als een jongen zo zou reageren zou ik echt denken: Gut, wat doet ie moeilijk. Dan zal er wel flink wat te verbergen zijnquote:Op woensdag 7 juni 2006 10:56 schreef Tranceptor het volgende:
Ik zou voor 1 kiezen, dat is allemaal geweest en je leeft nu. Ik wil daar helemaal niet over praten, ik praat dan liever over andere dingen en leer haar kennen. Je leert iemand toch niet echt kennen door haar bespreking van haar exen. Het is een eenzijdig verhaal waar jij part noch deel aan hebt gehad, dus je kunt er sowieso weinig inschatting van maken.
Ik zou het natuurlijk ook niet zo zeggen, slechts aanstippen dat het leven nu is en de toekomst van belang met een knipoog.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:57 schreef Ripley het volgende:
[..]
als een jongen zo zou reageren zou ik echt denken: Gut, wat doet ie moeilijk. Dan zal er wel flink wat te verbergen zijn
quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:57 schreef Ripley het volgende:
als een jongen zo zou reageren zou ik echt denken: Gut, wat doet ie moeilijk. Dan zal er wel flink wat te verbergen zijn
Ja, maar dat hoeft niet iedereen te weten. Ik ben wel een ander persoon dan 10 jaar terug, en ik wil ook graag dat iemand me nu leert kennen zoals ik nú ben. In het begin hou ik het veel bij het heden en de toekomst. Na een aantal weken daten gaat het vanzelf meer de diepte in, en komt het verleden meer ter sprake.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:55 schreef Copycat het volgende:
Ook drie. Je bent toch op date om elkaar beter te leren kennen?
En je verleden maakt ook nu nog steeds deel uit van je zijn.
Hetgeen niet het geval is. Ik snap wel dat je dat denkt, maar het is toch jammer. Daarnaast zou het me op een eerste date vrijwel geen reet interesseren als het meisje dat denkt. Als ze op de eerste date bij mij het idee krijgt dat ik veel te verbergen heb en niet te vertrouwen ben, moet het dan en daar ook maar ophouden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:57 schreef Ripley het volgende:
[..]
Wie is men?quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:02 schreef Tranceptor het volgende:
Men vind het dus not done om op eerste dates over exen en andere foute onderwerpen te praten, maar als het aan bod komt dan moet er vrijelijk alles verteld worden?
Kijk, je kunt over exen praten en over exen praten.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:02 schreef Tranceptor het volgende:
Men vind het dus not done om op eerste dates over exen en andere foute onderwerpen te praten, maar als het aan bod komt dan moet er vrijelijk alles verteld worden?
Nou de mening is toch over het algemeen wel in topic na topic op fok! dat je op een eerste date toch vooral een gesprek over exen vermijd.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wie is men?
Ik vind het geen verkeerd onderwerp voor een eerste date. Maar het moet natuurlijk niet het enige onderwerp van gesprek vormen.
Nou dat ligt er ook maar hoeveel relaties je hebt gehad natuurlijk he.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:04 schreef Ripley het volgende:
[..]
Kijk, je kunt over exen praten en over exen praten.
Als een jongen op de eerste date 2 uur doorzaagt over zijn laatste relatie, dan scoort dat niet echt bij mij. Maar wat smakelijke verhalen over gekke dates en over wat je geleerd hebt uit je verleden - prima!
Dan heb ik er inderdaad ook al gelijk geen trek meer in! Dat is vechten tegen de bierkaai, dan moet je al gaan 'bewijzen' dat je betrouwbaar bent. Juist in deze periode zou je niets moeten 'bewijzen', maar moeten genieten van elkaars gezelschap.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:04 schreef Liewec het volgende:
[..]
Hetgeen niet het geval is. Ik snap wel dat je dat denkt, maar het is toch jammer. Daarnaast zou het me op een eerste date vrijwel geen reet interesseren als het meisje dat denkt. Als ze op de eerste date bij mij het idee krijgt dat ik veel te verbergen heb en niet te vertrouwen ben, moet het dan en daar ook maar ophouden.
Niks mis mee maar niet tijdens de eerste paar datesquote:Op woensdag 7 juni 2006 10:52 schreef Tranceptor het volgende:
Stel je gaat op een date. Alles gaat goed, je vermijd alle foute onderwerpen en het loopt allemaal goed.
Dan vervolgens gaat de dame in kwestie bijvoorbeeld naar jouw 'arbeidsverleden' vragen: met wie je hebt gehad, hoe lang, of je heel verliefd was, wat het voorstelde....
Hoe zou jij handelen?
1 Probeer je de vraag af te kappen met het antwoord dat je geen behoefte voelt om over het verleden te praten omdat je in het nu leeft.
2 Probeer je kort maar krachtig samen te vatten wat je aan 'arbeidsverleden' hebt.
3 Ga je toch dieper in op de zaak.
a. Vraag je zoja ook naar haar 'verleden'?
Ja, tuurlijk, maar hoe jullie het iig hier formuleren komt het zo krampachtig over. "Nee, daar wil ik niet over praten". Je hoeft geen lijst van veroveringen met cijfers en details in te leveren, maar het casual aanstippen is tooch niet zo'n big deal. Door het helemaal uit te sluiten maak je er zo'n issue vanquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:06 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dan heb ik er inderdaad ook al gelijk geen trek meer in! Dat is vechten tegen de bierkaai, dan moet je al gaan 'bewijzen' dat je betrouwbaar bent. Juist in deze periode zou je niets moeten 'bewijzen', maar moeten genieten van elkaars gezelschap.
Ik denk dat iedereen graag wil dat het verleden veel over de persoon zegt, dat geeft een soort van houvast. Dan 'weet' je wat voor vlees je in de kuip hebt. In de praktijk blijkt een verleden toch niet een beste graadmeter IMHO. Sommige notoire vreemdgangers in vorige relaties hebben opeens genoeg aan hun partner en sommige brave hendrikken komen helemaal los. Het zegt vrij weinig denk ik.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:06 schreef poepeneesje het volgende:
Ik zou voor drie gaan. Het verleden zegt denk ik wel veel over de persoon in kwestie.
Als je dat zou zijn, zou je daar toch ook over liegen dus het is een volkomen zinloze vraag om op een eerste date te stellen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:01 schreef Liewec het volgende:
Ja, het doet er toe als je een promiscu vreemdgaand zwijn blijkt te zijn die vrouwen niet respecteert en alles aan elkaar liegt, maar daar ga ik zelf niet van uit.
ach wel nee, ik vind het gewoon van iedereen leuk om te horen wat ze hebben uitgespookt. Ik vraag ook wel eens aan mensen in de kroeg wanneer ze ontmaagd zijn en hoe (okay, niet als een eerste vraag, maar wel als ik in een geanimeerd gesprek zit). Komen de leukste verhalen van naar bovenquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:09 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen graag wil dat het verleden veel over de persoon zegt, dat geeft een soort van houvast. Dan 'weet' je wat voor vlees je in de kuip hebt. In de praktijk blijkt een verleden toch niet een beste graadmeter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |