abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38507050
Soms heb ik wel eens de opvatting dat elk object als het ware 'leeft' en een soort gevoel heeft maar dit niet kan uiten. Dat ze een soort ziel hebben. Dat je dan niet tegen iets aan moet trappen of iets weg moet gooien nou ja, omdat je dus denkt dat dat object gevoel heeft. Nu zal ik vast voor gek verklaard worden, maar ik vroeg me af of dit een naam heeft en of er meer mensen zijn die dit hebben.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:20:47 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_38507334
Jazeker.

Toen ik 8 was
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:22:13 #3
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38507374
Het ding ansich heeft geen zenuwstelsel dus geen bewustzijn dus geen coherentie aan het leven. Jij spiegelt je eigen gevoelens van materie op die van een levenloos object.
Zyggie.
pi_38507380
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:20 schreef Fir3fly het volgende:
Jazeker.

Toen ik 8 was
Haha, same. Zo van, 'hoe zou het voelen om een lamp te zijn?'
Amber Streams - Instrumental Progressive Metal
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:24:24 #5
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38507432
Ik voorzie wel dat je transcedente denken overeenkomsten heeft met de ideeënleer van plato. Het idee 'object' bestaat wel en wordt verbroken als je het object sloopt.
Zyggie.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:24:52 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_38507441
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:24 schreef Zyggie het volgende:
Ik voorzie wel dat je transcedente denken overeenkomsten heeft met de ideeënleer van plato. Het idee 'object' bestaat wel en wordt verbroken als je het object sloopt.
Hehe, inderdaad
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 3 juni 2006 @ 18:42:42 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38509268
Wat zyggie in de eerste reactie zegt wilde ik eigenlijk ook posten.
pi_38510990
Gek genoeg heb ik het wel eens gehad met m'n auto's. Dan kocht ik een andere erbij, begon nummer 1 in te houden en slecht te lopen. Dan zei ik wat lieve woordjes en dat ie de belangrijkste voor me is en voila, ze reed weer goed.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:28:03 #9
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_38511989
Misschien dat animisme een beetje in de buurt komt? Komt er namelijk op neer dat alles een ziel heeft en dat geest in bijvoorbeeld bomen en stenen kunnen wonen.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_38512260
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:10 schreef Eveli het volgende:
Soms heb ik wel eens de opvatting dat elk object als het ware 'leeft' en een soort gevoel heeft maar dit niet kan uiten. Dat ze een soort ziel hebben. Dat je dan niet tegen iets aan moet trappen of iets weg moet gooien nou ja, omdat je dus denkt dat dat object gevoel heeft. Nu zal ik vast voor gek verklaard worden, maar ik vroeg me af of dit een naam heeft en of er meer mensen zijn die dit hebben.
ik vind het interessant dat je die opvatting "soms" hebt...

ik heb dat namelijk ook, soms -> schopje UVT
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_38512767
Ja soms denk ik er niet bij na of probeer ik er niet aan te denken.

@ Koenholio zal eens kijken, bedankt.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:10:23 #12
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38513119
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:37 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ik vind het interessant dat je die opvatting "soms" hebt...

ik heb dat namelijk ook, soms -> schopje UVT
LSD is bad m'kay.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38514060
Wat dit idee compliceert is dat de meeste objecten weer uit meerdere kleinere objecten bestaan. Laten we een auto als voorbeeld nemen; is het de auto als geheel die een 'ziel' heeft of hebben de losse wielen, het stuur en de motor een aparte 'ziel'? Dit hangt weer sterk af van de persoon die naar het object kijkt. De gemiddelde mens zal de auto als geheel zien, maar een automonteur ziet eerder de losse onderdelen die samen een geheel vormen. Het is dus een beetje raar om objecten een ziel toe te dichten als het object eigenlijk iets abstracts is dat van je referentiekader afhangt.
Casting an evil eye on degenerates
pi_38514092
Doet me denken aan kinderen voor kinderen "huizen hebben ook gevoel"
pi_38514103
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:10 schreef Eveli het volgende:
denk je soms ook wel eens dat je zelf niet bestaat en alles om je heen een grote grap is?
...nothing happens until you make it happen...
  Donald Duck held zaterdag 3 juni 2006 @ 21:45:26 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_38514111
furby's zijn best aardig levend. min of meer.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_38514927
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:43 schreef PastorRichards het volgende:
Wat dit idee compliceert is dat de meeste objecten weer uit meerdere kleinere objecten bestaan. Laten we een auto als voorbeeld nemen; is het de auto als geheel die een 'ziel' heeft of hebben de losse wielen, het stuur en de motor een aparte 'ziel'? Dit hangt weer sterk af van de persoon die naar het object kijkt. De gemiddelde mens zal de auto als geheel zien, maar een automonteur ziet eerder de losse onderdelen die samen een geheel vormen. Het is dus een beetje raar om objecten een ziel toe te dichten als het object eigenlijk iets abstracts is dat van je referentiekader afhangt.
ja, maar datzelfde geldt voor de mens
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_38515818
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:52 schreef Alcyone het volgende:
Gek genoeg heb ik het wel eens gehad met m'n auto's. Dan kocht ik een andere erbij, begon nummer 1 in te houden en slecht te lopen. Dan zei ik wat lieve woordjes en dat ie de belangrijkste voor me is en voila, ze reed weer goed.
Ik heb het ook heel vaak met mijn spullen. Als ik dan in mijn hoofd heb dat ik ze wil vervangen, dan gaan ze opeens stuk . Alsof ze dan denken: "meid, zoek het dan maar uit "

Nu denk ik niet dat voorwerpen 'levende' dingen zijn, maar ik vind het wel altijd opvallend.
pi_38515870
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:45 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik heb het ook heel vaak met mijn spullen. Als ik dan in mijn hoofd heb dat ik ze wil vervangen, dan gaan ze opeens stuk . Alsof ze dan denken: "meid, zoek het dan maar uit "

Nu denk ik niet dat voorwerpen 'levende' dingen zijn, maar ik vind het wel altijd opvallend.
wellicht ga je er wat minder zuinig mee om
pi_38515886
Hey willie, waar is maryl ?
pi_38516003
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:47 schreef Markster het volgende:
Hey willie, waar is maryl ?
wie?
pi_38516017
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:47 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

wellicht ga je er wat minder zuinig mee om
Dat was in alle gevallen niet zo. Hoewel ik wel direct toegeef dat de spullen in kwestie al wat ouder waren en dus wat versleten. Dan is het risico dat iets stuk gaat natuurlijk groter.

Maar omdat het zo vaak bij mij is voorgekomen vond ik het opvallend. Ook omdat hetgene waar ik dan de vervang-intentie voor heb vervolgens binnen 24 uur stuk is.

Mijn spullen zijn nou eenmaal snel beledigt.
pi_38516040
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:52 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

wie?
je avatar!

Die pokemon! merril!
pi_38516072
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:52 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dat was in alle gevallen niet zo.

Mijn spullen zijn nou eenmaal snel beledigt.
ik bedoel onbewust he...

maar dat ze snel op hun pik getrapt zijn zou natuurlijk ook kunnen
pi_38516133
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:53 schreef Markster het volgende:

[..]

je avatar!

Die pokemon! merril!
oh heet dat ding maryl / merril? ik wist eerst niet eens dat het een pokemon-ding was man
maar ik was 'm beu, dat irritante springende blauwe aapje tijd voor een 4, dacht ik zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')