Je hebt vooral meer power bij nog lagere toeren dan vergelijkbare gewone TDitjes.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:04 schreef K33T het volgende:
Yup, wat voor motorkarakter heb je met een pompverstuiver, vergeleken met een common rail?
Nope common rail gebruikt Audi voornamelijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:10 schreef K33T het volgende:
Aha, dank je. Want een maat van me heeft een TDI (2 rode), 100 pk's zegt hij. Ik vind van niet, aangezien zo'n TDI 130 pk's moet hebben. Hij moet dus een pompverstuiver hebben.
Begrijp ik hieruit ook dat VAG pompverstuiver omgeruild heeft voor common rail vanwege zuinigerheid, minder lawaai en langere levensduur?
Dude... Google enzo...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:14 schreef Turquaz52 het volgende:
wat is common rail eigelijk, ik heb gehoord dat het een nieuwe circuit is ofzo, waardoor je Diesel ook al niet meer met Benize mag mengen (tegen het bevriezen dan)
en kun je ook ff vertellen wat pompverstuiver techniek is?daar heb ik nooit van gehoord....:$
, jahh ikweet. maar ik mag togg wel vragen ofniet?quote:
Volgens mij is die blauwe I gewoon teruggetuned zodat ie zuiniger is....quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:36 schreef Turquaz52 het volgende:
maar ff terug komen op mn vraag:
en de Blauwe TDI is zuiniger omdat de turbo voor geen flikker uitmaakt opde prestaties maar op het verbruik. omdat de turbo de uitlaat gassen weer terug in de cylinder perst zodat de "onverbrande" diesel weer word verbrand > > > maar zo krijg je toch meer roet en viezigheid in je cyl en heb je tog meer onverbrande diesel dan verbrande??
klopt dit dan????
Ik dacht dat de 110 pk nooit leverbaar was geweest net als jou maar er zijn bepaalde Golf 4's die 110 pk's hebben MET pompverstuiver... Echt weird...quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:40 schreef BadEend19 het volgende:
90 pk en 110 pk tdi zijn nooit leverbaar geweest met pompverstuiver.
Correctie: V10 tdi is ook pompverstuiver alleen de 3.0 tdi die op de touareg en pheaton leverbaar is is commonrail. (komt van audi af)
http://users.skynet.be/fa329618/TDI.htm
Aparte ontwikkeling...quote:De toekomst brengt nog heel wat nieuws voor VW. Zo komt er een 2.0 TDI 88pk, ter vervanging van de 1.9 TDI 90pk. Een 2.0 TDI met ongeveer 102pk komt ook, als vervanging van de 1.9 TDI 105pk.
Dat dacht ik dus mooi niet, er zijn nog steeds hele volksstammen die geilen op VW's (over smaak valt niet te twisten, motte ze zelf wete dus).quote:Op woensdag 7 juni 2006 01:25 schreef K33T het volgende:
Idd, volgens mij zitten ze bij VAG alleen maar wat beetje te lanterfanten.
Het is net als Postbank, vroeger een 'volkse' bank. Nu verguisd vanwege matige bediening/service in vergelijking met andere banken. En ik verwacht dat hetzelfde gaat gebeuren met VW. Ze hebben nog steeds klanten die een VW blijven kopen, al was het maar omdat ze vroeger een VW hadden.
Toch denk ik dat het merk later zal sterven, omdat ze allemaal 'mwoah' zijn, niet exclusief, zet geen prestaties neer, is niet voordelig, is niet bepaald supermooi, etc. etc.
90 Pk TDI pomperverstuiver zit nu in de Golf 5quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:40 schreef BadEend19 het volgende:
90 pk en 110 pk tdi zijn nooit leverbaar geweest met pompverstuiver.
Correctie: V10 tdi is ook pompverstuiver alleen de 3.0 tdi die op de touareg en pheaton leverbaar is is commonrail. (komt van audi af)
http://users.skynet.be/fa329618/TDI.htm
en dan chippen + open uitlaatsysteem en catvervangerquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:08 schreef BroesWillems het volgende:
een echte full red TDI heeft 174pk....![]()
T5!
Dit klopt niet, de turbo zorgt er niet voor dat de uitlaatgassen in de cilinder terug komen, dit doet de EGR-klep (van Exhaust Gas Recirculation). De turbo zorgt er bij de blauwe I voor dat alle diesel verbrandt, omdat er meer lucht in de cilinder wordt gepompt in vergelijking met een NA-diesel (Naturally Aspirated, zonder drukvulling dus). Er wordt dus niet meer brandstof ingespoten, wat bij de rode I-tjes wel het geval is. Die hebben ook meer turbodruk (meer lucht, dus kan meer diesel verbranden).quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:36 schreef Turquaz52 het volgende:
maar ff terug komen op mn vraag:
en de Blauwe TDI is zuiniger omdat de turbo voor geen flikker uitmaakt opde prestaties maar op het verbruik. omdat de turbo de uitlaat gassen weer terug in de cylinder perst zodat de "onverbrande" diesel weer word verbrand > > > maar zo krijg je toch meer roet en viezigheid in je cyl en heb je tog meer onverbrande diesel dan verbrande??
klopt dit dan????
Ik heb een Polo uit 2002 met op de achterklep een T rode DI.quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:51 schreef aKra het volgende:
Rode DI en pompverstuiver op een Polo is 75PK
3 cilinder powerrr!
quote:Op woensdag 7 juni 2006 01:38 schreef yup het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus mooi niet, er zijn nog steeds hele volksstammen die geilen op VW's (over smaak valt niet te twisten, motte ze zelf wete dus).
Die letters zijn statusletters, hoe meer rood hoe meer status je hebtquote:Op woensdag 7 juni 2006 17:49 schreef Repeat het volgende:
Gelukkig hebben ze het simpel gehouden bij VW idd.
Zet dan gewoon TDI erop, in het zilver, en ga niet lomp doen met die kleurtjes, of doen ze dat voor die huisvaders die kunnen patsen met hun 105 pk rode I bij hun buurman die een 100 pk zilveren I heeft
en hoe stoerder je bentquote:Op woensdag 7 juni 2006 18:07 schreef yup het volgende:
[..]
Die letters zijn statusletters, hoe meer rood hoe meer status je hebt
waar heb jij last van? als ik de PTA vervuil, waar bemoei jij er dan mee? daar heb je tegewoordig modderators voor, dus doeiiquote:Op woensdag 7 juni 2006 23:14 schreef K33T het volgende:
Hé Turquaz52, je bevuilt heel PTA met je stompzinnige reacties.
Ga toch ergens anders heen, bv www.superdudes.nl > cars.
Nogmaals, ik...heb...last...van....jou...quote:
Omdat er meerdere mensen PTA ook lezen. En die zitten natuurlijk niet op zulke reacties zoals deze:quote:als ik de PTA vervuil, waar bemoei jij er dan mee?
te wachten.quote:
Aparte redenatie hou je dan op na.quote:daar heb je tegewoordig modderators voor, dus doeii![]()
maar wat heeftquote:Op donderdag 8 juni 2006 02:28 schreef K33T het volgende:
[..]
Nogmaals, ik...heb...last...van....jou...
[..]
Omdat er meerdere mensen PTA ook lezen. En die zitten natuurlijk niet op zulke reacties zoals deze:
[..]
te wachten.
[..]
Aparte redenatie hou je dan op na.
Dus kan ik jou lekker gaan uitschelden, en zeg maar, jodenvergelijkingen erbij gaan betrekken. Allemaal onder het mom van: "Ach, er zijn ook modderators hier, dus wat geeft het"....
hoezo dat dan??quote:Op donderdag 8 juni 2006 07:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De echte TDI rijder haalt al die letters er gewoon af
Daarmee laat je als TDI rijder zien dat je boven dat 'mijne heeft meer power dan de jouwe' Golfjes-Sjonnie gedrag staatquote:
Ik heb er één waar drie rooie letters bij zaten, maar die heb ik er voor de aflevering al af laten halen. Niks status; wel errug lekker rijden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:07 schreef yup het volgende:
[..]
Die letters zijn statusletters, hoe meer rood hoe meer status je hebt
90 pk tdi is dus wel leverbaar met PD, maar de 110 pk tdi niet zoals ik al zei en uit het overzicht op bovenstaande site blijkt!quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:35 schreef Gunner het volgende:
Er is heel wat verwarring omtrent emblemen etc.
Check deze PDF, staat het allemaal keurig in.
http://www.tdiclub.nl/ftpacces/pdf-files/TDI-emblemen-vw.pdf
Voor zover ik weet is dit het meest complete overzicht, iig voor VW
Volkswagen Sharan, Ford Galaxy en Seat Alhambra zijn allemaal hetzelfde. Alleen de uiterlijk is iets anders etc. motoren enzo allemaal zelfde.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:49 schreef Turquaz52 het volgende:
Ford heeft dat ook, mijn oom bijv. hij heeft een Galaxy Full Rood TDI Automaat (waar je zelf ook mee kunt schakelen), maar nooit een galaxy met 2 of 1 rode letter gezien!
wist het welquote:Op maandag 12 juni 2006 23:10 schreef yup het volgende:
[..]
Volkswagen Sharan, Ford Galaxy en Seat Alhambra zijn allemaal hetzelfde. Alleen de uiterlijk is iets anders etc. motoren enzo allemaal zelfde.
Vandaar dat er TDi op staat. motor is ook een TDi van VW.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |