abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38519754
Hallo,

Sinds vanavond rond 10 uur is mijn laptop zo goed als niet meer te gebruiken. Dit komt omdat het toetsenbord zonder dat ik ook maar iets aanraakt gewoon in het wilde weg rare tekens gaat typen. Ik kan dus geen internetadres meer intypen. In excel zie ik ook dat de capslock als een halve gare aa- en uit-knippert. Dit is vermoedelijk met een aantal andere toetsen ook het geval, en daarom "typt" het toetsenbord aan een stuk door rare tekens.

Dit is nog niet alles; ook mijn muis werkt niet meer fatsoenlijk (en nee, ook de touchpad niet, dus aan de muis zelf ligt het niet). Ik kan bijna niks meer aanklikken, als ik bijv. op "muis" in het configuratiescherm klik, opent ie het icoontje wat erboven staat i.p.v. het muis-icoontje.
Als ik met de muis Firefox open (dat lukt nog wel) en met de cursor op de adresbalk klik, dan sluit het venster direct!

Het kan toeval of niet zijn, maar even voor het probleem had ik een klein beetje koffie over het linkerdeel van het toetsenbord gemorst (en ja, daar zitten wel o.a. de capslock). Toen ik het schoonmaakte heb ik met een doekje de toetsen ook mee ingedrukt, wellicht heb ik daarmee een rare toetscombinatie gemaakt?

Anyway, ik kan niks meer met m'n laptop, ook al 5x opnieuw opgestart, en het helpt niets.

Weet iemand wat er mis is en wat ik het beste kan doen?
pi_38520964
f8 tijdens boot en dan safe mode?
I pwn u!
pi_38521189
Merk & Type laptop?

Rag eens over alle toetsen. Kan zijn der er een paar vast zitten.
Murmelt iets van dell.....
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_38521457
Ik heb ook es drinken over mn laptoptoetsenbord gehad. Toen had ik dus ook dat mn toetsen steeds ingedrukt, of juist niet in te drukken waren. Gelukkig ging het allemaal weer over na het een paar uurtjes goed te hebben laten drogen, dus probeer dat es, zou ik zeggen
  zondag 4 juni 2006 @ 05:19:25 #5
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_38522036
* bied 10 euro...
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_38522078
quote:
Op zondag 4 juni 2006 05:19 schreef Neutrino het volgende:
* bied 10 euro...
10.o
pi_38524543
110,-

Schopje DIG => V&A?
Nu met transparante user-icon!
pi_38524632
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:22 schreef Greetings het volgende:
Het kan toeval of niet zijn, maar even voor het probleem had ik een klein beetje koffie over het linkerdeel van het toetsenbord gemorst (en ja, daar zitten wel o.a. de capslock). Toen ik het schoonmaakte heb ik met een doekje de toetsen ook mee ingedrukt, wellicht heb ik daarmee een rare toetscombinatie gemaakt?
Geen rare toetsencombinatie, maar gewoon vloeistof op de verbindingen van je toetsen.

Bij sommige laptops kan het toetsenbord er uit, dan kan je er beter bij om het (onder de toetsen) schoon te maken.

Ik heb eens een glas cola over een afstandbediening heen gegooid. Cola is echt enorme meuk, dus meteen de batterijen er uit, afstandbediening onder de kraan, en vervolgens ondersteboven op laten drogen in een warme omgeving. Nooit problemen mee gehad.

Met een laptop lijkt dit me een wat mindere actie, maar je zult wel op een of andere manier met het tobo aan de gang moeten.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_38525627
Welk merk/type notebook is het eigenlijk?
Nu met transparante user-icon!
pi_38528322
Het is een Jewel. De precieze uitvoering qua nummer weet ik niet, maar 1 jaar geleden heb ik er 1600 euro voor betaald.

Inmiddels doet een ander aangesloten toetsenbord het wel weer naar behoren, maar het gewone laptop toetsenbord doet nu helemaal niets meer. Maargoed, ik ben er voorlopig tevreden mee. Over een paar dagen maar eens de drivers opnieuw installeren.
pi_38555343
Jewel......, een los verbindings draadje onder het toetsenbordje. Flatcable aandrukken klem schuifje er goed overheen drukken.... klaar.
My Mind Is The Limit.
pi_38558858
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:28 schreef MDKme2 het volgende:
Jewel......, een los verbindings draadje onder het toetsenbordje. Flatcable aandrukken klem schuifje er goed overheen drukken.... klaar.
Is dat serieus bedoeld?

Zo ja, kan je aub iets specifieker zijn?
  maandag 5 juni 2006 @ 16:51:59 #13
107521 Furia
snoopy weer
pi_38562545
Ik heb wel eens thee over mijn PB heengehad. Eerst leek er niets aan de hand, maar later bleek ook de helft van mijn toetsenbord het niet meer te doen. Gelukkig hadden ze bij de applestore nog zo'n toetsending liggen voor 50 euro en was het weer opgelost
pi_38563084
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:47 schreef Greetings het volgende:

[..]

Is dat serieus bedoeld?

Zo ja, kan je aub iets specifieker zijn?
Zeker serieus..

* Schroeven los maken die het toestenbord vast houden op de laptop.
* Toetsenbord kan dan opgetild worden.
* Je ziet een flatcable van +- 2 centimeter.
* Volg deze naar het mobo.
* Hier zie je vervolgens een sleuf met een plastic clip om je flatcable.
* De clip naar achteren trekken.
* Flat cable aandrukken,
* Clip aandrukken
* Toetsenbord terug plaatsen
* Vastschoeven
Klaar
My Mind Is The Limit.
  maandag 5 juni 2006 @ 17:11:49 #15
107521 Furia
snoopy weer
pi_38563120
quote:
Op maandag 5 juni 2006 17:10 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Zeker serieus..

* Schroeven los maken die het toestenbord vast houden op de laptop.
* Toetsenbord kan dan opgetild worden.
* Je ziet een flatcable van +- 2 centimeter.
* Volg deze naar het mobo.
* Hier zie je vervolgens een sleuf met een plastic clip om je flatcable.
* De clip naar achteren trekken.
* Flat cable aandrukken,
* Clip aandrukken
* Toetsenbord terug plaatsen
* Vastschoeven
Klaar
Dit soort "reparaties" zijn vaak wel de grapjes die ervoor zorgen dat je kan doen naar je garantie he!
pi_38569163
quote:
Op maandag 5 juni 2006 17:11 schreef Furia het volgende:

[..]

Dit soort "reparaties" zijn vaak wel de grapjes die ervoor zorgen dat je kan doen naar je garantie he!
Ligt er maar net aan wat voor een garantie je hebt: 1 of 2 jaar.
Buiten de garantie, is het de moeite waard om te proberen. Bovendien maak je met deze handelingen niets kapot, En als je met een schroevendraaier goed kan om gaan beschadigen de schroefjes niet eens.
My Mind Is The Limit.
pi_38581060
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:01 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat voor een garantie je hebt: 1 of 2 jaar.
Buiten de garantie, is het de moeite waard om te proberen. Bovendien maak je met deze handelingen niets kapot, En als je met een schroevendraaier goed kan om gaan beschadigen de schroefjes niet eens.
Ik zal erover nadenken, bedankt voor de tip. Ik ben alleen niet zo handig
pi_38592343
Ik durf die reparatie toch niet aan, aangezien ik de optie tot garantie mogelijk wil gaan gerbruiken.

Iemand nog andere (mogelijke) oplossingen?

Nu ik de drivers opnieuw heb geinstalleerd kon ik opeens wel weer het gewone laptop toetsenbord gebruiken, maar typt ie de letters "a" en "b" niet meer, en zo nog 10 letters niet meer.
WEER een ander probleem dus, allemaal even klote.

Dus a.u.b. enige assistentie?
pi_38600940
A.u.b. iemand?
pi_38615310
Toetsenbord is of defect of kabel zit los..
jouw opties:
* Zelf proberen
* Garantie claimen

Breng dat ding maar terug voor de garantie... als je twijfelt aan je vakmanschap als schoever.
My Mind Is The Limit.
  woensdag 7 juni 2006 @ 02:31:48 #21
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_38615336
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:30 schreef Greetings het volgende:
A.u.b. iemand?
  • USB keyboard er aan hangen..
  • Laten reparereren
  • Zelf repareren met alle mogelijke gevolgen van dien
  • verkopen (hoogste bod is al 110,- )
  • Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
    pi_38615581
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 02:31 schreef Neutrino het volgende:

[..]

• USB keyboard er aan hangen..
  • Laten reparereren
  • Zelf repareren met alle mogelijke gevolgen van dien
  • verkopen (hoogste bod is al 110,- )
  • Optie 1 heb ik al meeder keren geprobeed; het hielp 1 dag, maar de dag enra was ook op het externe keyboard hetzelfde probleem.
    Optie 2: ik heb nog zo'n 10 maanden garantie... denk dat ik daar binnenkort wel gebruik van ga maken. Al zie ik 2 weken zonder laptop niet echt zitten.
    Optie 3: uitgesloten
    Optie 4: ook uitgesloten.

Dank voor de post anyway.
      woensdag 7 juni 2006 @ 10:26:55 #23
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_38618491
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 02:28 schreef MDKme2 het volgende:
    Toetsenbord is of defect of kabel zit los..
    jouw opties:
    * Zelf proberen
    * Garantie claimen

Breng dat ding maar terug voor de garantie... als je twijfelt aan je vakmanschap als schoever.
    En vloeistofschade valt niet onder de garantie dus daar kun je sowieso naar fluiten....
      woensdag 7 juni 2006 @ 12:44:28 #24
    34573 Neutrino
    Dead cat bounce
    pi_38622036
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 03:28 schreef Greetings het volgende:

[..]

Optie 1 heb ik al meeder keren geprobeed; het hielp 1 dag, maar de dag enra was ook op het externe keyboard hetzelfde probleem.
    Optie 2: ik heb nog zo'n 10 maanden garantie... denk dat ik daar binnenkort wel gebruik van ga maken. Al zie ik 2 weken zonder laptop niet echt zitten.
    Optie 3: uitgesloten
    Optie 4: ook uitgesloten.

Dank voor de post anyway.
    Zou je, als optie 1 een probleem geeft, dan niet denken dat het een software matig probleem is
    ipv een hardware matig probleem ? Het is nl niet zeker dat vloeistofschade dit heeft veroorzaakt..
    Of mors je ook geregeld op het externe toetsenbord ?
    pi_38622335
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 12:44 schreef Neutrino het volgende:

[..]

Zou je, als optie 1 een probleem geeft, dan niet denken dat het een software matig probleem is
    ipv een hardware matig probleem ? Het is nl niet zeker dat vloeistofschade dit heeft veroorzaakt..
    Of mors je ook geregeld op het externe toetsenbord ?
    Inderdaad, dat dacht ik ook.... moet wel haast software matig zijn. En zo heel veel vloeistof was het niet, echt niet zoveel dat ik er problemen mee verwachtte. En ik heb Jewel gisteren gemailed, kreeg ik dit terug:

"Als de notebook bij ons binnen is, wordt er onderzoek verricht, hieruit
    volgt een prijsopgave waar alle mankementen die gerepareerd kunnen worden
    genoemd worden. U kunt hierop kiezen wat u wilt laten repareren. Indien u
    geen enkele reparatie wilt laten uitvoeren naar aanleiding van de
    prijsopgave, betaalt u alleen onderzoekskosten.":

Maar is dit normaal?????

Is dat wat garantie inhoudt? Toch gewoon betalen voor onderzoeken, en voor de reparatie?
    Dit kunnen ze toch niet maken?
      woensdag 7 juni 2006 @ 13:19:57 #26
    34573 Neutrino
    Dead cat bounce
    pi_38622986
    Oplossingen voor als het een software matig probleem:
    1. Boot met een XPE cd en run een virusscan/spyware scan
    Stel op die manier ook vast of het probleem voortkomt door beschadigde hardware.
    2. XP in savemode opstarten en testen of het probleem voordoet
    3. Nieuwe install van XP als het probleem zich nog steeds voordoet nadat 1. en 2. geen oplossing boden.

Eventueel zou je een kundig persoon voor 50,- euro er naar kunnen laten kijken..
    Geen oplossing is geen loon.. (Ik woon in Hoorn en werk ook als freelancer)

Sowieso zou ik niet gaan voor de reparatie bij een bedrijf.
    Enkel als alles heeft gefaald.. Bedrijven zijn nl duur en enkel goed voor hardware matige oplossingen..
    pi_38625121
    Waar woon je? Ik ben altijd ff bereid mijn kunde toe te passen...
    Ik háát kabouters!!
    pi_38625972
    Ok, ik ga proberen XP in veilige modus op te starten, de keer daarna XP opnieuw installeren.
    Ik woon overigens in Nijmegen....

Maar dat over die garantie... dat kan toch niet? Geld vragen voor onderzoeken en reparatie?
      woensdag 7 juni 2006 @ 15:19:26 #29
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_38626648
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 14:54 schreef Greetings het volgende:
    Ok, ik ga proberen XP in veilige modus op te starten, de keer daarna XP opnieuw installeren.
    Ik woon overigens in Nijmegen....

Maar dat over die garantie... dat kan toch niet? Geld vragen voor onderzoeken en reparatie?
    Binnen garantie niet nee, stel je zou vloeistofschade hebben dan vervalt de garantie en dan hebben ze het recht om onderzoekskosten te vragen.....
    pi_38628224
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 15:19 schreef RD4 het volgende:

[..]

Binnen garantie niet nee, stel je zou vloeistofschade hebben dan vervalt de garantie en dan hebben ze het recht om onderzoekskosten te vragen.....
    Jamaar ik kan me haast niet voorstellen dat het door de vloeistof kwam.
      woensdag 7 juni 2006 @ 16:24:24 #31
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_38628293
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 16:22 schreef Greetings het volgende:

[..]

Jamaar ik kan me haast niet voorstellen dat het door de vloeistof kwam.
    Is niet veel voor nodig, heb bij Sony Ericsson gewerkt en daar was al een beetje zweet/regendruppels voldoende om vloeistofschade te veroorzaken.....

De vloeistof is het probleem niet, maar samen met elektrische lading kan het gaat corroderen en dat levert de problemen op
    pi_38628654
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 16:24 schreef RD4 het volgende:

[..]

Is niet veel voor nodig, heb bij Sony Ericsson gewerkt en daar was al een beetje zweet/regendruppels voldoende om vloeistofschade te veroorzaken.....

De vloeistof is het probleem niet, maar samen met elektrische lading kan het gaat corroderen en dat levert de problemen op
    Maar ok, dan kan het toetsenbord kapot raken daardoor, dat snap ik. Maar hoe kan dat dan ook invloed hebben op de werking van een extern aangelsoten toetsenbord?
    pi_38630357
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 16:34 schreef Greetings het volgende:

[..]

Maar ok, dan kan het toetsenbord kapot raken daardoor, dat snap ik. Maar hoe kan dat dan ook invloed hebben op de werking van een extern aangelsoten toetsenbord?
    Je interne toetsenbord blijft aangesloten. dus kan nog steeds problemen veroorzaken. wat dan weer terug kan slaan op je USB tb'tje(ledjes aan uit op de usb) dit is echter niet scadelijk voor je USB toetsenbord.

Vloeistof schade.. niet gelezen dat het dat was.
    Garantie kun je vergeten.

Ps wat voor vloeistof was het?( koffie thee water cola enz)
    My Mind Is The Limit.
    pi_38635189
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 17:22 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Je interne toetsenbord blijft aangesloten. dus kan nog steeds problemen veroorzaken. wat dan weer terug kan slaan op je USB tb'tje(ledjes aan uit op de usb) dit is echter niet scadelijk voor je USB toetsenbord.

Koffie, maar echt maar een HEELklein beetje, 1 slokje hoogstens zegmaar. Maar hoe komen ze er nu achter dat het vloeistofschade was (als het dat al was)?
      woensdag 7 juni 2006 @ 20:34:54 #35
    34573 Neutrino
    Dead cat bounce
    pi_38636003
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 17:22 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Het is zeer onwaarschijnlijk wat je zegt. Het zou kunnen dat de schade van het toetsenbord idd een terugkoppeling geeft. Echter heb ik dat nog nooit meegemaakt.

Dit is mijn laptop toetsenbord:

Zoals je ziet zijn de toetsen redelijk geisoleerd. Het hangt dus echt van de hoeveelheid koffie af dat er over heen is gegooid.

Ik sluit liever eerst een software matig probleem uit voordat ik het op de hardware gooi.
    pi_38644815
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:59 schreef Greetings het volgende:

[..]

Koffie, maar echt maar een HEELklein beetje, 1 slokje hoogstens zegmaar. Maar hoe komen ze er nu achter dat het vloeistofschade was (als het dat al was)?
    Zwart, melk, suiker?
    Met suiker is dodelijk voor een tb.

Koffie is bruin en laat dus ook een bruinige vlek achter..
    My Mind Is The Limit.
    pi_38644838
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 02:09 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Zwart, melk, suiker?
    Met suiker is dodelijk voor een tb.

Koffie is bruin en laat dus ook een bruinige vlek achter..
    Zwart, met enkel een zoetstof-pilletje. Maar dan kan ik desnoods de toetsen eraf halen en de vlek wegpoetsen toch?
    pi_38644853
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 20:34 schreef Neutrino het volgende:

[..]

Het is zeer onwaarschijnlijk wat je zegt. Het zou kunnen dat de schade van het toetsenbord idd een terugkoppeling geeft. Echter heb ik dat nog nooit meegemaakt.

Dit is mijn laptop toetsenbord:

[afbeelding]
    [afbeelding]

Zoals je ziet zijn de toetsen redelijk geisoleerd. Het hangt dus echt van de hoeveelheid koffie af dat er over heen is gegooid.

Ik sluit liever eerst een software matig probleem uit voordat ik het op de hardware gooi.
    Zucht.. De problemen zullen zich ook voordoen als je een 2e toetsenbord aansluit. Omdat ze beide actief zijn. Het zal het lijken alsof de 2e ook "kuren" heeft(terugkoppeling). Duidelijker hoop ik zo.

Betreffende dat geisoleerd verhaaal: Niet elk toetsenbord is het zelfde. Die van jou kan wel geisoleerd zijn maar die van hem niet.......

By the way... 1 druppel koffie(of een andere vloeistof) kan op de "verkeerde" plaats een toetsenbord COMPLEET onbruikbaar maken.
    My Mind Is The Limit.
    pi_38644861
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 02:12 schreef Greetings het volgende:

[..]

Zwart, met enkel een zoetstof-pilletje. Maar dan kan ik desnoods de toetsen eraf halen en de vlek wegpoetsen toch?
    Als je daar al bij kunt: Dan kun je meteen de rest schoon maken. Grote kans dat het "probleem" dan verholpen is.( als het geen combo probleem is)

Het gaat om de contacten en sporen.
    My Mind Is The Limit.
    pi_38644870
    Vandaag doet ie het weer ff.... nadat ik weer ff het stuurprogramma heb verwijderd. Hopelijk duurt het dit keer langer dan 2 dagen.... zoniet, dan is de laatste stap Windows opnieuw installeren en de schijf formatteren. Als het dan NOG niet is opgelost zit er niks ander op dan (betaalde ) garantie te gebruiken...
    pi_38644885
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 02:18 schreef Greetings het volgende:
    Vandaag doet ie het weer ff.... nadat ik weer ff het stuurprogramma heb verwijderd. Hopelijk duurt het dit keer langer dan 2 dagen.... zoniet, dan is de laatste stap Windows opnieuw installeren en de schijf formatteren. Als het dan NOG niet is opgelost zit er niks ander op dan (betaalde ) garantie te gebruiken...
    Wat voor driver gebruik je voor je TB'tje?

Probeer anders eens een andere, misschien helpt het (U never know).
    My Mind Is The Limit.
      donderdag 8 juni 2006 @ 03:01:41 #42
    34573 Neutrino
    Dead cat bounce
    pi_38645014
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 02:14 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Zucht.. De problemen zullen zich ook voordoen als je een 2e toetsenbord aansluit. Omdat ze beide actief zijn. Het zal het lijken alsof de 2e ook "kuren" heeft(terugkoppeling). Duidelijker hoop ik zo.

Betreffende dat geisoleerd verhaaal: Niet elk toetsenbord is het zelfde. Die van jou kan wel geisoleerd zijn maar die van hem niet.......

By the way... 1 druppel koffie(of een andere vloeistof) kan op de "verkeerde" plaats een toetsenbord COMPLEET onbruikbaar maken.
    Als je het nog 1 keer zou lezen zie je dat ik beaam dat feedback van het
    defecte paneel een mogelijkheid is. Echter ben ik het nog nooit tegen gekomen...

Ik ga vooralsnog uit van een software probleem. Aangezien dit ook nog niet is uitgesloten.

Leer eens een beetje netiquette. Nu kom je nl zeer lomp c.q arrogant over terwijl je, neem ik aan, normaal probeert te reageren.

@ Greetings

Hier vond ik iemand die een soortgelijk probleem heeft wat veroorzaakt is door water.
    Artikel

Men zegt dat je het kan proberen schoon te maken. Als dat niet zou lukken kan je een laptop toetsenbord op Ebay (Marktplaats wellicht) kopen en inbouwen. Dat schijnt goedkoper te zijn dan een ubs toetsenbord..

[ Bericht 6% gewijzigd door Neutrino op 08-06-2006 04:50:58 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')