En hoe gaat het met deze moeder deze ochtend? Deze middag ziet er wat beter uit iig, maar vanmorgen
![]()
Moeders dacht dus
gezellig met Cas wat boodschapjes te doen. Maar Cas vond dat helemaal niet gezellig.
![]()
Cas was boos, Cas had het warm, Cas houdt niet van boodschappen doen, niet vandaag.
Dus wat doe je dan als baby van 4 weken? Dan zet je het op een krijsen. Vanaf het moment dat je uit de auto gehaald wordt. En dat doe je dan hard, heel hard. Zo hard dat je moeder zich ineens bewust wordt van de enorme echo tussen de panden op het plein. Dat iedereen zich omdraait en kijkt waar dat vandaan komt. En dan ben jij de enige die met een wandelwagen loopt, dus je kunt ook niet even vermanend naar een ander kijken.
Dan loop je heel snel het Kruidvat in, want pfff warm en opschieten dan maar en dan zet meneer nog een tandje bij. Hij brult alsof zijn leven er vanaf hangt. En ik had het echt zó warm. Dan sta je bij de kassa en dan zegt de dame achter je: "Ah, wat zielig."
En ik zeg: "Ach ja."
Ze benadrukt het nog eens: "Hij vindt het echt niet leuk hoor."
En ik denk: Joh, meen je dat nou? Ik dacht dat hij dit puur doet om zijn moeder te treiteren, maar wat weet ik er nou van? Gelukkig ben jij zo'n bemoeial die zich er fijn even tegenaan bemoeit, dank je wel!
![]()
Maar ik zeg: "Ach ja."
Snel naar buiten, rap naar de Aldi. Cas krijst alsof hij fijngeknepen wordt. Moeders heeft het heet, alles plakt. Snel spullen pakken en naar de auto.
Fuck, vergeten geld te pinnen voor de hulp. Kan ik weer terug!
![]()
En natuurlijk valt er dan net een pak koekjes uit de wagen en omdat ik zo'n haast heb rijd ik het finaal aan gort. Dag koekjes.
![]()
Pinnen en wegwezen. Eenmaal in de auto is het zo stil als ik wegrij, dat ik bijna wil stoppen om te kijken of ik Cas niet ergens heb laten staan. Maar hij zit toch echt achterin.
Thuis pak ik alles bezweet en vooral heet uit. Cas test zijn longen nog een keer. Maar we zijn thuis en ik kan hem aanleggen. Tevreden hapt hij toe en kreunt en steunt dat het een lieve lust is. Cas heeft gewoon een beetje mama-honger vandaag, want als Cas klaar is kijkt hij zijn moeder verliefd aan en zegt: "Krrr."
Nou, dan kan je mij wegdragen hoor.