hm..zoiets als "golvende" muren heb ik hier ook vaak meegemaakt hoorquote:Op zondag 4 juni 2006 19:34 schreef Stali het volgende:
Doet me een beetje denken aan het verhaal dat mijn moeder vroeger vertelde na het overlijden van haar oma. (Die ik ook gekend heb). Het was op Oudejaarsavond en volgens mijn ouders leek de muur te gaan golven en vielen de schilderijen van de muren. Die nacht en zo ongeveer rond datzelfde tijdstip bleek de oma van mijn moeder te zijn overleden.
Dan heeft Oma wel heel erg hard geklopt..
Nee, zelf geloof ik in een logischer verklaring maar ik zeg dat nooit tegen mijn moeder..
dankjewel !quote:Mooi topic is het
Bedankt voor het delen
Zwarte gedaantes heb ik ook al heel vaak meegemaakt. Vooral in ons oude huis, daar was kennelijk ooit een brand geweest en waren alle mensen (incl. kinderen) allemaal omgekomen. Me moeder zag elke keer een man met een zwarte jas, zwarte hoed en geen gezichtquote:Over ervaring ermee.
Ik heb vaker gehad dat ik dacht dat mijn overleden Opa in huis was, hij was zo aanwezig, dat was gewoon duidelijk. Het kwam over alsof mijn opa niet afscheid kon nemen van deze dimensie en deze realiteit. Dat hij nog gebonden was hier.
En zwarte gedaantes op zolder, vaker een zwarte gedaante op zolder gehad die bij mij binnen kwam wandelen via de deur op zolder. Ik zagtoen gewoon een zwarte gedaant binnen komen en zich bewegen.
In het donker bewegende figuren zien in de vorm van een mens.
En in heldere dromen opa op bezoek krijgen, en zijn stem zo duidelijk horen, alsof hij echt aanwezig is. Ik wilde toen gewoon naar beneden lopen om hem te begroeten, alsof hij nooit afwezig is geweest.
quote:Op zondag 4 juni 2006 21:07 schreef senesta het volgende:
Tja je hoort wel meer verhalen over dingen die gebeuren ten tijden van iemands overlijden.
Horloges die stoppen, foto's die omvallen, etc
Tja, als ze inderdaad je horloge kunnen slopen zullen ze denk ik ook wel op de ramen of muren kunnen kloppen.
Mijn zus vertelde dat nadat mijn vader was overleden haar ganglicht steeds aan en uit ging, als ze dan naar de gang liep om het weer uit te doen en ze ging vervolgens weer op de bank zitten, ging hij gewoon weer aan, ook met een nieuw lampje.
Ik weet niet of het waar is, maar toen ik een paar weken later heel sterk het gevoel had dat hij bij me was, heb ik voor de zekerheid wel hardop gezegt dat ik gekloot met mijn ganglicht niet op prijs stel.
Tja, je weet maar nooit!![]()
Ik weet het niet, misschien wel.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:25 schreef Geerd het volgende:
misschien overkomen die dingen je alleen als je der voor open staat.Ik dus niet echt
quote:Op maandag 5 juni 2006 21:46 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb eens gehoord
Ik heb ook wel ns gehoord
Heb ik me ook wel eens gevraagd.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:59 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Ik vraag me af wat de overledene dan bezielt om zijn of haar nabestaanden zo te laten schrikken. Dat zijn geen geintjes, toch?
veel waarschijnlijker wordt het er niet op, wat mij betreftquote:Op maandag 5 juni 2006 22:02 schreef senesta het volgende:
[..]
Heb ik me ook wel eens gevraagd.
Maar als ik me dan voorstel dat ik overlijd, en dat dan blijkt dat er nog een leven na is, dan zou ik misschien de mensen die ik achterlaat en die veel verdriet hebben wel willen laten weten dat het goed met me gaat, of zoiets?
Maar goed een briefje is dan wel aardiger, maar misschien dat dat niet kan om wat voor reden dan ook![]()
Ik heb ooit in het huis van iemand die was verdronken (hij werkte onder andere met machines op een vissersboot, oid) lang na zijn overlijden een duidelijke olielucht geroken van de voordeur naar de douche, op het moment dat ik me dat realiseerde (ik heb eerst mogelijke andere oorzaken gezocht, het kwam niet meteen in me op dat hij het zou kunnen zijn) hoorde ik het huilen van zijn dochtertje van 4 (ik was aan het oppassen), ze had pappa op de overloop gezien...quote:Op maandag 5 juni 2006 22:01 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
Ik heb wel 's gehoord dat Elvis, JFK, 2pac, Marilyn Monroe en Theo van Gogh nog leven![]()
Pim Fortuyn niet trouwens, die is dood.
ohja..ff voor de duidelijkheid...ik kende die schoonbroer van me oma niet,kwist ook niet eens van zijn bestaan af..quote:Op zondag 4 juni 2006 19:25 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
ik heb laatst iets best vreemds meegemaakt.
Ik logeerde een tijd geleden bij mijn oma. Toen werd ik rond 1/2 uur s'nachts wakker van geklop op mijn deur, ik dacht er verder niet zo bij na want soms is het mijn oma die me goedenacht wenst (ze slaapt vaak best laat). De volgende morgen vertelde ze me dat haar schoonbroer s'nachts was overleden. Toen zei ik "oh wou je me dat komen vertellen vannacht? want ik hoorde je op mijn deur kloppen".
Maar het bleek dat mijn oma om het tijdstip van kloppen nog beneden tv aant kijken was![]()
Toen vertelde ze dat ze al vaker had meegemaakt dat als iemand zeg maar overleed dat ie afscheid komt nemen door te kloppen.
Heeft iemand hier ook wel es ervaring mee gehad ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |