ik heb nooit schuim en het werkt redelijk goedquote:Op maandag 5 juni 2006 02:05 schreef the_disheaver het volgende:Maar dan heb je snel geen echt ware koffie, wat eigenlijk ook een must is bij koffie...
Maar a) werkt het echt?
en b) hoe krijg je zo het schuimlaagje weg? Komt het door een bepaalde druk?
Ja echt hequote:Op maandag 5 juni 2006 02:16 schreef Soho het volgende:
Ik hoor nu voor het eerst dat iemand koffie zet met z'n kraan...
Dat is wel creatiefquote:Op maandag 5 juni 2006 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Heet water in een beker en dan een senseopad erbij als ware het een theezakje.
Probeer het eens, ik zet of espresso, of gewone koffie, en in geval van survival koffie Tobruk.quote:Op maandag 5 juni 2006 11:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat is wel creatief![]()
Maar hoelang zo je zo'n pad dan moeten laten hangen in de koffie?
Als ik te gast ben bij iemand verwacht ik echte koffiequote:Op maandag 5 juni 2006 11:10 schreef Aarde het volgende:
als je gast bent bij iemand ga je dan echt vragen of ze de senseo anders willen zetten omdat je geen schuimkraagje wilt
Als je bij mij "te gast" zou zijn dan kreeg je een echte espresso met crema laagje, hoe sta je daar tegenover dan?quote:Op maandag 5 juni 2006 12:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Als ik te gast ben bij iemand verwacht ik echte koffie
Het is niet te gast zijn bij iemand met een senseo. Enkel buitenhuis senseo drinken als het ware.
quote:Op maandag 5 juni 2006 11:31 schreef nixxx het volgende:
ik hou ook niet van dat schuimlaagje.. ik geloof dat het bij de senseo kwam doordat de padhouder daar speciaal voor ontworpen was om een schuimlaagje te krijgen.
Ik zet wel gewone koffiemaar een pad als theezakje is ook wel ee ntof idee als je bij kennissen bent
gaatje boren in een andermans padhouder is ook weer zo zo... Maar kun je dat ding er niet gewoon uitlaten?quote:Op maandag 5 juni 2006 13:11 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Dat schuim komt door de vorm van het gaatje van de padhouder.. Dus de volgende keer even met de accuboor het padhoudertje uitboren.. Heb je nergens meer last van
Tot hoe ver moet je het dan opboren?quote:Op maandag 5 juni 2006 13:11 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Dat schuim komt door de vorm van het gaatje van de padhouder.. Dus de volgende keer even met de accuboor het padhoudertje uitboren.. Heb je nergens meer last van
whehehe ben je gekquote:Op maandag 5 juni 2006 13:11 schreef Eltonno het volgende:
[..]
tvp dan maarquote:Op maandag 5 juni 2006 13:16 schreef Martijn_77 het volgende:
Tevens wat Seneo gebash verwijderd
jaquote:Op maandag 5 juni 2006 13:48 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Gewoon je neus dichthouden terwijl je dat bocht drinkt. Dat proef je de typische Senseo slootwatersmaak wat minder. Bovendien maak je zo ook een statement naar de eigenaar van het Senseo apparaat.
quote:Op maandag 5 juni 2006 13:16 schreef Martijn_77 het volgende:
Tevens wat Seneo gebash verwijderd
Maar dan heb je het ook over een echt schuimlaagje, niet over het nepspul wat chemisch ontstaat bij senseoquote:Op maandag 5 juni 2006 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je bij mij "te gast" zou zijn dan kreeg je een echte espresso met crema laagje, hoe sta je daar tegenover dan?
Ontstaat dat echt chemisch en niet door de zet methode?quote:Op maandag 5 juni 2006 13:54 schreef JaapB het volgende:
[..]
Maar dan heb je het ook over een echt schuimlaagje, niet over het nepspul wat chemisch ontstaat bij senseo
Ik vraag me dus af hoe dat laagje ontstaat bij een senseo.quote:Op maandag 5 juni 2006 13:54 schreef JaapB het volgende:
[..]
Maar dan heb je het ook over een echt schuimlaagje, niet over het nepspul wat chemisch ontstaat bij senseo
Bij espresso ontstaat het door de zetmethode, daarom heb je ook minimaal 15 bar pompdruk nodig.quote:Op maandag 5 juni 2006 13:56 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ontstaat dat echt chemisch en niet door de zet methode?
Dat beantwoord de vraag echter niet. Hoe ontstaat de créma di senseo?quote:Op maandag 5 juni 2006 13:57 schreef JaapB het volgende:
[..]
Bij espresso ontstaat het door de zetmethode, daarom heb je ook minimaal 15 bar pompdruk nodig.
http://www.senseo.com/nl/(...)nseo+coffee+pads.htmquote:Op maandag 5 juni 2006 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat beantwoord de vraag echter niet. Hoe ontstaat de créma di senseo?
En nu we het erover hebben, wat doet het créma laagje op een espresso ontstaan, wat is de crema precies
Dat is natuurlijk geen antwoord op de vraag hoe het créma laagje erop komt.quote:Op maandag 5 juni 2006 14:03 schreef Aarde het volgende:
[..]
http://www.senseo.com/nl/(...)nseo+coffee+pads.htm
Hoe ontstaat het creme-laagje op de koffie?
Het Senseo® koffiezetapparaat heeft een unieke, gepatenteerde schuimkamer die ervoor zorgt dat er een creme-laagje op de koffie komt. De basisvarianten Senseo® coffee pads en Senseo® Selection bevatten 100% pure koffie, zonder toevoegingen.
De Senseo® varianten Forbidden Fruits en City Sensations bevatten toevoegingen voor het verkrijgen van de unieke smaak van deze varianten.
Volgens mij is het belangrijkste stuk het kleine gaatje in de padhouder, waar, onder enige druk, de koffie doorheen wordt gedrukt. Er zijn 'vulbare ' padhouders waar je ' normale' koffie in kan doen. Dat schijnt dan ook te schuimen.quote:Op maandag 5 juni 2006 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen antwoord op de vraag hoe het créma laagje erop komt.
"een unieke gepatenteerde schuimkamer"
dat is net zoiets als dat ik me afvraag hoe een auto rijd en je zegt omdat er een motor in zit.
Misschien gewoon een bol (maar wat meer plat) vormig dingetje tussen het gat, en de pad gooien.quote:Op maandag 5 juni 2006 14:29 schreef Aarde het volgende:
[..]
Volgens mij is het belangrijkste stuk het kleine gaatje in de padhouder, waar, onder enige druk, de koffie doorheen wordt gedrukt. Er zijn 'vulbare ' padhouders waar je ' normale' koffie in kan doen. Dat schijnt dan ook te schuimen.
quote:Wij kunnen u meedelen dat er in de Senseo koffie geen melk zit waardoor het schuimlaagje geproduceerd wordt.
Het Senseo pad-apparaat heeft een unieke, gepatenteerde schuimkamer die ervoor zorgt dat er een schuimlaagje op de koffie komt. De basisvarianten Senseo coffee pads bevatten 100% pure koffie, zonder toevoegingen. Het is dan ook niet mogelijk om Senseo koffie zonder schuimlaagje te zetten daar dit juist het unieke van het Senseo zetsysteem is. Wij begrijpen dat dit in uw geval natuurlijk jammer is.
Ik vind het überhaupt grappig dat ze hun best hebben gedaan er een schuimlaagje op te maken. Ik dacht altijd dat het een 'bijprodukt' van de hoge druk oid was, maar nu lees ik dat het een expres gecreëerd effect was!quote:Op maandag 5 juni 2006 14:28 schreef MouseOver het volgende:
Ze hebben nog aardig wat moeite moeten doen om dat schuimlaagje erop te krijgen. Wat voor de ontwerpers als een vreemde opdracht voelde omdat het voorheen juist de bedoeling was apparaatkoffie schuimloos te krijgen (er onstond bij oude koffieautomaten vaak spontaan schuim, maar dat was wel een anders soort).
echt hoge druk is het niet, 0.5 bar...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het überhaupt grappig dat ze hun best hebben gedaan er een schuimlaagje op te maken. Ik dacht altijd dat het een 'bijprodukt' van de hoge druk oid was, maar nu lees ik dat het een expres gecreëerd effect was!
Die schuimen inderdaad ook gewoonquote:Op maandag 5 juni 2006 14:29 schreef Aarde het volgende:
[..]
Volgens mij is het belangrijkste stuk het kleine gaatje in de padhouder, waar, onder enige druk, de koffie doorheen wordt gedrukt. Er zijn 'vulbare ' padhouders waar je ' normale' koffie in kan doen. Dat schijnt dan ook te schuimen.
Boze tongen beweren dat er vet aan de koffie is toegevoegd om het schuimlaagje te krijgen.quote:Op maandag 5 juni 2006 10:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens mij is juist dat schuin / creme laagje een van de marktetingvoordelen van de Senseo.
Dus volgens mij zit het in de bonen / manier van zetten en is er geen mogelijkheid om het weg te krijgen
Vet!!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:27 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Boze tongen beweren dat er vet aan de koffie is toegevoegd om het schuimlaagje te krijgen.
ja.. maar dat is dus niet zoquote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:27 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Boze tongen beweren dat er vet aan de koffie is toegevoegd om het schuimlaagje te krijgen.
dan implodeert je koffiezetapparaat!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
echt hoge druk is het niet, 0.5 bar...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |