abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38576152
Mensen,

Na alweer een crash, langzame internetverbinding en algemene snelheisverlies op mijn PC heb ik van het weekend Windows er maar weer eens opnieuw opgezet....

Alles loopt nu weer naar behoren en dus snel....kortom zoals het moet....
Iemand nog tips hoe dit zo te houden??? Want om nu elke maand weer alles opnieuw te installen heb ik ook geen zin in....

Tips, proggies etc etc alles is welkom !
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_38576259
misschien juist wat minder proggies
PS4 online: micro_nl
pi_38576855
Gebruik ze toch niet allemaal op dezelfde tijd
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_38578124
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:54 schreef RoaRRR het volgende:
Mensen,

Na alweer een crash, langzame internetverbinding en algemene snelheisverlies op mijn PC heb ik van het weekend Windows er maar weer eens opnieuw opgezet....

Alles loopt nu weer naar behoren en dus snel....kortom zoals het moet....
Iemand nog tips hoe dit zo te houden??? Want om nu elke maand weer alles opnieuw te installen heb ik ook geen zin in....

Tips, proggies etc etc alles is welkom !
Ik zou bijv ubuntu kunnen adviseren maar als het je lukt om binnen 1 maand een windows installatie te verkloten zal je dat ongetwijfeld ook met een ander OS lukken

Tips:
- zorg voor een goede security: alle patches op tijd installeren, goede firewall, goede virus/spyware scanners
- tijdens dagelijks gebruik: werk nooit als administrator, maar maak een useraccount aan met *beperkte* rechten. Werk alleen als admin als je ook daadwerkelijk iets wil installeren ofzo, daarna uitloggen.
- gebruik een veilige browser, dus NIET internet explorer maar firefox, opera of mozilla, zorg dat je altijd de laatste versie hebt
- niet teveel applicaties installeren, zorg dat je niet gebruikte programma's netjes via de juiste weg deinstalleert (dus via add/remove programs, niet door de map weg te flikkeren) en zorg er ook voor dat er zo min mogelijk programma's opstarten als je de pc aanzet
- weet wat je downloadt, waar je op klikt, wat je installeert, kortom weet wat je doet en waar je mee bezig bent
Unox, the worst operating system.
pi_38583098
Zo af en toe de boel opruimen wil ook helpen.
zoals een schijfopruiming en een defragmentatie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 juni 2006 @ 09:33:43 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_38583133
Maak een image van je systeem zoals die nu is.
Wanneer hij weer traag gaat worden zet je die image terug en heb je weer een lekker snel systeem binnen een paar min...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_38583135
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:49 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik zou bijv ubuntu kunnen adviseren maar als het je lukt om binnen 1 maand een windows installatie te verkloten zal je dat ongetwijfeld ook met een ander OS lukken

Tips:
- - gebruik een veilige browser, dus NIET internet explorer maar firefox, opera of mozilla, zorg dat je altijd de laatste versie hebt
[/b]
veel van mijn maten draaien firefox en hebben altijd kut problemen met hun PC.. Ik draai altijd IE en heb gewoon geen problemen.. het zit allemaal achter je oren..
pi_38583137
Ik maak gebruik van Tune-Up Utilities, Norton Internet Security en Ad-Aware..

Dit houd mijn pc soepel en snel .. En zoals hierboven staat aangegeven, goed uitkijken wat je download en op wat voor sites je gaat kijken (xxx enz. )

En misschien, is meer geheugen ook een aanrader
It's Nice To Be Important, But It's More Important To Be Nice!
pi_38583428
quote:
Norton Internet Security
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:54:48 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38583471
Op deze site vindt je veel tools om je systeem te bewaken en onderhouden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:55:34 #11
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_38583488
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:33 schreef heus het volgende:

[..]
het zit allemaal achter je oren..
Waar?

On Topic: Maak gewoon een image van een goed werkend windows systeem en restore die als je bak traag wordt. Als je een hoop software hebt geupdate en zo, maak een nieuwe image etc. scheelt je een hoop werk
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_38583552
XP installeren, Office installeren (als je dat gebruikt), image maken.
Zo weinig mogelijk rommel installeren, alleen dat wat je echt nodig hebt.
Dan houdt je pc het wel een maand of vier vol voordat 'ie weer langzaam wordt.
Is weinig aan te doen.
Wat ook wel eens wil helpen: tijdelijke (internet-) bestanden wegdonderen. Off-line bestanden op netwerk ook, voor zover van toepassing.
Geen virusscanner draaien, gewoon op je tellen passen. Eens in de maand even op de site van McAfee (geloof ik) een gratis scan draaien.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:15:39 #13
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_38585289
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:58 schreef Henk-Jan het volgende:
Geen virusscanner draaien
Dit is wel de slechtste tip die je maar kan voorstellen. Okee, met alle patches goed geinstalleerd heb je minder kans op een virus, maar het risico blijft aanwezig. Mijn virusscanner heeft al een aantal keer wat moeten tegenhouden bij het normaal surfen, sommige vage websites willen nog wel eens van die troep meesturen met hun webpagina.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_38585464
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:33 schreef heus het volgende:

[..]

veel van mijn maten draaien firefox en hebben altijd kut problemen met hun PC.. Ik draai altijd IE en heb gewoon geen problemen.. het zit allemaal achter je oren..
dat kan ik beamen, hier IE en nooit problemen...
pi_38585536
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:15 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dit is wel de slechtste tip die je maar kan voorstellen. Okee, met alle patches goed geinstalleerd heb je minder kans op een virus, maar het risico blijft aanwezig. Mijn virusscanner heeft al een aantal keer wat moeten tegenhouden bij het normaal surfen, sommige vage websites willen nog wel eens van die troep meesturen met hun webpagina.
Ik draai ook geen anti virus en anti spyware shit. Enige wat ik gebruik is een non-ie browser, een router en gezond verstand.
pi_38585606
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:26 schreef magnifor het volgende:

[..]

Ik draai ook geen anti virus en anti spyware shit. Enige wat ik gebruik is een non-ie browser, een router en gezond verstand.
ik doe het net iets anders
geen AV geen Anti spyware:
goed gevulde host file, Router en gezond verstand
pi_38585641
Een goed gevulde hostfile is idd een goede. Moet ik ook eens doen. Welke lijst gebruik jij?

Heb deze gevonden:

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.txt

[ Bericht 29% gewijzigd door magnifor op 06-06-2006 11:37:52 ]
pi_38585806
Je pc snel houden begint al bij het installeren van Windows!

Zodra je systeem geinstalleerd is defragmenteer dan meteen.. dan je office installeren weer defragmenteren etc etc...

Als je bij gewoon gebruik elke week je systeem laat defragmenteren dan zal je merken dat je computer veel langer snel zal blijven werken.

Let ook op met installeren wat je ook daadwerkelijk nodig heb, en nooit zomaar een programmatje installeren om te proberen, kijk eerst met wat voor software je te maken heb.

Gebruik geen Internet Explorer maar een alternatief zoals Opera of Firefox.
pi_38586325
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:30 schreef magnifor het volgende:
Een goed gevulde hostfile is idd een goede. Moet ik ook eens doen. Welke lijst gebruik jij?

Heb deze gevonden:

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.txt

custom made...
ik zet alleen de dingen erin die ik echt nodig vind
pi_38586354
Oke.
pi_38586410
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:37 schreef Jonathon het volgende:
Je pc snel houden begint al bij het installeren van Windows!

Zodra je systeem geinstalleerd is defragmenteer dan meteen.. dan je office installeren weer defragmenteren etc etc...
dat kan nooit goed zijn voor je schijf al dat lezen + schrijven
quote:
Als je bij gewoon gebruik elke week je systeem laat defragmenteren dan zal je merken dat je computer veel langer snel zal blijven werken.
nou heb ik vroeger nog wel eens edaan helaas merkte ik er nooit wat van
quote:
Let ook op met installeren wat je ook daadwerkelijk nodig heb, en nooit zomaar een programmatje installeren om te proberen, kijk eerst met wat voor software je te maken heb.
mee eens
quote:
Gebruik geen Internet Explorer maar een alternatief zoals Opera of Firefox.
Dit is niet nodig, kwestie van je gezonde verstand gebruiken en niet hersenloos Yes/ja drukken
pi_38586447
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:23 schreef mschol het volgende:

[..]

dat kan ik beamen, hier IE en nooit problemen...
Klik dan voor de fun eens met IE op deze link en met FF en zie het verschil van beveiliging:
IE zorgt dat je pc crasht!
http://www.gratis-ijs.tk
pi_38586558
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:01 schreef Don_Antoin het volgende:

[..]

Klik dan voor de fun eens met IE op deze link en met FF en zie het verschil van beveiliging:
je weet neem ik aan dat het NOT done is om linkjes te plaatsen waarmee pc's kunnen crashen (zonder dit te melden)...
toen ik zag dattie plaatje wilde openen wist ik hoe laat het was..
en tis redelijk simpel, bij normaal gebruik van IE kom je niet op dit soort gare sites
en soweiso: wat heeft dit te maken met security??
pi_38586641
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:04 schreef mschol het volgende:

[..]

je weet neem ik aan dat het NOT done is om linkjes te plaatsen waarmee pc's kunnen crashen (zonder dit te melden)...
toen ik zag dattie plaatje wilde openen wist ik hoe laat het was..
en tis redelijk simpel, bij normaal gebruik van IE kom je niet op dit soort gare sites
en soweiso: wat heeft dit te maken met security??
Het feit dat een browser je pc kan laten crashen is toch niet normaal, en dan nog: waarom bij FF niet?
Omdat die zorgt dat een site niks uit kan spoken op je pc.
pi_38586713
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:07 schreef Don_Antoin het volgende:

[..]

Het feit dat een browser je pc kan laten crashen is toch niet normaal, en dan nog: waarom bij FF niet?
Omdat die zorgt dat een site niks uit kan spoken op je pc.
dan heb ik een leuk nieuwtje voor je:
ik dacht ff zou zo goed moeten zijn volgens de mensen:
open de site (in FF, V1.5.0.3) pc wordt sloom *poef* restart..
nou jij weer...
god wat is FF toch mooi
pi_38586935
Opera 9 die blockt een popup en laat een blanke pagina zien geen crash!
Dus mijn tipje over IE komt misschien toch nog uit

Ook ff leuk om met IE te doen! ACID2 Render test

Bekijk de reference eens en dan wat IE ervan maakt (Heeft niets te maken met spyware of je pc snel te houden maargoed

Opera 9 (8212) Er is iemand die hem wel 100% goed heeft gekregen...
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:01 schreef Don_Antoin het volgende:

[..]

IE zorgt dat je pc crasht!
http://www.gratis-ijs.tk
pi_38586958
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:10 schreef mschol het volgende:

[..]

dan heb ik een leuk nieuwtje voor je:
ik dacht ff zou zo goed moeten zijn volgens de mensen:
open de site (in FF, V1.5.0.3) pc wordt sloom *poef* restart..
nou jij weer...
god wat is FF toch mooi
Dan moet ik je bij deze feliciteren , je bent de eerste die dat overkomt
pi_38586975
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:17 schreef Jonathon het volgende:
Opera 9 die blockt een popup en laat een blanke pagina zien geen crash!
Dus mijn tipje over IE komt misschien toch nog uit

Bekijk de reference eens en dan wat IE ervan maakt (Heeft niets te maken met spyware of je pc snel te houden maargoed

[..]
Nee hoor?

Dat rode moet weg.
pi_38587018
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:17 schreef Jonathon het volgende:

[afbeelding]
[..]
klopt ziet er niet uit..
maar layers,css etc was IE nooit zo sterk op maar daar komt met IE7 steeds meer verandering in
pi_38587043
Dat zeg ik er is iemand die hem WEL 100% heeft gekregen met Opera9, mij lukt het nog niet,... Safari (Mac browser kan het wel)

Maargoed hé kijk eens met IE, waar hebben we het dan nog over, 2 rode blokken en de ogen die niet helemaal full rendered zijn
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:18 schreef magnifor het volgende:
Nee hoor?

[afbeelding]

Dat rode moet weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')