De spermabank.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:37 schreef Megumi het volgende:
Flauwekul dit. Wie levert er bijvoorbeeld het sperma.
Tja...in plaats van er een prijskaartje aan te hangen, zou men zich ook achter zijn oren mogen krabben hoe het toch komt dat ouderschap (niet die zwangerschap, dat snap ik ook) toch elke keer weer vooral op het moedertje neerkomt, qua stress en extra dingen moeten regelen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:30 schreef pluis2111 het volgende:
Uit een onderzoek van het RIVM blijkt dat vrouwen verantwoordelijk voor 60% van de ziektekosten. Dit komt o.a. de zwangerschap, ouder worden en mischien nog wel een paar dingen. Zou het niet eerlijk zijn om dit ook te versleutelen in de ziektekostenpremie?
Hoe bedoel je generaliserend...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:35 schreef Debs het volgende:
En zo ver ik weet zijn mannen juist vaker ziek, die rennen bij een griepje al naar de dokter alsof ze terminaal zijn!![]()
Ik weet niet wat het is maar ik heb het idee dat vrouwen veel vaker naar de huisarts gaan dan de gemiddelde man hoor.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:35 schreef Debs het volgende:
En zo ver ik weet zijn mannen juist vaker ziek, die rennen bij een griepje al naar de dokter alsof ze terminaal zijn!![]()
idd, als wij mannen geen korting krijgen op die verzekering, krijgen vrouwen ook geen korting op de autoverzekering. Wel eerlijk blijven he!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:38 schreef MouseOver het volgende:
Goed idee. Ze houden immers toch geld over van de autopremie.
Helemaal mee eens. Lijkt me niet een prettige ervaring, heb het al eens van dichtbij meegemaakt namelijk. Chapeau voor de vrouwenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:34 schreef Syll het volgende:
Zou het dan ook niet eerlijk zijn wanneer mannen vanaf nu aan konden gaan bevallen? e.d.
Puist? Uitknijpen met speciale uitknijper en nadeppen met reinigende tonic. Mannen gaan naar de dokter.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:09 schreef maduropa het volgende:
60%,
da's toch niet zo wereldschokkend?
had eerder de gouden 20-80 regel gedacht.
Last van een jeukend gevoel, mannen gaan eindelijk onder de douche, vrouwen naar de dokter.
Buikpijn en misselijk, mannen drinken de volgende keer weer net zo veel, vrouwen gaan naar de dokter.
De R zit weer in de maand, mannen slaan een kratje extra in, vrouwen naar de doktor
Moet ik doorgaan.?
Wanneer komt er een oude lullen en een psychische lemming topic.quote:Teletekst di 06 jun
Psychoziektes grootste zorgpost
` Van alle uitgaven aan gezondheidszorg
gaat 22% naar psychische stoornissen.
Het gaat om dementie,psychische ziektes
en verstandelijke handicaps.Die vormen
veruit de grootste kostenpost in de
zorg,blijkt uit onderzoek van het RIVM.
Aan psychische stoornissen werd in 2003
12,6 miljard euro uitgegeven.Dat is
meer dan twee keer zoveel als de kosten
voor hart- en vaatziektes.
Van alle zorguitgaven wordt 58% besteed
aan vrouwen.Dit komt vooral doordat zij
gemiddeld ouder worden.41% van alle
uitgaven is bedoeld voor 65-plussers.
44% wordt uitgegeven voor mensen tussen
25 en 65 jaar.
waarom betaal je dan nog premie? Dan kun je net zo goed zelf gaan sparen...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:40 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Of nog eerlijker: je betaalt jaarlijks precies zoveel premie als je aan kosten maakt!
Dit is inderdaad reden voor een flinke korting! Dit zijn namelijk allemaal factoren waardoor mannen minder oud worden en dus minder kosten.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Puist? Uitknijpen met speciale uitknijper en nadeppen met reinigende tonic. Mannen gaan naar de dokter.
Keelpijn? Keelsnoepje. Mama's mogen nooit ziek zijn namelijk. Mannen gaan naar de dokter.
Serieus, ik zie het precies andersom in mijn omgeving. Mannen zijn pieperds. Vraag het elke huisarts. Vrouwen zien ze pas als het gezwel door de huid heenbarst. Mannen worden al hysterisch van een bultje in de buurt van de balzak, want Lance Armstrong...
Overigens kunnen we de mannen ook een bonus op hun premie geven voor:
-meer roken
-vaker hart- en vaatziekten
-meer drinken
-achterlijk rijgedrag
-grotere kans om dader of slachtoffer te worden van agressie
Maar neeh, een compleet natuurlijk verschijnsel als zwangerschap, dát moet meteen de kop ingedrukt worden. Met geld. Wat denken die (baar)moeders wel niet !?![]()
Wie betaalt dat eten?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:49 schreef Viviann het volgende:
oke vrouwen kostten dan mischien meer geld voor ziektes enzo maar misschien kostten mannen wel meer als je het anders bekijkt (eten etsetera)
Idd. Eerst een zorgstelsel opzetten zodat mensen gemiddeld ouder worden, en dan diezelfde mensen die je over de 65+grens hebt gesleept extra laten betalen omdat ze zo oud zijn...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:43 schreef Basp1 het volgende:
Dit topic is waarschijnlijk gebaseerd op het volgende nieuwsbericht :
[..]
Wanneer komt er een oude lullen en een psychische lemming topic.
Waar kan ik de eet verzekering afsluiten.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:49 schreef Viviann het volgende:
oke vrouwen kostten dan mischien meer geld voor ziektes enzo maar misschien kostten mannen wel meer als je het anders bekijkt (eten etsetera)
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar kan ik de eet verzekering afsluiten.![]()
Gaat me wat worden als je je eten uit je zorgpremie moet betalen..quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:49 schreef Viviann het volgende:
Behalve de pensionadas in landen die opeens minder premie hoeven te gaan betalen om dat de zorgkosten ter plekke minder zijn. Maar daar zal dan wel weer een goede lobby achter zitten.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:51 schreef Mwanatabu het volgende:
Bijna iedereen behoort wel tot een risicogroep. Man. vrouw, jongere, allochtoon en vooral: bejaarden. En die zijn wel genoeg genaaid de afgelopen 4 jaar, dunkt me...
Ja, laten we dát doen: achterlijk gedrag belonen! Elke pedagoog kan je de effecten dáárvan uitleggen: nóg meer achterlijk gedrag!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:48 schreef sociologist het volgende:
[..]
Dit is inderdaad reden voor een flinke korting! Dit zijn namelijk allemaal factoren waardoor mannen minder oud worden en dus minder kosten.![]()
Gewoon na 65 jaar dumpen in minimalistische staatsverzorgingshuizen. En terwijl de gevangenen à 500 euro per dag met hun krent achter de kabeltv zitten, kwijnen die oude mensjes dan vanzelf wel weg. Probleem opgelost!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Behalve de pensionadas in landen die opeens minder premie hoeven te gaan betalen om dat de zorgkosten ter plekke minder zijn. Maar daar zal dan wel weer een goede lobby achter zitten.
Wellicht achterlijk gedrag, maar het kost dus uiteindelijk wel minder. Dus dat jij vindt dat mannen meer premie moeten betalen slaat met de redenering die jij geeft nergens opquote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, laten we dát doen: achterlijk gedrag belonen! Elke pedagoog kan je de effecten dáárvan uitleggen: nóg meer achterlijk gedrag!![]()
En die vrouwen maar gesponsorde holenmensjes baren...aanpakken die hap!
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:30 schreef pluis2111 het volgende:
Uit een onderzoek van het RIVM blijkt dat vrouwen verantwoordelijk voor 60% van de ziektekosten. Dit komt o.a. de zwangerschap, ouder worden en mischien nog wel een paar dingen. Zou het niet eerlijk zijn om dit ook te versleutelen in de ziektekostenpremie?
Dat dus.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:10 schreef Stali het volgende:
Vrouwen moeten gewoon het land uit gezet worden.
Bah, stelletje uitvreters zijn het..
Maar als we zo zouden doorredeneren is het natuurlijk helemaal vreemd dat de overheid veel ongezonde dingen probeerd te verbieden of in ieder geval ongezond gedrag probeerd te verminderen. Ze zouden dan juist ook het roken moeten stimuleren.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:04 schreef sociologist het volgende:
[..]
Wellicht achterlijk gedrag, maar het kost dus uiteindelijk wel minder. Dus dat jij vindt dat mannen meer premie moeten betalen slaat met de redenering die jij geeft nergens op![]()
Psies, met verplichte gezinshereniging erachteraan! Alle foklustigen het land uit!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:10 schreef Stali het volgende:
Vrouwen moeten gewoon het land uit gezet worden.
Bah, stelletje uitvreters zijn het..
Van Wikipedia:quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:12 schreef Jarno het volgende:
Hoe is de verhouding mannen/vrouwen eigenlijk? Qua percentages van de bevolking?
"Rookt meer! Voor volk en vaderland!"quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar als we zo zouden doorredeneren is het natuurlijk helemaal vreemd dat de overheid veel ongezonde dingen probeerd te verbieden of in ieder geval ongezond gedrag probeerd te verminderen. Ze zouden dan juist ook het roken moeten stimuleren.
Mijn redenering is het ook niet... Maar ik reageerde omdat haar argumentatie niet logisch is.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar als we zo zouden doorredeneren is het natuurlijk helemaal vreemd dat de overheid veel ongezonde dingen probeerd te verbieden of in ieder geval ongezond gedrag probeerd te verminderen. Ze zouden dan juist ook het roken moeten stimuleren.
En dat zegt een vrouw?quote:achterlijk rijgedrag
Hoe zit dat momenteel eigenlijk. Betaalt, voordat de no-claim verwerkt wordt, iedereen dezelfde premie?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:30 schreef pluis2111 het volgende:
Leuke poging, maar dat zit denk ik al bij die 40% inbegrepen. Als we vrouwen meer zouden laten betalen aan premie, is dat uiteraard uitsluitend omdat ze gemiddeld meer kosten, niet omdat ze specifieke kosten maken, die mannen minder maken. En dus hoeven we ook niet te kijken waar bij mannen de kosten uit zijn opgebouwd.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Puist? Uitknijpen met speciale uitknijper en nadeppen met reinigende tonic. Mannen gaan naar de dokter.
Keelpijn? Keelsnoepje. Mama's mogen nooit ziek zijn namelijk. Mannen gaan naar de dokter.
Serieus, ik zie het precies andersom in mijn omgeving. Mannen zijn pieperds. Vraag het elke huisarts. Vrouwen zien ze pas als het gezwel door de huid heenbarst. Mannen worden al hysterisch van een bultje in de buurt van de balzak, want Lance Armstrong...
Overigens kunnen we de mannen ook een bonus op hun premie geven voor:
-meer roken
-vaker hart- en vaatziekten
-meer drinken
-achterlijk rijgedrag
-grotere kans om dader of slachtoffer te worden van agressie
quote:Maar neeh, een compleet natuurlijk verschijnsel als zwangerschap, dát moet meteen de kop ingedrukt worden. Met geld. Wat denken die (baar)moeders wel niet !?![]()
Opgelost, slotje.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:43 schreef sociologist het volgende:
[..]
waarom betaal je dan nog premie? Dan kun je net zo goed zelf gaan sparen...
Haha, touchée idd. Er zijn twee manier van achterlijk rijden: met 160 op de linkerrijbaan en aan de bumper van je voorloper kleven, onderwijl obscene gebaren makend naar de mensen die je passeert en die naar hun voorhoofd wijzen nav jouw rijgedrag, en met 60 op de rechterrijbaan vastgelijmd zitten en mensen van links *hihihi* voor de zekerheid voorrang geven, onderwijl driftig controlerend of je je wenkbrauwen in de ochtendspits niet scheef getekend hebt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |