quote:
Op woensdag 7 juni 2006 03:39 schreef Clourhide het volgende:Ach, Anderlecht is wat betreft transfers op dit moment gewoon supergoed bezig. Ik denk dat ze vooral een derde Champions League-blamage willen vermijden, en geef ze eens ongelijk?
Uiteindelijk kopen ze ook vooral talentrijke jongeren, die Biglia is blijkbaar een heel groot talent, verder Van Damme en nu ook Boussoufa. Ik snap die spelers wel. Ze zijn allemaal rond de 21 jaar, het perfecte moment om voor een Europese subtopper te gaan spelen.
ben altijd een beetje stiekem Anderlecht-fan geweest, ook al ben ik geen echte voetbalfreak. ze brengen voor mij gewoon het mooiste voetbal, ook al levert dat niet altijd het grootste succes op zoals bij de bikkelaars van Brugge soms
Wat die Biglia betreft, wil ik het allemaal nog wel eens zien. Op Anderlecht doen ze alsof het de nieuwe Maradonna is en na Messi het grootste talent van Argentinië. Als ik dan zie dat "het grote talent" Biglia voor 3 miljoen naar Anderlecht verkast en Aguerro twee dagen later voor 23 miljoen naar Atlético Madrid...
Van Damme is nog een veel groter vraagteken. Hoe die jongen ooit bij Ajax, Southampton en Werder Bremen terecht is gekomen weet niemand. Zelfs de Anderlecht-supporters zelf zijn tégen het aantrekken van Van Damme.
Boussoufa is ook afwachten. Op het eerste zich lijkt het een fantastische transfer, maar de kans bestaat dat het gewoon een nieuwe Mbo Mpenza of Mitu wordt: goed bij een subtopper, niks bij Anderlecht. (Kan de rammadanende Boussoufa trouwens wel het drukke Anderlecht-schema met eventueel twee wedstrijden per week aan?
![]()
)
En verder: het lijstje van vertrekkers is echt niet niks. Bovendien hebben ze veel te veel middenvelders: Goor, Hassan, Biglia, Vanderhaeghe, Biglia, Boussoufa, Vanden Borre. Als we uitgaan van vier middenvelders in de basis zal het daar nog leuk worden.
De verdediging is IMO een ramp. Deschacht, Juhasz, Deman, Van Damme: Europees gezien is dat een ramp, en dan heb ik nog mijn twijfels of het volstaat voor de Belgische competitie. En wat als er eentje uitvalt met een blessure?