abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:52:04 #101
117098 Hathor
Effe niet
pi_38512666
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

De aanslag was niet op een vrijdag
Maar de viering ervan wel, de imams zullen wel opgeroepen hebben om een feestje te bouwen, weet ik veel. Het was s'avonds ook nog in het nieuws, dus er zal best wel wat over terug te vinden zijn, succes dermee.

Heel Nederland was verbijsterd over die uiting van emotie, en vroeg zich af waarom de autoriteiten niet ingrepen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_38513017
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar de viering ervan wel, de imams zullen wel opgeroepen hebben om een feestje te bouwen, weet ik veel. Het was s'avonds ook nog in het nieuws, dus er zal best wel wat over terug te vinden zijn, succes dermee.

Heel Nederland was verbijsterd over die uiting van emotie, en vroeg zich af waarom de autoriteiten niet ingrepen.
Ik weet dat er inderdaad een aantal mensen feest gevierd hebben n.a.v. die aanslag walgelijk inderdaad. Echter niet zoals jij beschrijft. Het was een heel select groepje voornamelijk pubers, niet hele wijken of hele gemeenschappen.
Kun je een complete geloofsgroep veroordelen door een actie van pak um beet 200 man?

Er staat me ook iets bij dat de media het iets te groot oppakte en achteraf (deels) gerectificeerd heeft.
http://beeldvorming.net/moslims_media.pdf onderaan pagina acht staat er een stukje over. Geen idee wat voor een website het is hoor, gevonden mbv google.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:09:18 #103
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38513090
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:14 schreef Hathor het volgende:
En racisme en intolerantie onder allochtonen zelf ? is daar wel eens aandacht aan besteed ? Ik heb namelijk sterk de indruk dat zo'n beetje alle mensen van Arabische en Noord afrikaanse komaf zwaar antisemitisch zijn. En dan zal ik het niet eens hebben over hun standpunt wat betreft homo's.

Ik vind 1 op de 10 racistische Nederlanders wel meevallen eerlijk gezegd, ik denk dat het aantal racistische allochtonen daar ver bovenuit steekt. Maar schijnbaar is dat niet interessant genoeg om te onderzoeken, of is men soms weer bang tegen wat zere benen te schoppen ?
Ik kom zelf uit een gemengde familie en heb aan den lijve ondervonden dat het gekleurde deel van de familie in hoge mate discrimineerd en een hoop drukte maakt over huidskleur.
Alles wat licht getint is is mooi - té donker is lelijk- maar wat helemaal blank is deugt opeens niet meer en word met wantrouwen bekeken.Blanken deugen niet die zij bot ,lomp en onbetrouwbaar en ze discrimineren vreselijk.
Bij het minste geringste dat hun overkomt halen ze hun huidskleur erbij. Daar wijten ze alles aan dat een ander hun * aandoet * ook wanneer ze dus een baan niet krijgen of in een winkel niet leuk behandeld worden en ga zo maar door. Natuurlijk komt het wel voor dat er écht gediscrimineerd word maar lang niet zo vaak als er beweerd word.
Het écht blanke deel van de familie vinden de donker uitgevallen exemplaren best interessant en zo lekker bruin en maakt nergens koude drukte over. Dat laten ze gelukkig over aan de luitjes met aziatisch bloed anders was 't helemaal niet meer te harden in de familie kring.
Overgens worden de blanken heftig benijd door de gekleurden Ik ben dus in ons gezin de * blanke * dat heb ik geweten óók. Dus ik moet eerlijk toegeven dat ik mss niet helemaal objectief ben
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_38514911
er hier niet zo snel iets verandert dan gaat de imago van NL naar de baan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 22:51:35 #105
117098 Hathor
Effe niet
pi_38515992
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik weet dat er inderdaad een aantal mensen feest gevierd hebben n.a.v. die aanslag walgelijk inderdaad. Echter niet zoals jij beschrijft. Het was een heel select groepje voornamelijk pubers, niet hele wijken of hele gemeenschappen.
Kun je een complete geloofsgroep veroordelen door een actie van pak um beet 200 man?

Er staat me ook iets bij dat de media het iets te groot oppakte en achteraf (deels) gerectificeerd heeft.
http://beeldvorming.net/moslims_media.pdf onderaan pagina acht staat er een stukje over. Geen idee wat voor een website het is hoor, gevonden mbv google.
Beste Karel, ga me nou niet vertellen wat ik wel of niet gezien heb. het was helemaal geen select groepje pubers, het was een feestende massa, van alles en nog wat liep er rond toen. Ik kwam op dat moment met de auto door de Kanaalstraat en was onderweg naar huis van mijn werk, en ik weet nog dat ik in eerste instantie dacht dat iemand een belangrijke voetbalwedstrijd had gewonnen, dat idee krijg ik nogal snel als ik feestende mensen zie. Ik krijg zo langzaamaan het idee dat jij het nodig vind hun gedrag van toen goed te praten of zoiets, krijg jij soms gewetensbezwaren als je openlijk een ander volk of een andere religie bekritiseert ? dat de media er bovenop zat is niet meer dan normaal, wij hebben er recht op om te weten wat voor soort enge figuren er in ons midden wonen, het zou niet goed zijn als ze er niet over zouden berichtgeven. En dat er dan later een of ander geitenwollen sokken bureau het nodig vind dat te rectificeren is helemaal ziekelijk.
  zondag 4 juni 2006 @ 00:13:31 #106
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_38518064
Er zullen altijd mensen zijn die tegen allochtonen zijn...Het is normaal,...
ha ha ha ha ha
pi_38518965
Hoe kan je gaan integreren als de kwart van de intelligente nederlandse bvolking allochtonen (marokkanen het meest)
daar zou ik wel een antwoord op willen hebben van een intelligente autochtoon
de vraag blijft echter ben je wel intelligent als je een buitenlander haat
oftewel niet wil dat een moslimland doorgaat op het wk
  zondag 4 juni 2006 @ 00:47:04 #108
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38519011
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:45 schreef Meki het volgende:
Hoe kan je gaan integreren als de kwart van de intelligente nederlandse bvolking allochtonen (marokkanen het meest)
Ik snap je eerste zin niet.
  zondag 4 juni 2006 @ 01:54:30 #109
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38520353
Och, hou nou op over dat integreren, loop eens door de stad, en je ziet dat de helft van de echte Nederlanders volledig zou zakken voor die inburgeringstest. Doe even normaal zeg.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_38520795
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:09 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben dus in ons gezin de * blanke * dat heb ik geweten óók. Dus ik moet eerlijk toegeven dat ik mss niet helemaal objectief ben
Je klinkt ook als een gefrustreerde blanke....
  zondag 4 juni 2006 @ 02:21:50 #111
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_38520844
als ik rijk ben zeur ik nergens meer over
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_38521019
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:54 schreef Yildiz het volgende:
Och, hou nou op over dat integreren, loop eens door de stad, en je ziet dat de helft van de echte Nederlanders volledig zou zakken voor die inburgeringstest. Doe even normaal zeg.
Wat is dat dan voor idioot argument De helft van de "echte" autorijders zou ook zakken voor de theorietoets als ze die overnieuw moeten doen. Het gaat over normen en waarden die vanuit die testen uitvloeien. Normen en waarden die in het verkeer worden verkregen dankzij de theorietest en ervaring, Nederlandse normen en waarden in de Nederlandse samenleving dankzij de inburgeringstest en ervaring. Wanneer de ervaring ontbreekt door het ontbreken van een Nederlandse opvoeding kan een inburgeringstest een leidraad zijn voor de inburgeraar, na de hand zal men zich dankzij de test en ervaring beter inburgeren
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_38522307
Waardeloze enquête omdat het een niet al te best beeld geeft over allochtonen en nog minder over de moslimgemeenschap.
pi_38525765
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:45 schreef Meki het volgende:
Meki, je bent werkelijk ongeveer de enige allochtoon wiens Nederlands slechter wordt met de tijd....
pi_38526297
Mensen zijn niet tegen de islam geworden vanwege de aanslagen, dat geloof ik niet. Er is gewoon meer bekend geworden over de islam sinds die aanslagen en toen zijn mensen gaan nadenken. Tot die aanslagen was de islam een ver van je bed show en wist je alleen dat het de religie van de vrede was en meer niet. Och, zo slecht kan dat geloof dan toch niet zijn dacht je dan. Nu weet je beter en is duidelijk te zien dat er elementen in zitten waarvan je zegt van moet dat nou. Meer is het niet denk ik.
pi_38526362
quote:
Op zondag 4 juni 2006 02:21 schreef zhe-devilll het volgende:
als ik rijk ben zeur ik nergens meer over
Helemaal mee eens. Heb je ook nog een idee hoe ik dat zou moeten aanpakken?
pi_38527119
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Meki, je bent werkelijk ongeveer de enige allochtoon wiens Nederlands slechter wordt met de tijd....
en jij bent een van de 10 % Nederlanders
  zondag 4 juni 2006 @ 13:40:21 #118
117098 Hathor
Effe niet
pi_38527360
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:32 schreef Meki het volgende:

[..]

en jij bent een van de 10 % Nederlanders
Dus als iemand jou wijst op je taal en spellingsfouten is ie maar gelijk racistisch ? Das een goeie, die kon ik nog niet.
pi_38527609
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dus als iemand jou wijst op je taal en spellingsfouten is ie maar gelijk racistisch ? Das een goeie, die kon ik nog niet.
Nee hij heeft al aangegeven dat ie bij de 10 % hoort
zie elders hier in deze topic
pi_38533985
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Sarcasme veranderd niks aan 't feit dat de islam steeds op negatieve wijze in 't nieuws komt en dat er eigenlijk nooit iets positiefs te lezen valt. De beste manier om daar iets aan te veranderen is gewoon een hele hoop positieve dingen doen.
Merkwaardig genoeg schijnen de islamieten daar geen zin in te hebben Ze steken hun energie liever in andere zaken zoals klagen of boos zijn ofsow
Over deze post heb je in ieder geval wat meer nagedacht dan diegene waar ik op reageerde.
Inderdaad zou Islam en Moslims positiever op het nieuws moeten komen, of dat positieve nieuws dan echter ook zo vaak het nieuws zou halen betwijfel ik, want in de kranten lees je zowiezo de 'schokkerende en slechte' zaken die gebeuren.

En Zijn Moslims constant boos dan in Nederland? Of klagen?
Ik ben niet boos noch klaag. Ben juist hartstikke blij
X
  zondag 4 juni 2006 @ 18:57:05 #121
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38536267
quote:
Op zondag 4 juni 2006 02:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je klinkt ook als een gefrustreerde blanke....
uiteraard gefrustreerd en verder :

Officieel ben ik een allochtoon én gekleurd

Nou jij weer
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 4 juni 2006 @ 19:14:57 #122
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38536792
quote:
Op zondag 4 juni 2006 02:36 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Wat is dat dan voor idioot argument De helft van de "echte" autorijders zou ook zakken voor de theorietoets als ze die overnieuw moeten doen. Het gaat over normen en waarden die vanuit die testen uitvloeien.
Ja, en die test komt uit 1814 vallen. Maargoed.
quote:
Normen en waarden die in het verkeer worden verkregen dankzij de theorietest en ervaring, Nederlandse normen en waarden in de Nederlandse samenleving dankzij de inburgeringstest en ervaring. Wanneer de ervaring ontbreekt door het ontbreken van een Nederlandse opvoeding
Opvoeding? Ópvoeding? Is dat, 2 werkende ouders, beiden 40 uur, tussen de middag overblijven en na school voor de TV parkeren. Na het eten naar bed, of een hobby hier of daar uitoefenen, en zondag's afvragen wie er nou dat vlees snijdt? Man, de Nederlandse gemiddelde opvoeding stelt vaak geen drol voor.
quote:
kan een inburgeringstest een leidraad zijn voor de inburgeraar, na de hand zal men zich dankzij de test en ervaring beter inburgeren
De test is niet iets heiligs. Maargoed, men bidt wel vaker regels, protocollen en planningen aan alsof het van porselein is.

Loop nou eens gewoon door een dorp waar nagenoeg geen allochtonen zijn. Ergens in Friesland bijvoorbeeld. Jezus wat een teringzooi is het daar soms.

Nederlandse normen en waarden, waar die zijn weet ik niet, want niemand hecht waarde aan zijn privacy (ik heb niks te verbergen drogreden), de show is voor de gemiddelde persoon leuker geworden dan het zoeken naar een waarheid, roddel en achterklap is leuker dan inhoudelijke standpunten, een kontje van een fractievoorzitter is belangrijker dan resultaten uit het verleden.
Discussies waar persoonlijke aanvallen het beter doen dan argumenten, nee, echt tof.

Nee, Nederland is echt niet zo heilig goed zoals veel mensen beweren.
Pietverdriet had hier ooit een heel mooi lijstje voor gemaakt...

Neemt trouwens niet weg dat ik uiterst blij ben in Nederland te leven, voor de duidelijkheid.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 4 juni 2006 @ 19:17:25 #123
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_38536855
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:14 schreef Yildiz het volgende:
Opvoeding? Ópvoeding? Is dat, 2 werkende ouders, beiden 40 uur, tussen de middag overblijven en na school voor de TV parkeren. Na het eten naar bed, of een hobby hier of daar uitoefenen, en zondag's afvragen wie er nou dat vlees snijdt? Man, de Nederlandse gemiddelde opvoeding stelt vaak geen drol voor.
Ja... Danb krijg je van die kids die tassen met ballonnen op stations achter laten en zo... als grap...
pi_38536953
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:54 schreef Yildiz het volgende:
En nog maar te zwijgen over die o zo belangrijke "normen en waarden" verwerkt in gewoonweg stupide vragen. Ik heb een paar van die tests gedaan, ze zijn eigenlijk lachwekkend en stellen volgens mij een utopie voor zoals voorgesteld door een CDA-er.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_38537000
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:17 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ja... Danb krijg je van die kids die tassen met ballonnen op stations achter laten en zo... als grap...
Vroeger was dat nog een onschuldige grap.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')