Maar de viering ervan wel, de imams zullen wel opgeroepen hebben om een feestje te bouwen, weet ik veel. Het was s'avonds ook nog in het nieuws, dus er zal best wel wat over terug te vinden zijn, succes dermee.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
De aanslag was niet op een vrijdag
Ik weet dat er inderdaad een aantal mensen feest gevierd hebben n.a.v. die aanslag walgelijk inderdaad. Echter niet zoals jij beschrijft. Het was een heel select groepje voornamelijk pubers, niet hele wijken of hele gemeenschappen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar de viering ervan wel, de imams zullen wel opgeroepen hebben om een feestje te bouwen, weet ik veel. Het was s'avonds ook nog in het nieuws, dus er zal best wel wat over terug te vinden zijn, succes dermee.
Heel Nederland was verbijsterd over die uiting van emotie, en vroeg zich af waarom de autoriteiten niet ingrepen.
Ik kom zelf uit een gemengde familie en heb aan den lijve ondervonden dat het gekleurde deel van de familie in hoge mate discrimineerd en een hoop drukte maakt over huidskleur.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:14 schreef Hathor het volgende:
En racisme en intolerantie onder allochtonen zelf ? is daar wel eens aandacht aan besteed ? Ik heb namelijk sterk de indruk dat zo'n beetje alle mensen van Arabische en Noord afrikaanse komaf zwaar antisemitisch zijn. En dan zal ik het niet eens hebben over hun standpunt wat betreft homo's.
Ik vind 1 op de 10 racistische Nederlanders wel meevallen eerlijk gezegd, ik denk dat het aantal racistische allochtonen daar ver bovenuit steekt. Maar schijnbaar is dat niet interessant genoeg om te onderzoeken, of is men soms weer bang tegen wat zere benen te schoppen ?
Beste Karel, ga me nou niet vertellen wat ik wel of niet gezien heb. het was helemaal geen select groepje pubers, het was een feestende massa, van alles en nog wat liep er rond toen. Ik kwam op dat moment met de auto door de Kanaalstraat en was onderweg naar huis van mijn werk, en ik weet nog dat ik in eerste instantie dacht dat iemand een belangrijke voetbalwedstrijd had gewonnen, dat idee krijg ik nogal snel als ik feestende mensen zie.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik weet dat er inderdaad een aantal mensen feest gevierd hebben n.a.v. die aanslag walgelijk inderdaad. Echter niet zoals jij beschrijft. Het was een heel select groepje voornamelijk pubers, niet hele wijken of hele gemeenschappen.
Kun je een complete geloofsgroep veroordelen door een actie van pak um beet 200 man?
Er staat me ook iets bij dat de media het iets te groot oppakte en achteraf (deels) gerectificeerd heeft.
http://beeldvorming.net/moslims_media.pdf onderaan pagina acht staat er een stukje over. Geen idee wat voor een website het is hoor, gevonden mbv google.
Ik snap je eerste zin niet.quote:Op zondag 4 juni 2006 00:45 schreef Meki het volgende:
Hoe kan je gaan integreren als de kwart van de intelligente nederlandse bvolking allochtonen (marokkanen het meest)
daar zou ik wel een antwoord op willen hebben van een intelligente autochtoon
de vraag blijft echter ben je wel intelligent als je een buitenlander haat
oftewel niet wil dat een moslimland doorgaat op het wk![]()
Je klinkt ook als een gefrustreerde blanke....quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:09 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben dus in ons gezin de * blanke * dat heb ik geweten óók. Dus ik moet eerlijk toegeven dat ik mss niet helemaal objectief ben![]()
Wat is dat dan voor idioot argumentquote:Op zondag 4 juni 2006 01:54 schreef Yildiz het volgende:
Och, hou nou op over dat integreren, loop eens door de stad, en je ziet dat de helft van de echte Nederlanders volledig zou zakken voor die inburgeringstest. Doe even normaal zeg.
Meki, je bent werkelijk ongeveer de enige allochtoon wiens Nederlands slechter wordt met de tijd....quote:Op zondag 4 juni 2006 00:45 schreef Meki het volgende:
Hoe kan je gaan integreren als de kwart van de intelligente nederlandse bvolking allochtonen (marokkanen het meest)
daar zou ik wel een antwoord op willen hebben van een intelligente autochtoon
de vraag blijft echter ben je wel intelligent als je een buitenlander haat
oftewel niet wil dat een moslimland doorgaat op het wk![]()
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 4 juni 2006 02:21 schreef zhe-devilll het volgende:
als ik rijk ben zeur ik nergens meer over![]()
en jij bent een van de 10 % Nederlandersquote:Op zondag 4 juni 2006 12:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Meki, je bent werkelijk ongeveer de enige allochtoon wiens Nederlands slechter wordt met de tijd....
Dus als iemand jou wijst op je taal en spellingsfouten is ie maar gelijk racistisch ? Das een goeie, die kon ik nog niet.quote:
Nee hij heeft al aangegeven dat ie bij de 10 % hoortquote:Op zondag 4 juni 2006 13:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dus als iemand jou wijst op je taal en spellingsfouten is ie maar gelijk racistisch ? Das een goeie, die kon ik nog niet.![]()
Over deze post heb je in ieder geval wat meer nagedacht dan diegene waar ik op reageerde.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Sarcasme veranderd niks aan 't feit dat de islam steeds op negatieve wijze in 't nieuws komt en dat er eigenlijk nooit iets positiefs te lezen valt. De beste manier om daar iets aan te veranderen is gewoon een hele hoop positieve dingen doen.
Merkwaardig genoeg schijnen de islamieten daar geen zin in te hebbenZe steken hun energie liever in andere zaken zoals klagen of boos zijn ofsow
![]()
quote:Op zondag 4 juni 2006 02:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je klinkt ook als een gefrustreerde blanke....
Ja, en die test komt uit 1814 vallen. Maargoed.quote:Op zondag 4 juni 2006 02:36 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Wat is dat dan voor idioot argumentDe helft van de "echte" autorijders zou ook zakken voor de theorietoets als ze die overnieuw moeten doen. Het gaat over normen en waarden die vanuit die testen uitvloeien.
Opvoeding? Ópvoeding? Is dat, 2 werkende ouders, beiden 40 uur, tussen de middag overblijven en na school voor de TV parkeren. Na het eten naar bed, of een hobby hier of daar uitoefenen, en zondag's afvragen wie er nou dat vlees snijdt? Man, de Nederlandse gemiddelde opvoeding stelt vaak geen drol voor.quote:Normen en waarden die in het verkeer worden verkregen dankzij de theorietest en ervaring, Nederlandse normen en waarden in de Nederlandse samenleving dankzij de inburgeringstest en ervaring. Wanneer de ervaring ontbreekt door het ontbreken van een Nederlandse opvoeding
De test is niet iets heiligs. Maargoed, men bidt wel vaker regels, protocollen en planningen aan alsof het van porselein is.quote:kan een inburgeringstest een leidraad zijn voor de inburgeraar, na de hand zal men zich dankzij de test en ervaring beter inburgeren
Ja... Danb krijg je van die kids die tassen met ballonnen op stations achter laten en zo... als grap...quote:Op zondag 4 juni 2006 19:14 schreef Yildiz het volgende:
Opvoeding? Ópvoeding? Is dat, 2 werkende ouders, beiden 40 uur, tussen de middag overblijven en na school voor de TV parkeren. Na het eten naar bed, of een hobby hier of daar uitoefenen, en zondag's afvragen wie er nou dat vlees snijdt? Man, de Nederlandse gemiddelde opvoeding stelt vaak geen drol voor.
En nog maar te zwijgen over die o zo belangrijke "normen en waarden" verwerkt in gewoonweg stupide vragen. Ik heb een paar van die tests gedaan, ze zijn eigenlijk lachwekkend en stellen volgens mij een utopie voor zoals voorgesteld door een CDA-er.quote:Op zondag 4 juni 2006 01:54 schreef Yildiz het volgende:
Och, hou nou op over dat integreren, loop eens door de stad, en je ziet dat de helft van de echte Nederlanders volledig zou zakken voor die inburgeringstest. Doe even normaal zeg.
Vroeger was dat nog een onschuldige grap.quote:Op zondag 4 juni 2006 19:17 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ja... Danb krijg je van die kids die tassen met ballonnen op stations achter laten en zo... als grap...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |