Zou het niveau van vruchtbaarheid veranderen niet makkelijker zijn? Trouwens, als het concept nuttige homoseksualiteit een evolutionair voordeel zou bieden, zou homoseksualiteit net zo vaak voorkomen onder andere dieren, want die moeten dat truukje ook geleerd hebben. Dat lijkt me niet het geval. Hoewel hier een aantal voorbeelden zijn gegeven van homoseksuele dieren, is dit percentage veel lager dan bij onze apensoort.quote:
Je gaat er al vanuit dat de aarde uit eilanden bestaat waar mensen in periodes in de vroege gekampt hebben met overbevolking en dat homoseksualiteit hiervoor de uitkomst bood. Ik acht dit niet erg plausibel hoor, wanneer was de aarde overbevolkt?quote:Op zondag 4 juni 2006 22:29 schreef MrBean het volgende:
Ja maar overbevolking is ook gevaarlijker voor epidemieen.
op het eerste gedeelte: wij weten nog lang niet alles van het dierenrijk, over hun communicaties etc. wie weet zijn er al veel dieren op deze planeet die homoseksueel egdrag vertonen, maar kunnen we het simpelweg niet als zodanig verklaren of kunnen we het simpelweg niet zien. misschien zit het hele amazonegebied wel onder de homoseksuele dagpauwogen of lesbische kraanvogels.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zou het niveau van vruchtbaarheid veranderen niet makkelijker zijn? Trouwens, als het concept nuttige homoseksualiteit een evolutionair voordeel bieden, zou homoseksualiteit net zo vaak voorkomen onder andere dieren, want die moeten dat truukje ook geleerd hebben. Dat lijkt me niet het geval. Hoewel hier een aantal voorbeelden zijn gegeven van homoseksuele dieren, is dit percentage veel lager dan bij onze apensoort.
[..]
Je gaat er al vanuit dat de aarde uit eilanden bestaat waar mensen in periodes in de vroege gekampt hebben met overbevolking en dat homoseksualiteit hiervoor de uitkomst bood. Ik acht dit niet erg plausibel hoor, wanneer was de aarde overbevolkt?
Ja, en misschien loopt er wel een blauwe giraf in Afrika. Je punt?quote:Op zondag 4 juni 2006 22:47 schreef Jerruh het volgende:
[..]
op het eerste gedeelte: wij weten nog lang niet alles van het dierenrijk, over hun communicaties etc. wie weet zijn er al veel dieren op deze planeet die homoseksueel egdrag vertonen, maar kunnen we het simpelweg niet als zodanig verklaren of kunnen we het simpelweg niet zien. misschien zit het hele amazonegebied wel onder de homoseksuele dagpauwogen of lesbische kraanvogels.
antwoord op jouw homoseksualiteit in het dierenrijk, make connection.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, en misschien loopt er wel een blauwe giraf in Afrika. Je punt?
Er is geen ras van lesbische kraanvogels op deze planeet, dat we niet weten dat er misschien diersoorten zijn die dezelfde hoeveelheid homoseksuelen hebben als de mens, duidt er niet op dat we dus te weinig weten, het duidt erop dat andere diersoorten doorgaans niet dezelfde hoeveelheid homoseksuelen hebben.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:52 schreef Jerruh het volgende:
[..]
antwoord op jouw homoseksualiteit in het dierenrijk, make connection.
wat ik zeg is dat we te weinig zien van zoveel dieren op de aarde, behalve die dieren in onze directe omgeving of die populaties die we erg onderzoeken, om te zeggen dat het minder voorkomt dan bij mensen. en dat bedoel ik met mijn amazoneopmerking: er zijn zoveel gedeeltenw aar mensen niet komen en waar zoveel dieren leven waar we geen zicht op hebben om te zeggen dat het minder voorkomt... wat mijn punt hierbij is weet ik niet, maar het is even een zijstraatje op jouw verhaal.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:59 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Er is geen ras van lesbische kraanvogels op deze planeet, dat we niet weten dat er misschien diersoorten zijn die dezelfde hoeveelheid homoseksuelen hebben als de mens, duidt er niet op dat we dus te weinig weten, het duidt erop dat andere diersoorten doorgaans niet dezelfde hoeveelheid homoseksuelen hebben.
Ehm, nu wil ik niet op je parade regenen, maar homoseksualiteit komt in het dierenrijk meer voor dan je denkt...quote:Op zondag 4 juni 2006 22:59 schreef Autodidact het volgende:
Er is geen ras van lesbische kraanvogels op deze planeet, dat we niet weten dat er misschien diersoorten zijn die dezelfde hoeveelheid homoseksuelen hebben als de mens, duidt er niet op dat we dus te weinig weten, het duidt erop dat andere diersoorten doorgaans niet dezelfde hoeveelheid homoseksuelen hebben.
Hoe vaak dan? En hoe komt dat?quote:Op zondag 4 juni 2006 23:33 schreef Phooka het volgende:
[..]
Ehm, nu wil ik niet op je parade regenen, maar homoseksualiteit komt in het dierenrijk meer voor dan je denkt...
Ah! De God van de Liefde maakt dus toch een aantal uitzonderingen! Heb uw naaste lief (behalve homo's!)quote:
Ja. Nou en? Wij schijnen nog wel meer te kunnen dan de andere dieren.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zou het niveau van vruchtbaarheid veranderen niet makkelijker zijn? Trouwens, als het concept nuttige homoseksualiteit een evolutionair voordeel zou bieden, zou homoseksualiteit net zo vaak voorkomen onder andere dieren, want die moeten dat truukje ook geleerd hebben. Dat lijkt me niet het geval. Hoewel hier een aantal voorbeelden zijn gegeven van homoseksuele dieren, is dit percentage veel lager dan bij onze apensoort.
Niet de aarde overbevolkt, maar een bepaald eiland, of ander onherbergzaam geisoleerd gebied, zoals een groep mensen die omgeven worden door een jungle, woestijn, moeras, gebergte ...quote:Je gaat er al vanuit dat de aarde uit eilanden bestaat waar mensen in periodes in de vroege gekampt hebben met overbevolking en dat homoseksualiteit hiervoor de uitkomst bood. Ik acht dit niet erg plausibel hoor, wanneer was de aarde overbevolkt?
Hahaha, wat voor antwoord wil je dat ik geef, autodidact? Iets als "exact 32,5x"?quote:Op zondag 4 juni 2006 23:35 schreef Autodidact het volgende:
Hoe vaak dan? En hoe komt dat?
Het schijnt dat het aandeel homoseksuelen in de bevolking min of meer constant is in de tijd, hoe zou je dat verklaren?quote:Op zondag 4 juni 2006 23:40 schreef MrBean het volgende:
Niet de aarde overbevolkt, maar een bepaald eiland, of ander onherbergzaam geisoleerd gebied, zoals een groep mensen die omgeven worden door een jungle, woestijn, moeras, gebergte ...
kan echt van alles zijn, tot en met de maatschappij aan toe. want niet alleen het zijn van homoseksueel heeft er mee te maken, ook de bekendheid daarvan bij je omgeving (de overrated coming out etc).quote:Op zondag 4 juni 2006 23:42 schreef Phooka het volgende:
[..]
Het schijnt dat het aandeel homoseksuelen in de bevolking min of meer constant is in de tijd, hoe zou je dat verklaren?
Als dat zo is, dan is het helemaal natuurlijk, natuurlijk.quote:Op zondag 4 juni 2006 23:42 schreef Phooka het volgende:
[..]
Het schijnt dat het aandeel homoseksuelen in de bevolking min of meer constant is in de tijd, hoe zou je dat verklaren?
Waarom?quote:Op zondag 4 juni 2006 23:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Het is vanuit de natuur gezien een fout
Omdat de natuur om voortplanting draait.quote:
Precies. Voor je mening over homoseksuelen hoort deze discussie helemaal niets uit te maken. Het zou wat zijn zeg, als mensen geen bepaalde mening mogen hebben of dingen mogen doen, omdat het niet aangeboren zou zijn.quote:Op zondag 4 juni 2006 23:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Dieren kunnen toch ook homosexueel zijn?
Het is vanuit de natuur gezien een fout, een dier is dit ook alleen met bepaalde aanpassingen.
Onnatuurlijk is het misschien wel. Maar dat veranderd dan nog niets aan de gevoelens van die persoon.
De discussie over dit onderwerp is eindeloos. Maar het is er, kan dit dan niet gewoon geaccepteerd worden zonder er van alles achter te zoeken.
Een fetisj is ook onnaturlijk.
Iemand met Genderdysforie is ook onnatuurlijk.
Maar het is er, kunnen we het niet accepteren?
Deze discussies komen toch altijd op hetzelfde uit.
Hoe weet je dat?quote:Op zondag 4 juni 2006 23:50 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Omdat de natuur om voortplanting draait.
Onzin.quote:Op zondag 4 juni 2006 23:50 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Een dier kun je ook alleen homosexueel krijgen door aanpassingen op het dier toe te passen. (
als dat zo is, is de hele soort "mens" een afwijking van de natuur....quote:Op zondag 4 juni 2006 23:50 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Omdat de natuur om voortplanting draait.
Een dier kun je ook alleen homosexueel krijgen door aanpassingen op het dier toe te passen. (op het dier zelf of op de door mens gekozen partner van dit dier voor onderzoeken )
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |