Tief even op wil jequote:Op zondag 4 juni 2006 10:51 schreef hermandeperman het volgende:
Gewoon duwen
Dat doen we nu, maar de dierenarts zei dat hun "besef" zo niet werkte, dat ze zichzelf eerder uithongeren dan dat ze aan het hooi gaanquote:Op zondag 4 juni 2006 10:54 schreef ijsmeis het volgende:
Alleen nog maar hooi geven. Dan móet ie het toch wel eten
Dat wordt een lastigequote:Op zondag 4 juni 2006 10:55 schreef Furia het volgende:
[..]
Dat doen we nu, maar de dierenarts zei dat hun "besef" zo niet werkte, dat ze zichzelf eerder uithongeren dan dat ze aan het hooi gaan![]()
Ja precies, dat lijkt mij de slimste manier idd.quote:Op zondag 4 juni 2006 10:54 schreef ijsmeis het volgende:
Alleen nog maar hooi geven. Dan móet ie het toch wel eten
Duwen?quote:Op zondag 4 juni 2006 10:56 schreef hermandeperman het volgende:
Dan lijkt het me toch duidelijk...?
Ja, maar dat kan dus niet, want daar is zijn hele spijsverteringssysteem van in de knoop geraakt. Het ging altijd prima (hoewel hij idd wel af en toe diarree had, maar dat was altijd na aanwijsbare dingen als witlof), alleen toen zei de DA dat we voor zijn tandjes hem echt aan het hooi moesten krijgen. Wij een week geen ander voer erbij, maar toen begon hij overal te zoeken dus dat was wel zielig en toen hebben we hem een klein beetje gegeven en toen was het zo'n opdonder voor zijn systeem dat hij helemaal beroerd was. Toen zei de DA dus weer: alleen hooi en 's morgens en 's avonds een klein handje ander voer wat hij in een half uur op zou kunnenquote:Op zondag 4 juni 2006 10:58 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Neeeeeee.
Blijven voeren wat je hem de laatste tijd hebt gevoerd, hij is verwend
quote:Op zondag 4 juni 2006 11:05 schreef leusden het volgende:
Ach, ons konijn eet ook geen hooi en dat beest gaat helaas ook maar niet dood...
Stro eet hij trouwens wel? Missschien moet ik niet meer geven, ben ik eindelijk van dat saaie beest verlost.
Waar kun je die verschillende hooien vandaan halen? We hebben op het moment dus normale hooi, kruidenhooi met rozebottel en kamillehooi. Van witlof ging hij idd aan de diarree, maar hij was er zo gek opquote:Op zondag 4 juni 2006 11:26 schreef nielsgeode het volgende:
Ons konijn at altijd wel gewoon hooi tot op een dag ook niet meer. Toen gaven we kruidenhooi met paardenbloemen. Toen wilde hij alleen dat nog maar. Op een dag hoefde ie ook dat niet meer en nu eet hij alleen nog maar kruidenhooi met pepermunt :S
Misschien moet je zoiets eens proberen :-)
En witlof en koolsoorten ed moet je niet aan konijnen geven, dat is heel slecht voor ze ;-)
En als ze niet gewend zijn veel groenvoer / fruit te krijgen ook niet teveel tegelijk geven maar langzaam opbouwen, anders gaan ze ook van aan de diarree en dat is voor een konijn veel linker dan voor mensen omdat ze daar snel van uitdrogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |