Binnenkort maar eens bestellen.quote:Het laatste Joegoslavische Elftal
De weergaloze documentaire Het laatste Joegoslavische elftal speelt in de aanloop naar het Europees voetbalkampioenschap in Nederland en België in 2000. Joegoslavië en Kroatië, twee staten die kort daarvoor nog in oorlog waren, waren ingedeeld in dezelfde kwalificatiegroep. De eerste wedstrijd stond gepland in het voorjaar van 1999, maar door het uitbreken van de Kosovo- crisis kon de partij pas in augustus 1999 worden gespeeld. De terugwedstrijd was twee maanden later in Zagreb.
De in Sarajevo geboren regisseur Vuk Janic spreekt een aantal sterspelers uit beiden kampen - mannen die in 1987 samen het jeugd-Wereldkampioenschap in Chili wonnen. 'We zijn nu rivalen. In de sport en op andere terreinen', zegt Real Madrid-vedette Pedja Mijatovic.
Daags voor de return wordt de Joegoslavische international Dejan Savicevic op straat in Zagreb geïnterviewd - hij is er acht jaar niet meer geweest. Hij babbelt wat over de oorsprong van het conflict en zegt dat het hem niets doet wat de mensen denken. Dan scheldt iemand hem buiten beeld uit voor grote klootzak. 'Ik neuk je in je bek', roept Savicevic terug. 'Ja, in die gapende bek van je. Kom maar op mietje!' Om vervolgens doodgemoederd door te gaan met zijn betoog. 'Het belangrijkste is dat deze wedstrijd net zoals die in Belgrado zonder incidenten verloopt, zowel op het veld als op de tribune.'
Dat stukje met Savicevic is idd "grappig"quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:19 schreef MaxPower het volgende:
Een van mijn favoriete docu's ooit is trouwens laatst op DVD uitgekomen:
[afbeelding]
[..]
Binnenkort maar eens bestellen.
quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja dat niemand die heeft aangekondigdNu heb ik hem gemist.
Hoopt op een herhaling.
Dat ie zijn aantekeningen had vervalst!quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:26 schreef Doezelhaar het volgende:
De documentaire "Van the Man" was best mooi.
Straks even de video bekijken.quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:26 schreef Doezelhaar het volgende:
De documentaire "Van the Man" was best mooi.
Nope.quote:
DVD van 'Het laatste joegoslavische elftal" is inmiddels binnen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:19 schreef MaxPower het volgende:
Een van mijn favoriete docu's ooit is trouwens laatst op DVD uitgekomen:
Binnenkort maar eens bestellen.
Hij kwam ff langs bij Martquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:40 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dat stukje met Savicevic is idd "grappig"![]()
Let vooral op Garrincha, er zijn Brazilianen die hem beter vonden dan Pele. Je zult begrijpen waarom.quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:50 schreef spurs het volgende:
Heb vorige week de documentaire 'Futebol' gekocht. Zijn 4 DVD's die over het Braziliaanse voetbal gaan. Ik heb alleen geen tijd gehad om ze te bekijken, maar zal na het WK wel komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |