abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juni 2006 @ 19:25:42 #1
56019 ne0c0rt3xx
Nu ook met muffins derbij..
pi_38537061
ik heb laatst iets best vreemds meegemaakt.
Ik logeerde een tijd geleden bij mijn oma. Toen werd ik rond 1/2 uur s'nachts wakker van geklop op mijn deur, ik dacht er verder niet zo bij na want soms is het mijn oma die me goedenacht wenst (ze slaapt vaak best laat ). De volgende morgen vertelde ze me dat haar schoonbroer s'nachts was overleden. Toen zei ik "oh wou je me dat komen vertellen vannacht? want ik hoorde je op mijn deur kloppen".
Maar het bleek dat mijn oma om het tijdstip van kloppen nog beneden tv aant kijken was
Toen vertelde ze dat ze al vaker had meegemaakt dat als iemand zeg maar overleed dat ie afscheid komt nemen door te kloppen.
Heeft iemand hier ook wel es ervaring mee gehad ?
Everything happens for a reason..
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
[ 25-03-2006 - 09-09-2007 ]
http://www.myspace.com/DjinN02
pi_38537090
vaag...
Xbox Live: koenpijl
pi_38537262
Doet me een beetje denken aan het verhaal dat mijn moeder vroeger vertelde na het overlijden van haar oma. (Die ik ook gekend heb). Het was op Oudejaarsavond en volgens mijn ouders leek de muur te gaan golven en vielen de schilderijen van de muren. Die nacht en zo ongeveer rond datzelfde tijdstip bleek de oma van mijn moeder te zijn overleden.

Dan heeft Oma wel heel erg hard geklopt. .

Nee, zelf geloof ik in een logischer verklaring maar ik zeg dat nooit tegen mijn moeder. .
  zondag 4 juni 2006 @ 19:45:13 #4
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38537588
Ze kloppen misschien vanuit een andere dimensie op die deur ?

Dat ze denken dat ze nog in deze dimensie leven?

Dat ze in the twilight zone leven?

Ik doe vrij denken dus, ik probeer ook een oplossing te vinden, een uitleg en alles.

Mooi topic is het

Bedankt voor het delen

Even verder nog, als je dood gaat, dan ga je naar een andere plaats, misschien hebben bepaalde spirits moeite met de overgang.

Ik heb vaker dat ik ook de neiging heb om te verdwijnen hier, en dan is het nodig dat je weet wat je doet. Misschien weten de overleden mensen niet goed hoe het moet. Ik ga dus niet uit van een hemel zoals de Katholieken beweren, ik ga ervan uit dat het overlijden ook een soort spel en uitdaging is.

Dat een overleden persoon dus ook aan het zoeken en speuren is, dat het gewoon niet meteen goed komt. Dat je toch je best moet doen.

En dan kun je misschien tussen verschillende werelden inhangen als je dood bent?

[ Bericht 42% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-06-2006 19:55:22 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 4 juni 2006 @ 20:00:58 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38538128
Foute topic

Ik moest in ouwehoer zijn
  zondag 4 juni 2006 @ 20:03:46 #6
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_38538222
Ga je nu even koffie drinken, Dromenvanger?
  zondag 4 juni 2006 @ 20:09:05 #7
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38538504
Koffie komt zometeen

Water wordt gekookt

Koffie gaat smaken
  zondag 4 juni 2006 @ 20:12:10 #8
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38538618
Over ervaring ermee.

Ik heb vaker gehad dat ik dacht dat mijn overleden Opa in huis was, hij was zo aanwezig, dat was gewoon duidelijk. Het kwam over alsof mijn opa niet afscheid kon nemen van deze dimensie en deze realiteit. Dat hij nog gebonden was hier.

En zwarte gedaantes op zolder, vaker een zwarte gedaante op zolder gehad die bij mij binnen kwam wandelen via de deur op zolder. Ik zagtoen gewoon een zwarte gedaant binnen komen en zich bewegen.

In het donker bewegende figuren zien in de vorm van een mens.

En in heldere dromen opa op bezoek krijgen, en zijn stem zo duidelijk horen, alsof hij echt aanwezig is. Ik wilde toen gewoon naar beneden lopen om hem te begroeten, alsof hij nooit afwezig is geweest.
  zondag 4 juni 2006 @ 20:14:47 #9
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38538720
Nu tijd voor koffie
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 21:07:57 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_38540908
Tja je hoort wel meer verhalen over dingen die gebeuren ten tijden van iemands overlijden.
Horloges die stoppen, foto's die omvallen, etc
Tja, als ze inderdaad je horloge kunnen slopen zullen ze denk ik ook wel op de ramen of muren kunnen kloppen.
Mijn zus vertelde dat nadat mijn vader was overleden haar ganglicht steeds aan en uit ging, als ze dan naar de gang liep om het weer uit te doen en ze ging vervolgens weer op de bank zitten, ging hij gewoon weer aan, ook met een nieuw lampje.
Ik weet niet of het waar is, maar toen ik een paar weken later heel sterk het gevoel had dat hij bij me was, heb ik voor de zekerheid wel hardop gezegt dat ik gekloot met mijn ganglicht niet op prijs stel.
Tja, je weet maar nooit!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 4 juni 2006 @ 23:22:54 #11
56019 ne0c0rt3xx
pi_38546173
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:34 schreef Stali het volgende:
Doet me een beetje denken aan het verhaal dat mijn moeder vroeger vertelde na het overlijden van haar oma. (Die ik ook gekend heb). Het was op Oudejaarsavond en volgens mijn ouders leek de muur te gaan golven en vielen de schilderijen van de muren. Die nacht en zo ongeveer rond datzelfde tijdstip bleek de oma van mijn moeder te zijn overleden.

Dan heeft Oma wel heel erg hard geklopt. .

Nee, zelf geloof ik in een logischer verklaring maar ik zeg dat nooit tegen mijn moeder. .
hm..zoiets als "golvende" muren heb ik hier ook vaak meegemaakt hoor naja, mijn moeder dan. Die heeft altijd dat soort dingen, dingen zien en voelen. Heel vaak s'nachts heeft ze soms dat het net lijkt of der bed onder stroom staat, en heel de muur golft dan, en der zitte tig verschillende kleuren op. Me vader voelt dat vaak ook, alleen hij ziet die kleurende muren niet, hij voelt alleen het bed. Meestal is het bij ons dan zo dat me opa wil waarschuwen, de ene keer is het dat me moeder beter op der gezondheid moet letten, en de andere keer is het weer over dat oma in de gaten gehouden moet worden (aangezien die aant aftakelen is )
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
  zondag 4 juni 2006 @ 23:53:07 #12
56019 ne0c0rt3xx
pi_38547297
@ Dromenvanger:
quote:
Mooi topic is het

Bedankt voor het delen
dankjewel !
Mja ik dacht er toenstrax opeens weer aan, en kwas gewoon benieuwd wat andere mensen ervan dachten, en wat hun ervaringen er mee waren
Wat je zei over dat geesten aant zoeken zijn en de weg nog beetje kwijt zijn, dat kan best kloppen. Me vader zei over me oma's schoonbroer : oh, hij wou gewoon afscheid van oma nemen, maar hij is nog nooit daar thuis geweest, en misschien klopte ie wel op de verkeerde deur. Jouw deur ipv die van oma
Mijn oma heeft heel vaak van dat soort dingen. Mijn opa was helderziend, maar ook echt goed helderziend. Hij word ook nog vaak bij me oma thuis gezien en gevoeld.
quote:
Over ervaring ermee.

Ik heb vaker gehad dat ik dacht dat mijn overleden Opa in huis was, hij was zo aanwezig, dat was gewoon duidelijk. Het kwam over alsof mijn opa niet afscheid kon nemen van deze dimensie en deze realiteit. Dat hij nog gebonden was hier.

En zwarte gedaantes op zolder, vaker een zwarte gedaante op zolder gehad die bij mij binnen kwam wandelen via de deur op zolder. Ik zagtoen gewoon een zwarte gedaant binnen komen en zich bewegen.

In het donker bewegende figuren zien in de vorm van een mens.

En in heldere dromen opa op bezoek krijgen, en zijn stem zo duidelijk horen, alsof hij echt aanwezig is. Ik wilde toen gewoon naar beneden lopen om hem te begroeten, alsof hij nooit afwezig is geweest.
Zwarte gedaantes heb ik ook al heel vaak meegemaakt. Vooral in ons oude huis, daar was kennelijk ooit een brand geweest en waren alle mensen (incl. kinderen) allemaal omgekomen. Me moeder zag elke keer een man met een zwarte jas, zwarte hoed en geen gezicht
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
  zondag 4 juni 2006 @ 23:56:45 #13
56019 ne0c0rt3xx
pi_38547421
quote:
Op zondag 4 juni 2006 21:07 schreef senesta het volgende:
Tja je hoort wel meer verhalen over dingen die gebeuren ten tijden van iemands overlijden.
Horloges die stoppen, foto's die omvallen, etc
Tja, als ze inderdaad je horloge kunnen slopen zullen ze denk ik ook wel op de ramen of muren kunnen kloppen.
Mijn zus vertelde dat nadat mijn vader was overleden haar ganglicht steeds aan en uit ging, als ze dan naar de gang liep om het weer uit te doen en ze ging vervolgens weer op de bank zitten, ging hij gewoon weer aan, ook met een nieuw lampje.
Ik weet niet of het waar is, maar toen ik een paar weken later heel sterk het gevoel had dat hij bij me was, heb ik voor de zekerheid wel hardop gezegt dat ik gekloot met mijn ganglicht niet op prijs stel.
Tja, je weet maar nooit!
ja heb ik ook vaak zat gezegd hier, al vaak zat meegemaakt dat glazen en zelfs volle hele flessen cola van links naar rechts bewogen op de tafel Als ik dan zei "nee opa ! nu ff niet !" dan werd het meteen rustig
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
  maandag 5 juni 2006 @ 17:58:29 #14
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_38564478
Hmmmm... het lijkt mij eerlijk gezegt nogal onwerkelijk dat een gestorvene zoiets doet. Ik denk eerder dat je aanvoelt dat er wat gaat gebeuren en dat je fantasie een loopje met je neemt.
Eerlijk gezegt geloof ik sowieso niet zo in het paranormale.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  maandag 5 juni 2006 @ 18:45:28 #15
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_38566150
ik denk dat je dit soort zaken zelf met behulp van je grijze massa aan mekaar knoopt.
als er niemand was overleden dan had je achteraf niet meer over de geklop nagedacht.
en dat geklop kan natuurlijk van alles geweest zijn.
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_38572452
misschien overkomen die dingen je alleen als je der voor open staat.Ik dus niet echt
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator maandag 5 juni 2006 @ 21:40:31 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_38573046
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:25 schreef Geerd het volgende:
misschien overkomen die dingen je alleen als je der voor open staat.Ik dus niet echt
Ik weet het niet, misschien wel.
Ik heb wel eens iets gevoeld of geroken zelfs.
Maar ik heb zelf nooit iets gezien, ik houd wel de mogelijkheid open.
Ik vond het in het geval van mijn vader wel een prettig gevoel en of het dan echt zo is of niet doet aan dat gevoel niets af.
  maandag 5 juni 2006 @ 21:46:57 #18
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38573304
Ik heb eens gehoord dat op het moment dat iemands vader overleed er spontaan een schilderij van de muur viel. Dat was ff schrikken. Zit aan een sterfbed en dan opeens * knal * en als je dan weer naar pa kijkt is hij overleden.* Hopenlijk niet van schrik * dacht ik toen ik 't verhaal hoorde
Ik heb ook wel ns gehoord van eeen deur die opeens open ging bij zo'n gelegenheid.
Het is idd toch allemaal erg vreemd.......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 5 juni 2006 @ 21:51:14 #19
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_38573474
Tja maar allemaal wel verklaarbaar als je persé wilt.
Soms denk ik wel eens, als ze kunnen kloppen en spullen kunnen bewegen waarom kunnen ze dat niet gewoon een briefje voor iemand schrijven of zoiets?
Maar goed, misschien is daar wel een goede reden voor.
Zoals ik al eerder zei houd ik alle mogelijkheden open.
  maandag 5 juni 2006 @ 21:59:10 #20
The Taxman Cometh
pi_38573828
Ik vraag me af wat de overledene dan bezielt om zijn of haar nabestaanden zo te laten schrikken. Dat zijn geen geintjes, toch?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  maandag 5 juni 2006 @ 22:01:03 #21
The Taxman Cometh
pi_38573906
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:46 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb eens gehoord
Ik heb ook wel ns gehoord

Ik heb wel 's gehoord dat Elvis, JFK, 2pac, Marilyn Monroe en Theo van Gogh nog leven
Pim Fortuyn niet trouwens, die is dood.
  Moderator maandag 5 juni 2006 @ 22:02:34 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_38573963
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:59 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Ik vraag me af wat de overledene dan bezielt om zijn of haar nabestaanden zo te laten schrikken. Dat zijn geen geintjes, toch?
Heb ik me ook wel eens gevraagd.
Maar als ik me dan voorstel dat ik overlijd, en dat dan blijkt dat er nog een leven na is, dan zou ik misschien de mensen die ik achterlaat en die veel verdriet hebben wel willen laten weten dat het goed met me gaat, of zoiets?
Maar goed een briefje is dan wel aardiger, maar misschien dat dat niet kan om wat voor reden dan ook
  maandag 5 juni 2006 @ 22:05:46 #23
The Taxman Cometh
pi_38574107
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:02 schreef senesta het volgende:

[..]

Heb ik me ook wel eens gevraagd.
Maar als ik me dan voorstel dat ik overlijd, en dat dan blijkt dat er nog een leven na is, dan zou ik misschien de mensen die ik achterlaat en die veel verdriet hebben wel willen laten weten dat het goed met me gaat, of zoiets?
Maar goed een briefje is dan wel aardiger, maar misschien dat dat niet kan om wat voor reden dan ook
veel waarschijnlijker wordt het er niet op, wat mij betreft
  Moderator maandag 5 juni 2006 @ 22:14:55 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_38574510
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:01 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

Ik heb wel 's gehoord dat Elvis, JFK, 2pac, Marilyn Monroe en Theo van Gogh nog leven
Pim Fortuyn niet trouwens, die is dood.
Ik heb ooit in het huis van iemand die was verdronken (hij werkte onder andere met machines op een vissersboot, oid) lang na zijn overlijden een duidelijke olielucht geroken van de voordeur naar de douche, op het moment dat ik me dat realiseerde (ik heb eerst mogelijke andere oorzaken gezocht, het kwam niet meteen in me op dat hij het zou kunnen zijn) hoorde ik het huilen van zijn dochtertje van 4 (ik was aan het oppassen), ze had pappa op de overloop gezien...
Op dat moment rezen mijn haren wel moet ik je zeggen
En inderdaad soms mijn vader soort van gevoeld, en ook op momenten dat ik absoluut niet met hem bezig was.
Maar goed dat zijn allemaal dingen die niet te bewijzen zijn....
  maandag 5 juni 2006 @ 22:20:20 #25
56019 ne0c0rt3xx
pi_38574735
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:25 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
ik heb laatst iets best vreemds meegemaakt.
Ik logeerde een tijd geleden bij mijn oma. Toen werd ik rond 1/2 uur s'nachts wakker van geklop op mijn deur, ik dacht er verder niet zo bij na want soms is het mijn oma die me goedenacht wenst (ze slaapt vaak best laat ). De volgende morgen vertelde ze me dat haar schoonbroer s'nachts was overleden. Toen zei ik "oh wou je me dat komen vertellen vannacht? want ik hoorde je op mijn deur kloppen".
Maar het bleek dat mijn oma om het tijdstip van kloppen nog beneden tv aant kijken was
Toen vertelde ze dat ze al vaker had meegemaakt dat als iemand zeg maar overleed dat ie afscheid komt nemen door te kloppen.
Heeft iemand hier ook wel es ervaring mee gehad ?
ohja..ff voor de duidelijkheid...ik kende die schoonbroer van me oma niet,kwist ook niet eens van zijn bestaan af.. daarom vind k het zo vaag
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')