abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38582340
Uit een onderzoek van het RIVM blijkt dat vrouwen verantwoordelijk voor 60% van de ziektekosten. Dit komt o.a. de zwangerschap, ouder worden en mischien nog wel een paar dingen. Zou het niet eerlijk zijn om dit ook te versleutelen in de ziektekostenpremie?
pi_38582400
Zou het dan ook niet eerlijk zijn wanneer mannen vanaf nu aan konden gaan bevallen? e.d.
pi_38582413
Dat bevalt me niet zo....
pi_38582421
Dus nu moeten wij extra gaan betalen omdat wij zwanger kunnen worden!
En zo ver ik weet zijn mannen juist vaker ziek, die rennen bij een griepje al naar de dokter alsof ze terminaal zijn!
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:37:27 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38582444
Flauwekul dit. Wie levert er bijvoorbeeld het sperma.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_38582445
Naar de dokter gaan? Ik kan me de laatste keer dat ik er was niet eens meer herinneren.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_38582459
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:37 schreef Megumi het volgende:
Flauwekul dit. Wie levert er bijvoorbeeld het sperma.
De spermabank.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:38:39 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38582465
Goed idee. Ze houden immers toch geld over van de autopremie.
Vampire Romance O+
pi_38582606
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:30 schreef pluis2111 het volgende:
Uit een onderzoek van het RIVM blijkt dat vrouwen verantwoordelijk voor 60% van de ziektekosten. Dit komt o.a. de zwangerschap, ouder worden en mischien nog wel een paar dingen. Zou het niet eerlijk zijn om dit ook te versleutelen in de ziektekostenpremie?
Tja...in plaats van er een prijskaartje aan te hangen, zou men zich ook achter zijn oren mogen krabben hoe het toch komt dat ouderschap (niet die zwangerschap, dat snap ik ook) toch elke keer weer vooral op het moedertje neerkomt, qua stress en extra dingen moeten regelen.
En in plaats van dit te verwerken in de ziektekostenpremie zou men zich ook eens kunnen beseffen wat er allemaal in elkaar zou storten als de moeders zich ineens afzijdig gingen houden. Kind ziek? Prima, doe jij maar. Maar ik heb een belangrijke vergadering schat. Niks mee te maken, ik heb ook werk. Doeiii. Oh ja, staat het eten op tafel als ik thuiskom? "Lieve schat, het eten staat...in de supermarkt. Trouwens, Pietje is aan de race en Jantje heeft de waterpokken. Miesje heeft wormen. Ga je even langs de nachtapotheek, want ik ga lekker zuipen met de meiden. Kusjes, Marga. "
Verwerk dát maar in je premie
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 juni 2006 @ 08:56:47 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_38582633
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:35 schreef Debs het volgende:
En zo ver ik weet zijn mannen juist vaker ziek, die rennen bij een griepje al naar de dokter alsof ze terminaal zijn!
Hoe bedoel je generaliserend...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_38582772
whehhehe, goed topic. er zitten er meteen een paar flink op de kast...

hopelijk levert dit topic voor die vrouwen niet al te veel stress op, anders hebben we meteen weer meer kosten in het ziektekosten stelsel..
pi_38582786
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:35 schreef Debs het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ik heb het idee dat vrouwen veel vaker naar de huisarts gaan dan de gemiddelde man hoor.
pi_38582804
60%,
da's toch niet zo wereldschokkend?
had eerder de gouden 20-80 regel gedacht.

Last van een jeukend gevoel, mannen gaan eindelijk onder de douche, vrouwen naar de dokter.
Buikpijn en misselijk, mannen drinken de volgende keer weer net zo veel, vrouwen gaan naar de dokter.
De R zit weer in de maand, mannen slaan een kratje extra in, vrouwen naar de doktor
Moet ik doorgaan.?
pi_38583065
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:38 schreef MouseOver het volgende:
Goed idee. Ze houden immers toch geld over van de autopremie.
idd, als wij mannen geen korting krijgen op die verzekering, krijgen vrouwen ook geen korting op de autoverzekering. Wel eerlijk blijven he!
pi_38583091
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:34 schreef Syll het volgende:
Zou het dan ook niet eerlijk zijn wanneer mannen vanaf nu aan konden gaan bevallen? e.d.
Helemaal mee eens. Lijkt me niet een prettige ervaring, heb het al eens van dichtbij meegemaakt namelijk. Chapeau voor de vrouwen
konuşma!, yap!
pi_38583126
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:09 schreef maduropa het volgende:
60%,
da's toch niet zo wereldschokkend?
had eerder de gouden 20-80 regel gedacht.

Last van een jeukend gevoel, mannen gaan eindelijk onder de douche, vrouwen naar de dokter.
Buikpijn en misselijk, mannen drinken de volgende keer weer net zo veel, vrouwen gaan naar de dokter.
De R zit weer in de maand, mannen slaan een kratje extra in, vrouwen naar de doktor
Moet ik doorgaan.?
Puist? Uitknijpen met speciale uitknijper en nadeppen met reinigende tonic. Mannen gaan naar de dokter.
Keelpijn? Keelsnoepje. Mama's mogen nooit ziek zijn namelijk. Mannen gaan naar de dokter.

Serieus, ik zie het precies andersom in mijn omgeving. Mannen zijn pieperds. Vraag het elke huisarts. Vrouwen zien ze pas als het gezwel door de huid heenbarst. Mannen worden al hysterisch van een bultje in de buurt van de balzak, want Lance Armstrong...

Overigens kunnen we de mannen ook een bonus op hun premie geven voor:
-meer roken
-vaker hart- en vaatziekten
-meer drinken
-achterlijk rijgedrag
-grotere kans om dader of slachtoffer te worden van agressie

Maar neeh, een compleet natuurlijk verschijnsel als zwangerschap, dát moet meteen de kop ingedrukt worden. Met geld. Wat denken die (baar)moeders wel niet !?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:40:48 #17
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_38583232
Of nog eerlijker: je betaalt jaarlijks precies zoveel premie als je aan kosten maakt!
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_38583265
Dat vrouwen meer kosten wordt met name veroorzaakt doordat vrouwen gemiddeld genomen ouder worden en dus in hun hele leven meer zorg nodig hebben. Dat vrouwen zwanger worden speelt een minder grote rol in de kosten.
pi_38583273
Dit topic is waarschijnlijk gebaseerd op het volgende nieuwsbericht :
quote:
Teletekst di 06 jun
Psychoziektes grootste zorgpost

` Van alle uitgaven aan gezondheidszorg
gaat 22% naar psychische stoornissen.
Het gaat om dementie,psychische ziektes
en verstandelijke handicaps.Die vormen
veruit de grootste kostenpost in de
zorg,blijkt uit onderzoek van het RIVM.

Aan psychische stoornissen werd in 2003
12,6 miljard euro uitgegeven.Dat is
meer dan twee keer zoveel als de kosten
voor hart- en vaatziektes.

Van alle zorguitgaven wordt 58% besteed
aan vrouwen.Dit komt vooral doordat zij
gemiddeld ouder worden.41% van alle
uitgaven is bedoeld voor 65-plussers.
44% wordt uitgegeven voor mensen tussen
25 en 65 jaar.
Wanneer komt er een oude lullen en een psychische lemming topic.
pi_38583280
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:40 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Of nog eerlijker: je betaalt jaarlijks precies zoveel premie als je aan kosten maakt!
waarom betaal je dan nog premie? Dan kun je net zo goed zelf gaan sparen...
pi_38583373
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Puist? Uitknijpen met speciale uitknijper en nadeppen met reinigende tonic. Mannen gaan naar de dokter.
Keelpijn? Keelsnoepje. Mama's mogen nooit ziek zijn namelijk. Mannen gaan naar de dokter.

Serieus, ik zie het precies andersom in mijn omgeving. Mannen zijn pieperds. Vraag het elke huisarts. Vrouwen zien ze pas als het gezwel door de huid heenbarst. Mannen worden al hysterisch van een bultje in de buurt van de balzak, want Lance Armstrong...

-meer roken
-meer drinken
-achterlijk rijgedrag

Maar neeh, een compleet natuurlijk verschijnsel als zwangerschap, dát moet meteen de kop ingedrukt worden. Met geld. Wat denken die (baar)moeders wel niet !?
Dit is inderdaad reden voor een flinke korting! Dit zijn namelijk allemaal factoren waardoor mannen minder oud worden en dus minder kosten.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:49:41 #22
44159 Viviann
ik ben vivian
pi_38583385
oke vrouwen kostten dan mischien meer geld voor ziektes enzo maar misschien kostten mannen wel meer als je het anders bekijkt (eten etsetera)
im a super-girl
pi_38583412
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:49 schreef Viviann het volgende:
oke vrouwen kostten dan mischien meer geld voor ziektes enzo maar misschien kostten mannen wel meer als je het anders bekijkt (eten etsetera)
Wie betaalt dat eten?
pi_38583413
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:43 schreef Basp1 het volgende:
Dit topic is waarschijnlijk gebaseerd op het volgende nieuwsbericht :
[..]

Wanneer komt er een oude lullen en een psychische lemming topic.
Idd. Eerst een zorgstelsel opzetten zodat mensen gemiddeld ouder worden, en dan diezelfde mensen die je over de 65+grens hebt gesleept extra laten betalen omdat ze zo oud zijn...
En psychisch zieken zijn aanstellers, zit allemaal tussen de oren!

Bijna iedereen behoort wel tot een risicogroep. Man. vrouw, jongere, allochtoon en vooral: bejaarden. En die zijn wel genoeg genaaid de afgelopen 4 jaar, dunkt me...
pi_38583429
quote:
Waar kan ik de eet verzekering afsluiten.
pi_38583449
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar kan ik de eet verzekering afsluiten.
pi_38583468
quote:
Gaat me wat worden als je je eten uit je zorgpremie moet betalen..
pi_38583486
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:51 schreef Mwanatabu het volgende:

Bijna iedereen behoort wel tot een risicogroep. Man. vrouw, jongere, allochtoon en vooral: bejaarden. En die zijn wel genoeg genaaid de afgelopen 4 jaar, dunkt me...
Behalve de pensionadas in landen die opeens minder premie hoeven te gaan betalen om dat de zorgkosten ter plekke minder zijn. Maar daar zal dan wel weer een goede lobby achter zitten.
pi_38583590
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:48 schreef sociologist het volgende:

[..]

Dit is inderdaad reden voor een flinke korting! Dit zijn namelijk allemaal factoren waardoor mannen minder oud worden en dus minder kosten.
Ja, laten we dát doen: achterlijk gedrag belonen! Elke pedagoog kan je de effecten dáárvan uitleggen: nóg meer achterlijk gedrag!

En die vrouwen maar gesponsorde holenmensjes baren...aanpakken die hap!
pi_38583639
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Behalve de pensionadas in landen die opeens minder premie hoeven te gaan betalen om dat de zorgkosten ter plekke minder zijn. Maar daar zal dan wel weer een goede lobby achter zitten.
Gewoon na 65 jaar dumpen in minimalistische staatsverzorgingshuizen. En terwijl de gevangenen à 500 euro per dag met hun krent achter de kabeltv zitten, kwijnen die oude mensjes dan vanzelf wel weg. Probleem opgelost!
pi_38583681
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:00 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, laten we dát doen: achterlijk gedrag belonen! Elke pedagoog kan je de effecten dáárvan uitleggen: nóg meer achterlijk gedrag!

En die vrouwen maar gesponsorde holenmensjes baren...aanpakken die hap!
Wellicht achterlijk gedrag, maar het kost dus uiteindelijk wel minder. Dus dat jij vindt dat mannen meer premie moeten betalen slaat met de redenering die jij geeft nergens op
pi_38583779
Vrouwen moeten meer betalen als ze zwanger worden? Prima, maar mogen ze dat dan wel op de verantwoordelijke verhalen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_38583810
Vrouwen moeten gewoon het land uit gezet worden.
Bah, stelletje uitvreters zijn het. .
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:11:42 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38583827
quote:

Mannen roken meer dan vrouwen. Ik denk dat dit je vraag wel beantwoord?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:12:11 #35
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_38583837
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:10 schreef Stali het volgende:
Dat dus.
.
..
...
....
pi_38583844
Hoe is de verhouding mannen/vrouwen eigenlijk? Qua percentages van de bevolking?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_38583871
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:04 schreef sociologist het volgende:

[..]

Wellicht achterlijk gedrag, maar het kost dus uiteindelijk wel minder. Dus dat jij vindt dat mannen meer premie moeten betalen slaat met de redenering die jij geeft nergens op
Maar als we zo zouden doorredeneren is het natuurlijk helemaal vreemd dat de overheid veel ongezonde dingen probeerd te verbieden of in ieder geval ongezond gedrag probeerd te verminderen. Ze zouden dan juist ook het roken moeten stimuleren.
pi_38583899
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:10 schreef Stali het volgende:
Psies, met verplichte gezinshereniging erachteraan! Alle foklustigen het land uit!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:15:40 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38583905
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:12 schreef Jarno het volgende:
Hoe is de verhouding mannen/vrouwen eigenlijk? Qua percentages van de bevolking?
Van Wikipedia:

De Nederlandse bevolking op 1 januari 2003 bestond uit een totaal van 16.192.582 mensen; 8.015.471 mannen en 8.177.101 vrouwen. Het overschot aan vrouwen bedroeg dus 161.630, dat is 5700 minder dan twee jaar daarvoor en ruim 12.000 minder dan vier jaar daarvoor.

Dus.... ongeveer 49.8% mannen en 50.2% vrouwen.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_38583913
Ik heb diabetes, dus zou ik ook meer moeten betalen; nou ja dat doe ik eigenlijk ook met al mijn aanvullende verzekeringen. Overigens zijn kinderen vaker ziek, dus die moeten ook meer betalen, evenals mensen die in de stad wonen. Of alleen de automobilisten, tenslotte zorgen zij voor mijn slechte gezondheid.... Rokers inderdaad ook meer!

Conclusie: Nee dus.
pi_38583917
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar als we zo zouden doorredeneren is het natuurlijk helemaal vreemd dat de overheid veel ongezonde dingen probeerd te verbieden of in ieder geval ongezond gedrag probeerd te verminderen. Ze zouden dan juist ook het roken moeten stimuleren.
"Rookt meer! Voor volk en vaderland!"
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:18:47 #42
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_38583964
iets met houden
pi_38584153
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn redenering is het ook niet... Maar ik reageerde omdat haar argumentatie niet logisch is.

Maar goed, ik vind geld belangrijk, maar alleen naar het financiele kostenplaatje kijken bij het maken van beleid vind ik erg kortzichtig. Gezondheidszorg mag naar mijn idee ook best wel wat kosten Het is een investering in mensen. En mensen zijn uiteindelijk toch het belangrijkst.

[ Bericht 5% gewijzigd door sociologist op 06-06-2006 10:38:57 ]
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:33:33 #44
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_38584273
quote:
achterlijk rijgedrag
En dat zegt een vrouw?
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_38584282
quote:
Hoe zit dat momenteel eigenlijk. Betaalt, voordat de no-claim verwerkt wordt, iedereen dezelfde premie?
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

-meer roken
-meer drinken
-achterlijk rijgedrag
Leuke poging, maar dat zit denk ik al bij die 40% inbegrepen. Als we vrouwen meer zouden laten betalen aan premie, is dat uiteraard uitsluitend omdat ze gemiddeld meer kosten, niet omdat ze specifieke kosten maken, die mannen minder maken. En dus hoeven we ook niet te kijken waar bij mannen de kosten uit zijn opgebouwd.

Dat mannen bijvoorbeeld bij verzekering tegen schade bij autorijden meer premie betalen is ook simpelweg omdat ze gemiddeld meer kosten, niet omdat ze slechter aurorijden. Hoe die extra kosten tot stand komen (meer rijden) is niet relevant. Wat relevant is, is dat ze gemiddeld meer schade maken.

Overigens vind ik zelf dat bij ziektekostenverzekering geen premie naar verwachte kosten moet worden geheven. Dit in tegenstelling tot vrijwel alle andere verzekeringen waar ik dat wél logisch zou vinden. Verschil met andere verzekeringen is gewoon dat bij zorg mensen vaak niet ergens voor gekozen hebben. Als ik het er niet mee eens ben dat ik om auto te mogen rijden meer geld aan verzekeringen kwijt ben, kan ik er in principe nog voor kiezen om geen auto te nemen, nooit auto te rijden en geen premies te betalen.

Veel schade aan aan ons lichaam ontstaat echter niet door het nemen van een risico. Ouderdom en de kosten die ermee gepaard gaan overkomen je gewoon. Blessures zijn ook een goed voorbeeld. Natuurlijk raken mensen minder snel geblesseerd als ze niet sporten. Maar niet sporten is ook weer ongezond.
quote:
pi_38584537
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:43 schreef sociologist het volgende:

[..]

waarom betaal je dan nog premie? Dan kun je net zo goed zelf gaan sparen...
Opgelost, slotje.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_38586221
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:33 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

En dat zegt een vrouw?
Haha, touchée idd. Er zijn twee manier van achterlijk rijden: met 160 op de linkerrijbaan en aan de bumper van je voorloper kleven, onderwijl obscene gebaren makend naar de mensen die je passeert en die naar hun voorhoofd wijzen nav jouw rijgedrag, en met 60 op de rechterrijbaan vastgelijmd zitten en mensen van links *hihihi* voor de zekerheid voorrang geven, onderwijl driftig controlerend of je je wenkbrauwen in de ochtendspits niet scheef getekend hebt.
pi_38597595
Slaat nergens op dat vrouwen dan meer moeten betalen!, vrouwen hebben nou het nou eenmaal moeilijker dan mannen (fysiek) , en het is gelul dat mannen eerder naar de dokter gaan... vrouwen voelen het namelijk sneller dan mannen(dat is onderzocht) mannen kunnen beter tegen hoofdpijn en dergelijken...
das
pi_38599743
Graag ook alle vrouwen van de scholen schoppen, want ze maken daar wel allemaal gebruik van, maar ze betalen het niet terug middels de belastingen. En nu we het toch over belastingen hebben: vrouwen mogen nog maar aanspraak maken op de sociale middelen naar rato van betalen, dat zal ongeveer 20% zijn gok ik zo.
pi_38599850
Vrouwen kosten altijd veel geld.
Ze halen je zo de beurs leeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')