Een meubel, een financiele instelling/opslaginstelling, een zooi zand, en mist zijn er al vier.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Weet je 4 betekenissen van het woord bank? ik kom niet verder dan 3 waarvan de derde eigenlijk al valsspelen is.
gedroogd gras is toch 'hooi'?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
fonetisch...:
Hoi
in de betekenins van 'Hallo', 'Dag' en 'gedroogd gras'
1 zitmeubel voor twee of meer personenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Weet je 4 betekenissen van het woord bank? ik kom niet verder dan 3 waarvan de derde eigenlijk al valsspelen is.
Geerts!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:55 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
gedroogd gras is toch 'hooi'?
Ik hang weer de taalpurist uit
maar dan zeg je een 'mistbank' en niet gewoon 'bank' als je refereert naar mist, toch?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een meubel, een financiele instelling/opslaginstelling, een zooi zand, en mist zijn er al vier.
Ik las bij 3 eerst geldverslindende instelling.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:55 schreef qu63 het volgende:
[..]
1 zitmeubel voor twee of meer personen
2 instelling waar men geld tegen rente kan uitzetten, die kredieten verleent, valutahandel bedrijft enz. => bankiershuis, bankinstelling
3 gebouw waarin een geldverlenende instelling gevestigd is
4 min of meer afgeplatte verhevenheid van de bodem onder water
5 harde aardlaag
6 donkere laag of streep van wolken aan de horizon => wolkenbank
Doorgaans niet nee, maar ik zou me zo weer wel kunnen voorstellen dat je een zin gebruikt als "Er zijn meerdere banken in het land".quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:56 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
maar dan zeg je een 'mistbank' en niet gewoon 'bank' als je refereert naar mist, toch?
dat kan ook nog jaquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik las bij 3 eerst geldverslindende instelling.
nog steeds Leiden?quote:
huizen--> plaatsnaamquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:58 schreef Geartsjuh het volgende:
huis (het ~, huizen)
1 apart gebouw dat als woning, winkel of kantoor gebruikt wordt
2 geslacht
3 firma
4 omhulsel
zand vind ik valsspelen, want je hebt het vaak over een zandbank wanneer er zich iets op neervleit. Zoals op een zitbankquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een meubel, een financiele instelling/opslaginstelling, een zooi zand, en mist zijn er al vier.
true, true.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Doorgaans niet nee, maar ik zou me zo weer wel kunnen voorstellen dat je een zin gebruikt als "Er zijn meerdere banken in het land".
Goedquote:Hoe is het met je?
fonetisch was geen hint?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:55 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
gedroogd gras is toch 'hooi'?
Ik hang weer de taalpurist uit
True, je zou het ook als een opslag van materie kunnen zien idd..quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
zand vind ik valsspelen, want je hebt het vaak over een zandbank wanneer er zich iets op neervleit. Zoals op een zitbank
H'sumse Meentquote:
Met mij gaat het ook vrij goed.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:59 schreef Geartsjuh het volgende:
Goed. Voel me weer wat blijer dan voorheen. Hoe is het met jou?
Dat laatste is ook fonetisch gewoon hooi. Dus nee, die telt nietquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
fonetisch...:
Hoi
in de betekenins van 'Hallo', 'Dag' en 'gedroogd gras'
Banken (die financiele instellingen) maken juist miljoenen miljardenwinsten. Dat verslinden valt dus nog wel meequote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik las bij 3 eerst geldverslindende instelling.
jiji ook?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:04 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Hoewel ik lees dat je een sekstekort hebt.
Ja, nderdaad.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:04 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Hoewel ik lees dat je een sekstekort hebt.
Als je kijkt naar de inrichting van hun panden.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:08 schreef Light het volgende:
[..]
Banken (die financiele instellingen) maken juist miljoenen miljardenwinsten. Dat verslinden valt dus nog wel mee
quote:
Een kaartspelletjequote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:10 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Dan kunnen we ondertussen onze tijd besteden met het verzinnen van woorden waarvan zij evenveel betekenissen als letters hebben:
ezel (de ~ (m.), ~s)
1 eenhoevig hoefdier uit het geslacht van de paarden, met lange oren en een slechts aan de punt behaarde staart => grauwtje
2 domoor => sufferd
3 toestel dat iets moet dragen => schildersezel
4 .. ?
Sjit, ik mis nog een betekenis
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:11 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik ga hier maar wijselijk niet op in
Ja. als ze dat geld eens als rente aan mij betalen, dat vind ik een beter planquote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de inrichting van hun panden.
Ik werk dus echt niet op 2e pinksterdag hequote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:13 schreef qu63 het volgende:
[..]
moet je maandag ook werken? Ik kan wel gezellig langskomen
Dan kan ik helemaal gezellig langs komenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:15 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik werk dus echt niet op 2e pinksterdag he.
Heb maandag al wat anders staan. Sollyquote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan kan ik helemaal gezellig langs komen
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:20 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Heb maandag al wat anders staan. Solly.
quote:Trouwens lief dat je mijn verjaardag niet vergeten was.
Heb het een beetje druk op dit momentquote:
is goedquote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:23 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Heb het een beetje druk op dit moment. Ander keertje?
nuttigquote:Trouwens ga ik nog even wat nuttigs doen op deze zaterdagavond. Laters!![]()
Trustequote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:25 schreef Geartsjuh het volgende:
vrij1 (de ~ (m.))
1 vrijloop
vrij2 (bn.)
1 over zichzelf naar goeddunken kunnende beschikken, niet gevangen, onderworpen of bezet => independent; <=> gevangen
2 door niets beperkt, gebonden of belemmerd => onverlet, perkeloos, ruim; <=> onvrij
3 beschikbaar
4 niet hoevende te werken of niet naar school hoevend => vrijaf
5 gratis
6 niet vallend onder of beperkt door een bepaald gezag, jurisdictie
7 vrijmoedig
8 [Belg.] (van onderwijs) niet van de overheid uitgaand, niet openbaar
vrij3 (bw.)
1 tamelijk => nogal
-vrij (bn.)
1 zonder het door het eerste lid genoemde
2 bestand tegen wat het eerste lid noemt
Sorry, kon het niet laten.