apt-get install apache mysql php lijkt me..quote:Op maandag 12 juni 2006 19:53 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Is er een totaal pakket ook ergens te vinden van apache,php/mysql, of moet je daarvoor de ubuntu server installeren?
Los installeren en configureren. Zijn vast wel copy-paste tutorials voor. Ik kan ze helaas even niet voor je vinden, daar de ubuntuforums er momenteel uitliggen.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:53 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Is er een totaal pakket ook ergens te vinden van apache,php/mysql, of moet je daarvoor de ubuntu server installeren?
Google works finequote:Op maandag 12 juni 2006 21:19 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Los installeren en configureren. Zijn vast wel copy-paste tutorials voor. Ik kan ze helaas even niet voor je vinden, daar de ubuntuforums er momenteel uitliggen.
Dat kun je doen, maar dan zit ie niet in je standaard repositories (geen automatische updates...). Heeft niets te maken met goed of slecht, maar is wel een keuze die je dan maakt.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:23 schreef slakkie het volgende:
[..]
Google works fine
http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
Thx, zoiets zocht ik, voor Windows gebruikt ik WAMP.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:23 schreef slakkie het volgende:
[..]
Google works fine
http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
Tja.. Het kan misschien wat ongemakkelijk zijn, daar in tegen, je krijgt alles bij elkaar en het lijkt me dat XAMMP ook wel redelijk makkelijk te updaten is. En zoveel moeite is het ook weer niet om te kijken of er updates zijn op applicaties die je gebruikt... Wellicht zit er een auto-update functie binnen XAMMP, problem solved lijkt me danquote:Op maandag 12 juni 2006 21:26 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Dat kun je doen, maar dan zit ie niet in je standaard repositories (geen automatische updates...). Heeft niets te maken met goed of slecht, maar is wel een keuze die je dan maakt.
Google: spellcheck Konquerorquote:Op maandag 12 juni 2006 22:26 schreef VivaLaRevolution het volgende:
Mensen, hoe zet je in Godsnaam die uitermate irritante automatische Spellingcontrole van Konqueror uit??
Firefox geeft bij mij idd ook problemen, maar dit is ook geen feest.
Tis eigenlijk te simpel voor woorden dat WPA opzetten. Kost wat moeite, maar its so sweet. Heb het in een dag geklaard.quote:Op woensdag 14 juni 2006 07:49 schreef LWaS het volgende:
IK heb gisteren een dual boot weten te fixen van Windows XP met Ubuntu, had nog wel wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk is jhet gelukt.
||Volgende uitdaging is mijn laptop zover krijgen om met Ubuntu online te gaan. Tis een wirelaas kaartje met WPA beveiling, en Ubuntu wil alleen maar aan de WEP met mijn kaart.
Ligt ook een beetje aan je chipset van de wireless. Ik heb een rt2500 maar misschien werkt het bij jou ook. Anders is networkmanager misschien een oplossing voor je.quote:Op woensdag 14 juni 2006 07:49 schreef LWaS het volgende:
IK heb gisteren een dual boot weten te fixen van Windows XP met Ubuntu, had nog wel wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk is jhet gelukt.
||Volgende uitdaging is mijn laptop zover krijgen om met Ubuntu online te gaan. Tis een wirelaas kaartje met WPA beveiling, en Ubuntu wil alleen maar aan de WEP met mijn kaart.
Jammer dat het verre van makkelijk is voor gebruikers die niet veel er vanaf weten. Zelf heb ik er ook moeite mee om het draaide te krijgen. Hoop toch echt dat (k)networkmanager voor mij pckaart chipset gaat werken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:07 schreef slakkie het volgende:
Ik gebruik zelf wpasupplicant, is wel handig, want dan hoef je niet elke keer je interfaces in /etc/network/interfaces aan te passen als je van locatie veranderd. Enkel een config, die je vervolgens nooit meer hoeft aan te passen. Plus je kan prio's opgeven voor netwerken.
Zo heb ik het gedaan: http://www.ubuntuforums.org/showpost.php?p=1100808&postcount=194
Deze werkt bij mij ook, ik heb ook een rt2500. (De allergoedkoopste kaart die ik kon vinden, van sweexquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:54 schreef dryfit het volgende:
[..]
Ik moest in /etc/network/interfaces
Deze regels toevoegen :
# Wireless DHCP Met WPA
auto ra0
iface ra0 inet dhcp
pre-up iwconfig ra0 essid JE ESSID
pre-up iwconfig ra0 mode Managed
pre-up iwpriv ra0 set Channel=11
pre-up iwpriv ra0 set AuthMode=WPAPSK
pre-up iwpriv ra0 set EncrypType=TKIP
pre-up iwpriv ra0 set WPAPSK=JE KEY
pre-up iwpriv ra0 set TxRate=0
Het is niet minder moeilijk of makkelijker dan je de setup die jij hebt (IMO). Het grote verschil is dat je een extra daemon draait op je machine.. Zelf gebruik ik geen network manager (heb er zelf "een" geschreven - en die doet zijn werk meer dan goed).quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:09 schreef dryfit het volgende:
Jammer dat het verre van makkelijk is voor gebruikers die niet veel er vanaf weten. Zelf heb ik er ook moeite mee om het draaide te krijgen. Hoop toch echt dat (k)networkmanager voor mij pckaart chipset gaat werken.
Ik heb ff lopen googlen, maar ook ik kan niks vinden, op dit na:quote:Heb btw een ander probleem misschien dat iemand weet hoe het op te lossen. Ik gebruik (k)powersave en als ik susspend to disk our ram doe dan wil hij mij pckaart uitschakkelen maar deze laat het niet toe, dus gaat het hele gebeuren niet door en blijft de laptop active. In de test periode had ik er geen last van maar sinds het in de ubuntu repo zit werkt het niet meer. Ik kan er ook geen info over vinden.
Dit is de melding : suspend2ram failed on unloading 'rt2500'. Trying to recover...
Misschien moet je hem ff aanspreken?quote:User: E@zyVG
Unfortunately no - regarding the RT2500.
Also got a card based on this, and it's not up, though I found that Guru has a forntend setup application for this card. But since the module is not there, no go. Also now thinking what to do and how to go aroud this issue. The release note also states the same - excluded from kernel cause of instability ... sad.gif
If you find a way, please PM me.
Mooi spul hequote:Op vrijdag 16 juni 2006 01:43 schreef Tijn het volgende:
M'n thuisservertje is vanavond overgegaan van Breezy naar Dapper. Even "breezy" voor "dapper" vervangen in de source.list, apt-get update & dist-upgrade eroverheen en minder dan een uurtje later was 'ie klaar voor gebruik. Geen centje pijn
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 01:41 schreef Tijn het volgende:
Volgens mij heb ik Linux nu echt onder de knie. Ik heb al weken de GUI van m'n Linux-bak niet meer gezien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |