abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38510540
Tabel 1: Totaalopbrengsten november 2002 t/m maart 2006
Aantal acties 119
Gecontroleerde personen 57237
Gecontroleerde voertuigen 6661
Arrestanten 358 (163 WWM)
Vuurwapens 30 (waarvan 13 nep)
Slagwapens 93
Steekwapens 951
Overige wapens 129
Totaal wapens 1203

bron .. rechts bij meer informatie de onderste

alle cijfers op een rijtje ..
pleased to meet you
pi_38513071
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 09:41 schreef Yildiz het volgende:
Maar even serieus nu, dit zou je eens moeten proberen in New York City.
[afbeelding]
Daar waar men meer wapens op straat draagt dan hier, daar waar het wellicht nog wel meer effect heeft, denkje dat de bevolking dat goedkeurt?
Wel eens in NYC geweest? Dan zou je weten dat je daar in bijna alle buurten (ten Noorden van Central Park uitgezonderd) zonder problemen dag en nacht op straat kunt lopen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 4 juni 2006 @ 00:57:54 #53
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38519295
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:25 schreef moussie het volgende:
[..]

@ Yildiz .. dacht je nou echt dat de politie in de ghettos van NY niet preventief mag fouilleren ?
Ik weet het wel zéker dat je in Manhatten, NYC, niet zomaar een straat af mag zetten, om vervolgens iedereen die erin komt of eruit gaat te fouilleren.
Ghetto is heel wat anders, maar Amsterdam is ook geen ghetto. Als je gaat beweren dat héél Amsterdam even gevaarlijk als een ghetto zoals de Bronx, dan zijn we wat mij betreft klaar met discussie.

Dat kan Bloomberg 1 keer doen, zoals Cohen doet, maar daarna is failliet, van die honderden terechte rechtszaken.

Hier in Nederland zijn er veels te veel softe watjes, die alles van vadertje staat accepteren, als het tegen de o zo erge criminaliteit werkt. Belachelijk. Ronduit be-lach-e-lijk.

En ja, in NYC staan ze wel met een M-16 in hun hand bij de NY Stock Exchange, maar nooit niet dat ze daar een beurshandelaar vragen of ze even mogen fouilleren onder het mom van 'als je niks fout heb gedaan, heb je niks te verbergen'.

Wat denk je nou zelf? Dat men daar bang is van terrorisme, en alles accepteert ofzo?
En daarnaast, wat begreep je niet aan de 2 woorden ''heel Amsterdam"?
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wel eens in NYC geweest? Dan zou je weten dat je daar in bijna alle buurten (ten Noorden van Central Park uitgezonderd) zonder problemen dag en nacht op straat kunt lopen.
Jup, precies. En geen gehele straten afzetten voor een fouilleeractie.
Raar toch, dat het hier wel 'nodig' is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Yildiz op 04-06-2006 01:03:41 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_38521096
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:57 schreef Yildiz het volgende:
Ik weet het wel zéker dat je in Manhatten, NYC, niet zomaar een straat af mag zetten, om vervolgens iedereen die erin komt of eruit gaat te fouilleren.
ik denk dat je je daarin zomaar kan vergissen .. ze zullen het niet zo snel doen omdat het niet vaak tot ongeregeldheden komt, maar dat zegt niks over de aanwezigheid van de mogelijkheid
quote:
Ghetto is heel wat anders, maar Amsterdam is ook geen ghetto. Als je gaat beweren dat héél Amsterdam even gevaarlijk als een ghetto zoals de Bronx, dan zijn we wat mij betreft klaar met discussie.
ik heb het niet over het feit dat geheel amsterdam een ghetto is, je hebt wel risicogebieden .. wat ik eerder zelf heb meegemaakt (junkies in de binnenstad) toen er nog woonde was, dat als je het uit de ene wijk wegjaagd gaat het een wijk verderop .. en daar sta je dan als politie zijnde uit je neus te peuteren terwijl je op toestemming zit te wachten of er moet echt iets gebeuren zodat je in mag grijpen ?
En daar gaat het dus om mi, dat je meteen mag ingrijpen om dat te voorkomen, verspreiding door de stad
quote:
Hier in Nederland zijn er veels te veel softe watjes, die alles van vadertje staat accepteren, als het tegen de o zo erge criminaliteit werkt. Belachelijk. Ronduit be-lach-e-lijk.
hmz .. ik heb aardig wat jaartjes in de binnenstad van amsterdam gewoond en ik zou er voor geen goud terug willen, dus ik kan er wel inkomen dat dit gesteund wordt door de amsterdammers .. als de straatroof in die gebieden met bijna 50% daald hierdoor zelfs meer dan begrijpelijk imho .
quote:
En ja, in NYC staan ze wel met een M-16 in hun hand bij de NY Stock Exchange, maar nooit niet dat ze daar een beurshandelaar vragen of ze even mogen fouilleren onder het mom van 'als je niks fout heb gedaan, heb je niks te verbergen'.
op de gemiddelde blauwe maandag niet nee .. maar als er een dreiging is .. reken maar van yes
quote:
Wat denk je nou zelf? Dat men daar bang is van terrorisme, en alles accepteert ofzo?
gezien de rest .. jah
quote:
En daarnaast, wat begreep je niet aan de 2 woorden ''heel Amsterdam"?
jij gaat koffie schenken voor de agenten terwijl ze op toestemming moeten wachten om het groepje dat net vanaf centrum met de metro gegaan is naar (noem maar wat) om de controle in de binnenstad te ontwijken ?
quote:
Jup, precies. En geen gehele straten afzetten voor een fouilleeractie.
Raar toch, dat het hier wel 'nodig' is.
je hebt ook nooit enig verschil opgemerkt in uitgangspunt .. zoiets simpels als verschil n wapenwet, het feit dat de straten daar een flink stuk breder zijn ?

waar ik niet bij kan met mijn pet is dat men dataretentie en al die camera's wel goed vindt terwijl juist dat structureele veranderingen zijn die veel ingrijpender zijn voor je vrijheid .. en dit, het effectief verwijderen van wapens en preventief het meenemen van wapens voorkomen ineens wel veroordelen .. omdat ze dan aan je lijf zitten ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')