangers in vorige relaties hebben opeens genoeg aan hun partner en sommige brave hendrikken komen helemaal los. Het zegt vrij weinig denk ik.
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:12:07 #24
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_38619624
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:01 schreef Liewec het volgende:

Ja, het doet er toe als je een promiscu vreemdgaand zwijn blijkt te zijn die vrouwen niet respecteert en alles aan elkaar liegt, maar daar ga ik zelf niet van uit.
Als je dat zou zijn, zou je daar toch ook over liegen dus het is een volkomen zinloze vraag om op een eerste date te stellen.

Ik zou de vraag ook omzeilen, stel dat het nooit tot een tweede date komt, dan hoeft hij zulks ook niet van mij te weten. .
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:12:09 #25
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38619627
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:09 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen graag wil dat het verleden veel over de persoon zegt, dat geeft een soort van houvast. Dan 'weet' je wat voor vlees je in de kuip hebt. In de praktijk blijkt een verleden toch niet een beste graadmeter.
ach wel nee, ik vind het gewoon van iedereen leuk om te horen wat ze hebben uitgespookt. Ik vraag ook wel eens aan mensen in de kroeg wanneer ze ontmaagd zijn en hoe (okay, niet als een eerste vraag, maar wel als ik in een geanimeerd gesprek zit). Komen de leukste verhalen van naar boven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')