Ik woon half uurtje lopen van pinkpop af... ben nogal ziek (al een jaar bezig om eraf te komen met chemokuren en bestralen vrijdag weer ene uitslag.. maar eerst: PINKPOP!), dus qua energie zit k wat lager dan de gemiddelde bezoeker (mijn spieren zijn oa helemaal gaar). maargoed ik wilde t eens meemaken.
Ik had voor een ander forum ff mijn korte "reviews" gegeven van de optredens.. might as well copy pasten hier!
ZATERDAGAls eerste: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
dat was ff de pijn die mn rug doet (hij deed al pijn voor pinkpop.. maar nu issie dus vol de k*t op) t grote probleem van mn rug is dat ik als ik zit 200x zo veel pijn heb.. maar als ik sta dat mn voeten t niet fijn vinden..
dilemma!!
Zowieso was t mn 1e keer pinkpop.. dus alles is al nieuw
![]()
Ff mn report:
15.00-16.00 THE DRESDEN DOLLSOpzich een leuke groep.. maar op gegeven moment ben je t eentonige geluid en de constante stem van die vrouw wel zat. qua "hebben jullie er zin in" heeft ze t mischien 200x gevraagd.. (in t engels dan (goh?)).
16.00-16.45 KUBBTegenvaller!! naast hun hit wicked soul (helemaal op t einde) niet veel leuks gebracht.. beetje saaie muziek.. en gaan zelfs covers van anderen spelen... zonde zoeits. wicked soul was overigens t enige nummer wat ze met een beetje kracht brachten.
16.45-17.45 NELLY FURTADOVerrassend goed! Leuke muziek.. veel variatie.. en toch best harde muziek! ook af en toe wat rap ertussen, laat publiek op t podium komen.. publiek meezingen (en die meid kon nog best goed zingen). lekker vanuit t gras van genoten!
17.45-18.30 MO'JONESMijn favoriet, erg vet hoe ie met een cowboyhoed op komt.. vette muziek (veel variatie ook) wel weinig mensen in de tent (vond ik wel relaxed), en 3voor12 vond t ook niks.. maargoed.. als ik ff opsom wat 3voor12 als minpunten noemt:
quote:
De ongedwongen lolligheid, de semi-diepzinnige teksten over Mo’s waarden en normen, de cowboyhoed, “Come on!” schreeuwen met een schuurpapieren stemgeluid waarbij Springsteens stem verbleekt tot piepmuis, de weinig inspirerende songstructuur, de gitaarsoli – man, die gitaarsoli! een stukje improvisatie op een mondharmonica en zo kan ik ruim drie kwartier alleen maar grote ellende opnoemen.
Als je je druk gaat maken om een groep die plezier heeft op het podium... en het publiek in de tent gaat erdoor uit zn dak ben je naar mijn mening een azijnpisser..
18.45-19.45 KAISER CHIEFSVan een afstand staan bekijken... opzich krijgt ie t publiek leuk mee en de muziek is zeker nice! maar ik had t na 3 kwartier wel gehad met hun muziek.
20.00-21.00 KRAAK & SMAAKOpzich leuk.. ook tov alle andere muziek die geprogrameerd stond..
maar ik snap de hype om deze band niet zo..
21.00-22.30 PLACEBOIk had er geen krach meer voor... zowieso boeit de muziek me niet veel.. maar mijn voeten en vooral mijn rug wilden naar huis (en dat is toch nog een dik half uur lopen).
Ben zelfs op mn koppie verbrand (ben ik blij dat ik weer wat haar heb) dus t zonnetje is goed aant schijnen geweest.. je voelde HEEEEL af en toe een druppeltje.. maar gelukkig droog en warm gebleven!
ZONDAGIk ben alweer terug (huh nu al?) jah nu al.. mn rug kan niet meer (houd op over je rug man!) jah sorry kan er niks aan doen... maar hij is echt dood nu. (hoe ik morgen ga redden weet ik niet.... ben bang dat ik t niet helemaal ga redden... )
14.15-15.00 THE RAKESFF gezien.. opzich leuke groep met adhd zanger... ook weer in de tent... veel gezelliger soms dan op zo'n groot podium.
15.00-16.00 BLOODHOUND GANGeuhm.. puberaal gedrag. T is een soort flauwe cabaretvoorstelling met een liedje of 5 (hun bekendste). wel een leuke grap... hij zegt dat ie vna de pinkpoporganisatie een reis naar disneyland mag uitreiken (dan weet je al dat er iets niet goed is) dus hij zegt.. ik trek uit deze pot een naam:
"Nathaly Holloway? is nathalie holloway there?"
ik vind t leuk
![]()
, muziek was echt slecht verder.. slecht afgesteld etc.. maar wel vermakelijk.
17.00-18.00 RACOONWat een topper! ik vind racoon zowieso een fantastische band.. maar: wow! bij deze band zijn ook alle tracks (potentiele) hits... ik vind ze super!
18.00-19.00 DANKO JONESEuhm... je moet ervan houden.... ik houd er niet van..
Danko is een vervelende schreeuwende amerikaan met hele domme, vervelende fans (een paar daargelaten), muziek is me ook paar tandjes te hard.
En toen had ik t wel gehad voor vandaag.. op de achtergrond nog dEus ff geluisterd.. maar niet veel aan.. en verder kwam er niet heel veel schokkends.. nu ff met veel pijn in een stoel laten vallen.. en morgen maar eens kijken wat t word.. wil iig blof en rhcp zien.. de rest moet ik nog maar eens bekijken.