die hebben we toch al, sort-off ?quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:18 schreef Triggershot het volgende:
Moeten we dan een moraalfilosofie volgen die grenzen stelt aan ethisch onverantwoorde dingen waar we ons niet mogen betreden zoals het klonen etc?
nope, absoluut geen SF, net zoals jules verne gelijk kreeg, george orwell al bijna gelijk heeft zo zal de cyber-punk-sf van greg bear ook wel waarheid worden (plugje in je achterhoofd en zo)quote:Ik bedoel de technologie groeit sneller en idd in de laatste 100 jaar hebben we dingen ontwikkeld die we voorheen onmogelijk achten, nu willen ze een chip in je paspoort plaatsen, is het werkelijk science fiction als je zou denken dat ze over 50 jaar een chip in ieder burger gaan plaatsen een soort van herkennings id/ GPS ding.
denk het wel, het is nl aan de amsterdamse bevolking voorgelegd voor deze proef werdt doorgevoerd en om te beginnen was het draagvlak zelfs groter als dat het nu nog isquote:Want ik vraag me af als Cohen bij de verkiezingen van 2003 met soortgelijke plannen zou komen toen hij werd voorgedragen als premier voor pvda dan weer zoveel zetels zou halen en toen is gebeurt?
Komt dat niet voornamelijk door de Christelijke Bush die het niet zo zeer op klinen heeft? Zoja, was als er dan een Rael aanhanger wordt gekozen in de VS, dan vraag ik me af in hoeverre de administratie het nog zal tegenwerken van het witte huis? Idee is goed, maar referendum van het Europese grondwet heeft weer eens aangetoond dat we alleen in een democratie leven wanneer het ze ten goede uitkomt, grondwetn word tot wel door onze strot gedouwd.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:45 schreef moussie het volgende:
[..]
die hebben we toch al, sort-off ?
alleen zou dat systeem wat mij betreft ook eens in de revisie mogen .. volksreferenda zouden daarvoor bij uitstek geschikt zijn .. niet alleen omdat het dan een waarlijk democratisch besluit krijgt maar omdat je ook de maatschappelijke discussie cq het algemene sociale bewustzijn stimuleert
Dan zijn we echt zo ver de grens over dat we de grens niet eens meer kunnen zien.quote:nope, absoluut geen SF, net zoals jules verne gelijk kreeg, george orwell al bijna gelijk heeft zo zal de cyber-punk-sf van greg bear ook wel waarheid worden (plugje in je achterhoofd en zo)
Maar in hoeverre is de amsterdamse bevolking een reflectie van heel Nederland dan?quote:denk het wel, het is nl aan de amsterdamse bevolking voorgelegd voor deze proef werdt doorgevoerd en om te beginnen was het draagvlak zelfs groter als dat het nu nog is
hmz, ik denk dat je je daarover voorlopig je hoofd niet hoefd te breken met al die enge christenenfundi's daar .. zolang je de bevolking kan afleiden met modderslingeren naar homo's, prostitutie, abortus of euthanasie zal dat nog niet eens echt aan de orde komenquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:51 schreef Triggershot het volgende:
Komt dat niet voornamelijk door de Christelijke Bush die het niet zo zeer op klinen heeft? Zoja, was als er dan een Rael aanhanger wordt gekozen in de VS, dan vraag ik me af in hoeverre de administratie het nog zal tegenwerken van het witte huis?
we zijn het niet gewend .. maar kijk bvb naar zwitserland, daar is het heel normaal onderdeel van het democratisch proces en het werkt als een tierelierquote:Idee is goed, maar referendum van het Europese grondwet heeft weer eens aangetoond dat we alleen in een democratie leven wanneer het ze ten goede uitkomt, grondwetn word tot wel door onze strot gedouwd.
hehe .. mensen worden blijkbaar pas wakker als je aan hun lijf zit waar ze het kunnen voelen, zoals oa dit topic duidelijk maakt want om digitale integriteitsschending maakt niemand zich druk, dus ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopenquote:Dan zijn we echt zo ver de grens over dat we de grens niet eens meer kunnen zien.![]()
tja, dit hele preventief fouilleren is in eerste instantie een puur amsterdams gebeuren zover ik weet, d'r begonnen alleen meteen wat mensen te gillen dat dat wel landelijk ingevoerd zou mogen wordenquote:Maar in hoeverre is de amsterdamse bevolking een reflectie van heel Nederland dan?
Laten we dat maar hopen, dat het er niet op aan komtquote:Op woensdag 7 juni 2006 15:41 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, ik denk dat je je daarover voorlopig je hoofd niet hoefd te breken met al die enge christenenfundi's daar .. zolang je de bevolking kan afleiden met modderslingeren naar homo's, prostitutie, abortus of euthanasie zal dat nog niet eens echt aan de orde komen
Heeft dat niet deels te maken met neutraliteit van Zwitserland? Geen dwingende verborgen propagandamachine die je sprookes verteld dat je in het hof van eden gaat wonen als je voor een europees grondwet stemt?quote:we zijn het niet gewend .. maar kijk bvb naar zwitserland, daar is het heel normaal onderdeel van het democratisch proces en het werkt als een tierelier
Maar denk je dan niet dat en 2e 11 september een trigger zal zijn en veel morale gewoonten achterwege zal laten uit angst voor een grote bedreigingen en gevaren en dat veel wetten zomaar worden doorgevoerd zonder naar de mening van het volk te luisteren, met als jouw voorbeeld te nemen, ouders is overheid en het meisje, het volk?quote:hehe .. mensen worden blijkbaar pas wakker als je aan hun lijf zit waar ze het kunnen voelen, zoals oa dit topic duidelijk maakt want om digitale integriteitsschending maakt niemand zich druk, dus ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen
Ik zag een uitzending hierover een tijdje terug waarin een amerikaans meisje haar ouders aanklaagde, zij wou die chip niet en haar ouders wel .. de rechterlijke uitspraak heeft het meisje in het gelijk gesteld ondanks de (terechte) angsten van de ouders ivm ontvoering ed, het constant controlleerbaar zijn geeft een te grote psychologische druk
Ja, maar amsterdam is niet zomaar een stad van NL het is de hoofdstad en naar mijn mening zal het na succes op landelijk niveau niet veel achter blijven.quote:tja, dit hele preventief fouilleren is in eerste instantie een puur amsterdams gebeuren zover ik weet, d'r begonnen alleen meteen wat mensen te gillen dat dat wel landelijk ingevoerd zou mogen worden
Zo een manier van peilen klinkt wel positiever inderdaadquote:ik denk dan ook dat je zoiets niet landelijk kan beslissen maar per gemeente moet bekijken .. voor sommige gebieden in de randstad lijkt het me zeer zinvol maar dat is aan de mensen die daar wonen om te beslissen, hun moeten daar op straat lopen, ikke niet ..
maar voor zoiets zou dus bvb een plaatselijk referendum goed zijn .. vindt U het goed als er in U wijk blablabla .. en dat dan eens in het half jaar of zo, even stemmetje uitbrengen in de bieb, kost bijna niks, stemmen zijn zo geteld en altijd actueel beleid afgestemd op de behoefte van het moment
ze doen het al jaren zo en over van alles en nog wat .. imho kan je dat ene referendum hier absoluut niet vergelijken met wat hun daar structureel doen ..quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:49 schreef Triggershot het volgende:
Heeft dat niet deels te maken met neutraliteit van Zwitserland? Geen dwingende verborgen propagandamachine die je sprookes verteld dat je in het hof van eden gaat wonen als je voor een europees grondwet stemt?
duivel's advokaat met worse case scenario .. yup, uiteraard ben ik bang voor de spreekwoordelijke vlam in de pan en ik realiseer veel te goed dat we heel dicht tegen de grens aanhangen ..quote:Maar denk je dan niet dat en 2e 11 september een trigger zal zijn en veel morale gewoonten achterwege zal laten uit angst voor een grote bedreigingen en gevaren en dat veel wetten zomaar worden doorgevoerd zonder naar de mening van het volk te luisteren, met als jouw voorbeeld te nemen, ouders is overheid en het meisje, het volk?
en zou de veiligheid in sommige gebieden zeker ten goede komen .. maar preventief fouilleren zonder toestemming vooraf op landelijk niveau slaat nergens op (preventief fouileeren in een of ander gehucht in Drenthe, zie je het voor je ?) en over dat soort onderscheid blijven maken moeten we heel goed wakenquote:Ja, maar amsterdam is niet zomaar een stad van NL het is de hoofdstad en naar mijn mening zal het na succes op landelijk niveau niet veel achter blijven.
Maar er is toch genoeg brede discussies gevoerd over het Europese grondwet etc?quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:16 schreef moussie het volgende:
[..]
ze doen het al jaren zo en over van alles en nog wat .. imho kan je dat ene referendum hier absoluut niet vergelijken met wat hun daar structureel doen ..
nieuw beleid aangaande buitenlandse werknemers .. hoppa, referendum, maar dan met een echte brede maatschappelijk discussie waar alle voors en tegens ruim aan de orde komen .. die laten zich zo gauw niet in de maling nemen door wat populistisch gewauwel dat vanzelf wel waar wordt als je het maar vaak genoeg herhaald
hehe .. nou leek die "brede discussie" bij vlagen meer op een eindeloos herhalen van standpunten dan op een inhoudelijke discussie maar allez .. voor nederlandse begrippen een brede discussiequote:Op woensdag 7 juni 2006 16:41 schreef Triggershot het volgende:
Maar er is toch genoeg brede discussies gevoerd over het Europese grondwet etc?
Alle partijen op een enkele uitzondering na, wou je bijna dwingen te stemmen op ja, ze hadden er notabene een voetbalwedstrijd voor georganiseerd die diende als "propaganda", tjsaah als je er geen argumenten voor hebt?
Ik zag wel eens mensen lopen met een wit politieshirt, maar dan in plaats van 'Politie' 'Corruptie'quote:Op donderdag 8 juni 2006 18:28 schreef Hallulama het volgende:
Jongen (17) laat afkeer politie blijken
NIEUWKUIJK - Een 17-jarige inwoner uit Heusden heeft de politie beledigd door een jas te dragen daarop aan de voor- en achterzijde een politielogo. Naast dat logo was een poppetje afgebeeld, die over dat logo stond te plassen.
De politie kon de grap niet waarderen en heeft de jas in beslag genomen en tegen de jongen proces-verbaal opgemaakt. Volgens de jongen had hij de jas voor zestig euro via internet gekocht. Het is niet de eerste keer dat een dergelijke jas wordt aangetroffen. In Drunen werd in april een soortgelijke jas in beslag genomen.
Pigs ! Fascists !![]()
[afbeelding]
Nee, even serieus, geen geouwehoer, de politie is best okay.
quote:ANP
AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank (DNB) was ervan op de hoogte dat de Amerikaanse inlichtingendienst CIA al bijna vijf jaar het internationale betalingsverkeer volgt en daarbij toegang heeft tot een centraal bestand van internationale financiële overboekingen. Dat liet een woordvoerder van de toezichthouder van de Nederlandse banken zaterdag weten.
Diverse Amerikaanse kranten meldden vrijdag dat de regering-Bush kort na de aanslagen van 11 september 2001 in New York en Washington een project in gang zette dat tot doel had het internationale betalingsverkeer nauwlettend te volgen. Het project maakte deel uit van de strijd van de Amerikanen tegen het internationaal terrorisme. Het zou onder meer hebben geleid tot de aanhouding van een belangrijk Al-Qaeda-lid in Zuidoost-Azië.
De Amerikaanse inlichtingendienst benut voor zijn informatie de in Brussel gevestigde internationale organisatie Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication (SWIFT). Deze 'superdatabank' registreert dagelijks miljoenen internationale transacties. Bijna 8000 financiële instellingen uit ruim tweehonderd landen zijn bij SWIFT aangesloten.
De rol van DNB als toezichthouder van SWIFT reikt minder ver dan haar rol als toezichthouder op het Nederlandse bankwezen. Meer in het algemeen stelt de woordvoerder van DNB dat het toezicht bij SWIFT is gericht op ,,het naleven van normen met betrekking tot bedrijfszekerheid en veiligheid''.
De topman van SWIFT, Leonard Schrank, zegt dat zijn organisatie niet anders kon dan meewerken aan dwingende dagvaardingen van het Amerikaanse ministerie van Financiën eind 2001. ,,SWIFT neemt zijn rol als de belangrijke basis voor het internationale financiële systeem erg serieus en werkt mee met autoriteiten om illegaal gebruik van het internationale financiële systeem te voorkomen. Waar vereist, moet SWIFT voldoen aan geldige dagvaardingen'', aldus Schrank in een verklaring op de website van zijn organisatie. De topman zegt dat het Amerikaanse ministerie na de aanslagen een ,,gelimiteerd aantal gegevens'' opeiste.
België stelt een onderzoek in naar het spionageprogramma van de CIA. De Belgische minister van Justitie, Laurette Onkelinx, heeft de Belgische staatsveiligheidsdienst en de CFI, een instantie die gaat over verdachte financiële verrichtingen, opdracht gegeven om te onderzoeken of ,,alles in overeenstemming met de Belgische wet is verlopen'', aldus een woordvoerster. Onkelinx zelf wist niets van het spionageprogramma af, zo liet zij via haar zegsvrouw weten.
wat is de oude manier?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Geld storten op de rekeningen van islamitische liefdadigheidsinstellingen in het buitenland zal dus wat moeilijk worden de komende tijd. Dan maar op de oude manier.
hehequote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Daar hebben we het over MSN wel over tijdens een secure verbinding
pas op je woorden, er wordt niet op de man gespeelt op fokquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:07 schreef -scorpione- het volgende:
Stelletje terroristen zijn jullie twee![]()
1 persoon aangehouden in 5 jaar .. wat is dat "meer" ?quote:Het zou onder meer hebben geleid tot de aanhouding van een belangrijk Al-Qaeda-lid in Zuidoost-Azië.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |